رواية أحببت متمردة رعد وملاك هي رواية رومانسية بقلم الكاتبة أسماء السيد، تجمع بين شجاعة المتمردة وقوة العاشق، حيث يختبر "رعد" و"ملاك" حدود الحب والصراع، ليكتشفا أن الحب الحقيقي يولد أحيانًا من التحدي والتمرد.
رواية أحببت متمردة رعد وملاك كاملة جميع الفصول
عيله الدمنهوري
بطلنا (الرائد رعد الدمنهوري ذو جسد رياضي وطويل وبشرته قمحاوي وعيونه خضراء اكفئ ظابط في المخابرات يبلغ من العمر 30سنه عصبي جدا وجدي جدا في شغله وهوا كبير عائلة الدمنهوري)
...................
(مروان الدمنهوري اخو رعد يبلغ من العمر 27سنه بيحب رعد جدا وشغال في شركات العيله ومرح وطيب اوي)
..................
(إبراهيم الدمنهوري والد رعد يبلغ من العمر50سنه بيحب رعد ومروان طيب وحنون بس مبيحبش الغلط وشديد المعامله وهوا الي ماسك جميع أملاك وشركات الدمنهوري)
..................
(سالم الدمنهوري جد رعد يبلغ من العمر70سنه طيب وحنين بس شديد جدا وكلمته متتكسرش وعفي جدا)
...................
(جميله الدمنهوري والده رعد طيبه جدا وحنونه وبتحب رعد ومروان تبلغ من العمر45سنه وبتحب جوزها جدا)
....................
(علي عم رعد طيب وحنين جدا يبلغ من العمر48سنه بيحب رعد والعيله كلها وبيشتغل في شركات العيله)
...................
(ميرفت الدمنهوري مرات علي تبلغ من العمر 47سنه بتحب العيله كلها طيبه وحنونه ومرحه)
.................
(ريم المنهوري اخت رعد الصغير تبلغ من العمر 24سنه خريجه تجاره انجلش طيوبه جدا وحنونه ومرحه)
.................
(يارا الدمنهوري بنت عم رعد تبلغ من العمر28سنه بتعشق رعد بس هوا كارفلها متكبره وقاسية جدا ومبتحبش اكتر من الفلوس والحاجات الغاليه)
..................
(رائدزياد الدمنهوري اخو يارا طيب جدا ومرح جداوهوا شغال مع رعد يبلغ من العمر 29سنه )
.................
(الرائد حسام الالفي صاحب رعد الروح بروح من الطفوله وبيحب العيله كلها يبلغ من العمر 30سنه وعلطول كل يوم بيروح القصر وبيحب ام عيسي جدا وميرفت تبقا عمته )
.................
وهنتعرف علي الباقي والبطله في القصه
...............................................................................
الفصل الاول.... احببت متمردة....
في قصر الدمنهوري
بتكون العيله كلها متجمعه علي الفطار
الجد سالم :اومال فين رعد يا جميله
جميله :هتلاقيه لسا نايم يا بابا
إبراهيم:بقولك يابابا
سالم:قول يا ابراهيم
إبراهيم بضيق:انا بقول نبيع المزرعه الي في الصعيد بدل ماهيا مرميه كدا
سالم بعصبيه:تاني يا ابراهيم انا قولت لاء فاهم المزرعة دي بتاعت اجدادي مش هبيعها
إبراهيم بحزن:خلاص يابابا اهدي متزعلش نفسك حقك عليا انا بقول والله بس عشان ملهاش لازمه واحنا الحمد لله مش محتاجيين فلوس
علي : خلاص ياجماعه متكبروش الموضوع
ميرفت :ايوا خلصنا روقو بقا الموضوع مش محتاج وبعدين يا ابراهيم ماهيا مشاء الله بتجبلنا خير كويس
إبراهيم:يا جماعه انتو مش فاهمني انا كان قصدي لو بيعنها بالبها"يم الي فيها والخيل الي بملايين والاراضي دي مساحتها حوالي 200الف متر
سالم بهدوء:إبراهيم يا إبني عشان خاطري لو بتحبني بلاش تفتح الموضوع دا تاني تمام ياولدي
إبراهيم قام باس ايد ودماغ ابوه:حقك عليا يا بابا لو دايقتك انا مكنش قصدي والله حقك على راسي
جميله بضحك:ايوا كدا خليكم حبايب
فجأة نزل رعد
رعد بهيبه:صباح الخير
الجميع:صباح النور
سالم بإبتسامه :صباح النور يا رعد
قرب رعد وباس ايد جده واتجه للكرسي المقابل له وهو يرأسهم
زياد بمرح:كل دا نوم ايه نايم في البحر
رعد بصله بنظره اخرسته
فجأه دخل حسام
حسام بمرح:الله الله بتفطرو من غيري يخص
وقرب علي التربيزه وبدا ياكل
مروان بضحك:اووف انت ايه الي جابك هوا كل يوم انت معندكش بيت
جميله بحب:اخرس يالا انتا كل يا حبيبي الف هنا علي قلبك
زياد بضحك:ههههه طحن خواطر علي الصبح ههههه
مروان بغيظ:نننننن دا انتا رخم انتا وهوا
حسام بمرح:يعني دا اتصدم وبعدين انا باكل في بيتكم ولا حاجه
مروان :اتاك تاكل من مال اهلك
حسام بمرح وهوا ماسك البيضه:الله البيض تحفه يا جميله يا حبيبتي
ميرفت بضحك:تب وعمتك ياكلب دا انا الي عامله
حسام:ياراجل
زياد بضحك:يعيني دا اتصدم ههههه
حسام:ماتضحك يارعد مره انتا علطول كدا مكشر دا انتا حاجه تغم
بصله رعد نظره رعبته
حسام بتوتر:خلاص يارجوله انا مليش فيه
ريم بضحك:جبان ههههه
حسام بصلها بحب وبصوت خافت:يلا بقا غلبان مش عاوز اقوم ارزعه جوز اقلام النهارده
ريم بضحك:ياولا انتا هتعمل كدا ههههه
رعد بحده:بتقول حاجه يا حسام
حسام بخوف:انا.والله ما انا دي اختي مني
الجميع ضحك
إبراهيم:مش ناوي تتجوز بقا وتريحنا منك ياواد يا حسام
حسام بمرح:لاء السنجله جنتله بس ممكن افكر... وبص علي ريم
فجأه تليفون رعد رن
رعد:الوو
المجهول:................
رعد بحده:تمام احنا جايين.... وقفل
زياد:في ايه
رعد قام:يلا عشان سياده اللواء طلبنا في القطاع يلا
واتحرك ووراه زياد
حسام :تب استنا. ....ومد ايده عمل سندوتش واخد بيضه وجري ورا رعد وزياد
علي بضحك:والله مجنون ههههه
الجميع ضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الطريق كان راكب حسام مع رعد في العربيه وزياد لوحده
حسام :متعرفش عاوزنا في ايه
رعد:لاء معرفش
حسام بتوتر:رعد كنت عاوز اقولك حاجه
رعد:ها ارغي يا حس
حسام بتوتر:كنت عاوز. عاوز خلاص خلاص
رعد بصله:ماتقول بقا مش ناقصه لماضه علي الصبح
حسام:مش كدا بس.. رعد حااسب
فجأه خبط عربيه سوده قدامه واتصدمو
نزل رعد وحسام يشوفو لو في حد في العربيه وقربو من العربيه وملقوش حد فيها
حسام اتنفس براحه:الحمد لله مفيش فيها حد
رعد:تب كويس العربيه متخبطتش اوي
وقف زياد الي كان ماشي وراهم ونزل علطول
زياد بقلق:في ايه حد حصله حاجه
حسام:لاء حصل خير يلا اركبو نمشي
زياد:تب وصاحب العربيه
رعد:بعدين يلا اللواء مستني
وطلع وكل واحد ركب العربيه واتحركو
وبعد مامشيو ظهرت حد وكان بينده بس ما اخدوش بالهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القطاع
وصل الشباب ونزلو دخلو القطاع ويرأسهم رعد وهم الاتنين وراه
دخلو التلاته عند اللواء محمود
محمود:اهلا ياشباب اتفضلو
الشباب:أهلا بحضرتك
محمود:انا جمعتكم النهارده عشان عندنا مهمه كبيره هنقبض علي اكبر مافيا في البلد كلها تجاره اعض*اء تلاقي تجاره سلا*ح تلاقي تجاره مخدر*ات تلاقي كل حاجه شما"ل موجوده
رعد برفعه حاجب:تب واشمعنا احنا التلاته
محمود:عشان انتم اكفئ ظباط في القطاع كله
حسام بجديه:تب واحنا هنروح هنقود المهمه لوحدنا
محمود:لاء انتم هيكون معاكم وحده وهيا دي الي مبني عليها الخطه أصلا
رعد بغضب:علي اخر الزمن هتشغل معانا نسوان
محمود بعصبيه:رعد دي مش نسوان دي مش اي حد اصلا دي رتبتها وكفائتها متقلش عنكم حاجه في القطاع
رعد برفعه حاجب:ومين السنيوره سعادتك
محمود:عارف انك عنيد وعشان انا معتبرك ابني هقولكم
زياد :المهم يعني هيا مين
محمود:الرائد.... ملاك النجار.....
رعد:تب ودي فين بقا
محمود:علي وصول...... وفجأه الباب خبط
..........
محمود:ادخل.... اتفتح الباب ودخلت بنت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كوم ابيض وعليه جاكت اسود جيلد وكوتشي ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نظاره شمس سوده
محمود:تعالي ياملاك
(الرائد ملاك النجار تبلغ من العمر23سنه شخصيه جديه جدا في شغلها وقويه ومرحه ولون عيونها رمادي وبشرتها بيضه زي الثلج وشفايفها حمراء اللون وشعرها بني فاتح وحرير)
راحت ملاك وقعدت علي الكرسي الي في وش رعد
وقلعت نظرتها وحطتها علي التربيزه
ورعد والشباب بصلها بنبهار من جمالها
ملاك بزهق:ها يلا بسرعه عشان مش فاضيه ........والشباب اتصدمو من طريقتها
محمود بصلها شويه :تمام
وبدأ يشرح القضيه
........... بعد مده
محمود:وكدا يبقا تمام
ملاك:تمام عن اذنك انا بقا
محمود:تب مش هتتعرفي علي زملائك
ملاك بضيق:بعدين ياسياده اللواء. .. وعطيته ضهرها
محمود:انتي راحا فين دلوقتي
ملاك لفتله:اشمعنا
محمود بحده:ملاك
ملاك بصتله بملل:راحا عند يونس .... ولبست نضارتها
......... واكملت بسخريه :عن اذنك يا سياده اللواء
..... وخرجت
ومحمود بص على اثرها بحزن
كل دا والشباب مصدومين من طريقتها وان هوا ساكتلها
رعد:عن اذنك احنا.....
محمود بحزن وضيق:اتفضلو... وخرجو وهما مصدومين
زياد بصدمه : هيا بتكلمه كدا ازاي انا مصدوم
حسام :والله وانا كمان محتار دي مبلتش ريقه بكلمه حلوه
رعد بضيق:احنا مالنا يلا
وفجأه لقو العسكري جاي جري عليهم
العسكري بخوف:رعد بيه الحق بسرعه
رعد برفعه حاجب:في ايه
العسكري:عربيتك الكوتش كله نام والازاز متكسر وادشملت خالص....
رعد بغضب:نعممم وووو..............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
رعد بغضب:نعمم
العسكري:بخوف والله زي ما بقولك كدا يا باشا
رعد اتجه للخارج بغضب جحيمي ووراه حسام وزياد
وصل رعد عند العربيه وبالفعل كانت عربيه . Jeep. سوده والازاز مكسور والكابوت متبهدل والكاوتش كله نايم والعربيه كانت متدمره
حسام وزياد اتصدمو ورعد غضب جدا
زياد بصدمه:يانهاري مين الي عمل كدا
حسام:دا هيكون امه داعيه عليه
رعد بغضب:والله ماهرحمه مهما كان ميين
بص حسام وزياد علي حاجه و اتصدمو
حسام بتوتر :رعد بص كدا
رعد بعصبيه:حسام مش وقتك
حسام:تب بص كدا بسس
لف رعد وبص لاقا ملاك قاعده علي عربيتها السوده المرسيدس وهيا نفسها الي خبطوها الصبح وقاعده علي الكابوت وماسكه مضرب حديد
زياد بتوتر:تفتكرو هيا الي عملتها
رعد بعصبيه وتوعد:وديني لو هيا ماهرحمها
واتجه ليها ووراه زياد وحسام وهيا شايفه جاي عليها ولا اتهزت
رعد بغضب:انتي الي عملتي كدا في عربيتي
ملاك بصتله ومردتش ورعد اتعصب اكتر
رعد:بقولك انتي الي عملتي كدا ماتنطقي
ملاك ببرود:ااه
رعد بغضب مكتوم:لييه
ملاك ببرود:عادي عجبتني فقولت العبلك فيها شويه
زياد بصدمه:انتي كدا لعبتي فيها دا انتي دشملتيها
حسام:رعد دي هيا هيا العربيه بتاعت الصبح
ملاك وهيا بتنزل من علي العربيه وبتقلع نضارتها :علييك نور انتا خبطتني وانا رديتهالك
رعد وهوا بيجز علي سنانه :انتي عارفه العربيه دي بكاام
ملاك ببرود:معلش ابقا خلي بابي يشتريلك غيرها
رعد بغضب:بت انتي احترمي نفسك عشان ممكن مخليش فيكي حته سليمه دلوقتي وانسا انك بنت
ملاك بستفزاز:هات اخرك يا رجوله وانا اهو قدامك والي عاوزه اعمله وانا بنت اه بس مش اي بنت انا رتبتي وكفائتي متقلش عنك حاجه يبقا تحترم نفسك كدا وتقعد علي جمب
رعد بعصبيه:وانتي تيجي في سوق البنات حاجه دا انتي شبه عم عبدو العسكري الي علي البوابه
ملاك ببرود:ممكن اكون مش شبه البنات الميصه بس لو فكيت شعري ولبست فستان هرجع بنت عادي انما انتا الرجوله الي مش عندك دي لو اتقلبت قرد مش هتعرف تبقا راجل يا سوسن
حسام وزياد اتصدمو ورعد قبض ايده بغضب
رعد بغضب جحيمي:اوريكي اذا كنت راجل او لاء
ملاك بتحدي:هات الي عندك
حسام بصدمه:انتي ايه مبترحميش اسكتي شويه
ملاك ببرود وملل:بقولك ايه منك ليه انا مش فاضيلكم انتا وهوا ورايا حاجات اهم ... ولبست نضارتها واتجهت للعربيه
رعد بتوعد:خدي بالك انا مش هحلك وهردهالك الضعف
ملاك لفتله وبصتله بتحدي :اعلي ما فخيلك اركبه هستناك هاا
ولفت وركبت العربيه بتحدي وهوا كان هينفجر من الغضب
ملاك زمرتله عشان يوسع وفجأه طلعت راسها من الشباك
ملاك:ونبي ياسطا تعدي كدا يمين ولا شمال
حسام بعد هوا وزياد ورعد بصلها بغضب وكان نفسه يكسر عليها العربيه بس مسك نفسه وبعد وهيا مشيت بسرعه عاليه
زياد بصدمه:البت دي مش عاديه انا اول مره اشوف بنت كدا بجد
حسام:عندك حق دي ما انكرتش حتي واعترفت بسرعه
رعد بغضب:اخرسو بقا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه في مكان راقي جدا
وصلت ملاك وقعدت ترن الجرس وتخبط فتره
فجأه الباب اتفتح وظهر شاب لابس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وجسمه رياضي وباين عليه النوم
ملاك زقته ودخلت:ساعه عشان تفتح يازفت
يونس بنوم:وفي حد يجي لحد بدري كدا هوا كل يوم وبعدين مش معاكي مفتاح
(يونس النجار ابن عم ملاك وصاحبها الوحيد واعز حد في حياتها وهوا بيحبها زي اخته وصاحبه بظبط واعز حد عنده برضو واكتر يبلغ من العمر 30سنه وسايب قصر العيله بقاله سنتين مرح جدا وماسك شركات النجار وزير نساء رقم واحد)
ملاك قلعت الجاكت والنضاره ورمتهم علي الكنبه :احنا داخلين علي الضهر وبعدين انا نسيت المفتاح هنا امبارح
يونس بملل وعقد زراعيه:جاي ليه بقا النهارده
ملاك وهيا متجه للمطبخ المفتوح علي الريسبشن
........
ملاك ببرود:طبيعي يا يونس زي كل يوم جعانه وجايه افطر..
يونس:يابنتي انتي شايفه شقتي مطعم
ملاك وهيا بتشوحله خياره:خد دي عشان تعرف اني جدعه بس
يونس شقطها منها وبدأ يأكل فيها وهيا مسكت وحده وبدأت تاكل فيها
ملاك:اعملك معايا ولا ايه
يونس:اومال هتطفحي لوحدك
ملاك :طفح لما ياخدك يا زفت
فجأه لقت واحده طالعه من الاوضه ولابسه أقل مايقال عنه قمي*ص نوم وماسكه شنطه
ملاك صفرت ولفت وهيا بتاكل في الخياره
البنت بدلع:عاوز حاجه يابيبي
يونس وهوا بيداري وشه خوفاً من ملاك :احم لاء شكرا
البنت بضحك: شكراً هيهيهي
ملاك برفعه حاجب وهيا بتاكل الخياره ببرود
........
ملاك وهيا بتلف حواليها : تاني يازفت مش قولتلك تبطل الصنف الرخي*ص دا وتنقي واحده عدله
البنت بعصبيه :نعم يا بت ماتتلمي كدا ماالك اتظبطي كدا
يونس برعب:يالهوي دا انتي امك دعيالك
ملاك ببرود وطلعت سلاحها من جمبها ووجهته عليها:كنتي بتقولي ايه بقا يا روح امك انطقيي
البنت برعب:ها لا والله ماقولتش
ملاك بقرف :ماتجبيش سيرته .ربنا. علي لسانك الوسخ يلا برا وماشوفكش هنا تاني فاهمه
البنت برعشه:حاضر حاضر.... وجريت
ملاك قربت من يونس الي كان بيرجع بخوف
يونس بخوف من نظرتها:اهدي ياوحش حقك عليا
فجأه ملاك مسكته من تيشرته وبصتله بشر
ملاك بغضب:مش انا قولتلك تبطل وسا*خه بقا يا زف"ت
يونس بتوتر:حصل خير بقا مجتش من مره
ملاك بعصبيه :لاء جت ودي مش اول مره انتا كل يوم مش كدا يا يونس ولا انا غلطانه
يونس بمرح:خلاص بقا ياملاك حصل خير هوا انتي مش هتفطرينا النهارده ولا ايه
ملاك ببرود وسابته:لاء مفيش طفح ويلا عشان مسافرين
يونس:علي فين
ملاك:طالعين شرم الشيخ
يونس بفرحه:دي هتبقا مد*بحه يازميلي هناك مزز اكيد
فجأته ملاك ببوكس في وشه لدرجه انه وقع علي الكنبه
يونس بألم:ااه اي يابنت ال.........
ملاك بتوعد:ها مزز صح
يونس بوجع :خلاص عديني اما البس ... وقام فعلا وهيا راحت تعمل فطار عشان عارفه انه جعان
.......... بعد مده خلص يونس وطلع وهوا لابس بنطلون اسود جينز وتيشرت بنص كم ابيض وفي الوان عشوائية بالأسود
واتصدم لما لاقا الاكل علي السفره وغرام قاعده بتفطر
راح قعد علي الكرسي الي قصادها
يونس بجوع :مش قولتي مش هتعملي
ملاك بكذب:اصل لقيت نفسي جعانه فقولت اكل اومال همشي علي لحم بطني
يونس بحنيه:انا اسف ممكن اخر مره
ملاك برفعه حاجب:اخر مره
يونس بصدق:والله اخر مره
ملاك:يونس انتا حلفت بالله
يونس صدقيني:معتش هعمل كدا تاني
ملاك بضحك:اذا كان كدا ماشي
يونس :ايوا كدا خليكي ملاك الي انا عارفها
ملاك:بص بقا احنا طالعيين اسبوع كدا شرم فسحه وكدا فقولت مش هطلع لوحدي وهاخدك معايا وخلاص لله
يونس بخبث:لله ولا عشان انتي بتحبي تخرجي معايا
ملاك بإبتسامه:يعني
يونس:اشطا عليكي
........ بعد شويه كانو فطرو وبعدين نزلو اتحركو للتحت وملاك ركبت عربيه يونس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد
كان قاعد في مكتبه بيستشيط من الغضب من ملاك
فجأه دخل عليه حسام وزياد
زياد :مالك
رعد بصلهم بغضب وسكت
حسام بضحكه مكتومه:بس اقولك حاجه البت جامده
زياد بضحكه مكتومه خوفاً من رعد:فعلا والله دي دشملت العربيه
وبصو لبعض وفجأه انفجرو في الضحك
رعد بغضب :اخرسو مسمعش صوتكم
حسام:عموماً انا جيت اقولك ان انا وزياد ومراون عنده شغل وبكرا هيلحقنا مسافرين ها هتيجي احنا قدمنا علي اجازه قبل المهمه ها جاي
رعد بعصبيه:مش متزفت رايح في حته
زياد بخبث:حتي لو قلنا لك اننا رايحين شرم الشيخ
رعد بصله بصه مش مفهومه وفجأه ملامحه اتحولت لزعل
حسام بحزن:معلش ياصاحبي انسي بقا كفايه كدا ماشي
رعد بحزن:مش قادر كل شويه بسأل نفسي لييه حصل كدا
زياد:رعد متزعلش نفسك وانسي الي فات مكنش من نصيبك ويلا بقا هاجاي معانا ولا ايه
رعد بشبح ابتسامة:جاي معاكم
حسام بمرح:اوكي اجدع رعد في مصرر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان قاعد سالم ومعاه جميله وريم ويارا
سالم:بقولك ايه ياريم يا حبيبتي
ريم:نعم ياجدو يا حبيبي
سالم:كنت عاوزك في حاجه كدا
ريم:اتفضل انا سمعاك
سالم:كان في واحد شافك في اخر حفله في القصر وطلب ايدك قولتي ايه
ريم بتوتر:لاء انا مش موافقه يا جدو
جميله بحب:ياريم يا بنتي لو حلو وافقي عليه انا نفسي افرح بيكي
يارا:وافقي وخلاص ياريم وريحي دماغك
ريم بعصبيه:ملكيش فيه يا يارا انا حره ودا مستقبلي وانا مش هتجوز اي حد والسلام انا هتجوز الي مختاره قلبي
سالم بخبث:انتي بتحبي حد
ريم بصتله بصدمه وتوتر:انا . انا بقول يعني قدام لما احب يعني
سالم بضحكه خبيثه:قولتيلي خدي اقولك قربي
قربت ريم قعدت جمبه
وقرب سالم من ودنها وهمسلها
سالم بهمس:اي رايك في حسام
بعدت ريم وخدودها احمرت واتكسفت جامد
ريم بخجل:عن اذنك يا جدو افتكرت حاجه كدا لازم اعملها حالا... وجريت علي فوق وقلبها بيدق جامد
سالم بضحك:خلاص تعالي خدي يابت هههه
جميله:انتا قولتلها ايه يابابا
سالم:مفيش دا حاجه كدا يعني
يارا بحقد:هوا مافيش غير ريم الي علي الحجر
سالم:ااه لو تصفي نيتك دي يايارا بس هقولك ايه ربنا يهديكي
يارا:تقصد ايه ياجدو ها
سالم:لاولا حاجه عن اذنكم انا خارج رايح الشركه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ويونس
في المساء كانو قربو يوصلو الفندق الي هيقعدو فيه
يونس بزهق:والله ياملاك انا مش عارف دماغك البطيخه دي هتودينا فين
ملاك بغيظ:قصدك ايه ها انطق
يونس:يعني احنا عندنا بدل الفيلا اتنين هنا وهنقعد في فندق يا ملاك
ملاك ضربته علي دماغه بهزار:اسكت ياحمار انا كان عاوزه اجرب حاجه جديده يعني كل ما بنيجي هنا بننزل الفيلا انما المرادي لاء
يونس بإبتسامه:الي يريحك يا ملاك
وبعد وقت وصلو الفندق ودخلو وكل واحد عرف غرفته فين واوضتهم كانت قصاد بعض
يونس بهزار:يادي الحظ اوضتك قدامي علطول لييه
ملاك بتحذير:يونس انتا حلفت
يونس:خلاص انتي الي دماغك بتروح بعييد
ملاك:اسيبك انا بقا اصلي عاوزه انام بكرا وانا يوم طويل
ودخلت وقفلت الباب فوشه
يونس بضحك:والله مجنونه ههههه
ودخل اوضته هوا كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند الشباب كان رعد راكب مع حسام وزياد مع بعض ومتجهين لشرم الشيخ
زياد بمرح:عدو الجمايل بقا
رعد بضيق:اخرس يالا
حسام:انتا هتذلنا انتا كمان
زياد:بقولكم ايه البت الي اسمها ملاك دي مش سهلة
حسام بنبهار:دي حقيقه والله هيا البت جابت صحه منين تدغدغ العربيه كدا وكمان تضرب ولا تبالي
رعد بغضب:اسكتو وماتجبوش سيرة البت دي تاني فاهمين
زياد:هيا بجد هتفضل معانا كام شهر انا مش مصدق
حسام:اه والله الي يشوفها يقول دي قطه مغمضه انما افعالها مش طبيعيه
رعد بتحذير:مش قولت متجيبوش سيرتها تاني
زياد:بس متنكرش انها علمت عليك
وبص لحسام وانفجرو في الضحك
رعد بعصبيه:عارفين لو ضحكتو تاني انا هربطكم فاهممين
سكتو بخوف لانهم عارفينه قادر ويعملها وهوا بص علي الطريق بغضب وهوا بيتوعد لملاك في سره
رعد في نفسه :بقا انا رعد الدمنهوري حتت بت مفعوصه زي دي تعمل فيا كدا والله ما هسيبها ماشي ياملاك قابلي الي جاي انتي عاديتي الرعد الي مبيرحمش....
بعد شويه وصلو الفندق ولسوء الحظ كان نفس الفندق الي فيه ملاك ويونس ونفس الدور كمان
(دي هتبقا معر*كه يالهوووووي 😂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
تاني يوم في الصباح
بتصحي ملاك من النوم وبتقوم تدخل الحمام
........ بعد مده بتطلع وهيا لابسه شورت جينز لحد الركبه وتيشيرت بنص كم أبيض ومكتوب عليه كلمه صغيره بلإنجليزي ولبست شبشب أسود بصابع وعملت شعرها كحكتين .. وقعدت ترن على يونس كتير بس كان نايم
ملاك بتوعد:ماشي يايونس والله لهصحيك
وطلعت من غرفتها وقفلت الباب بقوه وخبطت علي باب يونس مردش عرفت انه نايم فدخلت الغرفه وقفلت الباب ولقته نايم فعلا
ملاك بملل:يونس يايونس
مصحاش ملاك بصتله بغيظ ومسكت الريمود وفتحت الستاير والشمس سطعت في عينه وحط المخده علي وشه
ملاك بإبتسامه شريره راحت جابت الميه وشدت المخده بسرعه وكبت الميه عليه
يونس بشهقه:الحقوني بغرق ههاا
ملاك ماتت من الضحك ويونس بصلها بغيظ شديد
يونس بغيظ :ملاك
ملاك بضحك هستيري:مش قادره هموت ههههه الحقوني
يونس ضحك غصب عنه :عاوزه ايه يازفته
ملاك:يلا انا لابسه من الصبح عاوزه اخرج وامشي علي البحر يلا يا اوسه بقا
يونس بزهق:تب سيبني خمس دقائق كمان
ملاك :لاء يلا... وقربت شدته وهوا قام بضحك وزقت في الحمام
يونس بضحك:تب اهدي
ملاك بعند:يلا يايونس بقا اتأخرنا ادخل وانا هستناك في اوضتي .. واكملت بتحذير.. واياك تنام تاني
يونس:هوا حد يعرف ينام وانتي موجوده
ملاك ضحكت وخرجت ويونس دخل ياخد شاور
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند الشباب كانو متجمعين في غرفه مراون
مروان:هوا رعد هيتأخر يالا
حسام :وان مال امي مش اخوك
زياد: بس بقا اخرسو زمانه جاي
مروان:انا أصلا لو شفت رعد هزهقه جامد جدا عشان مينفعش كدا
زياد وحسام مع بعض:يا عم اتنيل
مروان بغيظ:تب ايه رايكم ان لما رعد يجي انا مش هسكت وهزقه علي التأخير دا الله
دخل رعد وكان لابس شورت اسود وتيشرت ابيض مجسم وبارز عضلاته ونضاره شمسيه وكان وسيم جدا
رعد من وراه :اه وبعدين هتعمل ايه كمان
مروان بخوف وتوتر:اهلا رعد حبيبي وحشني فينك يا جدع انا كنت بتكلم علي الواد الويتر يا جدع تتصور طالب من فطار يقولي اطفح تحت ها
حسام وزياد انفجرو في الضحك ومروان بصلهم بغيظ
رعد برفعه حاجب:مافعلا انزل اطفح تحت انتا اتشليت
مروان:اوامرك ياباشا
رعد بحده:يلا ورايا
وبالفعل نزل رعد ووراه الشباب وزياد وحسام نازلين ضحك علي مراون
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت بتلعب في الموبايل مستنيه يونس
فجأه الباب خبط
ملاك:ادخل
دخل يونس وكان لابس تيشرت اسود بارز عضلاته وشورت جينز ولابس نضاره شمس وشبشب اسود بصابع
وكان وسيم
يونس وهوا بيلف:ايه رايك فيا بقا
ملاك بتصفير:جامد جموده ياولا يا يونس يلا يمكن الاقيلك بنت الحلال
يونس بضحك:يارب هههه
ملاك وهيا بتلف:اي رايك فيا بقا
يونس:ورب الكون قمر انا خايف تتخطفي مني
ملاك لبست نضارتها واخدت موبايلها ونزلو تحت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في المطعم
كان قاعد الشباب بيفطرو
حسام بمرح:بقولك ايه يارعد فك كدا وحيات امك متقفلهاش علي الصبح اضحك كدا
رعد بصله ببرود ومتكلمش
زياد:رعد لاء اضحك بقا هيا مش ناقصه احنا رايحين مهمه يا عالم هنرجع منها ولا لاء ولا ايه الي هيحصلنا دلع الروح قبل ماتروح يا جدع
رعد بصله وابتسم
مروان بضحك:وأخيرا هههه
عند ملاك ويونس
كانو متجهين لا مطعم فجأه وقفت ملاك
يونس :في ايه مالك
ملاك:لاء مفيش انا نسيت حاجه هطلع اجيبها واجي
يونس:اجي معاكي
ملاك :لاء خليك اسبقني انتا وانا ثواني وجايه
يونس:اوكي متتأخريش هطلب لما تيجي
ملاك:تمام بس متتطلبش كتير يومنا طويل
يونس:عارف انك هتمرمطيني فداكي ويا ملاك
ملاك ابتسمتله واتجهت للمصعد وهوا راح المطعم
في المطعم
دخل يونس وطلب وراح عشان يقعد شافه مروان
مروان بسعاده :يونس
يونس بصله:مراون
قرب عليه وحضنه
مروان:وحشني ياواطي ولا بتسأل ولا حاجه
يونس :يا اخي انا اخر مره مكلمك كان أسبوع الي فات
مروان بضحك:ماشي ياواطي تعالي اعرفك
يونس:تمام
مروان:دا رعد اخويا اكيد عارفه وشوفته كتير
يونس:رعد بيه يااه عامل ايه
رعد بإبتسامه:الحمد لله عامل ايه انتا
يونس :انا كويس تسلم
مروان:دا حسام صاحبنا وقريبنا من الشارع الي ورا ودا زياد ابن عمي
يونس بضحك:تشرفنا
مروان:اعرفكم يونس صاحبي من ايام ثانوي والجامعه وكمان شريكي في احد الشركات في لندن
زياد وحسام:تشرفنا
يونس:دا شرف ليا
مروان:انتا هنا لوحدك ولا ايه
يونس :لاء مع حد
فجأه جت ملاك من وراه وما اخدتش بالها
ملاك :يلا يايونس اتأخرنا ... وشدته من ايده معاها
الشباب بصلها بصدمه ومروان بحلق فيها
يونس بضحك:حاضر يلا عن اذنكم.... ومشي معاها
وراحو قعدو علي تربيزه بعيده شويه والاكل نزل
زياد بصدمه:هيا البت دي ورانا ورانا
حسام بصدمه اكبر:والله ماعارف انا بجد مصدوم
رعد بغضب وصدمه:هيا بترقبنا ولا ايه
مروان بعد فهم :انتو عارفينها ولا ايه
حسام:عز المعرفه يا اخويا
مروان:مش فاهم
زياد:اصل حصل.................. بس كدا
مروان بص علي رعد بصدمه :انتا بجد سكتلها سبحانك
رعد بغضب:اخرسو بقا واطفحو
وبالفعل سكتو وبدأو ياكلو وهما مصدومين من الصدفه
بص رعد عليها من تحت لتحت ومن غير ماياخدو بالهم ولقاها بتضحك مع يونس وبتاكل من طبقه وهوا بيأكلها
وحس بضيق مش عارف سببه وكمل اكل بغيظ
بعد فتره الجميع خلص اكل وملاك ويونس قامو
يونس بصوت عالي:عاوز حاجه مارو
مروان بحب:تسلم ياشقي نتقابل بليل بقا
يونس:ان شاء الله
ملاك شدته تاني وهوا بيضحك
ملاك بسرعة:يلا يا يونس عاوزه الحق اتفسح
يونس بضحك:يابنتي هيا شرم هتهرب دول مابيناموش
وخرجو برا ورعد بيبصلهم من غير ماحد يلاحظ
مروان بإعجاب:لاء البت دي عجبتني اوي بصراحه دي فرس"ه اي دا
رعد حس بضيق شديد وزياد وحسام ضحكو
مروان :ايه رايكم ننزل البحر
رعد بصله ببرود :يلا
وخرجو الشباب واتجهو للبحر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
كان قاعد الجد قاسم علي الفطار والعيله كله قاعده وهوا يرأسهم
(الجد قاسم جد ملاك ويونس ودلعوته هيا ملاك وبيحبها جدا بس زعلان منها وكلمته سيف ومشاء الله بصحته جدا وعفي وهوا الي ماسك الشركة يبلغ من العمر68)
قاسم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
(حسين عم ملاك وابو يونس وبيشتغل في احدي شركات النجار يبلغ من العمر55سنه وهوا الكبير )
حسين:عامل ايه يابابا
قاسم:انا الحمد لله
(نيره مرات حسين تبلغ من العمر50سنه بتحب جوزها ومعندهاش غير يونس واياد طيبه جدا وحنونه ويعتبر هيا الي مربيه ملاك بس شديده في قرارتها وأحيانا صارمه جدا وبتخاف من كلام الناس جدا جدا)
نيره بإبتسامه: بقولك ايه ياعمي تحب اطبخلك ايه النهارده منفسكش في حاجه
قاسم بحب:لاء يابنتي انا تمام الحمد لله انتي مش مخلياني نفسي في حاجه
نرمين بضحك:وانا مليش من الحب جانب ولا ايه ياعم والحاج
(نرمين ام ملاك مرحه وطيبه جدا وبتحب ملاك بس وهيا مخلفتش غير ملاك وحيدتها تبلغ من العمر 48سنه وعلاقتها متوتره مع ملاك وبينهم فجوه كبيره)
قاسم بضحك:انتي الخير والبركه بردو بس مش كبرنا علي الحاجات دي
محمود بسرحان :ها اه اه عندك حق
قاسم :سرحان في وايه يا محمود
محمود بتوتر:لا ولا حاجه يابابا انا تمام
قاسم بحده:محمود قولت سرحان في ايه
محمود بحزن :سرحان في ملاك بنتي انا مش عارف هتفضل كدا لحد امتا
(اللواء محمود والد ملاك بيحبها جدا بس وهيا في ثانوي حصل بينهم مشكله كبيره سببت فجوه كبيره يبلغ من العمر 52سنه )
قاسم بتنهيده:انا من وجهت نظري انها غلطانه ومش غلطانه بنتك مش اي حد وانتا جيت عليها كتير وانا حذرتك كتيير اوي بس انتا مسمعتش وهيا ان شاء الله بكرا ترجع زي الأول واحسن
محمود بتوتر وخوف:انا مش عارف اتصرف ازاي انا مش قادر احمي بنتي انا كلها أسبوع وهبعت بنتي للموت بإيدي
نرمين بصدمه:يعني أيه يامحمود
قاسم:مترد يعني ايه
محمود بتنهيده:جالي اوامر من القيادات العليا وزير الدخليه شخصيا بإختيار. ملاك النجار. ورعد الدمنهوري.
بقياده العمليه والقبض على اكبر مافيا واخطرهم في الشرق الأوسط وقاره إفريقيا وآسيا والقبض عليهم
قاسم بغضب:يعني ايه واشمعنا هيا
محمود:عشان ملاك ورعد من اكفئ الظباط في القطاع كله وفي المخابرات كلها
(إياد اخو يونس كئيب علطول كلامه قليل عكس شخصيه يونس خالص يبلغ من العمر 32سنه ومدير احدي شركات النجارومحدش بيضحكه غير ملاك ويونس)
اياد:سبوها علي الله ملاك مش سهله بردو انتو هنا شايلين الهم والواطيه بتتفسح هيا ويونس
قاسم:مش فاهم
اياد:ملاك ويونس في شرم الشيخ
قاسم بضحك:والله البت دي لسعه ذي جدها هههه عموما يا محمود سبها لله ووقتها يحلها حلال
محمود :تمام يا بابا
نرمين بدموع:يعني بنتي هتروح مني يارب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس وملاك
كانو بيتمشو علي الشط وبيضحكو
فجأه دخل يونس ورشه ميه علي ملاك وهيا ضحكت بشر
ورشت عليه
يونس:كدا طيب .... ورش عليها
ملاك بضحك:ولا بس بقا.... ورشت عليه
وفضلو يلعبو شويه بالمايه وما اخدوش بالهم بالي بيتفرجو عليهم
حسام:والله البت دي عبيطه
زياد بضحك:فعلا دي طلعت طفله بس هوا دا جوزها ولا خطيبها ولا حبيبها
مروان بنفي:لاء يونس لا خاطب ولامتجوز دا بتاع بنات اصلا ممكن تكون يعني ماشيه معاه او صاحبها
رعد اتعصب من الكلام مش عارف ليه وكان بيبص عليهم بغضب مش عارف سببه
حسام:تعالو ننزل البحر يلا
زياد:اه بجد يلا انا بقالي كذا شهر مجتش شرم
مروان:يلا يارعد
رعد بضيق :لاء انزلو انتو انا مليش مزاج
عند ملاك
فضلو يلعبو كتير
ملاك بغيظ:عاجبك كدا يا كلب
يونس بضحك:فدايا هههه
ملاك:انا متبلتش كتير يلا بقا عشان عاوزه اركب عجل وحصان يلا
وبالفعل طلعو وجابو عجل وهوا ركب وحده وهيا وحده
وفضلو يلعبو كتير اوي لحد العصر
لحد ماكانو طالعين الفندق وركبو المصعد ولاقو الشباب جوا فركبو معاهم وطلعو
ملاك اتصدمت بس مبينتش
........
ملاك :الله انتو ايه الي جابكم هنا جايين تاخدو حقكم ولا ايه ... وبصت لرعد
رعد برفعه حاجب:والله انا مش عارف مين الي جاي مع ورا التاني
ملاك ببرود:عموما مش مناسبه سعيده خالص وعطيتها ضهرها
يونس بدهشه:انتي عارفهم
ملاك بضيق :اه اعرف التلاته انما الواد الرابع دا لاء
مروان بغزل :اسمي مروان ياقمر
ملاك بصتله بقرف: متظبط كدا ياض مالك قال مروان قال كنت سألتك جتك القرف بلاوي .....
مروان سكت بإحراج وزياد وحسام كان هيموت من الضحك بس كاتمنها ورعد ضحك بس من جواها وبص لمروان بشماته وهوا كان محروج اوي
........ بعد شويه وصلو وكان نفس الدور
حسام بصدمه:انتي كمان نفس الدور
ملاك بصتله ببرود:ولا يشغلني انتو هوا ياسطا
ومشيت ببرود ويونس اعتذر وراح وراها وفضلو واقفين لقو ملاك ضحكت هيا ويونس لما لحقها واتكلمو وملاك خبطته في كتفه بضحك وفتحت باب الاوضه وبتاعتها
ملاك:يلا غور غير بسرعه عشان ننزل ناكل انجز
يونس:ياما ايه هتكليني
ملاك بغرور مصطنع:انا دا انا باكل قد النمله
يونس بصدمه:قد ايه اومال من الي ضرب الفرخه الي كانت في التلاجه امي صح
ملاك زقته لبس في والباب والشباب ضحكو جامد
ملاك وهي داخله بصوت عالي:بسرعه يازفت هموت من الجوع
يونس بضحك:ماشي يا كلبه والله لهزلك اصبري عليا
ملاك بصوت عالي:بتقول حاجه يايونس و
يونس بخوف:ولا حاجه يا حبيبتي... ودخل اوضته جري
وهيا قفلت وبابها والشباب ميته من الضحك
وكل واحد دخل غرفته وهوا بيضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب
↚
بتدخل ملاك غرفتها وبتدخل الحمام تاخد شاور
......... بعد مده
بتطلع وبتكون لابسه البرنس وبتتجه للدولاب بس موبايلها بيرن وبيكون محمود
ملاك بتنهيده:الوو
محمود:الوو عامله ايه ياملاك
ملاك بسخريه:كويسه ياسياده اللواء
محمود بحزن:مش ناويه تقليلي يابابا بقا نفسي اسمعها منك من زمان ياملاك
ملاك بقهر :لاء مش ناويه سيادتك ممكن اعرف حضرتك بترن ليه
محمود بتوتر:كنت بطمن عليكي يابنتي
ملاك بسخريه:بنتك ااه تمام حضرتك اطمنت انا تمام
محمود بحده:ملاك احترمي نفسك انا مهما كان ابوكي
ملاك بسخريه:ابويا ااه علي الورق بس ياسياده اللواء
محمود بحزن:سامحيني ياملاك
ملاك بحده :الي بيسامح ربنا انما احنا بشر سيادتك مبنعرفش نسامح ياباشا
محمود بتنهيده:تب مش ناويه ترجع القصر بقا ولا تشوفي امك حتي
ملاك بملل :لاء مش ناويه سيادتك ولو علي نرمين هانم فعادي غيابي مش فارق معاها ومن زمان ياسياده اللواء كدا كدا انا هخلص العمليه الجايه وهطلب نقلي وهسيبك خالص ياباشا
محمود بغضب:انا مستحيل اسمح بكدا انتي مش هتبعدي
عن عيني
ملاك بسخريه:لاء هبعد ومش هوريك وشي تاني سيادتك والقصر مش هرجعه انا كدا تمام ويلا عن اذنك مش فاضيه.... وقفلت
واتجهت للدولاب بغضب واخدت هدوم من الدولاب وبدأت تلبس
........ بعد مده كانت لبست شورت جينز وتيشرت اسود قصير وعملت شعرها ديل حصان ولبست كوتش ابيض
وكانت جميله جدا
طلعت من الغرفه وقفلت الباب
في الخارج طلعت وخبطت علي يونس ورعد كان طالع من غرفته لاقها بتخبط عليه وهيا ما اخدتش بالها
ملاك:يونس يايونس
يونس من الداخل:ادخلي يازفته
ملاك دخلت وقفلت الباب ورعد بصلها بشك ونظره استحقار
يونس كان لابس شورت جينز اسود وتيشرت ابيض وكوتش اسود وكان وسيم
ملاك بسخريه:شكلك معفن عموماً
يونس بضحك:متغاظه هتموتي كدا مني ومن حلاوتي
ملاك بضحك: انا دا انتا عيل سيس يالا هههه
يونس :تب يلا يارخمه
ملاك بغيظ:بلاش عشان مزعلكش
يونس:تب يلا
وخرجو وهما بيضحكو
ورعد شايفهم وهم بيهزرو ومستحقرها جدا وكرها اكتر
ودخل عند الشباب الي متجمعين مع مروان في الغرفه
كان رعد لابس تيشرت اسود بارز عضلاته وشورت اسود وكوتش ابيض وعلي كتفه شال رجالي زي بتوع العرب ابيض في اسود وكان شديد الوسامه حرفيا
حسام بضحك: اخيرا جيت يلا احنا جعانين اوي
رعد بحده:يلا وررايا يا زفت انتا وهوا
واتحرك وهما وراه بخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ويونس
كانو قاعدين في مطعم علي البحر مباشر وكان الفيو تحفه
ملاك:واو بجد المكان تحفه يا يونس
يونس بحب:اهم حاجه تكوني مرتاحه بس
ملاك بحزن:ان جيت للحق انا مدايقه جدا
يونس بخوف:مالك يا حبيبتي انتي كويسه
ملاك بتنهيده:اه تمام بس تعبانه نفسيا
يونس بزعل:انسي بقا ياملاك
ملاك:مش قادره الموضوع مش سهل
يونس بموساه :معلش كل حاجه هترجع كويسه
.............. عند الشباب
وصلو المطعم ولسوء الحظ الشباب راحو نفس المطعم الي فيه يونس وملاك
قعدو وطلبو اكل
زياد بصدمه :الحقوا شوفو مين هناك
بصو كلهم لاقو ملاك ويونس
رعد بقرف:سيبك منهم دي تلاقيها ماشيه معاه ولا حاجه انا اصلا كنت بكرها بس استحقرتها اكتر لما شوفتها كانت طالعه من اوضته
حسام بنفي:بس لاء البت دي مش شمال ياسطا
زياد:انا شايف ان حسام عنده حق
مروان:يونس دا زير نساء رقم 1 اكيد ماشي معاها او حبيبته الله اعلم
رعد بزهق:خلصنا اقفلو الحوار
................ عند ملاك
كان الاكل نزل وبداءو ياكلو
ملاك:الواد اياد متغاظ اوي
يونس بضحك:اه اصلي بحنسه كل شويه بصوري هههه
ملاك بضحك:لاء خف شويه دا مجنون وممكن يسيب كل حاجه ويجي
يونس لمح الشباب :الحقي شوفي مين هناك
ملاك بصت لقتهم ومهتمتش
يونس:انتو تعرفو بعض ازاي
ملاك بملل :هحكيلك بعدين
فجأه لمحت شخص معدي وافتكرته ومسكت تليفونها بسرعه وفتحت صوره وكان نفس الشخص
قامت بسرعه جريت نحيت الشباب ويونس راح وراها
مروان:الحقوا دي جايه علينا
قربت ملاك بسرعه
ملاك بسرعه:داري وشك انتا وهوا بسرعه
رعد برفعه حاجب :ودا ليه ان شاءالله
ملاك قعدت جمبه ودارت وشها وهما سمعو كلامها ودارو وشهم
بعد مده ملاك قامت
رعد بغضب:في ايه عاوزه ايه
ملاك بحده :اعطيني سلاحك بسرعه
رعد بكذب:مش معايا
ملاك بصت علي جمبه ومدت ايدها وشدت السلاح وحطته في جمبها وهوا اتعصب وبعدين شدت الشال الي علي كتفه ولفته علي دماغها زي الفرسان ودارت وشها
رعد بغضب:هوا في ايه
ملاك بسرعه :مش وقته اسبقوني علي الاوضه ومتظهروش بسرعه..... ومشيت ورعد اتعصب
زياد بصدمه:هوا في ايه
حسام:والله يا ابني ما انا عارف
رعد بغضب جحيمي:انا مش عارف البت دي اخرتها ايه
حسام:تب تعالو نطلع احنا
يونس بخوف:ياترا ياملاك بتعملي ايه
بصوله بشك وسكتو وحاسبو وطلعو الشباب ومعاهم يونس فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
فضلت ماشيه ورا الراجل لحد ماوصل مكان بعيد عن الناس وكان موجود غرفه زي استديو كدا دخل الراجل
وملاك مشيت بهدوء وراه وحزر وكان في نافذه صغيره برا
بصت منها بحزر وهدوء واتصدمت من الي شافته حرفيا
شافت بنات كتير ومنهم المق*تول ومت"علق وهما ماسكين سكاك"ين وبيقط*عو فيهم وكاميرات بتصور المشاهد دي ومنهم الي قاعدين بيفعلو ماح*رمه الله وفي ناس بتصوره"م وكان باين ان البنات مش في وعي*ها والراجل الي مشت وراه قاعد علي الكرسي وفي ايده كا'س وبيشرب وبيضحك
ملاك بصت بصدمه من الي شافته ومكنتش قادره تتحرك
وطلعت موبايلها وصورت كل حاجه صوت وصوره فيديو لمده 8دقائق
فجأه شافها احد الحراس
الحارس:انتا مين
ملاك ضربته ط*لقه في دم'اغه وهربت بسرعه بس الرجاله كانت شافتها وجريو وراها وبدأو في اطلاق الن*ار عليها وهيا ضربت عليهم وكانت الطلق*ه منها براجل بس هيا لحقت تهرب بس اخدت طلق*ه في دراعها بس كملت ولقت دراجه ناريه قدامها ركبتها وانطلقت بأقصي سرعه وهما طلعو وراها بالعربيات
بس هيا كانت اسرع منهم وهربت ووقفت الدراجه بعيد جدا وجريت لحد الفندق وكانت لسا ماشالتش الشال
وصلت الفندق بس قلعت الشال عن وشها
............. عند الشباب
كان رعد رايح جاي بغضب
ويونس قاعد متوتر وخايف
والباقي مستغربين وقلقنين
رعد بغضب:هيا راحت فين دي
يونس بخوف :لاء انا مش قادر انا قلبي وجعني ملاك فيها حاجه انا لازم انزل ادور عليها
رعد بصله بقرف وغضب وسكت
حسام:اهدا يايونس اكيد زمانها جايه
مروان:خير ياجماعه خير
فجأه الباب اتفتح ودخلت ملاك وهيا ماسكه دراعها الي بينزف جامد
جري عليها يونس ورعد حس بوجع في قلبه والباقي اتصدمو
يونس برعب:ملاك مالك يا ياحبيبتي انتي كويسه
ملاك بوجع:انا تمام يايونس
رعد قرب منها بغضب وقعدها علي السرير ومسك دراعها
رعد بغضب:لازم تروحي مستشفي الجرح عميق
ملاك بعند :مفيش حاجه انا تمام
يونس بخوف:لاء تعالي نروح المستشفى
ملاك بغضب:قولت لاء مينفعش
رعد بغضب جحيمي:هوا ايه الي لاء مروان اطلب دكتور حالا
ملاك :تمام بس دكتور موثوق فيه يكون من الحكومه
رعد برفعه حاجب: اشمعنا كنتي فين
ملاك :اهدا عليا بس وهقولك بس مش قادره اتكلم
رعد سكت ويونس كان قلقان عليها جدا ورعد كان مدايق
...... بعد مده وصل دكتور تبع مستشفى الشرطه
الدكتور :ازيكم يا بشوات
الشباب:الحمدلله
الدكتور بصدمه:ملاك النجار
ملاك بألم:انجز يا دكتور البهايم مش قادره
ضحك عليها الشباب معادا رعد
الدكتور بصدمه :حاضر حاضر
قرب منها ومسك كتفها
الدكتور بتوتر:الجرح عميق وعاوز بينج هتقدري تستحملي
ملاك بحده:انجز يلا توكل علي الله
يونس بخوف:تعالي نروح المستشفى
ملاك بغضب:يلا يا دكتور انتا
الدكتور جهز الادوات وملاك كانت متوتره بس مبينتش
نامت ملاك علي السرير والدكتور بدأ يعقم الجرح ويلبس الجوانتي ولبس العمليات
الدكتور:لو سمحتو مش عاوز حد يقرب
وبالفعل بعد يونس والشباب وقفو علي جمب وعينهم عليها
وبدأ يدخل المقص وملاك كانت بتموت من الوجع
الدكتور:معلش يا حضرت الظابط استحملي شويه لسا بفتح للجر*ح
وبلفعل قعد يشتغل في الج"رح وملاك هتموت من الوج"ع بس نزلت دمعه من الوجع و اتعرقت جدا ووشها بقا اصفر ورعد قلبه كان وجعه ويونس والشباب كلهم كان بيدمعو عليها معاد رعد الي كان قلبه وجعه بس مش عارف السبب
ملاك بغضب جحيمي:اخلص يا زفت يلا بسرعه
الدكتور بتوتر:لسا دقايق بس استحملي
وبعد دقايق طلع الطلق*ه الي كان حجمها كبير وطويله
ملاك بوجع شديد:ااه
الدكتور بتوتر:اهدي بس دقيقتين كمان نخيط الج*رح بس
ملاك بألم:انجز بسرعه
وبالفعل بعد وقت كان خيط الجرح ولفه ليها وهيا مكنتش قادره
الدكتور بنبهار:انتي بجد بطله يا حضرت الظابط انك اتحملتي الالم دا كله لوحدك
يونس قرب منها :انتي كويسه ياملاك
ملاك بغرور:انا تمام يا ولا متقلقش مش هموت دلوقتي
يونس ضحك من بين دموعه
مروان بنبهار:انتي بجد بطله ياملاك انا لو مكانك مكنتش استحملتها والله
حسام:حمدالله علي سلامتك ياحضرت الظابط
زياد بتسقيف :واالله العظيم انتي جامده اخر جموده
ملاك :خلصت انتا وهوا مسمعش صوتكم بقا
الدكتور قرب من رعد :انا كتبتلها شويه ادويه لازم تاخدها وكمان هيا حرارتها هترتفع بليل جدا فخدو بالكم منها ويستحسن تفضلو جمبها ومتسيبوهاش لوحدها
رعد بجمود:تمام مروان وصل الدكتور
وطلع الدكتور ومعاه مروان
ملاك كانت قايمه بس مقدرتش تقف
رعد:راحه فيين
ملاك برفعه حاجب:راحه اوضتي
رعد بحده:لاء انتي هتفضلي هنا اليله
ملاك بغضب:انتا مجنون انا مش هفضل في حته
رعد بغضب:لمي لسانك ودا الاحسن ليكي يا حضرت الظابط
يونس بغضب:معلش بردو هيا تقعد معاك في الاوضه ازاي يعني
رعد برفعه حاجب :وانا كنت قولت تقعد معايا انا بقول كلنا هنفضل هنا اليله يايونس
يونس:ليه بقا
رعد بحده:حضرت الظابط محتاجه رعايه شديده ولسا لحد الان منعرفش هببت ايه
ملاك وقفت بضعف قدامه :اسمع يا اسمك ايه انتا انا مش شغاله عندك فاهم
رعد بضيق:تب ارجعي اقعدي وبعدي ووو....
فجأه ملاك وقعت في حضنه مغمي عليها ورعد كان عارف
وشالها وحطها علي السرير وغطاها
يونس بخوف:هيا ايه الي حصلها
رعد بغضب:كنت عارف ان دا هيحصل بس تقول ايه دماغها ناشفه علي الفاضي..... ونفخ بضيق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
بيكون متجمع العيله كلها علي العشا
سالم:والله القصر ماليه طعم من غير الشباب
ابراهيم بهزار :اسكت يابابا احسن بلا وجع دماغ
جميله :بس يا ابراهيم دا انا حاسه ان مش عارفه اقعد من غيرهم وبذات حسام ومروان
يارا بسرعه:ورعد كمان
ميرفت وعلي بصلها ومتكلموش
سالم:عموما يرجعو بسلامه
على:صحيح يا ابراهيم هنعمل ايه في الموارد الجديدة
ابراهيم:كل خير ان شاء الله بس في حاجه ناقصه ولازم نجيبها
على:ااه قصدك الحديد الخام
ابراهيم بتفكير:مش عارف اعمل ايه هوا مابيتبعش في الشرق الاوسط كلها غير بإشاره من قاسم النجار
سالم:انتا لسا مقابلتوش ولا كلمته
ابراهيم:لا اكيد عندنا اجتماع معاه بعد اسبوعين
ميرفت:ليه هتقابلو الوزير
ابراهيم:لاء دا قاسم النجار اصل الحديد الخام فعلا دا احسن صانع حديد في الشرق الأوسط كله
جميلة:مشاء الله ربنا يزيده
سالم:ياارب عموما سيبها عليا انا هكلمه وهحاول اخليه يقابلكم الاسبوع دا
على:يبقا ياريت يابابا
سالم:ان شاء الله ياعلي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك والشباب
كانت ملاك نايمه والشباب قاعدين علي الركنه الي في الجناح بتاع ورعد
يونس بخوف:انا خايف عليها اوي
حسام بتوتر:ان شاءالله خير
مروان :جماعه البت دي وحش دي استحملت وجع انا كراجل مستحملوش
رعد:قصدك لو كنت راجل يامارو
مروان بصله بغيظ ومستجرأش يتكلم
زياد بضحك :دا دشمل خاطرك وجبهتك ههههه
حسام بضحك:معلش يا مارو يا حبيبي ههههه
.......... بعد مده من الضحك كانو الشباب نامو على الكنبه حتي رعد نام
في منتصف اليل صحي رعد علي صوت همهمات ملاك
وقرب منها ولاقا جبينها متعرق جدا وحرارتها عاليه بشكل مش طبيعي
ملاك بتخريف ودموعها بتنزل:لاء انا معملتش كدا ارجوك
رعد بصلها بنتباه
ملاك:انا عاوزه اموت وارتاح حرام عليك ياظالم
قام رعد جاب تلج وجاب طبق وجاب تيشرت نضيف من بتوعه وغطسه في الميه المتلجه وطلعها وعصرها وبدأ يحطها علي جبينها وهيا بتتكلم كتيير وكان بيمشي ايده علي شعرها وهيا بتعيط
ملاك بألم وبدون وعي:ميه عاوزه ميه
رعد قام بسرعه جاب كوبايه ميه وحط ايده تحت دماغها
وشربها وهيا نامت علي ايده ومعرفش يشيلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
الرجل بغضب:ازاي يعني معرفتوش تجبوها
الحارس بخوف:ياباشا دي قتلت 11حارس في اقل من دقيقة دي مش بنت عاديه
الراجل بحده:تب شوفت وشها
الحارس بخوف ااكتر:لاء كانت مخبيه وشها بشال
الراجل :اكيد دي صحفيه
الحارس:يمكن ياباشا
الراجل:تب عرفتو هيا فين
الحارس: لاء موصلناش لطرف خيط حتي بس هيا اخدت طلقه في كتفها
الراجل بتفكير:اقلبلي مستشفيات شرم كلها واعرفلي مين الي اخد طلقه في كتفه يلا بسرعه
الحارس:اوامرك ياباشا
وطلع الحارس وهوا طلع موبايله ورن علي الكبير
الراجل بتوتر:في مصيبه يابوص
البوص :في ايه الي حصل
الراجل:في حد شافنا واحنا في الاستديو
البوص بخوف:تب وجبتوه
الراجل بتوتر وخوف:لاء دي قتلت 11راجل يابوص
البوص بغضب:تقلبلي شرم فوق تحت تجيب البت دي يا شويه بهايم
الراجل:حاضر حاضر.
البوص بغضب وشر:وكمان بنت يا شويه نسوان بسرعه عاوز اعرف مكانها والفيديوهات الي اتصورت انتا عارف المكان
الراجل:كله تحت السيطره
البوص بغضب:تب يلا نفذ وغور من وشيي... وقفل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
عند الشباب
صحيو لقو رعد نايم وحاطط ايد تحت دماغه والايد التانيه ملاك نايمه عليها وعلي دماغها كمادات
زياد بصدمه:ولا ياحسام هوا دا رعد
حسام بصدمه:ااه هوا دا بجد
مروان بدهشه من الموقف :اوماي جااد بجد
ويونس قرب من ملاك بخوف
يونس بهدوء:ملاك يا ملاك
صحي رعد علي صوته واتصدم من الموقف بس مبينتش لانه نسي يشيل دراعه
رعد شد ايده بهدوء وبصلهم بغضب واتجه اخد هدوم من الدولاب وراح الحمام
يونس قرب من ملاك وكان بيمشي ايده علي شعرها بلطف
يونس بهدوء وخوف:ملاك يا ملاك
ملاك بنوم:اممم
يونس :انتي كويسه
ملاك فتحت عيونها وحاولت تقوم بس معرفتش ويونس ساعدها تقوم
ملاك قعدت علي السرير
حسام بتوتر:عامله ايه دلوقتي
ملاك بهدوء :تمام
زياد:اهم حاجه تقومي بسلامه ياحضرت الظابط
ملاك:انا تمام بس عاوزه اروح اوضتي
رعد طلع وهوا لابس تيشرت اسود وبنطلون واسود
........
رعد بغضب:مش هتمشى من هنا غير لما تقولي ايه الي حصل
ملاك بصتله بضيق:انا عاوزه اخد شاور وارتاح وهاجي احكي وانتا ملكش الحق تقولي امشي ولا لاء
وقامت بغضب بس مقدرتش تقف فسندت علي يونس
فجأه الباب خبط بقوه لدرجه انهم اتفزعووو........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
↚
فجأه الباب بيخبط جامد لدرجة انهم اتخضو
مروان:ياترا مين
ملاك:هشش اسكت خالص
رعد بصوت واطي :في ايه
ملاك:انا هدخل الحمام ويونس معايا لو اتطريت قول انه هوا في الحمام
ملاك جريت علي الحمام وأخدت يونس معاها وهما اتوترو معادا رعد الي اتجه للباب وفتح ولاقا اتنين رجاله ضخمين
رعد بغضب:في حد بيخبط كدا
الراجل بتوتر:عاوزين نعرف في بنت بندور عليها مجتش هنا
رعد برفعه حاجب:وايه الي هيجيب بنت هنا ياحيوان انتا وهوا يلا من هنا
الراجل بخوف:تمام ياباشا بس ممكن نفتش
رعد بتحذير:تفتش فين منك ليه يلا من هنا لقتلكم يلا
جريو من قدامه بخوف ورعد اتأكد انهم مشيو وقفل الباب
ملاك طلعت واتنهدت براحه
رعد بغضب:انا لازم اعرف حالا ايه الي حصل حالا
ملاك بضيق:اولا وطي صوتك ثانيا مينفعش هنا
رعد برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله
ملاك:عموما انا رايحه اغير ونازله القاهره دلوقتي وفي القاهره هقولك
رعد:روحي غيري واحنا كمان رايحين القاهره
ملاك بتنهيده:ماشي ... وخرجت ويونس وراها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
بيكون الجميع متجمع علي الفطار
قاسم :صباح الخير
الجميع:صباح النور
قاسم: اومال محمود فين
نرمين:بيلبس ونازل
بينزل محمود وباين عليه الغضب
محمود بضيق:صباح الخير
الجميع:صباح النور
قاسم:مالك يا محمود
محمود:مفيش يابابا
قاسم بجمود:محمود في ايه مش كل مسألك تقولي مفيش
محمود بغضب:ملاك انا زهقت من البنت دي قال ايه عاوزه تطلب نقل لقطاع تاني
حسين:اهدا يامحمود اكيد بتهدد بس
قاسم:بنتك مش صغيره يامحمود دي ظابط وانتا السبب الرئيسي في الي حصل
محمود:انا عارف اني انا الي زفت غلط بس مش كل شويه اما اجي اكلمها تقولي ياحضرت الزفت
قاسم:اهدي بس يامحمود وان شاء الله خير
حسين:انا شايف ان ملاك مش غلطانه مش انتا الي قلتلها متقوليش بابا ولا انتا نسيت
محمود:انا عارف اني غلطت بس قاسية اوي
نرمين:سيبك منها ملاك دماغها ناشفه
قاسم بصلها بضيق :نرمين لاحظي انها بنتك الي انتي مبتسأليش عليها اصلا
نرمين بتوتر:ازاي وهيا عاقه بوالديها
قاسم :لا انتو مجانين... وقام وخرج من القصر وحسين وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت لمت حاجتها ولبست ويونس اخد الشنطه ونزلو والشباب كانت سبقتهم تحت
....... تحت قدام الفندق
كان رعد واقف ولابس نضاره شمسيه ومولع سيجاره وساند علي العربيه والشباب بتحط الشنط
مروان:احنا مكملناش أسبوع
حسام:متزعليش يانوغا هجيبك تاني ههههه
زياد بضحك :لما تعملها في البوتي ههههه
مروان بغيظ:زياد ... وبدأو يتخانقو
رعد بغضب:اقسم بالله لو سمعت نفس ليكم لهكون دافنكو في شرم فاهممين
سكتو بخوف وملاك نزلت هيا ويونس وراها وكانت لابسه بنطلون جينز وتيشرت ابيض بنص كم وكوتش ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نضاره سوده وحاطه دراعها في سناده زرقا
يونس اتجه للعربيه وهيا وقفت قدام رعد
رعد:هنوصل علي طول نتجمع في القطاع تمام
ملاك بضيق:ماشي
رعد بتفكير :بقولك ايه اركبي معايا
ملاك برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله
رعد بغضب:لمي لسانك انا عاوزك في حاجه ومينفعش غير في الطريق
ملاك بضيق:يلا
يونس:يلا ياملاك
رعد:لاء ملاك هتركب معايا انا عشان عربيه زياد الزجاج بتاعه اسود وهيا عليها خطر
يونس بضيق:هتركبي معاه
ملاك:خلاص اركب انتا ونتقابل هناك
يونس:هستناكي في الشقة
ملاك بضحك:تمام بس اعمل اكل عشان اخوك جعان اوي
يونس بضحك:ماشي هستناكي خلي بالك من نفسك ياحبيبتي
ملاك بتنهيده:سيبها لله يا اوسه يلا سلام
وركبت العربيه ورعد بصله بقرف وضيق
وركبت ملاك مع رعد في عربيه زياد وحسام وزياد في عربيه مروان ويونس ومروان في عربيه يونس ومشيو
.......... في الطريق عند رعد
رعد:احكيلي بقا ايه الي حصل
ملاك بضيق:انتا بقا مركبني عشان احكيلك
رعد بغضب:لازم تحكي ياحضرت الظابط انا وانتي الي مكلفين بلمهمه والباقي معانا لكن احنا الي قائدين يبقا لازم اعرف
ملاك بتنهيده:اولا وطي صوتك ثانيا هحكيلك
رعد بستماع:سامعك احكي
ملاك بضيق:الي حصل .............. ووبس
رعد بدهشة:انتي بتتكلمي جد
ملاك :زي مابحكيلك كدا
رعد:وانتي عرفتي الراجل ازاي
ملاك بضيق:عرفته من الصور الي مع سياده اللواء
رعد بغضب:علي كدا بقا هما منتشرين مش في امريكا بس
ملاك:انا معايا فيديو لكل حاجه
رعد:وريني كدا
ملاك مدت ايدها في جيبها ملقتش موبايلها
ملاك بتوتر:الموبايل فيين اكون نسيته مع يونس
رعد بحده:حاجه زي دي تسيبها في الموبايل كدا
ملاك بغضب:متكلمنيش كدا واعطيني تليفونك اكلمه
رعد مدلها موبايله بعدم اهتمام وملاك رنت علي يونس
يونس:الوو مين
ملاك:دا انا يا يونس
يونس بخوف:ملاك انتي كويسه
ملاك:تمام المهم دلوقتي موبايلي معاك
يونس:اه في جيبي اهو انا وراكي اصلا
ملاك :تب هوقف استناك واخده منك
يونس:تمام... وقفل
ملاك حطت التليفون قدامه ومتكلمتش
رعد بحده:اقف ولا ايه
ملاك بغضب مكتوم :اقف
وقف رعد ونزلت ملاك بضيق واستنت يونس وبعد دقايق جه يونس واخدت موبايلها وركبو تاني ومشيو
رعد:وريني الفيديو
ملاك بتحدي:لاء في القطاع ياحضرت الظابط
وهوا اتعصب وهيا سرحت في الطريق قاطع سرحانها رن تليفونها وكان قاسم وفرحت انه كلمها لانها بتحبه
ملاك بفرحه:الوو
قاسم بحده مصطنعه:اهلا ياهانم انتي فين
ملاك:موجوده ياحبيبي
قاسم بإبتسامه:حبيبك اه وفي حد بينسي حبيبه كدا
ملاك بمرح:والله انتي حبيبي دا انتا الحته الي في القلب يا قاسم ياعسل انتا
قاسم بغضب مصطنع:اسمعي بقا انا زعلان منك ولا هكلمك يا واطيه انا كلمتك عشان اسألك علي يونس بس
ملاك بخبث:يونس ااه قولتلي من حقك ياعم قاسم من حقك ماهيا ملاك خلاص بقت في السله علي فكره انا الي زعلانه
قاسم بسرعه:مش القصد انتي حبيبتي اكتر واحده.. استوعب واضايق
ملاك بضحك:الله عليك يا قاسم والله انتا سكر دا انتا الحبيب العمر ياقاسم
قاسم:اسمعي بقا انا في الشركه بكرا في عشا في القصر
ملاك بضيق:اعفيني انا ياقاسم انتا عارف اني مش هاجي
قاسم:تب عشاني مع اني مش طايقك يا بنت الكل*ب
ملاك بحزن بس بتداري:من ورا قلبك انا عارفه
قاسم بتنهيده:هتيجي
ملاك بعند:لاء انا هبعت يونس انا مش هاجي سامحني
قاسم بعصبيه :تب تعالي حتي شوفي أمك
ملاك انفجرت:مش عاوزه مش عاوزاهم انا بشوف وشه هوا بلعافيه انما الست دي عمرها محسستني اني عايشه اصلا ولو علي القصر انا مش هدخله تاني سلام ياقاسم سامحني لو عليت صوتي انا أسفه
قاسم بجمود:انتهت يا ملاك.... وقفل وهيا اتنهدت بغضب
كل دا ورعد باصصلها بغضب واستغراب من البنت دي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الهواري
في الصالون بيكون قاعد ريم وجميله وميرفت بيتفرجو علي التليفزيون
جميله:انتو عارفيين انا عاوزه اعمل ايه
ميرفت بفضول:ايه
جميله:عاوزه اجوز رعد ابني
ميرفت:انتي عارفه ان رعد مش هيرضي يتجوز غير بمزاجه
جميله:ما هوا انا لازم اشوف عياله قبل ما اموت بردو
ريم بتنهيده:ماما انتي عارفه ان رعد مش بيفكر في البنات اصلا من بعد الي حصل
جميله بحزن:انا عارفه ان الي حصل معاه زمان شيء مش كويس بس الحياة موقفتش عليها يعني
ميرفت:انتي عارفه ياجميله ان رعد قاسي وعصبي جدا مع اي بنت وان هوا مكنش عاوز غيرها وبس
جميله بعند:ولو لما يجي هفاتحه في الموضوع لازم يتجوز اومال هسيبه كدا لما يعجز وانا مشفتش عياله لسا
ريم بملل:لاء ياماما انتي مصممه وانتي عارفه ان رعد محدش بيمشي كلمته عليه حتي لو مين
جميله بتفكير:بس كلمت عمي سالم بتمشي عليه
ميرفت بتنهيده:حاكم انتي راسك ناشفه بلاش تزعلي الواد من جده عشان احلامك جوزي مروان اسهل ماهوا بتاع بنات أهوا
ريم بضحك:فعلا اهو مروان جوزيه اربعه مش هيقول لاء
جميله بتفكير:سيبوني بس انا مش هرتاح غير اما اجوز رعد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القطاع
كان وصل رعد وملاك ووراهم حسام وزياد
رعد وهو حاطط ايده في جيبه ببرود:احنا هنعلن اجتماع مع سياده اللواء عشان نحط. خطه تانيه
ملاك بضيق:عموما انا عملت الي عليا خلصني بقا عشان مش فاضيه... ونفخت ودخلت القطاع
حسام:هوا في ايه يا رعد
رعد بصله ومتكلمش وراح وراها
زياد :يلا يعم ندخل ونريح نفسنا وهنعرف
حسام:عندك حق... وراحو وراهم
............في مكتب اللواء محمود
دخلت ملاك ومعاها رعد محمود شافها واتصدم وخاف عليها جدا وقام جري عليها
محمود بخوف:مالك ياملاك ايه الي حصل
ملاك ببرود:كويسه
محمود:ايه الي حصلك
ملاك بضيق:انا كويسه ممكن بقا نتكلم في الي جايه عشانه
محمود اضايق من اسلوبها ورعد بصلها بستغراب وضيق وصل حسام وزياد
رعد بجديه:حضرتك احنا جايين بخصوص المهمه الجايه
محمود بإهتمام :تمام اتفضلو
اتجهو لتربيزه الاجتماعات ورعد قعد قصاد ملاك وعلي يمين محمود وملاك علي شماله وكل شويه محمود يبص عليها وهيا تبصله بضيق
محمود بضيق:اتفضلو
رعد بحده:احكي ياحضرت الظابط
ملاك بغضب :انا مش شغاله عندك عشان تأمرني فاهم
رعد بصلها وسكت بغضب وزياد وحسام مصدومين
ان رعد ساكتلها وخايفين من سكوته
محمود بهدوء:احكي ياملاك اتفضلي
ملاك ببرود:الي حصل................ وخلصت
محمود بخوف:شافوكي
ملاك:لاء كنت لافه الشال علي وشي
محمود بعصبيه:وانتي ازاي تخاطري بحياتك كدا انتي مجنونه مأخدتيش اي حد منهم معاكي ليه
ملاك بغضب:لوسمحت ياسياده اللواء انا عملت الي عليا تمام فخلصنا
محمود بتنهيده:ملاك فين الفيديو والي صورتيه
ملاك بضيق:بعته لحضرت الظابط خليه يوريهولك عن اذنكم
محمود بغضب:راحه فين
ملاك :في داهيه حضرتك في حاجه تاني
رعد راح وقف قدامها بغضب وضيق وهيا بصتله بحده
رعد بغضب:علي فكره انتي مش محترمه ولا عندك اخلاق انك تكلمي سياده اللواء كدا وعماله تتشرطي من الصبح اييه انا هتوقع من واحده زيك ايه ماشيه مع واحد وعماله تتفسح وتتمرقع وتدخلي اوضته عادي
فجأه ملاك ضربته بالقلم هز الغرفه كلها والجميع اتصدم وملاك شدت سلاحها من جمبها ورعد شد سلاحه ورفعو اسلحتهم علي بعض
ملاك بغضب جحيمي :وديني ماهرحمك علي كلامك دا وهعرفك مين هيا ملاك النجار يا ابن ال
رعد بغضب:انا هعرفك ازاي تمدي ايدك علي سيدك يابت انتي وهوريكي مين انا ياشما*ل
ملاك بحده :انا مش هرد عليك عشانك كلب ولا تسوي وديتك طلقه بس اقولك خساره فيك يا رخيص وهات اخرك عشان موتك علي ايدي
رعد بنفاذ صبر وغضب:انا هعرفك ازاي ترفعي ايدك علي رعد الدمنهوري يابت ياشوارعيه بتقوليله اسبقني علي الشقه يارخي*صه
ملاك اتعصبت لحد جنوني وضربت طلقه عدت من جمب وش رعد وهوا متحركش من مكانه وعلي وشه ملامح الجمود والجميع اتصدم
محمود وقف في وش رعد:ملاك خلاص اتفضلي اطلعي
علطول ملاك نزلت سلاحها من غير تفكير
ملاك بضيق:هخرج بس صدقني انا هنهيه وعرفه انا ابقا مين ...... وحطت سلاحها في جمبها وخرجت بغضب
محمود لف لرعد بغضب:انتا ازاي تتجراء وتكلمها كدا ياحضرت الظابط
رعد بصله بغضب وضيق شديد:انا بعتذر ياسياده اللواء عن اذنك...... وخرج ومحمود اتعصب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه النجار
كان قاعد قاسم في مكتبه بيشتغل فجأه الباب خبط
قاسم وهوا باصص في الورق:ادخل
ملاك دخلت وبصتله بحب وقاسم رفع نظره وبصلها وقلبه اتقبض وقام جري عليها
قاسم بخوف :مالك يا ملاك انتي كويسه ياحبيبتي
ملاك بهدوء:انا تمام ياحبيبي انتا عامل ايه
قاسم:تمام ايه تعالي نروح نكشف
ملاك راحت قعدت علي المكتب:انا شايفه انها مش مستاهله دي طلقه بسيطه ياقاسم ياعسل
قاسم اتجه لمكتبه واستوعب وقلب وشه تاني
قاسم :اه انتي بقا لسا فاكره ان ليكي جد ياست هانم
ملاك بمرح:يالهوي دول كلهم ست شهور ولا حاجه الي مشوفتكش فيهم ياقاسم ياعسل
قاسم بعصبيه:ست شهور قليل مش كدا معلش اصلي مكنتش عاوز اشوف وشك اصلا
ملاك قامت ولفت ليه وحضنته:والله انتا وحشني كتير اوي ياجدو
قاسم حضنها بحنيه:وانتي اكتر ياحبيبه جدو
ملاك بمرح:ايوا كدا خليك قاسم العسل الي انا اعرفه
قاسم:هتيجي العشا بكرا ياملاك
ملاك بتوتر:لاء لاسف مش هقدر
قاسم بحده:ملاك انتي لازم تواجهي هتفضلي تهربي لحد امتا انتي بقالك اربع سنين سايبه القصر وانا معديهالك انما اطلب منك لاء ياملاك لو مجتيش لا انتي حفيدتي ولا اعرفك فاهمه
ملاك اتنهدت بضيق:ياجدو ليه كدا انا مش عاوزه ادخل القصر دا
قاسم بهدوء:ملاك ياحبيبتي انتي مش هتفضلي عمرك كله كدا وبعدين امك نفسها تشوفك
ملاك بسخرية:مين نرمين هانم ااه عمرها ماهتفكر فيا هل هيا بتفكر انا كلت ايه ولا شربت ايه ولا عايشه ولا ميته لاء ياجدي كفايه الي حصل ولو علي العشا ممكن يكون برا القصر وانا هحضر غير كدا لاء لاء
قاسم بتنهيده:حاضر ياملاك العشا هيكون برا القصر وهيكون فيه عيله الدمنهوري
ملاك بملل:الي يريحك ياجدي عن اذنك
وخرجت وقاسم اتنهد بحزن وسكت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب رعد
بيكون رايح جاي متعصب لحد جنوني وبيتوعد لملاك
رعد بغضب:بقا انا رعد الدمنهوري حتت بنت زي دي تعمل فيا كدا وتمد ايدها عليا
بيمسك سيجارته وبيولعها وبيقعد علي الكنبه
رعد بحده وتوعد:انا مش هسكت لاء بس ماشي والله لهندمك علي اليوم الي فكرتي تتدخلي فيه الشرطه يابنت النجار اصبري عليا انا هوريكي الي عمرك ماشوفتيه
قاطع تفكيره دخول حسام وزياد
حسام:رعد انتا كويس
رعد بغضب:انا متزفت اهو شايفني بلعب
زياد :اهدي يا رعد اهدي الحكايه مش مستاهله
رعد بعصبيه:اهدي شايفني بشد في شعري
حسام بتوتر:رعد علي فكره انت غلطان
رعد بصله بضيق وغضب
زياد:ايوا يارعد انت غلطت انت ملكش الحق تكلمها كدا ولا تقلها الي قولته دا
رعد بغضب:انا حر واقول الي يعجبني فاهمين اتفضلو يلا
حسام بتنهيده:احنا هنخرج بس حبيت اقولك انها في الاول والآخر بنت وانتا جرحتها بكلامك بس عموما البت دي مش شما*ل يارعد
رعد طفي السيجاره في ايده من الغضب وقام وبصلهم نظره غريبه واخد الجاكت بتاعه وطلع من المكتب والقطاع كله وحسام اتنهد بضيق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة يونس
كان روح واخد شاور وطلب الاكل الي ملاك بتحبه وعمل قهوه وراح قعد في الصاله قدام الشاشة
يونس في نفسه:هيا اتأخرت كدا ليه ياترا ياملاك انتي فين ولا بتعملي ايه وتليفونك مقفول ليه
قاطع تفكيره رنت تليفونه وكان رقم لبنت واسمها رحاب
يونس:الوو
رحاب:الوو يونس بيه
يونس:ايوا مين انتي
رحاب:انا رحاب يا يونس نسيتني
يونس بضيق:رحاب مين انجزي مش فاضي
رحاب بدلع:انا رحاب عود البطل ياباشا مش انتا الي مسميني كدا هيييهي
يونس :ااه افتكرتك عاوزه ايه وجبتي رقمي منين
رحاب بدلع:عاوزاك انتا ياباشا بقالك فتره مختفي ومبتجيش النايت كلا*ب
يونس بزهق:معلش بس مش فاضي الايام دي
رحاب:انتا وحشتني اوي انا بحبك وانتا عارف اجيلك
يونس افتكر ملاك والي قالته وابتسم
يونس بضيق:لاء متجيش انا بطلت
رحاب بعصبيه:يعني ايه بطلت أسمه ايه دا يا بيه
يونس بغضب:صوتك يوطي انا بطلت الصنف الوسخ دا ابعدي عن طريقي وشوفيلك زبون غيري.... وقفل الخط
....... عند رحاب
رحاب بغضب:وبتقفل السكه في وشي كمان ماشي
المجهول:انا بقول تروحيله البيت
رحاب بتفكير:والله فكره بس انا بحبه هوا ازاي مش مقدرني
المجهول بخبث:اه فعلا دا غبي في حد يسيب البط*ل دا
رحاب بغرور:ميرسي ياكبير دا من ذوقك
المجهول بضحكه خبيثه:قربي اقولك تعالي...... قربت رحاب وفعلو ما حرمه الله....
.............. عند يونس
كان قاعد مضايق وبيفكر قاطع تفكيره رنه جرس الباب
قام فتح وكانت ملاك
يونس بضيق:كل دا ياملاك بقالك سنه
ملاك:معلش كنت عند قاسم
يونس بدهشه:رحتي لجدي وكلمك
ملاك اتجهت للكنبه وقعدت عليها بتعب :ايوا يابني كلمني انتا عارف ان قاسم العسل بيضعف قدامي
يونس:تب ما حلو دا ان هوا كلمك هتروحي
ملاك برفعه حاجب:انتا عارف بقا
يونس:طبعا يابنتي جدي مكلمني من امبارح
ملاك بضيق:مش عارفه يايونس اروح ولا لاء
يونس بحزن:ملاك انتي لازم تتقبلي امك وابوكي غصب عنهم
ملاك انفجرت:انا مش ذنبي اي حاجه انا شخص وهيا شخص ليه دايما كدا انا مش بني ادمه مبحسش انا تعبت يايونس تعبت ومعتش قادره أتحمل بقا هوا انا مش زي البنات ليه عايشين جمب ابوهم وامهم وانا لاء ازاي نرمين هانم دايما شايفاني البنت العاقه لوالديها
يونس:اهدي ياملاك اهدي ياحبيبتي كله خير ان شاء الله وكل حاجه هتتصلح
ملاك بتداري حزنها وبتضحك:ها جبت أكل ولا نيلت ايه
يونس:اه جبت الاكل الي انتي بتحبيه ومحطوط علي السفره يلا
قاطعهم رنه جرس الباب وراح يونس يفتح فتح الباب واتصدم من والي شافه من وجود وووووووووو..............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
↚
بيفتح يونس الباب وبيلاقي رحاب في وشه ولابسه لبس خليع جدا
يونس بغضب مكتوم:ايه الي جابك
رحاب بدلع :ايه ياحبيبي مش عاوز تشوفني
يونس بقرف:لاء مش عاوز اشوفك واتفضلي امشي
رحاب :في ايه مالك مش طايقني دي جزاتي اني جيالك لحد عندك
يونس:بقولك امشي من هنا حالا
ملاك:مين يايونس
يونس بتوتر:لاء ياملاك دا واحده غلطانه في العنوان
رحاب بغيظ:مين دي بقا انتا اتعرفت علي واحده جديده ولا ايه عشان كدا مش طايقني
يونس:انتي مجنونه يلا امشي من هنا
رحاب قربت منه ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع وقربت باسته وهوا ضعف واتجاوب معاها
ملاك من وراه :يوونس
يونس بعد بسرعه وبخوف :ملاك انا
ملاك بدهشه:تاني يايونس دا انتا حلفت بالله
يونس بتوتر:ملاك هوا
ملاك بغضب:بلا هوا بلا زف*ت كان لازم اعرف انك قذر وعمرك ماهتبطل قذاره
رحاب بدلع:مالك كدا يا حبيبتي ماتهدي علي نفسك
ملاك بصتلها بقرف :اخرسي ياشم*ال مسمعش صوتك
رحاب بعصبيه:احترمي نفسك يععع بيئه
ملاك بغضب :وعزه وجلاله الله لو ماتخرستي لكون قتلا*كي حالا اخرسيي.. رحاب سكتت بخوف ويونس حاطط وشه في الارض
يونس بتوتر:ملاك انا غص
ملاك بغضب:اخرس مسمعش صوتك دي حياتك وانتا حر فيها انتا مجرد ابن عمي مش اكتر ومن النهارده انتا من سكه وانا من سكه يا ابن عميي.....
واتجهت للباب وزقت رحاب وخرجت بغضب ويونس مصدوم لانها مبتقولش ابن عميي غير لما بتزعل
رحاب ببجاحه:ولا يهمك ياحبيبي تعالا ندخل
يونس بغضب:امشي ومشوفش وشك تاني جتك القرف
و طلع برا وزق رحاب وقفل الباب ونزل جري ورا ملاك ورحاب اتغاظت
رحاب بتوعد:والله لولا دي اوامر الباشا لكونت قتل"تك من زمان قوي
.............
عند ملاك
كانت نزلت وهيا زعلانه من يونس وكذبه عليها واتجهت لعربيته وفتحته وركبت
ملاك بحزن:ليه ليه انا نفسي تبقي احسن الناس ليه يايونس.... وبقت تخبط المقبض جامد يإيدها
دورت العربيه ولسا هتمشي وقف يونس في وش العربيه
ولف عند الشباك
يونس:ملاك اسمعيني عشان خاطري والله غصب عني
ملاك بقرف:امشي روح للسنيوره ما انتو شبه بعض ابععد
يونس بغضب:قولتلك غصب عني افهمي بقا
ملاك مسكته من التيشرت بغضب من شباك العربيه وهو مستسلم تماما
ملاك بغضب:انتهت يا ابن عمي مش عاوزه كلام كتيير.... وسابته ومشيت بأقصي سرعه ممكنه وهوا زعل وكره نفسه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كان متجمع الجميع علي العشاء معادا رعد
ابراهيم:اومال فين رعد
جميله:لسا مجاش
ابراهيم بستغراب: مجاش حسام متعرفش فين رعد
حسام:لاء والله معرفش
سالم:قاسم عطاك الحديد الخام
ابراهيم بسعاده:ااه دا راجل محترم اوي يا بابا انتا عارفه من امتا
سالم بإبتسامه:قاسم دا عشرت عمر انا عارفه من ايام اعدادي من زمان اوي
ميرفت:ربنا يخليكم لبعض
سالم:اه صح قاسم عازمنا علي العشا بكره في قصره
ابراهيم:ليه يابابا
سالم:هوا الي طلب عشان العيلتين يعرفو بعض اكتر
فجأه دخل رعد وكان باين عليه الغضب
سالم:اهلا بالغالي تعالي يا حبيبي اتعشي
رعد متكلمش واتجه للكرسي وقعد بهدوء وبداء ياكل
ابراهيم:مالك يارعد في حاجه مضايقاك
رعد:لاء كل حاجه تمام انا كويس
جميله:اومال مالك حساك متضايق
رعد:مفيش ياماما انا كويس
سالم:علي فكرا رعد جاي معانا
رعد برفعه حاجب:وانا اجي معاكم ليه وانتو رايحين فين اصلا
سالم:معزومين بكرا عن واحد صاحبي
رعد بضيق :لاء مش هاجي انا مالي مش فاضي
سالم بغضب:كلكم جايين حتي حسام جاي وانتا كمان جاي فاهم
رعد بهدوء:يا جدي ياحبيبي انا معرفهمش يبقا هاجي ليه
سالم:انا قلت الي عندي هتيجي يعني هتيجي والا والله هزعل ومش هكلمك تاني
ريم بضحك:خلاص بقا يا ابيه وافق ونبي مش مستاهله
مروان:ايوا وافق بقا متبقاش نكدي يمكن نلاقي هناك واحده حلوه نشقطها ولا حاجه
ابراهيم:ولد مروان
مروان بتوتر:اسف ياحاج مختش بالي
الكل ضحك
زياد:ها قولت ايه
رعد بنفاذ صبر:تمام هاجي
سالم:بكرا تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه ملاك
بتدخل ترمي المفاتيح علي التربيزه وبتتجه لغرفته وبتفك السناده وباخد بيجامه من الدولاب وبتتجه للحمام
........ بعد مده بتطلع
ملاك في نفسها :ليه كدا يايونس زعلتني منك
اتنهدت وكانت وجعانه فتجهت للمطبخ وفتحت التلاجه ملقتش حاجه فيها وفدخلت نامت بجوع وملل
.......... في منتصف الليل
بتصحي ملاك من الجوع وبتبص علي موبايلها بتلاقي الساعه 2بليل ويونس متصل عليها حوالي 105 مره
فقامت رنت علي الدليفري فمردش فنامت تاني بصعوبه وبعد وقت نعست
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في قصر النجار
علي الفطار
نيره:صحيح ياعمي العشا النهارده بليل
قاسم:ايوا النهارده
محمود :بس ايه سبب العزومه
قاسم:عادي يعني حبيت اعزمهم
محمود:عيله الدمنهوري صح
قاسم:اه وكمان ملاك جايه هيا ويونس
نيره بفرحه:يونس جاي
قاسم:اه جاي
محمود بدهشه:وملاك هتيجي القصر
قاسم:مش كدا بظبط بس انا عارف هجيبها ازاي
حسين :يارب توافق يابابا
قاسم:ان شاءالله اي يانرمين مش مبسوطه
نرمين بتوتر:لاء عادي مبسوطه
قاسم بضيق:نرمين لو دايقتي ملاك حسابك هيكون معايا انا فاهمه
نرمين بخوف:وانا هديقها ليه بس ياعمي
قاسم بصلهم بغضب وتحذير وقام واتجه لخارج القصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند ملاك بتصحي لما بضيق من الشمس
ملاك:صباح الخير ياملاك ياقمر.... وضحكت علي نفسها وقامت اتجهت للحمام
........ بعد مده طلعت وهيا لابسه هدوم خروج
كانت واقفه قدام المرايا بتصفف شعرها فجأه موبايلها رن وكان قاسم
ملاك:صباح الخير ياجدو
قاسم:صباح النور ياملاك
ملاك:عامل ايه النهارده
قاسم:الحمدلله المهم انتي فين
ملاك:انا في البيت
قاسم:تب تعالي الشركه عاوزك
ملاك :تمام مسافه السكه جدو..... وقفلت
.......... بعد شويه بتخلص وبتخرج من الشقه
وتنزل تركب عربيتها وبتتجه لشركه النجار
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الدمنهوري
بيكون مروان لسا واصل الشركه بيدخل وبيتجه لمكتبه
السكرتيره:حضرتك تؤمر بحاجه
مروان بجديه:عاوز قهوتي وعاوز ملف الموظفين الجداد ودخليهم واحد واحد
السكرتيره:تحت امرك يافندم.... وبتخرج
....... في الخارج بتكون قاعده مرام
مرام:لوسمحتي ممكن ادخل دلوقتي عندي ظروف ومينفعش اتأخر
السكرتيره:بدور يا انسه معرفش اخالف القوانين
مرام بترجي:معلش استأذني البيه وممكن يوافق اعتبريني اختك
السكرتيره بعصبيه:ماقولتلك مينفعش انتي مبتفهميش
مرام بتوتر:حضرتك انا مش قصدي حاجه
السكرتيره بتكبر :ايه القرف دا... ومرام كانت هتعيط بس مسكت نفسها
طلع مروان علي الصوت
مروان:في ايه
السكرتيره بعصبيه:الانسه بتقول عندها ظروف ومينفعش تستني
مروان بص عليها وهيا مرفعتش عينها ليه حتي
......
مروان:ورايا يا انسه... ودخل والسكرتيره اتغاظت ومرام فرحت
دخل مروان وقعد ومرام واقفه قدامه
مروان:اتفضلي اقعدي
قعدت مرام ومروان باصصلها وساكت
مروان بزهق:هتفضلي ساكته كتير
مرام بتوتر:لاء اتفضل.. ومدتلها ملفها اخده منها وبص فيه شويه بدقه
مروان:انتي معاكي تجاره انجلش
مرام:ااه
مروان:تمام انا هعطيكي ورقه ولو عرفتي تترجمي الي فيه هشوف
مرام بتوتر:تمام حضرتك
فتح مروان ملف وطلع منه ورقه وعطاها لمرام
اخدتها مرام وبصت فيها
مرام بجديه:الرساله دي بل إيطالي بيقول فيها انه مستنيك يوم25 تيجي تمضي عقود الثفقه الي تمنها 200مليون جنيه مصري او3مليون دولار امريكي
وان هوا منتظرك علي احر من الجمر لانه يحب التعاقد مع شركات الدمنهوري. من مارك مادسون تحياتي مروان الدمنهوري.......
مروان بإنبهار: انتي مقبوله طبعا وهتكوني السكرتيره الخاصه بتاعتي
مرام بفرحه:بجد شكرا لحضرتك جدا
مروان :هتبدائي شغل من بكرا يا انسه مرام
مرام:شكرا انا متشكره بس لو اعرف المرتب كام
مروان:المفروض 8الاف
مرام:تمام حضرتك ممكن امشي
مروان:اتفضلي... قامت مرام وخرجت ومروان كمل شغل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركة النجار
بتدخل ملاك مكتب قاسم علي طول بس متعرفش انه كان قاعد مع ناس
ملاك:صباح الخير
قاسم بضحك:صباح النور
ملاك بإحراج:سوري ما اخدتش بالي
قاسم:تعالي ياملاك... قربت ملاك وقعدت جمبه
.......
قاسم:اعرفكم ملاك حفيدتي
الرجال:اهلا بيكي تشرفنا
ملاك:اهلا
سيف بإعجاب:الف سلامه عليكي يا هانم
ملاك بحده:الله يسلمك قاسم انتا هتطول
قاسم:10دقايق بس
ملاك :تمام.... وقامت اتجهت لمكتب قاسم وقعدت علي كرسي الاداره وقاسم ابتسم عليها وسيف عينه متشلتش من عليها
.......... بعد مده بيخلصو وبيمشو وملاك بتروح تقعد علي الكنبه الي قصادو
ملاك :اوووف كل دا
قاسم:دا كلها 10دقايق
ملاك:قصدك 10ساعات المهم في ايه
قاسم بهدوء:هتطلب منك طلب ومتخزلنيش لو بتحبيني
ملاك بحب:من عيوني ياجدو
قاسم:عاوزك تيجي القصر النهارده ومتكسفنيش عشان خاطر جدك
ملاك :بس انا مش هق.... قاطعه قاسم
قاسم:معلش عشان خاطري انا معرفتش اخلي العشا برا القصر اتكسفت اكلمه ليقول اني مش عاوزه في بيتي ولا حاجه ارجوكي يا ملاك
ملاك بتنهيده:عشان خاطرك يا قاسم يا عسل انا هاجي بس ارجوك مش عاوزه حد يدايقني اكتر ما انا
قاسم بسعادة:متقلقيش محدش هيفتح بوقه..... وفتح دراعته وملاك قامت حضنته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في قصر النجار
وصل عيله الدمنهوري كلها مع بعض وقابلهم قاسم وحسين ومحمود علي الباب
قاسم بسعادة:اهلا يا سالم اخيرا شفتك... وحضنه
سالم:والله واحشني يا صاحبي
قاسم:دا ابراهيم
ابراهيم قرب وسلم عليه هوا وعلي والشباب حتي رعد
وسلم الجميع علي بعض
قاسم:اتفضلو جوا اتفضلو.... دخل قاسم ومعاه سالم والباقي وراهم
والعيله كانت بتبص بإنبهار علي قصر النجار لانه ميقلش عن قصرهم حاجه بس كان في حاجه مميزه بتجذب
قاسم:اتفضلو والعشا كلها دقايق ويجهز
قعد الجميع في الصالون ورعد طول الوقت بينفخ
زياد بهمس:فك وشك
رعد فعلا هدأ
محمود:منورين يا جماعه منور يارعد
رعد:بنورك يا سياده اللواء
فجأه دخل يونس
يونس:مساء الخير
الجميع:مساء النور
رعد وحسام وزياد اتصدمو لما شافوه
قاسم:دا يونس حفيدي ابن حسين ابني
يونس:اهلا يا جماعه.
الكل:اهلا بيك
ميل يونس علي قاسم :هيا ملاك فيين
قاسم:مش هتيجي ... يونس اتضايق وبيروح يقعد جمب اياد
......... بعد مده دخلت ملاك من باب القصر... وكانت لابسه بلوزه سوده بنص كم وبنطلون اسود وعامله شعرها ديل حصان ولابسه السناده وكوتش ابيض
ملاك:مساء الخير
اتصدم الشباب من وجود ملاك وهيا مأخدتش بالها ويونس بصلها بحزن وعيله الدمنهوري انبهرو بجمالها
قاسم بسعادة:اقدملكم ملاك النجار حفيدتي بنت محمود ابني..... صدم الشباب لما عرفو انها بنت عيله النجار وبنت عم يونس وبنت اللواء كمان
قامت نرمين وجريت عليها
نرمين بخوف:سلامتك ياحبيبتي مايا فيكي ايه ياحبيبتي طمنيني عليكي يامايا
ملاك بصتلها بضيق وقهره:الحمدلله بس انا ملاك
نرمين استوعبت وبصتلها بصه غريبه ورجعت قعدت مكانها تاني و متكلمتش والعيله مصدومه وملاك بصت لقاسم وهوا هداها بعيونه
راحت ملاك قعدت جمب قاسم
نيره:حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي
ملاك:الله يسلمك
يونس بتوتر:عامله ايه ياملاك
ملاك بصتله بغضب :كويسه .. اخدت بالها من رعد والشباب واتعصبت اكتر
ملاك:انتو بتعملو ايه هنا
رعد ببرود:احنا ولاد الدمنهوري
ملاك بصتله بكره وضيق والعيله استغربت ويارا بصتلها بشر
قاسم:اتفضلو العشا جاهز
قام الجميع واتجه للسفره
قعدت ملاك جمب اياد ويونس راح جمبها وهيا كانت هتقوم بس مرضيتش عشان العيله
يونس ميل عليها:سامحيني ياملاك حقك عليا
ملاك بصتله بغضب ومردتش عليه وهوا زعل ورعد بيبص عليها من تحت لتحت وحاسس انه مضايق من الكلام الي قاله
نرمين:خدي بشاميل يا حبيبتي انتي بتحبيه
ملاك بقهر:بس انا مبحبش البشاميل
نرمين:لاء انتي بتحبيه يامايا خدي بانيه كمان اهو
ملاك بصت لقاسم وهوا بص في الارض ومكنش عارف يتكلم ورعد باصص علي ملامحها وكان حاسس بنغزه في قلبه مش عارف سببها
نرمين:مابتكليش ليه يامايا اجبلك بوفتيك انتي بتحبيه
ملاك بنفاذ صبر:اولا انا مبحبش البشاميل ولا البانيه ولا حتي الوفتيك ثانيا انا مش مايا انا ملاك
نرمين استوعبت:ااه ملاك معلش مخدتش بالي تمام كلي كلي
محمود بتحذير:نرمين..... نرمين اكلت وملاك اتخنقت
ميل عليها اياد:متزعليش يا ملاك يمكن مش قصدها
ملاك بكسره:لا ولا يهمك انا تمام
سالم:انتي بجد ظابط يا ملاك
ملاك:اه ياجدو
سالم :مشاء الله علي كدا انتي مع رعد
ملاك بضيق:ااه... يارا بصتلها بكره وضيق
جميلة:ربنا يوفقك ياحبيبتي
ملاك بإبتسامه:تسلمي حضرتك
نرمين:صحيح انا عملتلك فطيره التفاح الي انتي بتحبيها يامايا ياقلبى
ملاك بغضب:والله انا ما بحبها وانا ملاك مش مايا.. عن اذنكم هستأذن انا عندي مشوار
قاسم :ملاك استنى
ملاك بقهر:سوري يا قاسم انا لازم امشي
يونس:تب استني نمشي سوا
ملاك:ملوش لزوم ياابن عمي... اتصدمت العيله لانهم عارفين ان ملاك مبتقول ابن عمي دي ليونس ابدا
سالم:انتي مش عاوزه تقعدي معانا ولا ايه
ملاك:لاء يا جدو مش القصد
قاسم:تب امسكي اشربي وهتهدي ان شاءالله.... اخدت ملاك الكوبايه وشربت
نرمين:انتي زعلتي يامايا
ملاك بقهر:قولتك مليون مره انا ملاك مش مايا
محمود:ماكفايه بقا يا نرمين ايه استني ياملاك
نرمين ببجاحه:سيبها تمشي دي واحده عاقه بوالديها
ملاك اتعصبت لدرجه انها ضغطت جامد علي الكوبايه فتكسرت في ايدها والد*م كان بينزل والكل اتصدم ورعد قلبه اتقبض
نيره:انتي كويسه
ملاك بوجع :انا تمام عن اذنكم
وخرجت ويونس كان عاوز يروح وراها بس مرضاش يدايقها قام رعد وخرج وراها ومحدش اخد باله
..عند ملاك طلعت من القصر بغضب والم في قلبها
وركبت عربيتها و ومشيت بأقصي سرعه ورعد طلع وراها وركب عربيته وطلع وراها
......... وصلت ملاك عند البحر ونزلت من عربيتها واتجهت للبحر وقعدت علي احد المقاعد الي علي البحر وكان المكان خالي من الناس ورعد وصل بس وقف بعيد
ملاك بقهر وصراخ:اعععععععععع لييه انا عملت ايه انا معملتش حاجه لييييه انا لييه انا انا بكرهكووو كلكم اععععععع يارررب انا تعبت ياارب معتش قادره كفايه
وضحكت بهسترييه وبعد كدا اتحول الضحك لبكاء شديد انهارت ملاك من البكاء والصراخ ورعد كان شايفها وكان حاسس انه عاوز ياخدها في حضنه بس منع نفسه بس فجأه...............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
وفجأه بتقف ملاك وبتمسح دموعها وبتلف تركب عربيتها والغضب عاميها ورعد مستخبي وهيا ماشافتوش واتحركت بأقصي سرعه
رعد:ياترا راحا فين انتي وراكي اسرار كتير ولازم اعرفها عشان اكسرك والله لهوريكي يابنت النجار
وركب عربيته واتجه لقصر النجار
.......... بعد مده وصلت ملاك المستشفي الي كانت فخمه
نزلت ودخلت المستشفى
ملاك:عاوزه ادخل
الممرضه :حضرتك ممكن تيجي وانا هعالجك
ملاك:لا انا عاوزه الدكتور
الممرضه بعصبيه:بقولك تعالي انا ممرضه برضو هعرف العلاج بردو
ملاك بغضب:اسمها ايه المستشفى
الممرضه بستغراب:اسمها الملاك
ملاك بنفاذ صبر:صاحبها مين
الممرضه:قاسم النجار
ملاك :انا بقا اسمي ملاك النجار يعني جدي صاحب المستشفى دي وكمان متسميه علي اسمي فاهمه
الممرضه بخوف:اهلا ياهانم اتفضلي تحبي تدخلي دلوقتي ولا بعديين
ملاك بصتلها بغضب وفتحت الباب ودخلت
الدكتور:اهلا اهلا يا ملاك هانم اتفضلي
ملاك مدتله ايدها :انجز اربطهالي انا مش فاضيه وكمان غيرلي علي الج"رح الي في كتفي دا
الدكتور:حالا يا هانم دا المستشفى نوررت بحضرتك
وقرب من ملاك وبدأ يعالج لها الجر*ح الي كان سطحي
وكتفها الي كان تم شفائه بنسبه كبيره
.......... بعد شويه بيخلص
الدكتور:اي حاجه تاني ياحضرت الظابط
ملاك بزهق :لاء عن اذنك ..... وخرجت
........ في الخارج طلعت ملاك وركبت عربيتها ومشيت
ملاك بغضب:أنا مش هسكت غير لما اعرف الي انت مخبيه وهعرف السر .. وقعدت تفكر في حاجات كتير
قاطع تفكيرها موبايلها الي رن وكان قاسم
قاسم:ملاك ياحبيبتي
ملاك:ايوا
قاسم:انتي فيين
ملاك:أنا موجوده ياجدو في حاجه
قاسم:تب عاوزك تيجي حالا القصر
ملاك بغضب:لاء كفايه كدا اوي يا قاسم انا مش ناقصه
قاسم بحده:ملاك حالا القيكي قدامى فاهمه وارجوكي متكسفيش جدك قدام الناس.... وقفل بسرعه
ملاك اتعصبت اكتر وفعلا اتجهت للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع حتي رعد وصل وعيله الدمنهوري لسا هناك مامشيوش
جميله:هيا كل دي صور لملك
نيره:ملاك مش ملك اه دي صورها
وكانو بيتفرجو علي الصور الكبيره الي في جميع أنحاء القصر ومنهم وهيا بالبدله والتخرج
سالم:بس شكلها شرسه
قاسم بضحك:لاء دا الي بتبينه انما دي من جوا بسكوته
سالم:بس شكلها عنيده اوي يا قاسم
قاسم:ملاك عنيده لا لا دي عنيده دي قليله عليها
إبراهيم:بس شكلك بتحبها ياعمي اوي
قاسم بحب:ملاك دي روحي
يونس بمرح:ااه ماهيا ست ملاك هيا الي في القلب
قاسم:اخرس يالا دي حبيبتي
مروان:بس بجد انا اتصدمت لما عرفت انكم ولاد عم
يونس:اشمعنا
مروان بص لرعد :لا عادي
قاطعهم دخول ملاك
ملاك:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
سالم:يعني انا اجي عشان اشوفك تسيبيني وتمشي
ملاك:لاء ياجدو مش كدا بس كنت متضايقه شويه
قاسم:تعالي اقعدي
قربت ملاك وقعدت جمب قاسم ويونس بيبصلها وهيا مبصتلوش حتي
قاسم:ايدك كويسه
ملاك:اه تمام معلش بقا لو ازعجتكم
سالم:ولا يهمك يا بنتي
نرمين كانت بتبصلها بكره ومحمود ملاحظ بس ساكت
قاسم بخبث:هتباتي معايا انهارده هنا ماشي
ملاك بعفويه:لاء يا قاسم
سالم:هيا ملاك مش بتبات في القصر
قاسم:لاء ياسيدي مستقله برا القصر من فتره
ملاك:ارجوك سيبني علي راحتي
يارا بخبث :صحيح يا ملاك هوا انتي مش قاعده مع عيلتك ليه
ملاك:والله عادي انا حابه كدا فعملت كدا
يارا:واو يعني محدش يغصبك علي حاجه يعني مش بسبب ان عندك بيفرند
قاسم بثقه:انا عارف اخلاق حفيدتي كويس هيا عمرها متعمل القرف دا ولو انا مش واثق فيها مكنتش سبتها لوحدها دي ملاك النجار زي الجنيه الدهب
ملاك بصت لرعد بثقه وهوا بصلها بكره شديد
قاطعهم رنه تليفونها وكان مجهول
ملاك:ممكن ارد
سالم:اتفضلي يابنتي
ملاك ردت وكان رقم امريكي
ملاك:امممم
المجهول:...................،
ملاك بشر:وصل
المجهول:اه وحصل.................،
ملاك عيونها احمرت من الغضب:اوكي... وقفلت
قاسم:مين
ملاك بصت ليونس بصه هوا فهمها:عن اذنكم
سالم:علي فين انتي لحقتي
ملاك :لاء ياجدو انا طالعه فوق وجايه
وطلعت فوق ويونس طلع وراها ورعد استغرب واتعصب
(انت ماااالك يا عم 🙃)
........ فوق عند ملاك دخلت غرفتها الي مدخلتهاش من اربع سنين كامليين
والي كانت متنضفه وكأنها متواجد فيها حد ودي اوامر قاسم..
دخل يونس
يونس:ملاك في ايه
ملاك بغضب:انا مش طايقك بس محدش هيساعدني غيرك تمام
يونس بحزن:ملاك والله انا...
ملاك قاطعته:هشش مش عاوزه اسمع حاجه دا مش وقته خالص
يونس:من طريقه كلامك يبقا وصل
ملاك:ااه وصل بعد خمس سنين
يونس بتوتر:تب وهتعملي اايه
ملاك بغضب:هنهيه هوا وكل الي ومعاه
يونس :بس بس دا مش سهل ومش هتقدري عليه
ملاك:هوا انت كيس جوافه ولا حاجه
يونس بخوف:بس ياملاك دا صاحببي
ملاك بغضب:بس دا عدوووي ها يا ابن عمي معايا ولا عليا هات اخرك
يونس اتنهد :الي تشوفيه ياملاك معاك ياصاحبي
ملاك:يبقا يلا جهز الرجاله قبل مااطلع العمليه الجايه عشان لازم اروح اقرص ودنه وبعدين اقطعها خالص
يونس بتوتر:بس انتي عارفه ان مايا هيا ال..
ملاك بغضب:يونس اخرس
يونس بتوتر:تب اهدي كدا وانزلي وانا هجهز الحاجه وهكلمك ونروح
ملاك بغضب:لاء انا هروح لوحدي واليله
يونس بصدمه:لوحدك
ملاك:ااه لوحدي واخلص انا مش ناقصاك
يونس:تمام ياملاك
ملاك :اتفضل انت وانا نازله وراك
يونس خرج وهوا خايف عليها وهيا اتنهدت وقربت علي الدريسنج وفتحت باب سري ورا الكوتشيات وكان عليه جهاز امني مطور جدا ومبيتفتحش غير ببصمه العين والقلب ورقم سري وكمان كلمه بصوتها
ودخلت وكانت عباره عن غرفه كبيره ونورت الانوار وبان مخطط كبير جدا عليه صور ناس كتير وخيوط متربطه ببعض مسكت السهم الصغير ورمته علي صورة واحد وجت في نص دماغه
ملاك:مش هسيبك لو علي موتي
ولفت وخرجت برا المخبئ وقفلته كويس بنفس الطريقه وخرجت من الغرفه وعملت مكالمه لحد ونزلت
......... تحت في الصالون نزلت ملاك وقعدت معاهم
قاسم:كنتي فيين
ملاك :كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم بصلها بشك :ملاك كنتي بتعملي ايه
ملاك:خلاص بقا مفيش حاجه كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم اتنهد وسكت لانه عارفها عنيده
ميرفت:صحيح ياحبيبتي انتي مالو دراعك الشمال
ملاك بضحك:لاء عادي دي طلقه
اتصدم الجميع معادا محمود والشباب
قاسم:طلقه انتي مش قولتيلي وقعتي
ملاك:عادي يا قاسم يعني كنت بهزر بسلاح فطلقه جت في دراعي مش مشكله
جميله بدهشه:وانتي تاخدي طلقه عادي كدا
ملاك:اصل انا في شغلي دا الموت بيني وبينه خطوه بس
جميله:ربنا يسترها عليكي ياحبيبتي
ريم:انتي سوبر هيرو بقا
ملاك:لاء عادي والله مش مستاهله هوا محدش من عندكم اخد طلقه قبل كدا اصل اعرف انهم ظباط
جميله:لاء الي اتصاب قبل كدا رعد بس كان جرح مش طلقه
ملاك بصتله بكره وهوا بدلها النظراات
......... بعد مده جه رساله لملاك ففتحتها بلهفه وقامت واقفه بسرعه
ملاك:عن اذنكم
قاسم:علي فين ياملاك
ملاك شالت السناده ورمتها ليونس الي اخدها وملاك فضلت تحرك دراعها الي اتحسن
قاسم:ليه عملتي كدا
ملاك:معلش حبيت افكها سوري ياجماعه
ومدت ايدها تتأكد من السلاح
محمود بخوف:انتي واخده سلاحك ليه انتي راحا فين
ملاك:مشوار ياسياده اللواء عن اذنكم
قاسم:راحه فين استني
ملاك وهيا ماشيه:هجيلك تاني ياقاسم مش فاضيه
قاسم:تب خدي كلميني
ملاك بسرعه:متأخره سلاام هكلمك
وخرجت جري وركبت عربيتها واتحركت بسرعه لدرجه انهم سمعو صوت فرملت العربيه
قاسم:ربنا يستر
محمود بغضب:انا تعبت من البنت دي
نرمين:ريح دماغك منها هيا علطول كدا بتحب المشاكل
الكل بصلها بستحقاار وسكتو وهيا اتحرجت
يارا بقرف:دي بنت قلية ذوق
قاسم اتعصب بس مبينش:ليه يابنتي بتقولي كدا
يارا:اصل هيا قاعده معانا كل شويه تمشي ايه دا
قاسم بهدوء:انا بعتذر بنيابه عنها ليكم بس ملاك مبتحبش تقعد ولا تستسلم وانا متأكد انها راحه تعمل مصيبه
محمود:والله وانا كمان عارف
سالم:ولا اي حاجه حصلت ياقاسم دي عامله زي رعد مبيقعدش بردو
محمود:يونس
يونس:نعم
محمود:ملاك راحا فيين
يونس بتوتر:الله وانا مالي انتا عارف ملاك بتقول لحد
محمود بتحذير:يونس ملاك مبتحكيش لحد في الدنيا غيرك وسرها معاك انتا هيا راحا فيين
يونس بتوتر اكبر:لاء انا معرفش ياعمي وبعدين احنا متخانقين فمحكتليش حاجه وبعدين انا مالي
محمود بصله بشك ويونس اتوتر ومتكلمش
سالم:بص بقا يا قاسم انتا معزوم عندي علي الغدا كمان يومين تمام
قاسم:بس...
قاطعه سالم:مفيش بس تمام
قاسم:تمام يا صاحبي
كل دا ورعد هيموت ويعرف راحت فين بس حاول يشغل نفسه في حاجه تانيه
رعد في نفسه:انا بفكر ليه مايارب تولع انا مالي اووف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
بتوصل بارر شكله فخم وبتنزل جري من عربيتها وتدخل
بس وقفها الحارس
الحارس :علي فين يا انسه
ملاك بغضب:داخله
الحارس:معاكي كارت دخول
ملاك ببرود :ااه معايا
الحارس:وريني
ملاك طلعت كارت اسود من جيبها
الحارس بخوف:ملاك النجار وكمان كارتVIP دا بجد اتفضلي ياهانم
ملاك بصتله بقرف ودخلت وقعدت علي احد الكنب بتاع الاغنياء
الجرسون:تشربي حاجه
ملاك:لاء
الجرسون بخوف:م.ملاك النجار
ملاك ببرود:ااه بما انك عرفتني روح انده للمشغلك خليه يطلعلي يلا
الجرسون جري من قدامها واتجه لاحد الغرف في المكان
........ في الغرفة
كان يجلس رجل في التلاتينات ومعاه اكبر رجال الاعمال في البلد وماسك كاس وبيشرب
احد الرجال:بس والله كان ليك وحشه وصلت امتا
الرجل:لسا واصل امبارح بليل
رجل اخر :نورتنا ياباشا
الرجل:بنوركم يا رجاله
فجأة دخل الجرسون وهمسله في ودنه
الرجل اتصدم والكاس وقع اتكسر :مين
الجرسون:والله هيا يا باشا
الرجل بتوتر:تب تب خلي الرجاله تجهز
الجرسون:انا هجهز الرجاله وكل حاجه بس هي دي بيقدر عليها حد
الرجل بعصبيه:نفذ ياغبي يلا
احد الرجال:في حاجه ولا ايه
الرجل بتوتر:لاء دي صديقه ليا مش اكتر عن اذنكم اتبسطو وانا جيلكم.... وخرج بلهفه
......... في الخارج كانت قاعده ملاك وحاطه رجل علي رجل وبتشرب عصير بعد ما اتأكدت من صحته
فجأه ظهر الرجل الي كان وراه رجال كتيير بس وقفهم بحركه من ايده وقرب عليها وهيا بصتله بغضب بس مسكت نفسها وهوا قعد
ملاك ببرود:اهلا يا عاصم
عاصم بتوتر:اهلا ياملاك عامله ايه
ملاك بغضب:أحسن منك
عاصم:جايه لييه
ملاك بخبث:والله زي ماتقول كدا سمعت انك جيت مصر بعد خمس سنين غياب قولت اجي اهو اعرف هنتقم منك ازاي وحياتك ماشيه ازاي عشان أعرف ادمرها
عاصم اتصدم من جرائتها وبخوف:عاوزه ايه ياملاك
ملاك بحده:اسمي حضرت الظابط فاهمم
عاصم:عاوزه ايه ياحضرت الظابط
ملاك ببرود:امم عاوزه ايه عاوزه ايه...عاوزه روحك ياعاصم
عاصم بتوتر:وغير روحي
ملاك بغضب :عاوزه روحك واذلك ياعاصم
عاصم بعصبيه:لاء بقا انتي تخطيتي حدودك معايا
ملاك بصوت عالي:ولا اسمع كدا وتخرس فاههم الشويتين بتوعك دول مش هياكلو معايا فاههم
عاصم اتوتر ومتكلمش
ملاك بغضب:من الاخر انا عارفه انتا عملت اييه زمان وهاخد حقي منك ياعاصم.... وقامت وقفت
عاصم رجع ضهره لورا وببرود:انتي اخرك فاضي ياملاك وجواكي كسر كبير معجزك انا الي حافظك وعارفك ولا نسيتي الذكريات
قربت ملاك ومسكته من ياقه قميصه ووشها قصاد وشه
ملاك بحده:صدقني ياعاصم وحيات كل دقيقه من الذكريات لهدوقك عذاب ياابن السعدني ملاك بتاعت دلوقت مش ملاك الغلبانه الي كنت تعرفها و هاخد روحك
عاصم اتوتر وخاف من كلامها بس كان مبسوط من قربها
ملاك بعدت بغضب وبصتله بقرف واتحركت بس هوا وقفها لما مسك ايدها وهيا عطياله ضهرها
عاصم بحزن:ملاك هوا ممكن يجي يوم ونرجع تاني
ملاك بحده:دا مستحيل انا اسمي ملاك لكن افعالي الجايه شيطانيه ياعاصم ورب الكون لوريك العذاب الوان
وشدت ايدها من ايده وكملت طريقها بس وقفت فجأه وطلعت سلاحها وصوبته علي عاصم في ثانيه رجاله عاصم رفعت عليها السلاح
عاصم بصراخ:نزلو السلاح يلا
وبالفعل نزلو السلاح وملاك لسا مصوبه عليه قام وقف
عاصم:اعملي الي انتي عاوزه انا قدامك اهو
ملاك نزلت السلاح وببرود :لاء مش هقتلك دلوقتي هترتاح وانا عاوزه اعذبك الاول وبعدين اذلك وبعدين اقتلك
واتحركت عشان تمشي بس فجأه اطلقت طلقه علي احد الحراس وجت في كتفه ومشيت وعاصم اتنهد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع ويونس قاعد قلقان والباقي بيتكلم
سالم:انا بقول نستأذن احنا بقا
قاسم:ليه كدا ياسالم ماانتو قاعدين
سالم :ياراجل ما انت معزوم عندي بعد بكرا
قاسم:الي تشوفه ياصاحبي بس خليك كمان شويه
سالم بإبتسامه:معلش يا قاسم تتعوض في وقت احسن
قاسم اتنهد:علي راحتك ياصاحبي
حسين:ابقو شرفونا تاني ياجماعه والله قعدتكم مايتشبع منها
إبراهيم:ان شاء الله بس مش بعد ماتشرفونا
سلم الجميع علي بعض واتجهو الي خارج القصر بعد العيله ودعتهم ودخلو جوا
قاسم بجمود:يونس
يونس:ايوا ياجدو
قاسم:ملاك فين
يونس بتوتر:ملاك ملاك
ملاك من وراه :انا اهو ياحبيبي
يونس اتنهد براحه وقاسم قرب منها
قاسم:كنتي فيين
ملاك بإبتسامه:عادي مشوار كدا
قاسم بغضب:ماشي ياملاك ماشي
ملاك:انا قولت اسلم عليكم وامشي
حسين:يابنتي خليكي معانا انهارده وبكرا امشي
ملاك:لاء ياعمي سيبني علي راحتي
قاسم:تب عشان خاطر قاسم
ملاك اتنهدت:انت قلبي وروحي يا قاسم ياعسل بس صدقني مش هقدر يلا عن اذنك.... وقربت باسته من خده واتحركت للخارج
ملاك بحده:يونسس ورايا
جري يونس وراها بعد ماسلم عليهم وقاسم اتنهد علي عندها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
عند رعد
كانت العيله رجعت القصر وهوا راح البار هوا وحسام
داخل البار..... كان قاعد رعد وماسك كأس وهوا بيفتكر ذكريات قديمه
حسام:مالك يارعد
رعد بضيق:مفيش حاجه انا كوييس
حسام:مالك ياصاحبي حاسك مضايق
رعد بغضب:مش عارف حاسس اني كاره الحياه وكاره نفسي وكل حاجه حواليا انا بجد عاوز اموت
(استغفر الله العظيم )
حسام بتنهيده:مينفعش يارعد الي بتقوله دا في ناس بتحبك وهتحزن عليك متبقاش اناني
رعد بسخريه:هههه بيحبوني انا اكتشفت ان محدش بيفكر فيا اصلا دا كل الي حبيتهم غدرو بيا وسابوني لوحدي
حسام بضيق:انسي يارعد انسي هيا غارت في داهيه وانتا الكسبان والله متشيلش نفسك الهم
رعد بحزن:مش قادر انا بحبها هيا بس ليه سابتني دا انا كنت شايلها من علي الارض شيل وعمري مزعلتها نفسي ترجع لو لحظه اشوفها بس
حسام:معلش ياصاحبي بكرا ربنا يعدلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ويونس
كانو قاعديين في كافيه فخم
يونس بتوتر:ملاك ممكن تسامحيني
ملاك ببرود:الموضوع منتهي يا يونس انت حلفت بالله وانا صدقتك مترجعش تتأسف وتعمل وبعدين مش وقت الكلام دا خالص
يونس:تب عملتي ايه مع عاصم
ملاك ببرود:عادي قرصتله ودنه بس ومشيت
يونس:تب ولما قابلتيه حسيتي بأيه
ملاك بكره:حسيت اني عاوزه اق"تله بس لاء لسا شويه اما اذله وادمرله حياته الاول
يونس:ملاك حرام عليكي انتي عارفه ان مايا السبب وو
ملاك بغضب:اخرس يايونس اخرس ومتجيبش السيره دي فاهمم اخرس
يونس بعصبيه:لاء مش هخرس انا ومش هشوف الغلط واسكت يابنت عمي انتي واحده ظالمه وانانيه عاوزه الكل يغفرلك وانتي متغفريش لحد متكونيش انانيه وانتي عارفه ان مايا الي عملت كل حاجه
ملاك وقفت بغضب:عموما انتا متعرفش حاجه وانا مش هرد عليك وعاوزاك تعرف ان من الثانيه دي لا هتعرف عني حاجه ولا عاوزه اعرف عنك حاجه وسلام يايونس يا نجار انتهت يا ابن عمي
وخرجت من الكافيه بغضب ويونس اتعصب واتدايق انه قال الكلام دا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
كان الجميع في غرفته والي صاحي والي نايم
دخلت ملاك القصر واتجهت لغرفة قاسم وخبطت
قاسم:ادخل
دخلت ملاك ولقته قاعد علي السرير ولابس نظاره نظر وبيشتغل في الاب توب
قاسم بدهشه:ملاك
ملاك بضحك:يااه يا قاسم ياعسل انت لسا صاحي
قاسم بإبتسامه:ااه مجليش نوم قولت اشتغل شويه ايه الي جابك
ملاك:انت مش عاوزني اجي ولا ايه
قاسم:لاء ياحبيبتي بس مستغرب انتي بقالك سنين مدخلتيش اوضتي
ملاك بمرح:لاء عادي صعبت عليا قولت اجي اقعد معاك شويه وامشي
وقربت منه ورمت نفسها علي السرير وهوا قفل الاب توب وحطه جمبه
قاسم حط ايده علي كتفها بحنيه:مالك يا ملاك
ملاك بخنقه:مفيش مضايقه شويه بس
قاسم:عشان الي نرمين عملته
ملاك ببرود وقهر :كل الي حصل ولا يشغلني ولا انت ناسي الي حصل زمان ياجدي دي كانت اكتر من كدا
قاسم بحزن:معلش ياملاك هيا معذوره بردو يابنتي
ملاك:معذوره ان هيا تجرحني وانا ايه مليش في اي حاجه
قاسم بضيق:ملاك متكونيش انانيه دي امك بردو وفيها ايه لما تغلط عديها
ملاك وقفت وبصتله وحطت ايدها في جيبها وبزعل
.....
ملاك بزعل وبرود:وانا مش معذوره وكمان انانيه ومعنديش قلب مليش نفس زي البنات اعيش وسط ناس بيحبوني بس ازاي طول عمر الحب والحنان منكم كلكم لمايا حتي انت ياجدي بتحبني عشان شايفني مايا بس بسكت ومبتكلمش بس اقولك حاجه صدقني انا معتش هوريكم وشي تاني كلكم عن اذنك ياقاسم
وخرجت بحزن من الدنيا كلها وقاسم اتنهد بحزن
قاسم بحزن:ربنا يهديكي ياملاك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم في القطاع
بيكون زياد وحسام ورعد قاعدين في مكتب محمود
رعد:تب الخطه ايه الي هنمشي عليها
محمود:احنا مستنين ملاك
رعد بضيق:هوا مينفعش يدخل معانا ظابط احسن
محمود:لاء مينفعش دي من غيرها مش هيكون في عمليه أصلا
حسام:ازاي يعني مفيش عمليه
محمود:هتعرفو كل حاجه دلوقتي
...... بعد شويه بيخبط الباب وبتدخل ملاك الي كانت لابسه تيشرت اسود بنص كم وبنطلون اسود وكوتش ابيض وشعرها ديل حصان وكانت فكت السناده وجرحها بقا كويس
محمود:كل دا تأخير
ملاك بضيق:معلش الطريق كان زحمه
محمود:تب اتفضلو...... واتجه الجميع لتربيزه الاجتماعات
رعد:ها حضرتك ايه الخطه بقا
محمود بتنهيده:ركزو معايا الخطه عباره عن ايه ودور كل واحد ايه
رعد:سامعينك
محمود بجديه:اولا ملاك هيا الي عليها الخطه كلها ازاي هيكون اسمها ..أوليفيا.. اكبر زعيمه في اوروبا كلها
رعد:تب و أوليفيا الحقيقة لما تعرف
محمود:ما أوليفيا الحقيقيه مقبوض عليها من اسبوع هيا وكل رجالتها وجوزها الي هما شغالين سوا
زياد:مين الي قبض عليهم وفين
محمود:المخبارات الامريكيه قبضو عليهم متلبسين وهما اعترفو علي الباقي بس مش معاهم دليل واحنا الي هنقبض عليهم متلبسين
ملاك:وانا هعمل ايه بقا
محمود:انتي هتسافري المانيا وهتتجهزي هناك وهتركبي الطياره وهتوصلك لحد أمريكا
ملاك:تب والرجاله الي هما المفروض رجاله أوليفيا دي
محمود بتوتر:ما هوا انتي هيكون معاكي جوزك
ملاك بستغراب:جوزي؟!
محمود:احم ماهو انتي ورعد هتتجوزو مؤقتاً
اتصدم الجميع وملاك ورعد اتعصبو وبصو لبعض بصدمه
ملاك بغضب:انا اتجوز الكائن دا
رعد بعصبيه:احترمي نفسك انا اصلا الي مستنضفش اتجوزك
ملاك بغيظ:لم لسانك يابتاع انت انا مستحيل اوافق علي الهطل دا
رعد بضيق:ولا انا ممكن اتجوز المجنونه دي هيا ناقصه مستحيل
ملاك بغضب:مجنونه في عينك انا الي مش هقبلك اصلا يا بتاع انت
رعد:بت انتي لمي نفسك اصل انا الي مقطع نفسي عليكي
محمود بصراخ:بسسسس اخرسو بقا انتو الاتنين
بص الاتنين لبعض بكره وتحدي
محمود بغضب:خلصنا الاوامر جايه من الاعلي مني ومنكم وهيا القيادات العليا اسكتو بقا
رعد:احنا ممكن نشتغل اه انما اتجوزها مستحيييل
محمود بضيق:وانا استحاله اطلع بنتي معاك وتقرب منها كدا من غير جواز
ملاك بغضب:يبقا الغي العمليه انا مش طالعه العمليه دي مع المجنون دا
رعد اتعصب وعروق ايده ورقبته برزت :احترمي نفسك وانا كمان مش عاوز أكمل في المهمه ديي
محمود بتنهيده:رعد انا جايلي اوامر من وزير الداخلية شخصياً بإختارك انت وملاك للمهمه دي مش بإيدي
زياد:ياجماعه اهدو كدا الموضوع مؤقتاً مش دايما يعني أسبوع ولا حاجه
محمود بتوتر:لاء دول شهريين اواكتر
رعد وملاك مع بعض:نعممم شهريين
محمود:ااه ودا الي عندي وخلصنا كتب كتابك علي ملاك بكرا والسفر كمان يومين
ملاك اتنهدت بغضب:وانا مش هيقفشوني ازاي اكيد عارفين شكلها ولغتها وكدا
محمود:القياده اختارتك عشان انتي بتتكلمي لغات وكمان
أوليفيا من الاصل عربيه وجوزها كمان وبتتكلم لغات وهما ماشافوش وشها قبل كدا وهيا كانت مسافره عشان تتحد مع المافيا الكبيره والي عرفنا ان زعيمها بيتكلم عربي وكمان هوا من مصر اصلا بس خدي بالك دا زير نساء هوا والي شغاليين معاه وهبعتلكم ملف فيه جميع الافراد واشكالهم ومعلوماتهم كلها بس خلي بالكم العمليه دي صعبه ومحتاجه تركيز انتو رايحين للموت برجليكو ياشباب
حسام:تب دورنا ايه انا والغلبان دا
محمود :اولا حسام هتكون المساعد بتاع رعد ومعاه خطوه بخطوه وقدامهم كمان معاه وزياد هيكون الجاسوس وسطهم واحنا هندخله وسطهم علي انه هيكون شغال معاهم ودي مهمتنا احنا
ملاك بضيق:تمام ربنا يستر بس شكلها مش سهله ولازم هنخسر حد
محمود:ان شاء الله ترجعو سالمين بس احذرو واوعو تثقو في اي حد هناك والمافيا دي بتاجر في كل حاجه تتخيلوها والي ملاك شافته في شرم دا من ضمن المافيا دي فخلو بالكم من بعض ياشباب
رعد:تمام بس بردو انا مش عاوز اتجوز البتاعه دي
ملاك:ماتتلم يا كائن انتا انا عارفه هما مستحملينك ازاي اصلا
محمود:بقلكو ايه اتلمو هيا مش ناقصه وعمومًا المافيا كلها عارفه ان أوليفيا وجوزها متجوزين عن حب يعني انتو هتبينو انكم بتعشقو بعض ورعد هيكون اسمه.. روكي..
ملاك:نعم احب مين دا
رعد بقرف:وانا هحب دي ولا هبين حتي
ملاك:وربنا لو ما اتلميت يابتاع انت لخبطك طل"قه وارتاح منك
رعد بغضب:وريني لو تقدري وو
قاطعه رنه تليفون ملاك الي كان مجهول
ملاك:الوو
مجهول:انتي فين
ملاك:موجوده مين
مجهول:مش مهم ياملاك انا عاوز اقابلك في الجنه
ملاك بدهشه:جنه اااه عرفتك
مجهول:هتيجي في حاجات لازم تعرفيها ونتكلم فيها
ملاك بضحكه خبيثه وشر :من عيوني اكييد لازم اجي ههه وانا هفوت لحظه زي دي
مجهول بتنهيده:تمام مستنيكي
ملاك بكره:تمام.... وقفلت في وشه
محمود:هتقابلي مين
ملاك برفعه حاجب:سوري بس دي حاجه تخصني عن اذنك ومتعملش مهتم وكدا
وخرجت من المكتب وهيا متعصبه
رعد بغضب:انا هتجوز البت دي اصلها كانت ناقصه اوووف
وخرج هوا كمان وزياد وحسام وراه ومحمود اتنهد بضيق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت وصلت مكان غريب عباره عن ورود كتير وبحيره صغيره وكان مكان هادي جدا ومريح ويشبه الحديقه واسم المكان جنه
نزلت من العربيه واتجهت للمكان الي كان فاضي تماماً ومفيش فيه غير عاصم الي قاعد على احد المقاعد الي بتطل علي البحيره
ملاك قربت :نعمم
عاصم :ملاك كنت عارف انك هتيجي
ملاك قعدت بملل:عاوز ايه ياعاصم
عاصم بحزن:عاوز نرجع تاني
ملاك بوجع:هههه نرجع ااه نرجع ازاي يعني افهم
عاصم بتوتر:تسامحيني وننسي ونرجع لبعض
ملاك بصتله بكره:وانت فاكر بسهوله دي اني ارجعلك دا انت بتحلم
عاصم بحب:بس انا لسا بحبك
ملاك حطت رجل علي رجل:وانا مش بحبك ومعتش بطيق اسمك حتي بكرهك يا عاصم بكرهك
عاصم بغضب:انا معملتش حاجه مايا الي عملت كل حاجه
ملاك بغضب:وبردو مايا الي جابت المخد*رات ياعاصم
عاصم بتوتر:احم هيا طلبت وانا جبت بس
ملاك ضربته بالبوكس في وشه :ليه ياظالم حرام عليك استفادت ايه
عاصم حط وشه في الارض :ملاك انا مكنش قصدي دي غلطه وعدت سامحيني ارجوكي
ملاك بتحدي:مستحيل صدقني ياعاصم انا هدمرلك كل حاجه وهخليك تندم ندم عمرك وتكون عبره لاي حد يفكر يأذي عيلتي او يأذيني
عاصم بتوتر:تب ويونس ياملاك
ملاك:مالو يونس
عاصم بخبث:يونس كان عارف الي كان بيحصل ومتكلمش
ملاك بعد تصديق:انت كذاب يونس عمره مايعمل كدا وعمره ما هيضحك عليا
عاصم:صدقيني ياملاك ممكن تروحي تسأليه كمان
ملاك وقفت بغضب :وديني لو طلعت بتكذب لهقتلك
وطلعت جري برا الحديقه وركبت عربيتها وعاصم ضحك بشر وملاك مكنتش مصدقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب رعد
كان رايح جاي بغضب جحيمي وحسام وزياد قاعدين
حسام:ماتقعد بقا خيلتنا
رعد بغضب:مش قادر استوعب انا اتجوز البت دي مستحيل
زياد:والله انا متأكد انك هتوقع في حبها يا رعد
رعد بقرف:دا مستحيل اقع في حب مين هي ناقصه
حسام بتنهيده:رعد انت هتتجوزها شهر ولا حاجه وهتطلقها وهتعيشو زي الاخوات مش مستاهله
زياد:انا شايف ان حسام عنده حق
رعد:بس انا مش بطيقها حتي ازاي اعيش معاها شهر
زياد:انت محسسني انكم رايحين رحله ياابني دي مهمه رسميه
رعد بغضب وتوعد:ربنا يستر والله لهربيها من اول وجديد بنت النجار ولازم اعرفها مين رعد الدمنهوري
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
بيكون قاعد في شقته وبيشرب وكان معاه رحاب في الشقه وكانت بتشرب معاه
رحاب:مالك يابيبي زعلان ليه
يونس بضيق:مفيش حاجه
رحاب بدلع:تب تعالي وانا هنسيك الدنيا
يونس بقرف:مليش مزاج النهارده
رحاب حطت ايدها علي كتفه بدلع:ليه يا بيبي مين الي مزعلك
يونس بضيق:ماقولتلك مش طايق نفسي الله
رحاب بغيظ:خلاص براحتك وبعدين ال..
قاطعها رن الجرس ورزع الباب
يونس بغضب:مين الي بيخبط كدا دا ... وقام يفتح ورحاب خافت
فتح يونس الباب ولاقها ملاك
يونس بدهشه:ملاك؟!
ملاك بغضب:ايوا ملاك يا كذاب.....
وفجأه وضربته بلبوكس في وشه لدرجه انه وقع علي الارض ورحاب اترعبت وجريت عليه
يونس بغضب:مالك ياملاك وبتضربيني لييه
ملاك:الله الله عندك ضيوف عشان كدا
يونس قام وقف بضيق: عاوزه ايه يابنت عمي
ملاك قربت من رحاب وشدتها ورمتها برا الشقه وقفلت الباب ويونس اتوتر وملاك قربت منه ومسكته من التيشرت
ملاك بغضب:سؤال واحد بس وهمشي انت كنت عارف أن عاصم بيدي مخدر*ات لمايا
يونس اتصدم واتوتر:ها أصل مين الي قالك كدا
ملاك بنفاذ صبر:كنت عارف
يونس بخوف:ملاك أنا وانا
ملاك بغضب:ها كنت عارف
يونس نزل ايدها بعصبيه :ايوا كنت عارف ونصحتها كتير وهيا مردتش عليا وكانت بتعمل الي في دماغها وعاصم كام بيدلها غصب لانها كانت ماسكه عليه حاجه
ملاك بدهشه:كنت عارف؟! ومخبي عليا
يونس بتوتر:ملاك هوا ......
ملاك بعدم تصديق وخانتها دمعتها:حتي انت يا يونس طلعت زيهم أنا مش مصدقه دا انت أقرب الناس ليه دا انت كنت اخويا وصاحبي وسري بس انت مش غلطان انا الي غلطت اني وثقت فيك من الأساس
يونس بحزن:ملاك انا اسف والله هوا... وقرب يمسكها
بس هيا زقت ايده بقوه
ملاك بغضب:ابعد عني اياك تفكر تلمسني انت كمان زيهم يا يونس انا بكرهك وصدقني انتهت لأبد
وطلعت من الشقه لقت رحاب علي الباب لسا بصتلها بقرف ومشيت ويونس بيجري وراها
يونس بتوتر:ملاك ملاك استني والله ياملااك بقا
كانت ملاك نزلت وهوا قعد علي السلم وحط راسه بين ايده وانتنهد بغضب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت نزلت وركبت عربيتها وانطلقت لشقتها بغضب وكانت سايقه بأقصي سرعه
...... في شقه ملاك بتدخل وبترمي حاجاتها بإهمال علي السفره وبتدخل غرفتها وبتقعد علي السرير
ملاك بحزن:ليه يايونس حتي انت كمان طلعت بتكذب عليا ليه كدا حرام عليكم كلكم ياارب انا تعبت خلاص معتش قادره كل حاجه جايه عليا من صغري مفيش حاجه ليا خالص يارررب اقف معايا
وقامت اتجهت للحمام وبعد شويه طلعت وهيا لابسه بيجامه واترمت علي السرير بحزن واتغطت ونامت من كتر التفكير
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
وتحديدا في الجنينه كانت قاعده ريم لوحدها وبتقرأ كتاب وبتشرب ايس كوفي
حسام:ياسيدي ياسيدي
ريم بإبتسامه:حسام تعالي اقعد
حسام بضحك:ما انا قعدت خلاص
ومد ايده اخد من ايدها الايس كوفي وبدأ يشرب منه
ريم بدهشه:بس انا شربت منه
حسام بهيام:طعمه تحفه عشان شربتي منه يا ريم
ريم بخجل:ها ايه الي جابك يا حسام
حسام بتوتر:عادي كنت معدي قولت اطمن عليكي
ريم:بس كنت جاي تطمن بس
فجأه تليفونها رن وكان رقم مجهول اتوترت واخدت الموبايل وراحت علي جمب بس حسام اتدايق
ريم:ايوا
مجهول:ها عملتي ايه ياريم
ريم بعصبيه:معملتش حاجه ومش هعمل وابعد عن طريقي بقا يا اخي
مجهول:ااه اسمعي يا بت انتي يا النص مليون يا صورك هتنور في البلد كلها يا حلوه
ريم بتوتر:انت إنسان قذر والله لو انا قولت لاخويا ممكن يقتلك
مجهول:مش مهم المهم دلوقتي انا عاوز فلوس فاهمه وابقي قابليني مين هيصدقك
ريم بعصبيه:مش هدفع حاجه والي عندك اعمله اصلك مش راجل انت عيل وجبان كمان..... وقفلت
اتنهدت ريم بقلق ولفت لقت حسام في وشها وقابض ايده بغضب وبيبصلها بنظره غريبه ووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
ريم بصدمه:حسام؟!
حسام بغضب:بتكلمي ميين
ريم بتوتر:دي دي صاحبتي
حسام بحده:صاحبتك مين ياريم
ريم بعصبية خوف:الله يا حسام هوا في اييه ماقولتلك صاحبتي
حسام بغضب:اتكلمي عدل وقوليلي كنتي بتكلمي ميين
ريم بتوتر وعصبية:الله متقولتلك صاحبتي وبعديين انت مالك اصلا انا حره ولو سمحت متدخلش في حياتي اوووف
وكانت ماشيه لحد ماحسام مسك ايدها بقوه
ريم بألم:حسام ايدي بقا
حسام بغيره وغضب:كنتي بتكلمي ميين يارييم انطقي
ريم حاولت تفلت بس ما عرفتش من قوته
ريم بدموع:حسام انت بتوجعني
بعد حسام ايده بسرعه
حسام بنفاذ صبر:لاخر مره كنتي بتكلمي ميين يارييم
ريم حطت وشها في الارض:حسام انت ملكش دعوه بحياتي الخاصه انت مين اصلا وانا حرره
حسام بغضب:كدا تب ماشي يارييم براحتك بس هعرف
ومشي ودخل جوا بغضب وهيا عيطت اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح رعد
كان في البلكونه بيشرب سيج*اره وفي ايده قهوه وكان غضبان
رعد بغضب:بقا انا اتجوز الزفت"ه دي لاء حرام انا مش بطيقها حرفيا
بس فجأه قاطعه رنه الموبايل وكان مجهول
رعد:الووو
المجهول:اهلا يا رعد
رعد:مين؟
المجهول بسخريه:عيب عليك تنساني بسرعه دي ياباشا
رعد بغضب:ارغي انت مين مش ناقصه هيا
المجهول:لسا بتتعصب بسرعه جنونيه
رعد بحده وغضب:انت شريف
المجهول بتوتر:عرفتني انا الي انت مبتكرهش قده وقالب الدنيا عليه وصدقني مش هتلاقييه
رعد بغضب جحيمي:وربي وما اعبد يا شريف لهجيبك ولو الدنيا اتطربقت هجيبك وهربيك وعاوزك تعرف ان اللعب مع رعد الدمنهوري بيقت*ل........ وقفل الخط
اتنفس بغضب وبدأ يفتكر ذكريات كتيير لحد ما تعب ودخل نام علي السرير ومن كتر التفكير والغضب نام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
كان في شقته وقاعد لوحده بعد ماطرد رحاب وكان مستلقي علي الكنبه وباصص للسقف وسرحان
قاطع تفكيره رنه الجرس قام واتجه للباب واتصدم
يونس بدهشه:عاصم؟!
عاصم حضنه:وحشتني يا يونس وحشتني اوي
يونس بضيق:وانت ما وحشتنيش خالص
عاصم:عارف انك زعلان من الي حصل بس انت عارف اني كنت مغصوب
يونس بحده:ادخل
دخل يونس ووراه عاصم الي قفل الباب واتجه قعد جمبه
يونس:انت قولت لملاك اني كنت عارف بل حصل زمان
عاصم بخبث:انا محصلش دي جتلي الباار واتخنقت معايا وانا متكلمتش
يونس بضيق:اومال مين يعني امي
عاصم بتعجب:قولتلك مش انا وبعدين دي اتجننت هيا من امتا بقت قويه كدا وكمان مبقتش تعيط بسرعه وكمان بقت ظابط بس هيا مكنتش بتحب الشرطه!!!
يونس بحزن:ملاك مبقتش ملاك اتملت حزن وقهر وغضب ومسئوليات كتير وكل دا ومحدش جمبها ملاك البريئه اتدفنت من زمان اووى....
عاصم بدهشه:ياااه كل دا في ملاك ومبتتكلمش بس هيا مش راضيه ترجعلي
يونس بغضب: انت عبيط ترجعلك ازاي بعد الي حصل
عاصم:بس انا بحبها
يونس بحده:عاصم بتحب ايه عليا انا انت متعرفش الحب
عاصم بتوهان:ملاك علمتني الحب والحنان انا يمكن كنت قاسي الاول وطماع وبتاع بنات وفيا صفات وحشه كتير بس هيا قدرت تغيرني بس ربنا ينتقم منها الي كانت السبب... بسبب سواد قلبها ضيعت مني احسن ضحكه وابراء واحسن بنوته انا عرفتها في حياتي.
يونس بدهشه:هيا ملاك عملت فيك كل دا؟!
عاصم:واكتر من كدا يايونس بس هفضل احاول معاها لحد اخر يوم في عمري عن اذنك........ وقام ومشي ويونس بيستوعب الي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الليل عند ملاك
كانت نايمه وبتحرك دماغها وجبينها متعرق بشده وبتحلم بواحده شكلها مخيف بتقرب وتخنقها وملاك بتبعد لحد ماخنقتها تماما
ملاك بفزع:عااااا
ملاك كانت بتنهج بخوف: ايه دا ياربي كابوس ااه
وقربت واخدت كوبايه الميه الي علي الكومدينو وشربتها
ملاك :اشهد أن لا إله إلا الله وأشهد ان محمداً رسول الله
وقامت دخلت الحمام
....... وبعد مده طلعت لابسه اسدال وقعدت تصلي وتقراء قراءن
لحد ماخلصت ودعت ربها وقراءت .القرآن الكريم.
قامت واتجهت للمطبخ وعملت لنفسها قهوه وكانت جعانه وملقتش اكل
ملاك بزهق:انا امتا هجيب اكل في البيت دا بقا ياربي
واخدت القهوه وطلعت البلكونه وقعدت تفكر في الي جاي ويونس والي عمله وعاصم والي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم
وتحديداً في مكتب محمود في القطاع
كان قاعد محمود ورعد الي مضايق وزياد وحسام والمأذون
المأذون:اين العروس
محمود بتوتر:انا ابوها
المأذون:لاء انا لازم اخد رائيها يا سيادة اللواء
محمود :تمام هرن عليها
وطلع موبايله ورن علي ملاك الي مرضتش وفضل يرن
محمود:مبتردش دي سابع رنه
رعد بضيق:مش جايه نلغي الجوازه
فجأه دخلت ملاك من الباب وكانت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كم ابيض والنظاره الشمسيه وعامله شعرها ديل حصان وكانت جميله جدا
المأذون:يا مشاءالله العروسه قمر 14 انا بحسد العريس عليها
رعد بغضب:ماتخلصنا ياشيخنا دي حلوه دي
المأذون بصلها بدهشه لانها فعلا كانت جميله جدا
ملاك:احترم نفسك هيا. مش ناقصاك علي الصبح
محمود:بس انتو الاتنين اكتب ياشيخنا يلا
المأذون بدأ يحضر الاوراق ورعد وملاك بيبصو لبعض بكره وغضب شديد وحسام وزياد كاتميين الضحك
المأذون:ملاك محمود قاسم النجار موافقه تكوني زوجه رعد إبراهيم سالم الدمنهوري علي سنة الله ورسوله
ملاك بصت لرعد بغضب: م..م. مو.. موافقه
المأذون:رعد إبراهيم سالم الدمنهوري موافق علي ان ملاك محمود قاسم النجار تكون زوجه لك علي سنه الله ورسوله
رعد بحده:موافق
......... بعد مده
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خيير اتفضلو امضو هنا يا ولاد
قرب رعد ومضي وبصم بضيق وكره
المأذون:امضي ياعروسه
ملاك كانتت متردده بس قربت ومضت بقرف وبعدها قامت وخرجت برا المكتب واتجهت لمكتبها
ورعد طلع وراها ووراه حسام وزياد الي كانو شهود
المأذون:شكلهم مغصوبين يا سياده اللواء
محمود بتنهيده:لاء يا شيخنا دول راييحن مهمه ولازم يتجوزو وبعد كدا هيطلقو
المأذون:مظنش انهم هيطلقو.
محمود بدهشه:ازاي دول مبيطيقوش بعض حتي
المأذون:بكرا نشوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب ملاك
كانت قاعده علي الكرسي بغضب
ملاك بغضب:انابقيت مرات البتاع دا لاء مستحيل اوووف بقا انا ايه الي خلاني اواافق بسس ياربي
قاطعها رنه موبايلها وكان يونس ومردتش لحد ماقفلت التليفون خالص وفضلت تفكر
ملاك بضيق:ليه كدا يادنيا بتعملي. معايا كدا ليه دا انا عمري مأذيت حد طول عمري انا الي بتأذي وبس
واتنهدت بحزن بس فجأه دخل عليها رعد
ملاك ببرود:نعمم ايه الي جابك مكتبي
رعد بغضب:وافقتي ليه
ملاك :وانت وافقت لييه
رعد سكت وبصلها بضيق وكره
رعد بغضب:تب خليكي عارفه ان الجوازه دي علي الورق وبس يعني ولا كأننا نعرف بعض فاهمه
ملاك وقفت وبصت في عيونه بقوه وبرود وهوا رفع حاجبه بستغراب
ملاك:اركن.علي جمب مش فاضيه للشغل دا ياض انت
ولبست نضرتها وخرجت وهوا كان بيستشيط غضب وبيطلع نار من ودانه
رعد بغضب:وربي لهربيكي يا بت انتي اصبري عليا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت طلعت وركبت عربيتها وساقتها وهيا متعصبة
ملاك بتقليد رعد:تب خليكي عارفه ان الجوازه علي الورق فاهمه اوووف محسس نفسه انه بطل الكون دا انسان مريض اصلا ايه دا
فجأه بطنها عملت صوت
ملاك بضحك:حبيبتي انتي جعانه حاضر ياقلبي هأكلك
واتجهت للمطعم ومأخدتش بالها من العربيه الي بتراقبها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في المطعم
بتدخل ملاك وبتقعد علي احد التربيزات الي بتطل علي النيل وبيجلها الويتر وبتطلب الاكل وبعد شويه بيوصل
وبتبدأ تاكل وبيكون عباره عن شاورما وبطاطس
ملاك بضحك:مبسوطه ياحلوه يلا بسم الله
علي تربيزه تانيه كان قاعد بعض البنات ومن ضمنهم يارا
البنت:بتبصي علي ايه
يارا:ببص علي البت الي هناك. دي
بنت اخري:مالها دي
يارا:ثواني وراجعه
وملاك مأخدتش بالها ان يارا معاها صحابها في نفس المكان قربت يارا عليها
يارا:مش معقول ملاك النجار مش كدا
ملاك بهدوء:ااه اهلا
يارا :ممكن اقعد معاكي
ملاك ببرود:.اتفضلي
يارا:انتي فكراني
ملاك:ااه فكراكي مش انتي من عيله الدمنهوري
يارا بخبث:ااه وخطيبه رعد الدمنهوري وبنت عمه
ملاك ولا همها وببرود:ااه الف مبروك بس انا مسألتش انتي تقربيله ايه
يارا:لاء عادي قولت اعرفك اصلي مبحبش حد يبص في حاجه بتاعتي
ملاك بعصبيه:تقصدي ايه
يارا وقفت وبخبث وغضب:اقصد اني اخدت بالك انك عينك عليه فعوزاكي تبعدي عنه عشان مقتلكش
ملاك وقفت بغضب:اسمعي يابت انتي انا ملاك النجار مبتدهددش فاهمه
يارا بتوتر:انا مش بهددك انا بنورك
ملاك غمضت عينها بغضب وبتحذير:اقسم بالله لو فتحت عيني ولقيتك قدامي لهخبطك طلقه تجيب اجلك
يارا اترعبت وجريت من قدامها وملاك فتحت عينها وقعدت كملت اكل بلامبالاه وبرود
عاصم بإبتسامه:لسا بتحبي الشاورما ياملاك
ملاك مبصتلوش حتي وكانت بتاكل ببرود وعاصم قرب وقعد قصادها ويارا بصت عليهم بفضول
عاصم:رغم انهم بيقولو انك اتغيرتي بس انتي لسا بتحبي النيل والشاورما والاماكن الهاديه
ملاك ببرود:والله دي حاجه متخصكش واتفضل قوم عشان مزعلكش
عاصم بهدوء :عاوزك تزعليني
ملاك بغضب:ايه اللقمه الي مبصوص فيها دي مش عارفه اطفحها حتي اوووف
عاصم:ماتاكلي انا معملتش حاجه بس حبيت اتطمن عليكي بس
ملاك بكره:مش عاوزك تتطمن عليا واتفضل امشي من هنا
عاصم:انا رحت ليونس وسامحني انتي مش هتسامحيني
ملاك اتعصبت اكتر وقالت بصوت مخيف:لاء مش هسامحك لو السما اتطربقت علي الارض هاخد حقي منك. انا بكرههك ولو علي يونس فحتت عيل مش فاهم حاجه
وعاصم اتوتر وملاك وقفت وطلعت فلوس وحطتها علي التربيزه واخدت تليفونها والمفاتيح وكانت ماشيه بس عاصم مسك ايدها ويارا كانت بتبص بترقب
عاصم بحزن:انتي بتكرهيني بجد ياملاك ليه وانتي عارفه ان مايا الي عملت كل حاجه وقالتلك حتي
ملاك عطتله وشها وبصتلها نظره اقسم انه خاف منها وفجأه ضربته بالبوكس في وشه ومسكته. من ياقه البدله
والمطعم كله بص عليهم
ملاك بغضب وجنون :قفل علي الحوار عشان مقتلكش مكانك ياعاصم انت وس*خ وانا هدفعك تمن وساخت"ك الي عملتها معايا جامد اوي
وزقته بقوه وضربته بالبوكس تاني ولبست نضرتها ومشيت ببرود والمطعم كله انبهر بقوتها وجمالها وعاصم اتحرج وكان بيتوعد لملاك وسابها تضربه عشان عارف انه وجعها اوي بس اتعصب لما لاقا الناس بتبصله وخرج من المطعم ويارا كانت مصدومه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في قصر النجار
بيكون الجميع في الصالون وبيتفرجو علي التلفزيون
قاسم:اعملو حسابكم كلنا معزوين علي الغدا بكرا عند عيله الدمنهوري
حسين:اه والله دول محترمين اوي حتي إبراهيم ابنه محترم اوي
قاسم:سالم دا صاحب عمري من ايام ابتدائي مولدين في بلد واحده. بس الحياه فرقتنا
نيره بإبتسامه:ربنا يخليكم لبعض
قاسم:اه صحيح ملاك لازم تحضر
عه. هه؟
محمود:مستحيل هترضي
قاسم:هنعمل ايه دي مطلوبه بلأسم ويونس كمان لازم يحضر
حسين:ممكن يونس يوافق انما ملاك. متوقعش
قاسم:تب كلمها انت ياحسين هتسمع كلامك
حسين:تمام هكلمها
قاسم بتنهيده:والله انا مش عارف البت دي هتعقل امتا
محمود بقلق:لاء وكمان مسافره بعد بكرا
قاسم:راحا المهمه اياها بردو
محمود:ااه انا قلقان عليها اوي
قاسم:ربنا يستر بس بكرا ياريت يانرمين متتعمليش مع ملاك
نرمين ببرود:وانا مالي بيها ما يكش تولع حتي
اياد:يامرات عمي حرام عليكي انتي متعرفيش هيا بتمر بأيه
نرمين بقسوه:وانا مالي دي بنت عاقه ومتستهلش هيا مكنش غيرها مايا حبيبتي وبس
قاسم بحده:نرمين ياريت تعامليها حلو كفايه بقا
نرمين نفخت بزهق وطلعت فوق
نيره:ربنا يهديها
الجميع:يارب
فجأه دخل عليهم كبيره الخدم
كبيره الخدم:لو سمحتي يانيره هانم
نيره:اتفضلي في ايه
كبيره الخدم:في واحده غلبانه وكانت محتاجه شغل ومعايا هنا
نيره:لو كدا اشوفها
كبيره الخدم: تعالي ياندي
طلع من ناحيه المطبخ بنت جميله في العشرينات
نيره:مشاء الله اسمك ندي
ندي هزت راسها
قاسم:اهلك فين يابنتي
ندي بحزن:ابويا الله يرحمه
قاسم:تب وامك
ندي بتوتر:عايشه بس مع جوزها
قاسم:ااه عندك كام سنه بقا
ندي:عندي 24 سنه
قاسم:مشاء الله دوقيني قهوتك بقا ياندي
ندي بفرحه:بجد
قاسم:بجد يا ندي
ندي بفرحه:حالا حالا عن اذنكم..... وبتجري علي المطبخ
نيره بطيبه :شكلها غلبانه
حسين:استني هرن علي ملاك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه ملاك
كانت قاعده قدام التلفزيون وبتتفرج علي مسلسل تركي
ملاك بزهق:هوا اتأخر لييه انا هموت من الجوع
قاطع كلامها رنه الموبايل وكان حسين
ملاك:الووو
حسين:الووو عامله ايه يا حبيبتي
ملاك:انا كويسه ياحسونه انت عامل ايه بقا
حسين:حسونه حسونه انا حلو انتي فين كدا
ملاك:موجوده خير في حاجه
حسين:لاء كنت عاوزك في حاجه كدا هتعمليها
ملاك :اتفضل ياحسونه لو في مقدرتي هعملهالك
حسين بتوتر:كنت عاوزك تيجي معانا بكرا قصر الدمنهوري علي الغدا
ملاك بضيق:دا مستحيل انا مش هاجي
حسين:ملاك ارجوكي دي اول مره اطلب منك حاجه
ملاك بغضب:اولا انا عارفه ان جدي الي قالك تكلمني ثانيا انا مبطقش شباب العيله دي
حسين:ارجوكي ياملاك
ملاك اتنهدت بغضب: بس ياعمي ... ماشي بس وربي لو حد دايقني هخبطه طلقه حتي لو كانت نرميين هانم
حسين بفرحه:متقلقيش هوصل هناك وابعتلك اللوكيشن
ملاك ببرود:تمام.... وقفلت
ملاك بزهق:يوووه هشوف الزفت بكرا اصلها ناقصه اووف
.......... بعد مده بيخبط الباب وبتقوم تفتح
ملاك:كل دا
الدليفري:معلش ياهانم الطريق وحش
ملاك:تمام ولا يهمك
الدلفيري:اتفضلي..... ومدلها كيسه
ملاك اخدت منه الكيسه:حسابك كام
الدليفري:حسابك 885 جنيه
ملاك:تمام اتفضل دول 1000وخلي الباقي عشانك
الدلفيري بفرحه:بجد شكرا ياهانم الف شكر
ملاك ابتسمتله ودخلت جوا وقفلت الباب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
صحي يونس ولاقا نفسه مربوط في كرسي وعلي وشه كيسي اسود
يونس:في حد هنا انا مش شايف حاجه
مجهول:اهلا ياابن النجار
يونس:مين الصوت دا مش غريب عليا
مجهول:فين الفلاشه يايونس
يونس بسخريه:ااه ههه هوا انت انا معرفش انت ببتكلم عن ايه وفلاشه ايه
مجهول:يونس فين الفلاشه عشان مقتلكش مكانك
يونس بتحدي:الي عندك اعمله ياجمال انا مش هديك فلايش وبعدين حتي لو قتلتني مش هتعرف طريقها بردو
جمال بغضب:يعني مش هتتكلم يايونس
يونس ضحك :لاء والي عندك اعمله
قرب جمال وشال الكيس من علي وشه
جمال بخبث:يونس النجار متقبلناش من 10سنين
يونس:هههه ولا عاوز اشوف وشك ياوس*خ
جمال:والله انا مش وس"خ لوحدي انت كمان كدا
يونس بغضب:عاوز ايه وجبتني هنا ليه
جمال:الفلاشه يايونس
يونس:مش هديك الفلاشه مستحيل
جمال رفع عليه س.لاح:لو مطلعتش الفلاشه هقتلك وهجيبها بطريقتي
يونس بتفكير:خلاثص اديني تليفونك وانا هكلم حد. عارف مكانها وهوا هيجبها
جمال بشك:ماشي بس والله لو فكرت تغدر هقتلك
يونس:لاء انا قدامك اهو بس فكني
جمال قرب وفك دراع واحد ويونس اخد الموبايل ورن علي ملاك
يونس في نفسه:يارب تردي ياملاك يارب
ملاك:الووو
يونس:الووو ملاك
ملاك:مين
يونس:انا يونس ياملاك
ملاك بضيق:عاوز ايه
يونس:ملاك انا عاوز الفلاشه الي معاكي
ملاك برفعه حاجب:فلاشه ايه دي
يونس:الفلاشه اياها هاتيها وعاوزك تثقي فيا
ملاك بضيق:انجز يازفت انا مش طايقك استني استني اثق فيك انت فين
يونس:مش مهم دلوقتي انا فين ملاك عاوزك تثقي فيا تمام يا صاحب صاحبه
ملاك بقلق:صاحب صاحبه يونس انت كويس
يونس:خلاص هاتي الفلاشه وانا هكلمك تاني اقولك هاخدها ازاي.....وقفل الخط
جمال بشر:كويس انك شطور وبتسمع الكلام بس مين ملاك دي ياشقي
يونس:ملكش فيه مش عاوز الفلاشه خلصنا
جمال بضحكه خبيثه:اديني مستني
يونس في نفسه:يارب ياملاك تكوني فهمتي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
ملاك بتفكير:ثقي فيا وصاحب صاحبه دي وراها حاجه ااه ثقي فيا يعني انا في مصيبه وصاحب صاحبه اللوكيشن ااه انا لازم اتحرك
وقامت دخلت غرفتها وغيرت هدومها واخدت حاجتها ونزلت بسرعه
......... بعد مده بتوصل ملاك شقه يونس وبتدخل بالمفتاح الي معاها وبتقفل الباب وبتجري علي غرفه يونس وبتشيل لوحه من الحيطه
وبيطلع وراها خزنه وبتفتحها لانها عارفه الباسورد وبتطلع منها موبايل غريب وبتفتحه وبتلاقي لوكيشن يااه دا بعيد اوي عن هنا وبتحول الوكيشن علي موبايلها وبتحط الموبايل مكانه تاني وبتاخد سلاح من الخزنه وبتاخد حاجه غريبه وبتقفلها وبترجع كل حاجه مكانها وبتتحرك جري وبتنزل تركب عربيتها وبتتحرك لهناك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب
↚
في قصر الدمنهوري
و تحديداً في غرفه مروان
كان قاعد وبيفكر في الي حصل معاه وبيبتسم
FIas back......
كان مروان في اجتماع وكان حاضر اجانب ومرام علي يمينه
مروان:انها ثفقه ممتازه بس
العميل:ياسيد مروان انها مضمونه فعليك بلموافقه وسهله
مروان بتنهيده:تب وريني الملف كدا
مدله الملف الي كان بلإيطالي ومروان كان بيبص بترقب وبعدين حطه علي جمب ومرام مسكته وبصت فييه
احد الرجال:مروان بيه قولت ايه ثفقه متتفوتش
مروان:موافق اعطيني العقود
ومسك القلم ولسا هيمضي
مرام بسرعه:استني يامروان بيه . .... والاجانب اتوترو
مروان بستغراب:في ايه يامرام
مرام بجديه:حضرتك المبلغ600مليون هنا في الملف وهما هيدونا 100طن ازاي والطن الواحد عامل النهارده 2مليون يعني هياخدو ارباح 400مليون وطبعا دي خساره كبيره لينا واكيد الحديد دا فيه حاجه وهما كاتبين في العقد ان طن الحديد ب8مليون يعني هما كدا عاوزين يشلونا جميله وهما اصلا بيخدعونا
مروان اتصدم وجميع الموظفين اتصدمو والاجانب اتوترو
مروان بغضب:الكلام دا حقيقي يا سيد جون
جون بتوتر:ماهذا الهراء يا مروان بيه
مروان بحده:اتفضلو اطلعو برا حالا والعقد الي بينا هفسخه يلا
جون بغضب:ستدفع الثمن غالي يا سيد مروان
وقام خرج بغضب وهوا بيتوعد لمرام
مروان بغضب:وانتي يا متخلفه بتاخدي فلوس ولا بتشتغلي ببلاش
مرام كانت فاكره انه بيكلمها هيا واتعصبت بس سكتت لما لقته بيكلم السكرتيره الي جمبها
السكرتيره بتوتر:مش عارفه يامروان بيه بس هوا
مروان بحده:مفيش بس لولا مرام كان فاتني خسران مبلغ ضخم وانتي مش قولتيلي انك راجعتي كل حاجه كويس كذا مره انتي مخصوم منك اسبوع ياهانم .... وقام بغضب لمكتبه
السكرتيره بعصبيه:كله منك انتي يابومه
مرام بضيق :وانا مالي الحق عليا وانتي الي مش شايفه شغلك كويس... وقامت خرجت هيا كمان
السكرتيره بكره:ماشي اما وريتك
........ في مكتب مروان
كان قاعد ومستني مرام لانه بعتلها تجيله الباب خبط
مروان:ادخل
مرام:حضرتك طلبتني
مروان:اه تعالي اتفضلي اقعدي
مرام قعدت وهوا لف وقعد قصادها
مرام:في حاجه ولا ايه يامروان بيه
مروان بإبتسامه:كل خير انا مبسوط منك اوي الحقيقه انك من يوم ماجيتي وانتي بتشتغلي بكل طاقه وجد حقيقي
مرام بخجل:شكرا
مراون بإمتنان:انتي الي شكرا ليكي انك انقذتيني من فخ زي دا انا مش عارف من غيرك كان حصل ايه بجد كان ابويا علقني علي باب الشركه
مرام ضحكت غصب عنها وهوا سرح في ضحكتها
مرام بإحراج:اسفه
مروان بضحك:لاء عادي اتفضلي.... ومدلها شيك
مرام:ايه دا
مروان:دا شيك ب50الف جنيه مكافأة ليكي علي الي انتي عملتيه ورغم انك هنا من فتره بسيطه بس حقيقي فرقتي في الشركه يا انسه مرام
مرام بفرحه:دا ليا بجد
مروان بإبتسامه:ااه ليكي .... وقام وقف وحط ايده في جيبه
مرام:شكرا عن اذنك.... وقامت بس اتكعبلت في التربيزه وكانت هتقع بس مروان مسكها من وسطها ولحقها وشعرها جه علي وشها بس سرحو في عيون بعض وهوا مد ايده وشال شعرها عن وشها بخفه
مروان بتوهان:عيونك حلوه اوي
مرام قامت بتوتر:احم شكرا اسفه ها طيب حاضر عن اذنك... وخرجت جري. ومروان ضحك علي كسوفها
ENd back.....
مروان بإبتسامه:بس عيونها حلويين اوي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
كان قاعد قلقان وبيدعي ربنا ان ملاك تكون فهمت
يونس في نفسه:يارب تكوني فهمتي ياملاك يارب
جمال بشك:هوا مين الي جايب الفلاشه
يونس ببرود:ميخصكش ليك تاخدها وخلاص
جمال:يااه يايونس اتغيرت بس مقولتليش رحاب عامله ايه
يونس بذهول:رحاب انت تعرفها
جمال بسخريه:ههه عيب عليك يا اوسه دا انا الي باعتها بس غبيه معرفتش تلاقيها في شقتك
يونس بغضب:ياابن الكل"ب
جمال بضحك:اهدي.اهدي ومتتعصبش كدا يارورو
فجأه دخلت رحاب
رحاب بدلع:نعم يابيبي
يونس بكره:ياولاد الكل*ب
رحاب بدلع:ايه دا يونس النجار ههه بتعمل ايه هنا
يونس :وديني لهوريكم
جمال بخبث:اهدا يا يونس متتعصبش احسن. يطقلك عرق ولا حاجه واحنا عاوزينك مش صح يارورو
رحاب بدلع:صح يا قلب رورو هيهيهي.... وقعدت علي رجله
يونس بقرف:اتفووو عليكم...
رحاب:صحيح يايونس اومال فين البت اسمها ايه البت بتاعتك دي اسمها ااه ملاك
يونس بغضب:متجبيش سيرتها علي لسانك ياوسخ*ه
جمال بضحكه خبيثه:اهدا يا يونس متخفش هعمل معاها الواجب بعد ما اخد الفلاشه ههه
يونس ضحك بهستريه:هههههه تعمل ايه هههه يبقا انت متعرفهاش كويس صدقني هفاجئك هههه
جمال بتوتر:يعني ايه
يونس بضحك:اهلا ياصاحبي اخيرا جيتي
جمال ورحاب بصو وراهم ولاقو ملاك وقفه
ملاك:ايه رايك متأخرتش
يونس:لاء بتيجي في مواعيدك
جمال بغضب:انتي دخلتي هنا ازاي يارجاله
ملاك قربت ببرود من يونس:متقلقش مش هيجو اصلهم نايميين في سابع نومه
جمال بتوتر:انتي عملتي ايه وانتي فكره هتخرجي من. هنا يبقا بتحلمي
ملاك طلعت سكين*ه صغيره من رجلها وقطعت الحبل الي كان. مربوط بيه يونس
يونس ببرود:مش قولتلك انا ورايا رجاله
جمال بخبث:كنت عامل حسابي... يارجاله
فجأه طلع رجاله كتير من العدم ويونس اتوتر
ملاك:خد ياض.... وطلعت سلا..حه من جمبها وعطيتهوله
وطلعت سلا. حها
جمال:دا انتو جاهزين بقا فين الفلاشه يايونس
يونس ببرود:انسي مفيش فلايش والحقيقه هتبان قريب وهفضحك
جمال بخبث:مش لوحدي
يونس بسخريه:انا اكتشفت اني برئ ومعملتش حاجه اصلا بعد مافضلت مشيلني الذنب كل دا
جمال بتوتر:كذاب الي قالك كدا
يونس بغضب:لاء ماهوا حازم مش كذاب
جمال بخوف:حازم بيكذب عليك وانت كنت معانا
يونس:لاء محصلش انت الي عاوز تشيلني الذنب علي الفاضي وانا هفضحك
جمال بخبث:مش هتلحق تخرج يايونس
ملاك بسخريه:انسي ياحلو....... وضربت قنبل*ه دخان وكتمت نفسها ويونس عارف وكتم نفسها وطلعو يجرو علي برا
جمال وهوا بيكح:هاتوهم يلا
الرجال:مش قادرين نتنفس .... واغمي عليهم
........ في الخارج ركبت ملاك ويونس العربيه وطلعت بأقصي. سرعه
يونس:اطلعي علي القصر
ملاك:هوا في ايه
يونس:اطلعي علي القصر بسرعه
ملاك بصتله بغضب ومتكلمتش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في احد الاماكن الفخمه
كان قاعد رعد وزياد وحسام
زياد:انا مش. مصدق انك اتجوزت يا رعد
رعد بغضب:متجبليش السيره دي هيا مش ناقصه
زياد:والله انت بتستعبط البنت زي القمر وانت كشري
رعد بضيق:زياد اتلم انا مش عاوزها اصلا دي بنت بارده ومتكبره وشايفه نفسها محور الكون انا مش بطيقها اصلا
زياد بمرح:والله انت مابتفهم ولا ايه ياحسام
حسام كان سرحان
زياد بصوت عالي:حسااام حساااااام
حسام بضيق:ايه يازفت
رعد:مالك ياحسام سرحان من اول ماجينا
حسام بتوتر:مفيش حاجه
زياد:هوا انتو هتفضلو مبلمين كدا انا عاوز اتفرفش
رعد:احنا مسافرين بعد بكرا
زياد بتوتر:تصدقو بالله انا خايف
حسام:وانا متوتر
رعد بضيق:فعلا الموضوع يقلق بس دي هتفرق جامد في البلد لاء وكمان هيكون معانا حتت بلوه
زياد:والله انت حمار يارعد ومابتفهم البت طيبه ومزه الصراحه
رعد بغضب وغيره ميعرفش سببها:هوا في ايه ماتحترم نفسك عمال تقول حلوه ومزه راعي انها اتكتبت علي اسمي وبقت مراتي يعني تتلم كدا بدل ما اخليك زيها ونشوفلك عريس
زياد بلع ريقه بخوف لانه عارف رعد :خلاص ياعم انا مليش دعوه بل أنسه ملاك
حسام انفجر في الضحك:هههههه هموت يخربيتك ياجبان
دا بيهزر ههههه
رعد بصله بنظره اخرسته و اترعب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
كان لسا الجميع قاعدين وحتي نرمين نزلت وندي كانت عملت لهم القهوه وعجبتهم
قاسم:بس حلوه القهوه عجبتني
محمود:فعلا لذيذه البنت دي كويسه
حسين:اياد
اياد:نعم
حسين:اعمل حسابك علي اخر الاسبوع في توريد كميه حديد خام لشركات الدمنهوري
قاسم:اه فعلا عاوزك تديله اعلي جوده
اياد:من عيوني
فجأه دخل يونس ووراه ملاك
نيره:ايه دا في ايه
قاسم:انتو الاتنين غريبه تعالو
قرب يونس وقعد وملاك قعدت علي دراع الكنبه جمب اياد
يونس:ايه مش عاوزين تشفونا ولا ايه جاين نبات معاكم
ملاك بغضب:اتكلم عن نفسك
محمود:انتو كنتو فيين
يونس:كنا خارجين فجوعنا وقولنا نجيلكم تعشونا
قاسم:عامله ايه ياملاك
ملاك بضيق:كويسه
اياد بهمس:مالك ياملاك
ملاك بهمس:انا عارفه ما انا حلوه اهو
يونس:بتقولو ايه
ملاك بضيق:وانتا مالك
حسين :هوا في ايه
ملاك بغضب:انا شخصياً مش عارفه في ايه
يونس بحده:ملاك
نرمين:هتلاقيكي عملتي مشكله اصلك بتاعت مشاكل من يومك
ملاك بصتلها بغضب ومتكلمتش وقربت من يونس مسكته. من ايده
ملاك بغضب:قوم معايا مش جبتنا هنا تعالا قدامي
واخدته وطلعو فوق متجهين لغرفتها
نرمين:بنت معندهاش ذوق
قاسم بحده:ما كفايه بقا البنت متكلمتش ليه مصممه تجرحيها
محمود:في ايه يانرمين
نرمين بغضب:انا متكلمتش دي اصلا بنت عاقه ومتعرفش الاحترام
نيره:نرمين خلصنا بقا البنت معملتش حاجه
..... في غرفه ملاك
بتدخل وبتزق يونس ترميه علي الكنبه وبتقف قدامه وعقد زراعيها
ملاك بغضب:اولا انا مش طيقاك ثانيا هيا انتهت بينا انما دلوقتي انا عاوزه اعرف فلاشه ايه ومين الواد دا وانت كنت مخطوف ليه
يونس بتوتر:مفيش حاجه
ملاك بنفاذ صبر:انجز في ايه عشان لو في مشكله نحلها سوا
يونس بغضب وعدم وعي:بس بقا انا مش شغال عندك كل شويه لازم اسمع كلامك انتي ايه فاكره نفسك محور الكون واني هسمع كلامك في كل حاجه اسمعي انتي بقا انا معتش عاوز اعرفك لابنت عم ولا صاحبه انتي انانيه ومبتحبيش غير نفسك ومش عاوز منك اي حاجه ولا مساعدتك ياملاك بطلي بقا كل شويه تحسيسيني انك ولية امري انا راجل واكبر منك انا بقيت ادايق منك
ملاك بذهول:ياخساره ياصاحبي او الي كنت صاحبي صدقني انا معتش هقرفك بمشاكلي ولا هقرب منك تاني حتي انتهت يا يونس
يونس استوعب الي قاله وادايق وملاك بصتله بخذلان ونزلت لتحت
يونس:ملاك اسمعيني استني ملاك
. تحت نزلت ملاك.
قاسم :تعالي ياملاك اقعدي
ملاك بصتله بغضب وكملت مشي
اياد:في ايه ياحبيبتي مالك
يونس بضيق :ملاك ياملاك استني... وقرب مسك ايدها
ملاك شدت ايدها بسرعه وبصتله بغضب
نرمين :مالها دي مكشره عمرها ماضحكت اي دا
محمود بغضب:نرمين
يونس بحزن:استني ياملاك ارجوكي متمشيش
ملاك بصتله بغضب وجنون وفجأه ضربته بالبوكس بقوه لدرجه انه وقع علي الارض
نيره بخوف:انتي اتجننتي يابت انتي.... وجريت عليه
قاسم بحده:ضربتيه ليه يا ملاك
ملاك مدت ايدها وعشان تقلع سلسله في رقبتها ومكنتش بتقلعها ابدا
يونس بدهشه:لاء ياملاك ارجوكي متقلعيهاش
ملاك قلعتها ورمتها في وش يونس وهوا مسكها وزعل جدا لانها كدا نهت صداقتهم تماماً وبصتلهم كلهم بخذلان ويونس حط وشه في الارض ونرمين بصتلها بقرف
ملاك بخذلان:ياخساره...... وسابتهم وطلعت برا القصر وركبت عربيتها ومشيت بسرعة جنونيه لدرجه انهم سمعو صوت فرامل العربيه
محمود:في ايه يا يونس
يونس بحزن بص لسلسلة وحضنها وسابهم وطلع فوق وهما استغربو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد
كان ساب حسام وزياد وقال يتمشي بالعربيه شويه وكان ماشي علي النيل بس افتكر يوم ماملاك كانت بتصرخ وتعيط هناك
رعد:والله البنت دي. غريبه اوي يارب الوقت يعدي بسرعه واخلص منها
بس سكت بصدمه لما لاقها قاعده في نفس المكان ومفيش اي حد خالص
رعد بذهول:مش هيا دي ملاك بردو مالها قاعده كدا ليه
ووقف العربيه وقرب منها بتردد ولاقها قاعده ومش في وعيها خالص
رعد بتوتر:ملاك
ملاك بصتله وبدون وعي:هوا انت تعالا تعالا مع اني مش بطيقك ياهولاكو
رعد بضيق:انتي بتعملي ايه هنا لوحدك. في الوقت دا وكمان انتي شاربه ايه
ملاك بحزن:انا مش شاربه حاجه
رعد بغضب:انتي بتعملي ايه هنا
ملاك بتوهان وكسره :انا معملتش حاجه هما الي خذلوني هم الي بيكسرو فيا انا مبقاش ليا حد خلاص بقيت لوحدي انا وحيده
رعد تعاطف معاها وصعبت عليه :تب تعالي اروحك
ملاك بحزن وقهر:مش عاوزه اروح انا مليش بيت ومليش حد خالص انا وحيده
وبعدين ضمت نفسها وكانت بتترعش رعد بصلها وحس اتجهاها بحزن وقلع الجاكيت بتاعه الجلد ولبسهولها وبقا وشه قريب من وشها جدا وهيا بصتله ببراءه طفله تايها من اهلها وسرح في عيونها
ملاك بدون وعي:بتبصلي كدا ليه علي فكره انا معملتش حاجه هوا الي عمل كل. حاجه
رعد:انتي زعلانه ليه
ملاك بحزن وكسره:كلهم ضحكو عليا وكذبو عليا انا مش بحبهم عارف ليه
رعد:لييه
ملاك بدموع:عشان مش بيحبوني وشايفني وحشه مع اني مبأذيش حد بس تعرف انا وحشه اوي لدرجه اني مبعملش حاجه وحشه في حد يمكن كلامي عبيط بس انا تعبانه اوي ومليش حد خالص كان نفسي يبقالي أهل واب وام بيحبوني بس لاء مش بيحبوني طول عمري مجرد شخص عادي مركون علي الرف عمرهم مافرحو معايا بأي حاجه حتي عاصم طلع كذاب وخاين زيهم
رعد بغضب وغيره:مين عاصم دا
ملاك بحزن:دا أوس"خ انسان انا عرفته في حياتي وحتي يونس باعني البشر قاسين اوي بجد
رعد :تب اهدي وتعالي اروحك
ملاك بتوهان:لاء انا مش هروح
وقامت وقفت وحضنته فجأة وهوا اتصدم ومرفعش ايده وهيا عيطت بحرقه وهوا سابها تعيط كتير لدرجه ان التيشرت غرق
بعد شويه لاحظ رعد انها مبتتحركش فعرف انها نامت بس لاحظ مكان مكانت قاعده علبه صغيره وشالها ودخلها عربيته وراح للمقعد واخد العلبه واتصدم لما لاقه دوا منوم
ومهداء
رعد بدهشه:دوا الاكتئاب يااه ..... واخد مفاتيح عربيتها من جيبها اتصل علي حد وطلب منه يجيب العربيه
واخد ملاك واتجه لقصر النجار لانه ميعرفش بيتها
........... بعد مده وصل رعد قصر النجار
ونزل شال ملاك وهيا لفت ايدها حوالين رقبته تلقائيا ودفنت وشها في صدره ودخل لجوا
قاسم بلهفه:في ايه يابني ملاك مالها
رعد بتوتر:لاء هيا نايمه بس
محمود:تب وانت قابلتها فين
رعد بإحراج:لاء عادي شوفتها فجبتها
نرمين ببرود:مش قولتلكم دي بتاعت مشاكل
رعد اتعصب بس متكلمش:اوديها فين انا جبتها علي هنا لاني معرفش شقتها فيين
يونس:تب اديني اطلعها
رعد بغضب وغيره مش عارف سببها:لاء هطلعها انا فين اوضتها
محمود:الدور التالت اخر الطرقه هتلاقي مكتوب عليه اسمها بلون دهبي كدا
رعد بتوتر:تمام عن اذنكم
وطلع فوق ويونس اتعصب
يونس بغضب:هوا ازاي يشيلها كدا اصلا ويطلعها كمان
محمود: عادي اصله جوزها
الجميع:اايه
قاسم بدهشه:ايه الي بتقوله دا
محمود:اصل رعد كتب كتابه علي ملاك النهارده عشان هتكون زوجته في المهمه
نرمين بذهول:ومقولتلناش ليه
محمود:انا ابوها اصلك. مهتمه اوي
قاسم:تب وبعد كدا
محمود:هما متجوزين لحد ما المهمه تخلص وبعد كدا هيطلقو لما يرجعو
قاسم:مفتكرش
محمود:حتي.انت كمان
قاسم:يعني ايه
محمود:يعني حتي المأذون قلي كدا دول كان بيمضو غصب عنهم
يونس بغضب:انا مش عارف ايه الي بيحصل دا هوا هيفضل فوق
إياد:طلما مراته يبقا عادي مالك
محمود:عنده حق
....... في غرفه ملاك دخل رعد وكانت غرفه رقيقه جدا دخل وحطها علي السرير وقلعها الكوتش والشراب وجه يقلعها الجاكيت مرضيتش تسيبه
رعد:يابنتي سيبي الجاكيت
ملاك بنوم وعدم وعي:لاء سيبه مدفيني .... وفجأه شدته ووقع فوقها ومسكت دراعه حضنتها وهوا كان مصدوم من الي بيحصل وفجأه ووووو...........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
↚
وفجأه ملاك بتحضنه وهوا مصدوم بس حاسس انه مش عاوز يبعد بس فضل لحد مانامت خالص وبعد عنها ببطئ
واخد الجاكيت الي كان اتملئ بريحتها وغطاها وطلع من الغرفه وقفل الباب
تحت في الصالون
نزل رعد وهوا حاطط ايد في جيبه والتانيه ماسكه الجاكيت ورا ضهره وعلي ملامحه البرود
محمود:هوا ايه الي حصل يارعد
رعد ببرود:قابلتها في طريقي فجبتها هنا لاني معرفش مكان بيتها
يونس بضيق:وانت اتجوزتها بجد علي كدا
رعد بحده:شيء ميخصكش دا شغلي
يونس بغضب:يعني ايه ميخصنيش دي بنت عمي وامرها يخصني
رعد بعدم وعي:ودي بقت مراتي وامرها يشغلني انا وبسس عن اذنكم
وخرج رعد بغضب والجميع مصدوم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
بيدخل رعد والجميع كان متجمع في الصالون حتي حسام
رعد:سلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
وكان متجه للسلم بس وقف لما سمع صوت زغرايط عالي ملي القصر وكان من جميله ومرفت
رعد بستغراب:بتزعرطو لييه
جميله بإبتسامه:الف الف مبروك ياقلب امك مش تقولي انك اتجوزت
رعد قبض ايده بغضب جحيمي وبص لزياد وحسام الي اترعبو ويارا كانت هتموت من غيظها
رعد بحده:دا شيء مؤقت يا امي لحد ماخلص المهمه مش دايما
جميله بفرحه:مش مهم المهم اني اشوفك متجوز وخلاص وكدا كدا بكرا جايلنا مرات ابني وعيلتها
يارا بغل:وكمان عزمتوهم ايه دا
سالم:انا عازم قاسم من قبل الجواز
رعد بغضب:ياجماعه ولاكأن حصل حاجه تمام هيا زميلتي في الشغل وبس مش مراتي دا علي الورق بس
مروان بمرح:بس ايه البت فرسه الصراحه يارعد
رعد بغضب وصوت جوهري هز القصر:مروااان الزم حدك دي بقت مراتي وعلي اسمي وانا مسمحلكش تتكلم كدا انا اه متجوزها للشغل بس بردو اسمها اتكتب جمبي
مروان بخوف:خلاص والله ماكنت أقصد اسف
ميرفت:متزعلش نفسك المهم ان البت زي القمر مبروك يا حبيبي
رعد غمض عينه بغضب:انا متجوز عشان شغلي خلصنا .... بص بزياد وحسام بتوعد وخافو. والي قالكو انا هعلمه الأدب..... وطلع لفوق
......... في غرفه رعد
كان دخل واخد شاور وطلع لابس بنطلون ميلتون اسود وعاري الصدر واتجه للسرير وكان لسا هينام بس لمح الجاكيت فقرب وجابه وبدون وعي شم ريحته وكانت ريحه ملاك وتلذذ بريحتها الي جذابه جدا بس بعدين استوعب ورما الجاكيت علي الكنبه ونام وهوا بيفكر فيها
رعد بضيق:انا بفكر فيها ليه انا اصلا مش بطيقها ايه دا
وحط المخده. علي وشه بتذمر ونام من كتر التفكير
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
صحيت ملاك وكانت دماغها مصدعه جامد وبصت حواليها
ملاك بضيق:انا فيين مش دي اوضتي القديمه انا ايه الي جابني هنا
ونزلت من علي السرير بغضب ودخلت الحمام وغسلت وشها وبصت علي ركن. في الحمام وبعدين اتوترت وقلبها اتقبض ومكنتش عارفه تاخد نفسها خالص
ملاك بتوتر ورعب :اهدي اهدي الي فات مات انتي دلوقتي كبيره ااه انتي ظابط اجمدي كدا يا ملاك
واتجهت للخارج ولبست الكوتش بتاعها ونزلت لتحت بغضب وتوتر
........ تحت علي السفره
قاسم:هيا لسا نايمه
نيره:انا دخلتلها بليل وكانت نايمه بس ياقلب امها عينها كانت بتدمع لوحدها
نرمين بقسوه:تلاقيها كانت بتتمسكن بس
محمود بضيق:نرمين كفايه بقا
يونس:مرات عمي انتي. متعرفيش حاجه عن بنتك اصلا فسكتي لو سمحتي
حسين:خلصنا ياجماعه افطرو كدا وسمو الله
ملاك نزلت بغضب
قاسم:صباح الخير ياملاك
ملاك بضيق وحده:فين مفاتيح عربيتي وانا دخلت السجن دا ازاي تاني
قاسم بدهشه:سجن؟!
ملاك بسخريه:معلش قصدي قصر النجار الي الولاد العاقيين بولديهم مينفعش يعيشو فيه
محمود حط وشه في الارض ونرمين بصتلها بكره
نرمين بكره:كويس انك عارفه
قاسم بحده:نرميين دا قصري وانا الي احكم مش انتي
نرمين بخوف:اسفه ياعمي... وسكتت بخوف
قاسم بهدوء:تعالي افطري ياملاك
ملاك بضيق:مش عاوزه اطفح بس عاوزه اعرف انا جيت هنا ازاي وفين عربيتي
اياد:عربيتك برا والمفاتيح فيها والي جابك امبارح جوزك
ملاك بذهول:جوزي؟!
يونس بضيق:ااه جوزك مش تقولي انك اتجوزتي رعد الدمنهوري
ملاك بقرف وغضب:انت تخرس خالص مين عطاك الحق تتكلم معايا اصلا يا واد انت مين اصلا غير مجرد ابن عمي وانا لو علي رعد فهعرف شغلي معاه
يونس:ملاك انتي متتكلميش معايا كدا انا اكبر منك واعرف مصلحتك يا صاحبي
ملاك بغضب وتحدي:متنطقش صاحبي دي تاني فاهم انت مجرد واحد غريب وانتهت بينا ياابن النجار ولو انت كبير ف انا اكبر منك بلعقل انت عيل عبيط النسوان بتضحك عليه وتاخد منه قرشين وتديله علي قفاه انما انا الي هربي كل واحد فكر يجي عليا حتي انت يايونس هوريك الي عمرك ماشوفته بس اصبر عليا يا ابن النجار يادلوع امك
يونس بغضب:ملاك احترمي نفسك يظهر اني سكتلك كتير لحد مافكرتيني الملطشه بتاعتك
ملاك بسخريه وقرف:انا بجد كنت ازاي فاكراك صاحبي واخويا بقا انا اقول عليك طيب ومش زيهم تعمل فيا زيهم تب ليه ياطيب بس ياخساره يا يونس ياخساره انا ماشيه
قاسم:تب اعملي حسابك في عزومه النهارده
ملاك بسخريه:مش فاضيه ياقاسم بيه عندي اشغال وعندي مواعيد انا مش فاضيه للتفهات دي ياجدي العزيز
قاسم حط وشه في الارض بإحراج:تب هتيجي
ملاك بدموع مكتومه وحده:لاء مش هاجي انا راحه اعيش مع نفسي زي ما طول عمري عايشه مع نفسي وحسبي الله ونعم الوكيل سلام يا اهل مايا......... وخرجت من القصر كله بغضب وقهر
نرمين بحده:عيله مهزءه انا غلطت لما ولدتها دي بنت قذره.... وقامت طلعت غرفتها
وندي كانت شايفه كل حاجه وصعبت عليها ملاك بس استغربتها اوي واتنهدت وراحت المطبخ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري وتحديدا وقت وصول عائله النجار
سالم بإبتسامه:اهلا اهلا ياقاسم نورتنا
قاسم بإبتسامه:بنورك يا صاحبي
وسلمو الجميع علي بعض ودخلو قعدو في الصالون كلهم
سالم بستغراب:اومال فين العنيده بتعتنا ياسيدي
قاسم :تقصد ملاك
سالم بضحك:هيا في غيرها
قاسم بتوتر:عندها شغل وهتخلصو وممكن تيجي وممكن لاء
إبراهيم بضحك:دا احنا بقينا نسايب بقا
حسين:دا شرف لينا..
جميله بزعل:ياخساره كان نفسي اشوفها
نيره:ان شاء الله في فرصه تانيه
نزل رعد وهوا حاطط ايده في جيبه ببرود
رعد:السلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
رعد بدون وعي كان بيدور عليها بعينه وملقهاش فحس بنغزه في قلبه
ريم بهمس:زعلان عشان مجتش مش كدا
رعد بصلها بتوتر وضيق وبهمس:لاء عادي ولا يشغلني انا مالي ماتيجي ولا تولع
ريم بصتله بشك لان نظرته مبينه لهفته وقررت تسكت وحسام عينه منزلتش من عليها وهيا بتخبي عيونها منه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت حالتها لا حول ولا قوه وكانت نايمه علي السرير وتعبانه واخدت كميه ادويه اكتئاب كبيره ولسا منامتش
ملاك بكسره:يارب انا تعبت يارب ليه كلهم بيتجمعو وبيحبو بعض انا ليه محدش بيحبني كل حاجه في حياتي وحشه بس انا هصبر يارب ومستنياك تجبرني يارب
وفجأة حست بدوخه وانها عاوزه ترجع بس قامت غسلت وشها وفضلت زي ماهيا حاسه بالوحده والخوف
وطلعت بره شغلت الشاشه ونامت علي الكنبه وفضلت تتفرج وهيا حاسه بوحده رهيبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كان الجميع متجمع علي الغدا حتي رعد الي كان حاسس بضيق ومتكلمش مع اي حد من العيله خالص
سالم:بس شكلها ملاك مش هتيجي ياقاسم
قاسم:ملاك انا مبتعلقش بيها لانها علطول ممكن تقولك هاجي وتخلف كلامها في ثانيه
سالم:ربنا يهديها بس شغل ايه دا الي عندها
يارا بسرعه وغل:اكيد الشكل وضرب الناس
قاسم:قولتي ايه تقصدي ايه بكلامك دا
يارا بخبث:انتو متعرفوش انها ضربت واحد قبل كدا شكله غني وكان معاه حرس وضربته بل بوكس مرتيين في المطعم وهوا متكلمش وكان اسمه عاصم السعدني
العيله اتصدمت لما سمعت اسمه ورعد اتعصب لانه سمع الاسم دا من ملاك
يونس بذهول:وضربته؟
يارا:ااه!
نرمين بتذمر وشماته: مش قولتلكم دي بنت عاقه وبتاعت مشاكل محدش صدقني مايا كانت برقبتها
رعد بغضب:ما خلصنا بقا ياست انتي اشحاله انتي امها هوا ايه دا البنت معملتش حاجه مش ممكن يكون عاكسها قال حاجه ضايقتها
جميله بصرامه:رعد
رعد سكت بغضب وحده:امي انتي عارفه اني محبش اشوف الغلط واسكت
جميله:ملناش دعوه... رعد بصلهم بقرف وقام وطلع برا القصر كله..
إبراهيم بإحراج:انا بعتذر ياجماعه
قاسم:ولا يهمك يا ابني رعد مغلطتش في حاجه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كان عدي وقت كبير وهيا قاعده ومقامتش من مكانها بس قامت علي جرس الباب
ملاك قامت بتعب وراحت تفتح ودهشت لما لقته رعد
....
ملاك بهدوء:نعم
رعد اتصدم من وجهها الشاحب وعيونها الباهتيين وهدوئها الرهيب
رعد بضيق:انتي كويسه
ملاك بهدوء:ااه الحمد لله في حاجه
رعد بتوتر:انتي متأكده انك كويسه
ملاك بهدوءاكبر:انا تمام ياحضرت الظابط
رعد بضيق:هوا بجد انتي مالك حاسك فيكي حاجه وكمان لقيت حاجه تخصك معايا
ملاك مدتله ايدها ببرود وهدوء:هات الي معاك حضرتك
رعد طلعلها علبه الدواء وهيا بصتلها ببرود وابتسمت
ملاك بهدوء:هاتها وانا بقول مش عارفه انام
رعد بتوتر:ممكن ميه يا ياحضرت الظابط
ملاك:مع اني مش عارفه انت جيت ليه وعرفت بيتي ازاي وليه بس حاضر اتفضل لحد ما اجيب الميه... ودخلت
رعد اتصدم من هدوءها الي كان مرعب وانها بتسمع الكلام من غير شكل بس اتنهد ودخل وقعد علي الكنبه ولاقا علي التربيزه كميه ادويه مش طبيعيه ومسكهم لاقهم كلهم لإكتئاب
رجعت ملاك وهيا جيباله ميه
ملاك بهدوء:اتفضل ممكن تديني العلبه بقا
رعد اخد منها الكوبايه وشرب وبعد كدا مدلها العلبه وهيا مسكتها و بصتلها وابتسمت بحزن وقعدت علي الكنبه وفتحتها ومسكت حبيتين وباقي كوبايه الميه الي كانت مع رعد ولسا هتحطه في بوقها رعد مسك ايدها
رعد بضيق:استني
ملاك:اشمعنا
رعد بقلق:متخديش البتاع دا حرام عليكي صحتك
ملاك برفعه حاجب:وانت بقا خايف علي صحتي
رعد بتوتر:لاء مش عليكي يعني لازم صحتك تبقا كويسه عشان المهمه احنا مسافريين بكرا
ملاك بسخريه وزعل:متقلقش انا هاخده وهنام بس مش هموت هه او اموت هيكون احسن
رعد بضيق:ايه كميه الادويه دي لإكتئاب ليه كدا
ملاك بتوتر:وانت مالك اتفضل مش شربت الميه يلا قوم روح مش جبت الي حاجه الي كانت تخصني خلصنا بقا
رعد بصلها بنظره غريبه وهيا مفهميتش دي شفقه ولا كره ولا استحقار ولا خوف ومتكلمتش
وبعدين قام وقف واتجه للباب وفتحه وبصلها وهيا كانت بتبصله وبتقوله بعينها
ملاك في نفسها:متمشيش انا لوحدي ارجوك انا خايفه استني متسبنيش لوحدي استني يارعد ارجوك
رعد فضل باصص ومكنش عاوز يمشي وهيا لما لقته بيبصلها لفت وشها النحيه التانيه ونزلت دمعتها بحزن واحساس بالوحده رهيب وفجأة الباب اتقفل وعرفت انه مشي وضمت رجليها لصدرها وحطت ايديها وفضلت تعيط بحرقه وخوف من الوحده
رعد بذهول:بتعيطي ليه دلوقتي
ملاك بصتله بدهشه وفرحه انه لسا موجود بس مبينتش
ملاك بضيق مزيف:انت لسا بتعمل ايه هنا
رعد حس انه حاسس نحيتها بحزن رهيب وخاف يمشي ويسيبها وقرب منها وقعد جمبها ومسح دموعها بإبهامه وهيا اتأثرت جدا
رعد بغرور:اصلي مش همشي من هنا
ملاك بستغراب:اشمعنا
رعد بخبث:مش انتي مراتي ودي شقتك ف انا هقعد معاكي هنا وبعدين نمشي سوا علي المهمه وبس
ملاك من جواها فرحت انها مش هتفضل لوحدها بس بينت العكس
ملاك بضيق:اتفضل اطلع وروح بيتكم هيا مش ناقصاك
رعد بدون وعي منه كتم بقها بإيده وسرح في عيونها الي حتي وهما باهتين بس الدموع زادتهم جمال ولمعت فيهم
رعد بهدوء:انا هكلمك لاول مره بهدوء اسمعي بقا انا لا بطيقك ولا انتي بتطقيني والقلوب عند بعضها وانا مش عارف ايه الي جابني هنا يمكن عشان اتدرب اننا هنفضل مع بعض كتير ويمكن عشان كنت حاسس انك محتاجه حد الله اعلم بس اعتبري النهارده اخر يوم هنا وهنعيشه سوا كتدريب قولتي ايه
ملاك بهدوء:ماشي
رعد حط ايده علي جبهتها وهيا عقدت حاجبيها بستغراب
رعد بذهول:بت انتي هوا انتي سخنه النهارده
ملاك بهدوء:لاء عادي اعتبر البيت بيتك يا عم وابعد عني انا هنام
رعد بضيق:تنامي قومي نشوف حاجه ناكلها في البيت دا
ملاك بسرعه:بلاش حكايه الأكل دي معلش
رعد بصلها بستغراب وقام اتجه للمطبخ وفتح التلاجه ملقاش فيها ايه حاجه والمطبخ كانه مهجور وطلع عندها
رعد بسخريه:دا مفيش حتي رز اومال بتاكلي ايه
ملاك بإحراج:عادي بقالي اربع سنين باكل من برا
رعد بذهول:اربع سنين من برا
ملاك:ااه عادي اصلي معنديش حد يطبخلي وانا مبعرفش اطبخ
رعد بتذمر:عن اذنك انا ماشي خليكي عايشه هنا لوحدك
ملاك بخجل من الموقف:مع السلامة
رعد اتجه للباب وفتحه ونزل وقفل الباب وهيا اتضايقت بس متكلمتش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
وتحديدا في غرفه ريم
كانت قاعده لوحدها بس عقلها مشغول وبتشرب عصير
ريم بتفكير:تب اعمل ايه انا لو رعد اخويا عرف حاجه زي دي ممكن يقتلني
قطع تفكيرها خبط الباب
ريم:ادخل
دخل حسام وكان باين عليه الضيق والغضب
ريم بحزن:نعم ياحسام
حسام بغضب:انتي الي نعم عاوزه مني ايه اكتر من الي عملتيه
ريم:انا عملت ايه
رمي حسام في وشها صور كتير ومسكت واحده منهم واتصدمت لانها كانت صورها وهيا بملابس داخليه وصور مش كويسه
ريم بدموع:حسام انت جبت دول منين
حسام بسخريه وحزن:حبيب القلب بتاعك باعتهوملك وباعتلك رساله حب علي القصر هنا واحمدي ربنا اني انا الي كنت برا بتكلم في الموبايل لان لو كان رعد كان قتلك
ريم قربت منه وبصتله بكسره وفجأه اترمت في حضنه وعيطت جامد وحسام كان مبسوط بقربها لانها اول مره بس مش طايقها بسبب الي حصل وسابها تعيط وهوا هيموت ويرفع ايده بس كرامته منعته
حسام ببرود:خلصتي قوليلي بقا مين الي صورك الصور دي
ريم بحزن:انا هحيلك كل حاجه والله انا مليش علاقه بصور دي وكمان دا مش جسمي انا كان ليا في الجامعه واحده صاحبتي اوي وكانت بتحب ولد وهوا رسم عليها الحب وبعدين صورها صور مش كويسه معاه وهدادها بيهم وجت حكتلي ف انا بطيبه قلب مني رحت اتكلم معاه عشان اهدده يبعد عنها بس اكتشفت ان صاحبتي كانت اخده صوري من موبايلي وهوا فبرك عليهم وعطالها نسخه من صورها كانها الاصليه لانه كان عاوزني انا من الاساس وبعدها بقاله 6شهور بيهددني وانا خفت احكي لحد ميصدقنيش وهوا فعلا قايلي انه هيفاجئني وعاوز نص مليون جنيه ويديني الصور
حسام بغضب وذهول:كل دا ومتكلمتيش لييه ياريم لييه
ريم بعد تصديق:حسام انت مصدقني
حسام بغضب:طبعا مصدقك بس فين مكان الواد دا ياريم
ريم بصدق:والله ما اعرف بس هوا قالي هاتي الفلوس وتعالي شقتي
حسام بتفكير:تمام ياريم اعتبريه حصل وسيبيها عليا اديني رقمه
جريت ريم علي موبايلها وعطيته الرقم وهوا بيفكر انه هيشرب من دم*ه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت قاعده لسا مكانها بحزن وضيق وبتمسك علبه الدوا الي بتنيمها بس بترميها علي الارض
ملاك بقرف:كفايه لحد كدا انا تعبت من الحزن والهم كفايه بقا اني اتعب في صحتي
ونامت علي الكنبه بحزن وتعب بس الباب خبط
ملاك بضيق:استغفر الله العظيم
وقامت فتحت واتصدمت لما لقت رعد وفي ايده اكياس كتيير
ملاك انت ممشيتش لييه وايه الي رجعك
رعد زقها ببرود ودخل وهيا لسا مصدومه وهوا راح المطبخ وهيا قفلت الباب وراحت وراه
ولقت رعد جايب حاجات كتير جدا ورز واكل كتيير
ملاك بضيق:ليه الحاجات دي وبعدين مش مسموحلك تتدخل في حياتي
رعد ببرود:بقولك ايه انا جعان وملقتش عندك حاجه فنزلت جبت خلصنا
ملاك بغضب:انت ليه محسسني اني مليش لازمه ومش معايا اكل انا بس الي معنديش ام تعلمني اطبخ فباكل من برا وخلاص
رعد بهدوء:تمام هتقفي تعملي معايا عشان معرفش مكان الحاجه
ملاك بذهول:ايه دور الحنيه الي نزل عليك فجأة دا
رعد بعدم اهتمام:يعني بتعود اني هشوفك في خلقتي فتره شغل يعني
ملاك:تمام اتفضل الحاجه عندك اهي
رعد قلع التيشرت وكان لابس فلنه بيضه بحملات وملاك اتصدمت وحطت ايدها علي وشها
ملاك:ايه يا متخلف انت دا
رعد بضيق: لمي لسانك لامؤخذه مبعرفش اشتغل وانا حاسس اني مضايق
وبدأ يعمل في الاكل وهيا بتحاول تساعد ومش عارفه بس قعدت علي الكرسي المقابل للرخامه وركنت عليها ونامت
رعد:بقولك ايه فين الفلفل الأسود انتي اتطرشتي
فلف ولاقها نامت على نفسها فقرب منها وكانت نايمه ووجهها شاحب بس كانت جميله وملامحها طفوليه اوي
رعد في نفسه:انا مش عارف مالي بس انتي صعبتي عليا ااه الي بعمله دا شفقه مش اكتر عليكي وتدريب وخلاص انا أصلا مش بطيقك وهوريكي بس اصبري هربيكي يابنت النجار يمكن وشك زي الملاك بس انتي شيطانه اكييد
وقرب شالها ودخل بيها الاوضه وحطها علي السرير وغطاها وطلع يكمل الاكل وهوا بيفكر في الي جاي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب
↚
بعد مده بيخلص رعد الاكل وبيكون عمل مكرونه بشاميل بلفراخ وبانيه وكفته في الفرن وسلطه وطحينه وجهز السفره
ودخل الغرفه يصحي ملاك
رعد بضيق من نفسه:انا ايه الي جابني هنا وانا بعمل ايه اصلا
..........
رعد بتوتر:احم ملاك. ملاك
ملاك بنوم:امممم
رعد بضيق:يلا عشان نطفح
ملاك:روح اطفح انا مش طافحه
رعد بغضب:ما يلا ياست ملاك هيا مش ناقصه
ملاك قعدت علي السرير بزهق وقامت دخلت الحمام وهوا طلع قعد علي السفره يستناها
خرجت ملاك بعد ماغسلت وشها وفاقت واتصدمت من شكل الاكل الي كان تحفه هوا والريحه
ملاك في نفسها:الله انا مشوفتش الاكل دا من زمان
وقعدت وبدأت تاكل والاكل عجبها جدا ورعد كان بيبصلها ومتابع نظرات الاعجاب
ملاك بعفويه:تسلم ايدك بجد انت اكلك جميل اوي ... استوعبت واتحرجت
رعد بغرور:دا كدا كدا
ملاك بصتله ومهتمتش وكملت اكل وهوا اكل هوا كمان
بعد مده بيخلصو اكل
ملاك بشبع: الحمدلله انا مأكلتش كدا من زمان بجد انا متشكره ليك مع اني مش بطيقك بس اكلك حلو
رعد بضيق:شكرا ياستي عن اذنك انا بقا هقوم اروح
ملاك بحزن:اتفضل ياحضرت الظابط
رعد بصلها شويه ولبس التيشرت وخرج بالفعل وهيا بصت علي اثره بحزن وقامت قعدت مكان ما رعد كان قاعد ومسكت معلقته وبدأت تكمل طبقه وهيا بتعيط بحرقه علي حالها...
بس الباب خبط تاني وووو.........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كانو العيلتين كلهم قاعدين في الصالون بيتكلمو ويضحكو
سالم بإبتسامه:والله ياجماعه انتو نورتونا
قاسم:بنورك ياسالم والله انتو الي قعدتكم مايتشبعش منها
جميله:هيا ملاك مش جايه ولا ايه
نيره:صدقيني مش هتيجي
فجأه دخل رعد
رعد:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
حسين:ايه يارعد مش عاوز تقعد معانا ولا ايه
رعد:لاء الموضوع مش كدا بس كان عندي مشوار
ميرفت:اكيد عشان عروسته مجتش معاكم
ملاك من وراهم:ومين قال اني مجتش
الجميع بصلها بدهشه معادا رعد لانه هوا الي جابها أصلا
جميله جريت عليها:أخيراً شوفتك وانتي مرات ابني
رعد نفخ بضيق:يا امي شغل والله للشغل
جميله:مش مهم المهم انها مراتك وخلاص
ملاك بمرح:هوا عروسه والسلام وخلاص اي حاجه فيها الروح
جميله ضحكت:لاء يا حبيبتي مش القصد بس مكنتش اتوقع أنه يتجوز حتي لو شغل
سالم:تعالى يابنتي قربي دا انتي وحشانا اوي
ملاك قربت منه وقعدت جمبه ويارا بتبصلها بشر وكره
يارا بشر:علي فكره انا منستش تحذيري ليكي
ملاك :تحذير ايه حضرتك
يارا بغل:انتي هتستعبطي ما انتي رسمتي عليه خلاص واخدتيه مني
ملاك بغضب:رسمت علي مين ايه دا
علي:جرا ايه يا يارا
يارا:استني يابابا انتي بقا طلعتي مخططه لكل حاجه
ملاك بصتلها بغضب:يابنت الناس تلاشي غضبي
يارا بكره وغل: انتي واحده مش محترمه ومش متربيه وبتلفي علي الرجاله الاغنيه المره الي فاتت كان عاصم السعدني والمرادي رعد الدمنهوري انتي انسانه قذره
بس فجأه نزل علي وشها قلم وكان من رعد الي عيونه كانت حمرا والجميع اتصدم وملاك بصتله بدهشه
يارا:انت بتضربني عشان دي يارعد
رعد بغضب:اخرسي ما اسمهاش دي اسمها ملاك يبقا تحترمي نفسك ازاي عاوزه تغلطي في شرف مراتي واسكتلك انتي اتجننتي حتي لو جوازنا علي الورق وللشغل بس بردو اسمها اتحط جمب اسمي يعني كرامتها من كرامتي لحد ما اطلقها
يارا بغل:هتشوف يارعد انت ليا انا وبس فاهم ليا انا وبس وهاخدك ومش هسمح للبنت دي تاخدك مني
علي بغضب:يارا احترمي نفسك عشان مربكيش من الاول وجديد انتي ناقصه ربايه
يارا بصت لملاك بكره وملاك بصتلها بتحدي وطلعت فوق بغيظ
ملاك بضيق:انا بعتذر لحضرتكم عن الي حصل وبستأذن منكم اني لازم امشي
جميله:انتي لحقتي تقعدي
ملاك بتوتر:معلش لازم امشي عشان الحق اجهز شنطتي عشان بكرا سفر وكدا عن اذنك ياجدو
سالم:اذنك معاكي يابنتي
ملاك:سلام عليكم...... وخرجت من القصر بغضب ومكنش معاها عربيتها لانها جايه مع رعد
وفضلت تتمشي في الهوا وحست انها مرتاحه بس استغربت اوي ازاي مش بيطقها وطبخلها لاء وكمان دافع عنها وفضلت تفكر كتير لحد خرجها من تفكير العربيه الي بتزمر وراها وكان رعد
ملاك بصتله بدهشه انه كمان راحه وراها
رعد ببرود:هتفضلي متسمره كدا اركبي اوصلك
ملاك:لاء مش عاوزه انا حابه اتمشي
رعد بحده:قولتلك اركبي والي هركبك غصب
ملاك بصتله بضيق وركبت ورا
رعد برفعه حاجب:انا مش سواق الهانم والله اتفضلي اقعدي قدام
ملاك نزلت ونفخت بضيق وركبت قدام وهوا اتحرك
.....
ملاك بضيق:لو سمحت وصلني عند البحر مش عاوزه اروح
رعد مردش عليها واتجه عند البحر فعلا
ملاك بإستفزاز:شيفاك يعني جبت عربيه جديده بس ليه جبتها نسخه من القديمه
رعد بخبث:اوعي تكوني فاكره اني نسيت حقي والله لهربيكي بس اصبري عليا
ملاك بغضب:تربي مين يا اسمك ايه انت هيا نقصاك هوا انا عشان هاديه النهارده تعملي فيها ولي امري
رعد:ايوا كدا اظهري علي حقيقتك انا قولت الوش البرئ الهادي دا ميكلش معاكي انما البلطجيه ام لسان طويل دي انتي ياحضرت الظابط
ملاك بصتله بغضب:انت عيل بارد نزلني جتك القرف نزلني حالا
فرمل رعد فجأه وملاك اتخبطت في الطبلون وهوا اتخض عليها بس مبينش
ملاك بوجع:اااه راسي يامتخلف
رعد بضيق:وريني كدا...... كانت بتحاول تشيل ايده بس هوا بعدها ومسك دماغها وكانت اتجرحت بسيط بس بتوجعها
ملاك بعند:ابعد عني
رعد برفعه حاجب وبرود:اصلي هموت عليكي يابت يلا انزلي
ملاك بغيظ:نزله ومش عاوزه اشوف وشك تاني
ونزلت فعلا ومشيت قدامه وهوا نفخ بضيق واتحرك بسرعه وهيا راحت قعدت علي احد المقاعد وبتدور علي تليفونها مش لاقيه
ملاك بغضب:غبيه انا غبيه ازاي نسيت موبايلي معاه وكمان هوصله ازاي اوووف بقا انا زهقت
......... عند رعد كان ماشي بس وقف رنه الموبايل وبص علي موبيله لقاه مش بيرن فبص علي الارض لانه وقع لما هوا فرمل العربيه ولاقا موبايل ملاك بيرن بإسم عاصم فإتعصب ميعرفش لييه وفتح المكالمه بس ما اتكلمش
عاصم:ملاك ارجوكي اسمعيني ملاك انا عاوز اقابلك انهارده ضروري وهحكيلك علي كل حاجه ارجوكي ياملاك تعالي بس لو 10دقايق ملاك انا بحبك والله انتي ليه مش عاوزه تسامحيني دا انا عاصم ياملاك والله بحبك بس
رعد قبض ايده بغضب جنوني وغيره مش عارف سببها وقفل في وشه المكالمه
رعد بغضب جحيمي:بتحبها ااه والله لهوريكي..... ولف بسرعه جنونيه متجه ليها
........ عند ملاك كانت قاعده بتلعب مع شويه قطط وكانت شبه الاطفال
ملاك بطفوله:انتي جميله اوي ياخلثي.... وفضلت تلعب معاهم وهيا فرحانه
رعد وصل واتصدم لما لاقها بتلعب مع القطط لاء وكمان بتأكلهم وفضل يتفرج عليها بس افتكر عاصم واتعصب
رعد بصوت جوهري:ياحضرت الظابط
ملاك انتفضت من مكانها وبصتله بغضب:ايه في ايه
رعد مدلها تلفونها بغضب وهيا اخدته بس رن تاني في ايدها وكان عاصم
ملاك ردت و عطتله ضهرها ورعد اتصدم انها مبعدتش وهتتكلم قدامه
عاصم:ملاك
ملاك ببرود:ارغي
عاصم:ارجوكي تعالي قبليني ياملاك انا محتاجك اوي
ملاك بكره:بقولك ايه يالا انت عيل ملكش لازمه فغور من وشي عشان وربي ياعاصم انا لو شوفت وشك لهنهيك وهقتلك قبل مااذلك غور يالا هيا مش نقصاك
عاصم بغضب:مش انا حبيبيك مش كنتي بتحبيني انا
ملاك بسخريه:هههههه تصدق ضحكتني كنت عيله هبله وانت استغلتني بس لاء انا مش هسيبك غير لما انهيك ياعاصم.
عاصم بندم:ارجوكي ارجعيلي انا مش قادر تب حتي قبليني 10دقايق ياملاك والله مظلوم وعارف اني غلط
ملاك بغضب وتوعد:اقفل بي جهز نفسك عشان اللعبه بدأت يا ابن السعدني وحيات كل دمعه نزلت من عيني وكل وقت كرهت فيه نفسي لهدوقك نفس الكأس ياعاصم
عاصم:افهميني بقا ارجوكي
ملاك بخبث:تيك تك تيك تك 1.2.3 بممم
عاصم بدهشه:في ايه ياملاك بتعدي ليه
ملاك بسخريه:دي قرصه ودن بس ياابن السعدني
وقفلت في وشه ولفت لرعد
ملاك بذهول:انت لسا واقف ليه معلش
رعد بضيق:مفيش انا ماشي
ملاك:استني تعالي وصلني مكان لو سمحت
رعد بغضب:هتروحي تقبليه
ملاك ببرود:اقابل مين وبتاع مين تعالي وصلني ياعم
وراحت ركبت العربيه وهوا راح وراها ودور ومشي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عاصم
كان في مكتبه ورزع الموبايل في الارض بغضب
عاصم بجنون:انتي ليا وب اي شكل من الاشكال هرجعك
دخل عليه مساعده
رجب بتوتر:الحق ياباشا
عاصم بخوف:في ايه انطق
رجب بتوتر أكبر:المخزن الصحراوي الي فيه الشحنه الجديده اتف"جر بالبضاعه كلها وبقا كومه تراب
عاصم بدهشه:اايه اتف*جر ازااااي
رجب بخوف:منعرفش ياباشا الرجاله كلها ماتت والمخزن انف"جر مره وحده ومحدش عرف يهرب حتي
عاصم بتوعد وجنون:ملااااااااااك
رجب بذهول:ملاك النجار الي عملتها
عاصم بغضب وجنون:خسرتني ملايييين هيا ملاك النجار
رجب برعب:دي اخر مره جت البار قلبتها مشرحه دي مبترحمش
عاصم:اجري شوفلي حل بسرعه وانا هتعامل معاها
رجب:حل ايه معتش حلول خلاص بقولك البضاعه بقت تراب
عاصم بجنون:عرفت ازاي مكان المخزن ملااااااااااك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
رعد:راحا فين
ملاك:اطلع وانا هقولك الطريق
وبالفعل رعد مشي وملاك وصفتله الطريق
ملاك:استني بس هنا في حد هيجيب حاجه
وقف رعد بغضب:هوا انا شغال عندك روح هنا وتعالي هنا
ملاك:ياعم مش مشكله هتوصلني بس وتمشي
قاطع كلامهم شاب جاي وفي ايده شنط كتير جدا
الشاب:ملاك هانم نورتينا
ملاك بإبتسامه:بنورك لو سمحت حطهم في الكرسي الي ورا
الشاب:تحت امرك يا هانم
حط الشاب الحاجه وملاك طلعت 200جنيه وادتهمله
الشاب بفرحه:بس دا كتير اوي ياهانم
ملاك بطيبه:خدهم بس ياعم ومع السلامه
الشاب:الله يديكي الخير دايما
ملاك:اطلع حضرتك اتفضل
رعد نفخ بضيق وزهق وطلع زي ماوصفتله لحد ما وصل قدام مبني كبير وملاك نزلت
ملاك:ياعم سعيد
سعيد بفرحه:اهلا اهلا ياملاك هانم نورتينا عاش من شافك
ملاك بإبتسامه:بنورك ياعم سعيد معلش بس شيل معايا الشنط دي لحد جوا الله يكرمك
سعيد:من عيوني ياهانم..... وقرب وشال الشنط وساب شنتطين
ملاك:سيبهم انا هجيبهم...... واخدتهم وبصت لرعد
ملاك:انا متشكره يا حضره الظابط انت تعبت معايا اوي النهارده ممكن تمشي انت عن اذنك..... وسابته ودخلت وهوا كان عاوز يعرف هيا راحا فين فركن العربيه ونزل وراها وهوا مفكرا هتقابل عاصم
واتقدم شويه ودخل لحد جوا ومأخدش باله من اليافطه واتصدم من الي شافه قدامه
............ في الداخل
دخلت ملاك وهيا شايله شنتطين ودخلت جوا قابلتها بنت صغيره بالحضن
البنت:ملاكككككك
ملاك حطت الشنط بسرعه ونزلت بركبتها وفتحت دراعتها والبنت دخلت في حضنها
ملاك بإبتسامه:وحشتيني اوي لولو
ليله بزعل طفولي:لو كنت وحشتك صحيح مكنتيش غيبتي عني كل دا لولو زعلانه من ملاك
ملاك عقدت حبيها:يالهوي انا ملاك وحشه عشان زعلت القمر دا ياناس
ليله:انا مش هكلمك تاني...... وعطتها ضهرها وعقدت زرعيها وملاك مدت ايدها في شنطه من الشنط وطلعت باار شوكولاته كبير جدا وكان باين عليه فخم
ملاك :خلاص انا هاكل انا الباار الكبير الي طلبتيه
ليله لفتلها وعيونها لمعت بسعادة:دا ليا ياملاك
ملاك بحب:ااه يا قلب ملاك
ليله حضنتها تاني واخدت الشوكولاتة:بس متزعليش لولو حبيبتك تاني ياملاك ماشي
ملاك:تؤتؤ مش هيحصل ياقلبي قوليلي بقا فين العفاريت
فجأة جه عليها مجموعه اطفال كتير جدا وكلهم جريو عليها وحضنوها بحب
الأطفال بفرحه:ملاك اخيرا
ملاك بضحك:وحشتوني ياقرودي عامليين ايه
الأطفال في نفس واحد:احنا حلوين بس زعلانين من ملاك عشان مش جت لينا من زمان
ملاك:خلاص اوعدكم مش هتأخر تاني يلا تعالو شوفو ملاك جابتلكو ايه
سعيد حط الشنط:الشنط اهي ياست هانم
ملاك:خلاص ياعم سعيد روح انت وانا هراضيك وانا طالعه
سعيد طبيبه:ولاليه لازمه يابنتي انتي خيرك مغرقنا
ملاك بحب:دا خير ربنا
الأطفال:ايه دول ياملاك
ملاك:كل الشنط دي فيها لعبه لكل واحد وشوكولاته زي بتاعت لولو
الأطفال صرخت بفرحه وجريو علي الشنط وملاك كانت بتلعب وتهزر معاهم كانها طفله زيهم وكانت بتضحك من قلبها رعد شاف كدا من شباك زجاج برا واتأثر جدا انها بطيبه دي
سعيد من وراه:في حاجه يابيه
رعد بتوتر:لاء مافيش ياعم سعيد بس هيا الانسه ملاك بتعمل ايه ومين دول
سعيد بصلها بطيبه وحب:الست ملاك من احسن الناس الي شوفتها ودا دار لأيتام وهيا بتيجي كل اسبوع تيجبلهم هدايا وشوكولاته وتلعب معاهم زيها زيهم دي قلبها طيب اوي بس المرادي بقالها حوالي شهر ماجتش وهيا بتجبلهم كل حاجه لبس وهدايا وكل اسبوع بحاجه شكل دي حتي كل شهريين كانت بتاخدهم وتروح الملاهي بس من يوم ماليله تاهت وهيا عملتلهم ملاهي هنا بص يابيه
بص رعد علي يمينه ولاقا لعب كتير جدا كانها ملاهي فعلا
سعيد:حاجه تاني يابيه
رعد :لاء اتفضل انت..... وفجأه موبايله رن
رعد ببرود:نعممم
شريف بخبث:عامل ايه
رعد بغضب:مش طايق نفسي عشان سمعت صوت أمك
شريف:مقبوله منك ياصاحبي
رعد بكره:متقولش صاحبي خساره فيك الكلمه دي انت انسان وس*خ وحقير
شريف ضحك:معلش استحملني
رعد بنفاذ صبر:فين مها يا شريف
شريف بكره وحقد:مش هقلك مكانها انا اخدتها وهفضل اخد كل حاجه هتحبها
رعد بخبث:خلاص مش عاوز اعرف انا اصلا كدا كدا مش مستنضفكم بس خليك فاكر ان العلبه الصفيح بتاعت المرحومه معايا ياشيري يلا سلام
شريف بغضب وجنون:الووو رعد ارجوك رعدددد.... وقفل رعد الخط واتنهد بخنقه قويه وكان ماشي بس سمع صوت ضحك. الاطفال وملاك وابتسم غصب عنه وقرر يدخل يجرب الشعور دا
.......... في الداخل
كانت ملاك بتلعب معاهم في ملعب كور كبير جدا وفيه زحليقه بسلم يطلعو وينزلو في الكور وكانت الزحليقه الي بهوا دي
ليله بضحك:ملاك غرقت ياولاد
ملاك:عوووو انا العفريت...... كلهم جريو استخبو في الكور وبقو يضربوها بيهم وهيا بتردلهم الضرب وبتضحك جامد ومن قلبها هيا حقيقي كانت حاسه بوحده رهيبه بس الأطفال دول ملو الفراغ
رعد بإحراج:ممكن العب معاكم
ملاك:...........
↚
رعد بإحراج:ممكن العب معاكم
ملاك بصتله بصدمه:تلعب معانا!!!
رعد حك رقبته بتوتر وقربت منه ليله ومسكت ايده
ليله ببراءه:تعالي العب معانا عادي ياعمو
رعد ابتسم غصب عنه وشال ليله وباس خدها:يعني موافقه
ليله بصت للعيال:موافقين ياولاد
الاطفال:موافقيين
ليله بفرحه:اهو وافقو يلا نلعب بسرعه
رعد بفرحه:يلا بس بتلعبو ايه
ليله:نزلني
رعد نزلها وهيا مسكت ايده واخدته معاه بس ملاك كانت في وشه
رعد ببرود:عدي بس كدا يابت انتي
ملاك كل دا فاتحه بوقها بدهشه:بت؟!
وبالفعل بدأ رعد يلعب معاهم ويشلهم ويلعب وكان ناسي هموم الدنيا وملاك كانت بتبصله بصدمه
ليله بفرحه:تعالي يلا ياملاك العبي معانا ..... وشدتها من ايدها وزقتها في ملعب الكور وملاك ضحكت ولعبت معاهم
وفجأه وملاك بتجري وراهم حد من الاطفال كعبل رعد ووقع علي ملاك ووقعو في ملعب الكور علي بعض ورعد باسها بلغلط وهيا فتحت عيونها بصدمه بس الاطفال ما اخدوش بالهم لانهم كانو غطسو في الكور وفضلو باصين لبعض بصدمه وقلبهم بيدق بقوه الاتنين
ليله بزهق:انتو متو انتو الاتنين تحت
ملاك استوعبت وقامت وقفت بسرعه ورعد بعد وكانت ملاك هتموت من الاحراج ورعد كذالك بس كان بيبين البروود وكملو لعب عادي بس كانو بيتجنبو بعض شويه
وبعد ساعات كتير من الوقت بيمشي رعد وملاك وكان هيوصلها للبيت
....... في العربيه
رعد:بس انتي علطول بتروحي هناك كدا
ملاك بطيبه:انا بحب الاطفال دول زي صحابي وولادي بظبط
رعد:ااه تمام
ملاك بسخريه:بس انت ايه الي خلاك تنزل تلعب معاهم غريبه
رعد بتوتر:ولا غريبه ولا حاجه هوا مش دا دار ايتام عادي
ملاك كانت هترد قاطعها رنه الموبايل وكان عاصم
ملاك بسخريه:عجبتك الهديه
عاصم اتعصب ورعد استغرب بس متكلمش
عاصم بغضب:عملتيها ياملاك
ملاك بقهر:ولسا هقهرك كمان وكمان ياعاصم وهحرق بدل الواحد ميه صدقني هدمرك
عاصم ببرود:وانا عاوزك انتي وبس حتي لو خسرتيني ملايين ياملاك
ملاك ببرود وتوعد:بقولك ايه الكلام دا لا هياكل ولا هيشرب معايا ليا حق وهاخده منك بس وديني وما اعبد لازم اخليك تجيلي راكع يا ابن السعدني وهعرفك مين هيا ملاك النجار..... وقفلت في وشه
ورعد متكلمش بس كان مستغرب وملاك اتنهدت بقوه
رعد:وصلنا
ملاك بتوتر:انا بجد متشكره علي التوصيلات ياحضرت الظابط عارفه اني تعبتك معايا انهارده ودوشتك عن اذنك
رعد متكلمش بس هيا نزلت وهوا مشي علي طول
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
كانو كلهم قاعدين وبيشربو عصير وقهوه وبيتكلمو كلهم
ابراهيم:بس بجد شكرا علي جوده الحديد ياعمي
قاسم:بتشكرني ليه انا عملت الي عليا يا ابراهيم يا ابني
حسين:انتو معملتكم حلوه مشاء الله
مروان:بس حضرتك في كذا حاجه محتاجه تتظبط
يونس:زي ايه
مروان:في الورق وكمان العقود والحاجات دي
اياد:انتو دافعين 100مليون واخدتو1200طن
يونس:تقصد ايه يامروان
مروان:اقصد ان مثلا احنا هنعمل عقد مع بعض وهنستور منكم دايما ولا المره دي بس
يونس:والله علي راحتكم
ابراهيم:انا شايف اننا نفضل مع بعض احسن ونعمل عقد
حسين:تمام ميضرش ايه رايك يابابا
قاسم:تمام بكرا نعمل اجتماع ونمضي العقود
مروان:خلاص بكرا هنحضر انا وبابا وعمي ونمضي معاكم
اياد:تنورونا
جميله:العشا ياجماعه اتفضلو
قاسم :لاء يابنتي كدا كتيير احنا جايين للغدا بس القعده اخدتنا
سالم:عيب عليك يا جدع يلا الاكل جهز قومو يلا
وبالفعل قام الجميع واتجمع علي السفره معادا يارا الي كانت لسا في اوضتها
ابراهيم:هوا فعلا ياسياده اللواء الشباب مسافريين بكرا
محمود بضيق:اه بكرا
جميله بقلق:ربنا يستر عليهم
الجميع معادا نرمين:اللهم اميين
ميرفت بقلق:اشمعنا زياد الي سافر امبارح
محمود:لازم كدا ولو سمحتو مبحبش ادخل في تفاصيل
علي:مش القصد احنا قصدنا نتطمن بس
محمود بتنهيده:خير ان شاءالله
فجأه دخل رعد وكان ماسك جاكيته ورا ضهره وحاطط الايد التانيه في جيبه
رعد:سلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
سالم:تعالي اتعشي يا ابني
رعد:سبقتكم الحمدلله
يونس:وديت ملاك فيين
رعد برفعه حاجب:بيتهيألي ميخصكش
يونس بضيق:ازاي ميخصنيش دي بنت عمي ولازم اعرف
رعد بغضب:بقولك ايه ياض انت اتكلم معايا بإحترام فاهم واذا كان علي ملاك فميخصكش عشان موقعش طقم سنانك وانت واقف
وطلع علي فوق ويونس سكت بتوتر
ابراهيم بإحراج:معلش يايونس ياابني امسحها فيا
يونس بتوتر:لا ولا يهمك ياعمي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت قاعده في المطبخ وبتاكل من الاكل الي طبخه رعد ومشغله فيلم علي الاب توب بتاعها
ملاك بسعاده:الواد دا علي قد ماهوا رخم بس اكله جميل اوي انا معدتي عفن*ت من اكل الشارع ..... واكملت بستغراب:بس ايه الي جابه وخلاه يطبخلي لاء وكمان ضرب بنت عمه عشاني الله وانا مالي مايولعو
وكملت اكل وهيا فرحانه ومندمجه مع الفيلم
....... بعد مده بتخلص وبتعمل قهوه وبتتطلع تقعد قدام التلفزيون وشغلت فيلم رعب وقعدت تتفرج وكانت هتموت من الخوف وقفلته بسرعه وبعد كدا قامت دخلت غرفتها ونامت بصعوبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
وتحديدا في المطار كان رعد وحسام واقفيين ومستنين ملاك
رعد بضيق:انا زهقت هنمشي امتي اووف
حسام بتنهيده:اهدي يارعد اكيد زمانها جايه
محمود:خلو بالكم من بعض ياشباب
رعد ببرود:ان شاءالله خير
و بتوصل ملاك والعساكر بتديلها التحيه
محمود:ليه التأخير دا
ملاك ببرود :كنت بفول عربيتي
رعد بنفاذ صبر:وانتي شايفه ان دا وقت يسمح انك تفولي عربيتك ياحضرت الظابط
ملاك بضيق:مش انا وصلت خلصنا
حسام:خلاص ياجماعه يلا نمشي
ملاك بصت لرعد بتحدي وهوا بصلها بغضب
محمود:الفريق هناك هيفهمكو كل حاجه ياشباب
حسام:ربنا يستر ومنجيش في كياس
رعد:اتنيل ومتفولش يلا
محمود:استني يارعد روح انت ياحسام انت وملاك
وبالفعل رعد وقف وملاك مشيت مع حسام بس وقفها صوت محمود
محمود بتوتر:ملاك
ملاك بصتله وهوا فتح درعاته عشان تحضنه بس ملاك بصتله بقهر
ملاك بسخريه:دا مش حضني دا حضن مايا ياسياده اللواء مع السلامه
ولفت ومشيت وحسام ورعد اتصدمو ومحمود اتضايق ونزل ايده
رعد:في ايه حضرتك
محمود:انا عاوزك تاخد بالك من ملاك كويس اوي دي قلبها طيب اوي بس لاسف احنا الي مكناش بنقدر بنتي امانه في رقبتك ياحضرت الظابط
رعد بضيق:سيبها لله عن اذنك.... ومشي وراهم
..... في الطائره وكانت اقلعت لانها طائره عامه عشان محدش يشك فيهم
حسام قعد جمب واحد ودا كان الكرسي بتاعه وكرسي رعد جه جمب ملاك الي قاعده جمب الشباك وسانده راسها عليه وسرحانه وقعد هوا كمان بس ملاك اخدت بالها
ملاك بزهق:ايه الي مقعدك جمبي معلش
رعد ببرود:والله دا الكرسي بتاعي ومش ناقصه مناهده اكبري بقا
ملاك بغضب:علي فكره انا كبيره غصب عنك فاهم بارد
ولفت وشها وهوا اتنهد لانه اتعود وهيا رجعت بضهرها لورا
وبعد شويه بيكون الجو هدي في الطياره والانوار اتطفت
وملاك شغلت فيلم رعب علي الشاشه الي قدامها ش كان مكتفي انه بيبصلها بضيق وساكت
ملاك بتوتر:بما ان في ناس في الطياره هشغله عادي ايه الي هيخوفني يعني
وتابعت الفيلم وكانت مرعوبه حرفيا ورعد شايف رعبها وابتسم ابتسامه. شبه معدومه وفجأه ملاك مسكت في دراعه جامد ودفنت وشها في دراعه بخوف شويه واستوعبت وبعدت وشالت السماعه وقفلت الشاشه
ملاك بإحراج:انا يعني سوري مقصدش
رعد بببرود:عادي مش فارقه
ملاك في نفسها:يخربيت برودك يا اخي عيل باارد...... وسرحت وبعد كدا بدأت تروح في النوم لانها مانامتش كويس ورعد لاحظ وهيا تلقاءياً وقعت علي كتفه وهوا سابها وهيا حضنت دراعه بنوم ونامت وهوا كان حاسس شعور غريب بس كان بيكذبه
حسام بمرح:الله يسهلووو
رعد ببرود: صفي النيه دماغك الشما*ل دي هتوديك في داهيه
حسام بضحك:والله انا غلبان ههه عجبتك ها
رعد سكت ومردش وبص علي ملاك وسرح في ملامحها الطفوليه وحس بنوم هوا كمان ورجع بضهره لورا ونام وشال دراعه من ملاك ووقعت في حضنه وهوا حضنها ونام بعمق وحسام بيبص عليهم ومبتسم
حسام بمرح:اوعدنا يارب..... وقعد يفكر في ريم والي حصل لحد مانام هوا كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري .. وتحديدا في الصالون كان قاعد ابراهيم وسالم وجميله وميرفت وعلي
ابراهيم بتوتر:بابا عاوز حضرتك في كلمتين
سالم:اتفضل يا ابني
ابراهيم بص لعلي ورجع بص لابوه:دلوقتي انت عارف اني مش بكذب عليك في حاجه صح
سالم بقلق:صح قول في ايه قلقتني
ابراهيم بضيق:انا جالي صالح السمنودي وعاوز المزرعه بأي طريقه بس انا مرضتش ورفضت زي ماحضرتك امرت وهوا مصمم لدرجه انه هددني بس انا رفضت اني اديهاله وطلبتله الامن وهوا عاوزها بأي طريقه ليه مش عارف
سالم بتنهيده:بس انا عارف ليه
ابراهيم بستغراب:ليه؟!
سالم:عشان المزرعه دي اولا موقع متميز جدا للسياح انها تبقا فندق في منطقه زي دي وخصوصا انها في الاقصر ثانيا ان هيا تحتها آثار كتير و بمليارات
ابراهيم بصدمه:آثار
على بدهشه:يعني ايه آثارر تب وانت عارف من امتا
سالم:الموضوع دا معرف من ايام ابويا الله يرحمه وانا عارف ان صالح زرع واحد من رجالته في المزرعه عشان يحدد المكان بس هناك الرجاله مسكوه وخرجوه وعشان كدا هوا جالك
جميله بقلق:بس كدا خطر يابابا ممكن تكلم الشرطه وتيجي تاخدهم
سالم:يابنتي انا لو كلمت الشرطه صدقيني مش هيلحقو يطلعوها لان دا تراث البلد ودي ومكانها دا احسن. مليون مره من المتاحف هيا كدا مستوره وهفضل احميها عمري كله
ميرفت:بس بردو كدا غلط ممكن. حد. يعمل فيها حاجه
ابراهيم:فعلا لازم نكلم فريق متخصص يشيلها وهيكون معاه. حراسه
سالم بغضب:انا قولت الي عندي والي هيفكر يتدخل في الموضوع دا هزعله مني فاهميين خلصنا وقفل علي الموضوع وحوار صالح انا هتصرف فيه قريب
علي بتوتر:يابابا احنا خايفين عليك بس و
سالم بصرامه:الموضوع اتقفل ومش عاوز كلام فيه تاني
الجميع سكت لانه عارفينه عصبي وعنيد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار.... وتحديدا علي الفطار كان الكل علي السفره معادا محمود
قاسم:صحيح يايونس مش عوايدك يعني انك تقعد معانا مالك
يونس بتوتر:مش عاوزني في البيت ولا ايه ياجدي امشي
قاسم:لاء مش القصد اقصد غريبه يعني انك تقعد في حاجه
يونس :لاء ولا في حاجه بس انا حابب اقعد معاكم وخصوصا بعد ما اتخصمت انا وملاك يعني مش حابب اقعد لوحدي
اياد بفضول :صحيح هوا ايه سبب خصامك انت وملاك غريبه يعني
يونس بتوتر:عادي مفيش هيا عنيده وعاوزه تمشيني علي مزاجها وانا ميرضنيش ان واحده الي تمشيني حتي لو بنت عمي
قاسم بشك:ياراجل ما انتو من صغركم كدا ايه الي اتغير
يونس بضيق:هوا تحقيق ولا ايه مش طايقني اروح
قاسم بحده:صوتك يوطي وانت بتكلمني فاهم
يونس بتوتر:اسف ياجدي مكنتش اقصد بس متحسسنيش اني تقيل عليكم
نرمين بقرف:خلاص ياعمي انتو هتتشكلو عشان البنت المقرفه دي خلاص حتي وهيا مش موجوده عامله مشاكل
قاسم بضيق:يانرمين اتقي الله دي بنتك ياشيخه
نرمين بعصبيه:بلا بنتي بلا قرف هيا مايا وبس انا معرفش المقرفه دي بنت عاقه بوالديها ومتعرفش الاحترام
قاسم بغضب:بجد حسبي. الله ونعم الوكيل فينا كلنا اه والله..... وقام وساب الاكل
يونس:هوا جدي ليه مش طايقني
حسين:يابني جدك عاوز يتطمن عليك مش اكتر
نيره:خلاص ياجماعه افطرو بقا
اياد ببرود:عن اذنكم هطير انا بقا مليش انا في مشاكلكم
..... وقام عمل سنتدوتش وخرج واكمل الجميع الاكل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ورعد .. كانو وصلو امريكا
صحي رعد علي هبوط الطياره وبص علي ملاك كانت لسا نايمه فبعد عنها ببطئ وهوا مصدوم من النومه ومتوتر
رعد:حسام انت نمت حسام
حسام بنوم:ايه ياعم سيبني كمان شويه حضرلي الفطار
رعد بذهول:فطار؟! ....... حسامممم انت يازفت
حسام فتح عين واحده :نعم عايز ايه من االزفت
رعد اتنهد بغضب وشاف ازازه مايه ففتحها وكبها عليه وحسام قام مخضوض
حسام:ايه ياعم دا ياعم احنا فين ااه الطياره
رعد بغضب:اتنيل اجهز وصلنا ياخفيف
حسام بص لاقا ملاك نايمه ومتغطيه بجاكيت رعد
....
حسام بغيظ:اشمعنا مصحتش ملاك متصحيها
رعد بضيق وقرب من ملاك:حضرت الظابط
حسام بدهشه:حضرت الظابط ؟!..... في واحد بيقول لمراته حضرت الظابط
رعد بغضب:قولت علي الورق بس فاهم
حسام سكت بتوتر واكمل بمرح:انا هصحيها
رعد بغيره:اشمعنا وانا مصيحهاش ليه
حسام بضحك:اهدا بس ياعم..... وقرب من ودانها من الكرسي الي ورا لانه كان وراهم
حسام بصوت عالي :ملاااك
ملاك بدون وعي اتخضت وضربته بالقلم وقامت مفزوعه وحسام اتصدم ورعد كتم ضحكت بالعافيه
ملاك بغضب:ايه دا يا حيوان انت
حسام بمرح:يخص عليك دا انا كنت بصحيكي بسخ ايدك مرزبه يخربيتك
ملاك بصتله بغضب ورعد بيبصلهم بقرف
رعد بحده:يلا انت وهيا الطياره وصلت ورايا
ملاك بصتله بقرف ونزلت وراه وحسام وراهم وبيضحك
........ في المطار وصلو وقابلهم شرطه المخبارات الامريكيه
الظابط :اهلا
رعد:اهلا
الظابط:اتفضلو ايها الظباط
حسام بمرح:هتودونا فين هتعدومنا ولا ايه
ملاك ضحكت بصوت عالي غصب عنها ورعد بصلها بغضب
ملاك بضحك:ههههه هموت. متقلقش هيحرقونا بس
حسام بضحك:يامراري يامراري
رعد بغضب:اتلم انت وهيا وانتي احنا مش في كباريه ياهانم يلا
ملاك بضيق:دا انت باررد ..... ومشيت قدامه وحسام مش جمبه وركبو عربيات سودا فخمه وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
جمال:بقولك مرضاش يديني الفلاشه خالص
اسلام بغضب:يعني ايه مرضاش يدهالك ازاي كنت عذبت*ه
جمال بضيق:كنت هعمل كدا بس جت بنت وانقذته وهربو
اسلام بدهشه:بنت وقدرت عليكم يا غبي
جمال :دي رمت علينا قنابل دخان عمنا كلنا واغمي علينا عشان شمينا ريحته ومشوفناش حاجه
اسلام:تب وهنعمل ايه مع يونس دا روحنا في ايده
جمال:انت الي غبي من الاول لما اديتله الامان
اسلام بخوف:انا مركزي عالي ولو ابويا عرف ممكن يقتلني
جمال بتوتر:اهدا وسيبها لله وانا هحاول اشوفلها حل هوا حاليا قاعد في قصر العيله وانت عارف قصر النجار عليه حراسه تاكل الزلط واجهزه امنيه كتير وبردو راح امبارح قصر الدمنهوري وحاولنا ناخده بس لو كنا قربنا كانو الرجاله الي هناك خلصو علينا بردو نفس الاجهزه الامنيه الشديده انا مش عارف اجيبه ازاي
اسلام:اكيد يونس مش هيفضل محبوس في القصر علي طول وهيطلع اكيد
جمال :ادينا بنراقبه
اسلام بخوف:ربنا يستر انا مش عارف ايه الي قلبه علينا
جمال بتوتر:لاء وكمان عرف انه معملش حاجه يومها حازم قاله
اسلام بصدمه:كدا يبقا روحنا في داهيه
جمال سكت ومكنش عارف يفكر واسلام كان مرعوب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا.... وتحديدا في قطاع المخابرات
.... في غرفه الاجتماعات بيكون قاعد رعد وملاك وحسام والظباط وكذا لواء وشخصيات مهمه جدا وملاك كانت قاعده بين رعد وحسام
حسام ميل علي ملاك:هما شكلهم متعصب ليه
ملاك:انا عارفه دول ميقلوش حاجه عن هولاكو الي معانا
حسام كتم ضحكته بالعافيه ورعد بصلهم برفعه حاجب
رعد:بتتكلمو في ايه
حسام:لاء عادي بسألها احنا هنطول ولا ايه بس
رعد بغيره وضيق:ااه بس ابعد كدا واتعدل
وفعلا حسام اتعدل وملاك ضحكت عليه
اللواء:اهلا بكم ايها المصريون اهلا رعد وملاك وحسام نورتو بلدتنا
رعد:شكرا يا فندم
اللواء:استمعو لي جيدا هذه العمليه مهمه للغايه وهذه المافيا تتجار في كل شئ ومنهم.. السلا"ح... الكوك"ين.... الاعض"اء...... البن"ات.... الخ...... متفقين
رعد بجديه:ماهوا دوري انا وزملاءي
اللواء:ااها انت دورك هوا.. روكي.. الزعيم.. وملاك.. اوليڤيا .. زوجتك وشريكتك..... وحسام..... مرقس... دراعك اليمين وهيكون معاكو دائما
ملاك بإهتمام:تب واوليڤيا الحقيقه وهل من الممكن ان يكشفونا
اللواء:سؤالك جميل اولا هم ماشافوش لاروكي ولا اوليڤيا قبل كدا بس عارفين انهم بيحبو بعض جدا وروكي بيغير علي مراته بجنون وهيا بتحبه وعلاقتهم قويه جدا ومشافهومش غير واحد بس وهوا معانا وزرعنا مكانه زياد زميلكم ثانيا اوليڤيا وروكي ومرقس الحقيقين معانا واعترفو بكل حاجه وندمو وكانو عاوزين يسيبو الشغل لان اوليڤيا حامل ولما روكي عرف قرر يعتذل واحنا حسنا موقفهم في القضيه مقابل انهم يعرفونا كل حاجه وانتو دوركم بسيط وهوا انكم هتمثلو انكم زوجين لحد ماتستلمو من بعض الثفقه وهنقبض علي الجميع لانها هتكون اكبر ثفقه مع اكبر زعيم مافيا وعلي فكره احنا شوفنا الفيديو الي انتي صورتيه والراجل دا من ضمنهم وهتشوفيه مش عاوز تقلقي
حسام:تب معلش هوا اكيد لازم نعرف اسمايهم
اللواء:اكيد هيكون معاكو ملف تدرسوه لحد بكرا متتحركو علي امريكا الشمالية وهتلاقو فيه كل الاسماء بالصور
رعد:تمام سيادتك... وكملو الاجتماع بعد ما رسمو الخطه
وبعد كدا اتجهو للفندق الي هيقعدو فيه
..... في الفندق وصلو وكل واحد كان متجه لاوضته
رعد:بليل بعد العشا هنتجمع في اوضتي عشان ندرس الملف كويس وهنرتاح دلوقتي ونتكلم بليل تمام
ملاك وحسام:تمام
وكملو سيرهم وملاك دخلت اوضتها الي كانت مقابله لغرفه رعد وحسام جمب غرفة رعد بالظبط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام.... وتحديدا في بيتها
كانت قاعده وبتتفرج علي التلفزيون دخل عليها جوز امها مسعود:ايه الي جابك بدري يابت
مرام:عادي خلصت شغل فجيت في حاجه ولا ايه
مسعود بنظره حقيره:لاء مافيش امك فين
مرام بعدم اهتمام :نزلت تجيب حاجه من ام احمد جارتنا
مسعود قرب وقعد جمبها وهيا اتوترت وفجأة حط ايده علي رجلها
مسعود بخبث:عامله ايه في شغلك يابنتي
مرام زقت ايده بتوتر:الحمدلله .... وكانت هتقوم بس هوا شدها وقعدها
مسعود بشه"وه:انتي حلوه كدا ليه انهارده
مرام بخوف:جرا ايه ياجدع انت ماتلم نفسك
مسعود بخبث :تب بس تعالي اقعدي متخفيش تعالي قبل ما امك ترجع
مرام بعصبيه ورعب:تصدق انك راجل مش محترم وانا هفضحك بقا
ولسا هتتجه للباب مسكها من شعرها ووو...............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
بيشدها من شعرها يوقعها علي الارض وبيحاول يعتدي عليها وهيا بتزقه بكل قوتها وبتصرخ
مرام بصراخ ودموع:ابعد عني ياحيوان الحقونييي
فجأه الباب خبط جامد ومسعود خاف
مسعود :عملتيها يا بنت الكل"ب
مرام قامت جري وفتحت الباب وكان شعرها منكوش وهدومها مبهدله وكانت امها وبعض الجيران
سعديه امها:في ايه يابت بتصرخي ليه وايه الي عمل فيكي كدا
مرام بدموع وخوف:جوزك جوزك كان بيحاول يعتدي عليا
سعديه بصت لمسعود الي كان متوتر
مسعود بتوتر:محصلش والله البت دي كدابه
مرام بصتله بكره وعيطت بحرقه:انت راجل كداب ووالله حاول يعتدي عليا
فجأه سكت الجميع لما سمع صوت كف نزل علي وش مرام الي اتصدمت
سعديه بقسوه:اخرسي انا جوزي اشرف من الشرف وميعملش كدا هتلاقيكي انتي الي حاولتي تغريه
مرام بدهشه:انا ياماما انا اعمل كدا
الجيران بدأت تهمس لبعضها ومرام كانت بتعيط بقوه
سعديه بغضب:تخشي تلمي هدومك ومشوفش وشك هنا تاني فاهمه لا انتي بنتي ولا اعرفك
مسعود:قولتلك ان اخرتك وحشه وكنتي بتحاولي تغريني وانا كنت اقولك لاء وبحاول استر عليكي انما هنقول ايه
مرام بصت لامها برجاء:صدقيني يا ماما انا معملتش كدا والله صدقيني
سعديه بجبروت:يلا خشي لمي حاجتك يلا احسن ارميكي من غير هدوم خالص
مرام بصتلها بحزن ودخلت اخدت موبايلها وشنتطها وفلوسها وما اخدتش هدوم وطلعت
مرام بحزن:يعني خلاص انتي مش عوزاني ياماما
سعديه بصتلها بقرف :لاء ويلا بره بيتي
اتجهت مرام للباب والجيران بتهمس لبعضها وفي الي بيشفق عليها
سعديه:استني
مرام بصتلها بأمل ولكن سعديه قربت منها وشدت شنتطها
سعديه :احسن تكوني سرقتي حاجه كدا ولا كدا
ومدت ايدها وطلعت ال50الف جنيه الي عطاهم ليها مروان مكفأه
سعديه بذهول وطمع:جبتي الفلوس دي منين يابت اكيد من مشيك البطال
مرام بدموع:والله فلوسي رجعيهم
سعديه زقتها برا وقفلت الباب ومرام كانت بتبكي بحرقه
ونزلت وهيا تايهه والناس كلها بتبصلها بقرف وشفقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا.... وتحديدا في غرفه رعد
كان قاعد هوا وحسام ومستنين ملاك
رعد بزهق:هيا البنت دي عمرها ماهتيجي في معادها ابدا
حسام:كلهم كدا ياصاحبي مبيجوش في مواعيدهم
رعد بغضب:لاء كدا كتير الله
حسام:ايه رايك تخرج معايا شويه بعد مانخلص
رعد ببرود:لاء نخرج فين احنا جايين نشتغل
حسام :بجد بقا البت ملاك مغلطتش لما قالت عليك باارد
رعد بصله بغضب وحسام سكت بغيظ
خبط الباب وكانت ملاك
حسام بصوت عالي:ادخللل
دخلت ملاك وكانت لابسه شورت جينز ابيض واسع لفوق الركبه وتوب ابيض قصير وعليه جاكيت جينز اسود وكوتش ابيض وعامله شعرها ديل حصان وكانت جميله جدا جدا
ملاك:مساء الخير
رعد انبهر بجمالها بس كان متعصب من الشورت لانه كان قصير
رعد بغضب:كل دا ياهانم
ملاك ببرود:راحت عليا نومه
حسام:خلاص ياجماعه هوا انتي خارجه ولا ايه
ملاك بإبتسامه:ااه بعد ما اخلص معاكم هنزل تحت اتمشي شويه انا مجتش امريكا قبل كدا بس سافرت بلاد تاني
حسام بفرحه:كويس دا رعد مكنش عاوز يخرج معايا انا هاجي معاكي
ملاك:اشطا مفيش مشاكل
رعد بغيره وغضب:بقولكم ايه احنا جايين نشتغل مش نتفسح يلا انت وهيا كل واحد ياخد ورقه يللا
ملاك كانت بتشتمه في سرها ومدت ايدها اخدت ورقه وكل واحد اخد ورقه من الملف بس فجأه لقو ملاك بتضحك بهستريه وبصوت عالي
حسام بفضول:في ايه بتضحكي علي ايه يابت
ملاك بضحك:هههههههه مش قادره هموت.. ومدت الصوره الي في ايدها لحسام فبص فيها وضحك اكتر منها
رعد بغضب:ايه الصوره بتزغزغ
حسام بضحك:ههههه اقسم بالله حاجه مسخره... ومدها لرعد الي فعلا كان عاوز يضحك بس كتم ضحكته بالعافيه
وكانت الصوره عباره عن واحد قصير وشعره طويل ورابطه بتوكه وشنبه كبير من الجنبين بس من النص مفيش شعر نهائي وكان شكله يموت ضحك
ملاك بضحك:هوا احنا هنشوف البتاع دا هناك
رعد ببرود:احب اقولك ان البتاع دا دراع الزعيم اليمين وكمان اسمه . موسكو.
حسام بضحك:وكمان موسكو ودا اسم ولا حيوان ههه
رعد بحده:خلصنا خلاص شوفو شغلكو وبكرا هنشوف الراجل دا لان اكيد هيستقبلنا مع الزعيم فأوعو تضحكو
ملاك:هو احنا هنتكلم عربي ولا اجنبي
رعد:هنتكلم اجنبي طبعا
حسام:بس انا حمار في الانجليزي
رعد:لاء ماهوا مرقس دا مغربي اصلا
حسام بغباء:بس انا مبعرفش مغربي
رعد بغضب:ولا اتكلم اي زفت
حسام:خلاص انجليزي انجليزي ياعم
....... بعد مده وفضلو يشتغلو ويحفظو لحد ماخلصو
ملاك بتعب:اوووف واخيراا دا انا في ثانوي ماتعبتش كدا
حسام:لاء انا كنت بغش من رعد ههه
ملاك وقفت :انا همشي انا
حسام وقف:وانا جاي معاكي انا عاوز اتفسح
رعد بغضب:قولت مفيش فسح اترزعو وروحو نامو
ملاك بغضب:بقولك ايه هيا مش ناقصه خليك في حالك انت مالك اصلا
رعد قرب منها ووقف قصادها بظبط:اسمعي بقا اولا صوتك يوطي وانتي بتكلميني ثانيا تتلمي وتروحي تترزعي في اوضتك لحد بكرا
ملاك بصتله بتحدي:وانا مش شغاله عندك وهعمل الي في دماغي..... وكانت ماشيه بس رعد مسك ايدها وهيا اتعصبت
حسام:خلاص يارعد
رعد بصله بحده:اطلع برا دلوقتي
حسام طلع بسرعه وقفل الباب وملاك اتوترت
رعد شدها لعنده :قولي بقا كنت بتقولي ايه
ملاك وبحده:كنت بقول اني هخرج غصب عنك انا حره انت مالك ياجدع انت
رعد ضربها بالقلم بجنون:احترمي نفسك بقا انا ساكتلك من زمان انا هربيكي من اول وجديد انا جوزك دلوقتي ومن حقي احكم عليكي فاهمه
ملاك بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليا ياحيوان انت ازاي تتجراء وتمدها عليا اصلا
رعد ضربها بالقلم تاني بس اقوي لدرجه ان شفتها جابت د"م
ملاك اتعصبت اكتر ولسا هترفع ايدها تضربه مسك ايدها وضغط عليها بقوه وسابها ومسكك فكها بإيده بقوه
رعد بصوت مخيف:صدقيني هربيكي من اول وجديد فاهمه انا هعرفك ازاي صوتك دا يعلي عليا يا بت انتي فاهمه وربي لهربيكي
ملاك بصتله بقرف:والله لهدفعك تمن القلمين دول غالي اوي يا ابن الدمنهوري
وزفته في صدره بقوه وكانت خارجه فمسكها من كتفها بقوه لدرجه انها اتوجعت
رعد بحده:ميت"ين ام اللبس دا مايتلبسش طول ما انتي علي زمتي انتي مش شيفاني كيس جوافه ولا داقق قرون ياهانم
ملاك زقت ايده بغضب وخرجت وقفلت ورزعت الباب بقوه ورعد حس بندم من الي عمله
رعد بضيق:انا مالي بيها اصلا وانا ايه الي عملته دا كمان
....... في الخارج
خرجت ملاك وكانت متعصبه وفي د*م علي بوقها
حسام بخضه:مالك ياملاك وايه الدم دا
ملاك بضيق:مفيش.... وزقته ونزلت علي تحت وحسام دخل بسرعه وقلق
حسام بقلق:في ايه يارعد مالها ملاك وايه الد*م الي علي بوقها دا انت ضربتها
رعد بضيق:ميخصكش اطلع. منها انت وامشي من قدامي
حسام بعصبيه:بجد بقا لو كنت ضربتها تبقا غلطان البنت مغلطتش كل دا عشان عاوزه تخرج
رعد بحده:حسام متدخلش واطلع برااا حالا
حسام بصله بضيق وخرج وقفل الباب وراه بقوه ورعد اتنهد بغضب
.......... تحت في البار الي في الفندق
دخلت ملاك وهيا متعصبه وقعدت علي البار بغضب
الويتر:هل تريدي شيء
ملاك بضيق:اريد عصير برتقال
الويتر :حسناً
ملاك: تمهل
الويتر: هل من مشكله
ملاك: اريدالفوتيكا
الويتر: اوكي
ومشي وهيا كانت بتغلي من جوا ودموعها نزلت علي حالها وعلي كل الناس الي بتظلمها في حياتها
ملاك في نفسها بدموع:انا بكرهكم كلكم شبه بعض ناس وحشه وانانيه انا بكرهكو كلكو حتي رعد دا بكره يارب خدني عندك انا تعبت
الويتر:تفضلي.... وحط قدامها كوب من الفوتيكا
وملاك بدأت تشرب
ملاك :اريد المزيد.... وجابلها كمان
لحد مانزل رعد البار وشافها واتعصب جدا و قرب منها وملاك كانت غابت عن الوعي تماما
رعد مسكها من دراعها جامد:ايه القرف الي بتعمليه دا
ملاك زقت ايده :ابعد عني انا بكرهك ابعد
ونزلت من علي الكرسي واتجهت لبرا ورعد راح وراها بغضب وندم وكانت مش فايقه خالص
رعد بغضب:اقفي عندك لاما هضربك تاني هيا حصلت تشربي
ملاك كانت هتقلع الجاكيت بس رعد لحقها ولبسو ليها تاني
رعد:يا بنت الناس مينفعش الي بتعمليه دا مالك كدا
ملاك خرجت برا الفندق وكانت بتمطر وفردت دراعتها والميه غرقتها كلها وكانت مستمتعه ورعد راح وراها وحاول يفوقها
ملاك بصوت عالي وصراخ: ياارب ياارب انا تعبت كفاااايه انا بكرهم كلهم حتي نفسي بقيت اكرها يارب اقف جمبي
وقعدت علي رجليها ودفنت وشها بين قدميها وكانت شبه الاطفال جدا ورعد شايفها وحاسس بذنب فقرب منها
رعد بهدوء: ملاك ممكن تقومي معايا .... ومدلها ايده
ملاك رفعت وشها ليه وكان مليان دموع
رعد: ثقي فيا ياملاك وقومي
ملاك مدت ايدها في ايده وهوا شدها وبدون وعي منه ضمها لصدره وهيا حضنته لانها محتاجه حد يطبطب عليها وكان بيمشي ايده علي شعرها
لحد ماحس ان جسمها بقا تقيل فعرف انها نامت فشالها ودخل بيها جوا والبنات كلها كان بيبصوله بإعجاب لان الميه نزلت علي شعره فنزل علي وشه والميه نزلت علي التيشرت فبرز عضلاته اكتر وكان وسيم جدا
وطلع فوق وحطها في اوضتها ونيمها علي السرير وكان ماشي بس هيا مسكت ايده وهوا بصلها بس فجأه شدته وهو اتكعبل فوقع جمبها علي السرير وهيا ابتسمت بدون وعي واعتلاته وهوا اتصدم
ملاك بدون وعي: انت هتسبني لوحدي تاني انا بخاف وانا لوحدي
رعد بتوتر: انا هو ممكن تبعدي وانا هقعد مش همشي
ملاك حركت ابهامها علي شفايفه ورعد مصدوم وملاك باسته فجأه وهوا عينه اتفتحت من الصدمه بس حس انه مش عاوز يبعد واتجاوب معاها فعلا بس نامت
(ملاك لما هتصحي هتولع في نفسها😂)
وهوا بعد بسرعه وهو مصدوم من ضعفه قدامها وبيلعن نفسه انه اتجاوب معاها وزقها برفق وقلعها الجاكيت والكوتش وغطاها كويس وخرج بسرعه وهو مصدوم لسا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام
كانت ماشيه في الشارع لامعاها فلوس ولا عارفه هتروح فين لان ابوها متوفي وملهاش صحاب ولا اهل حتي
وعيطت بحرقه وهيا مش عارفه هتروح في ولا هتيجي منين فرفعت وشها للسماء
مرام بدموع: يارب انا مليش غيرك يارب اقف معايا ونبي انا مش عارفه اروح فين ولا اجي منين يارب انت القادر علي كلي شيء...... وتنهدت بحزن وكملت مشي
بس فجأه مويايلها رن وكان مروان
مرام بتوتر: الووو
مروان: اسف يامرام لو ازعجتك في الوقت دا
مرام بدموع: لاء ولا يهمك يامستر مروان
مروان بقلق: انتي كويسه انتي فين
مرام بخنقه: الحمدلله بس مخنوقه شويه
مروان: انتي شكلك في الشارع لان صوت العربيات عالي وشكلك علي الطريق
مرام بدموع اكبر: انا مرميه في الشارع ومش عارفه اروح فين ومليش حد
مروان بضيق: تب اهدي خالص انتي فين وانا هجيلك
مرام بسرعه: لاء لاء مش عاوزه ازعجك
مروان بحده: انتي فين يامرام انجزي
مرام بدموع: انا في.............
مروان: تمام 10 دقايق وهتلقيني قدامك متتحركيش
وقفل الخط وهيا ققعدت علي احد المقاعد وكانت بتعيط جامد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد
كان طالع من الحمام وعاري الصدر فقعد علي الكنبه وحط ايده علي شفايفه تلقائي وابتسم غصب عنه
رعد بتوتر: اييه دايما اييه ازاي كملت. القرف دا
....... قاطع تفكير خبط الباب
رعد بحده: مين
حسام فتح الباب ودخل
رعد بهدوء: تعالي ياحسام
حسام قرب وقعد جمبه بضيق
رعد: مالك ياض
حسام بضيق: لو سمحت متتكلمش معايا تاني
رعد بمرح:وحيات امك ودا من ايه ان شاء الله وبعدين ماتولع
حسام بصله ببرود ومد ايده واخد تفاحه من طبق الفاكهه الي علي التربيزه وبدأ ياكل فيها
حسام: عارف يارعد يا اخويا مشكلتي ايه معاك انك بااارد
رعد قرب من ومسكه من قفاه وبرفعه حاجب: قولتلي بارد ها وايه كمان
حسام بتوتر: وعسول وامور وجامد وليك هيبه
رعد سابه وابتسم: خلاص متزعلش ياض انا عارف اني اتعصبت عليك
حسام ربع رجله: مدام كدا بقا انا مسامحك يخربيت قلبي الحنين ياجدع
رعد ضحك عليه وفضلو يهزرو كتير
حسام في نفسه: غريبه ياصاحبي بقالي سنين مشفتكش بتضحك اكيد بدأ ينسي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار........ وتحديدا في الجنينه كانت وقفه ندي جمب البسين وبتشرب شاي بحليب وكانت مندمجه جدا وكانت سرحانه وكانت لابسه بنطلون ترنج اوفر سايز وعليه هودي قصير من اللون الاسود وسايبه شعرها وكانت جميله
ندي بحزن: وحشني بيتي اوي يلا الله يسامحك ياعمي
اياد كان داخل القصر بس لمح حد في الجنينه فقرب يشوف مين ولاقها ندي
اياد بهدوء: ندي بتعملي ايه هنا
ندي بتوتر: انا اسفه حضرتك والله بس لقيت الكل نام فحبيت اطلع اشرب حاجه انت اسفه
اياد ضحك ودا نادرا علي توترها : س. اهدي بألف هنا انت بسأل بس ليكون في مشكله ولا حاجه
د
ندي: لاء حضرتك مفيش حاجه
اياد بهدوء: تب ممكن اقف معاكي
نديص بسرعه: اتفضل حضرتك يااياد بيه
اياد: احم بلاش بيه دي بقا اسمي اياد كلنا ولاد تسعه
ندي ضحكت: بس انا بنت 8بس
اياد بضحك: قوليلي ياندي انتي منين بقا
ندي بتوتر: من القاهره من هنا
اياد بإحراج: يعني مع احترامي ليكي شكلك بنت ناس مش غلبانه ووكدا
ندي بتوتر: اه فعلا اصلي من يعني من عيله كبيره
اياد: من عيله مين بقا
ندي بخوف: وعد مش هتقول لحد
اياد بإبتسامة: وعد.... ومدله ايده وهيا مسكتها وبعدين سابتها بتوتر
ندي: كدا وعد انا بقا ياسيدي من عيله السعدني
اياد بصدمه: عيله السعدني انتي تقربي لعاصم السعدني
ندي: ااه دا ابن عمي وووووووووو..........
↚
اياد بصدمه:يعني انتي بنت عم عاصم السعدني
ندي بحزن:ااه انا بنت مدحت السعدني
اياد في نفسه :ملاك لو عرفت ممكن تقتلها دا ليه مش ممكن يكون عاصم الي باعتها تتجسس لاء يا اياد شكلها غلبانه اوووف بقا
ندي:انت رحت فين يا اياد بيه
اياد:مرحتش في حته انا موجود اهو قوليلي بقا ازاي انتي من عيله السعدني وبتشتغلي خدامه هنا دا يعني انتو اغنيا
ندى بحزن وضيق:لاء دي حكايه طويله اوي يابيه
اياد بفضول:حابب اسمعها
ندي بتوتر:ممكن بعدين عشان مش مستعده
اياد:طبعا براحتك عن اذنك بقا تصبحي علي خير وادخلي يلا الجو برد ويستحسن متقوليش لحد في القصر دا انك من عيله السعدني وخصوصا ملاك
ندي بستغراب:اشمعنا ملاك مين تقصد الظابط
اياد:ااه انا حذرتك وربنا يستر لينا قاعده تانيه ياندي سلام
ومشي اياد وندي كانت مستغربه بس اتنهدت ودخلت القصر واتجهت لغرف الخدم الي جوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام
كانت قاعده لسا بتستني مروان وفجأه لقت عربيهفخمه وقفت قدامها وبتزمر لها مرام فكرته واحد بيعاكس بس اتطمنت لما لقت مروان نازل منها وبيجري عليها بقلق
مروان بقلق:انتي كويسه حد عملك حاجه
مرام مقدرتش تمسك نفسها وقربت حضنته وعيطت بحرقه
ومروان اتصدم بس سابها تطلع الي جواها وكان بيطبطب عليها بهدوء وبعد شويه مرام استوعبت وبعدت بسرعه عنه
مرام بتوتر:اسفه يا مروان بيه والله اسفه
مروان بإبتسامه:حصل خير تعالي اركبي
مرام قربت ومروان فتحلها الباب ولف ركب هو كمان وهيا ركبت وكانت مبهوره بجمال العربيه ومروان دور ومشي
مروان:حابه تتكلمي عن الي حصل متقلقيش ممكن اساعدك
مرام بتنهيده:انا.فعلا محتاجه اتكلم
مروان:وانا سامعك يامرام اتكلمي
مرام بحزن:الي حصل............... والله انا مظلومه
مروان قبض علي مقبض العربيه بقوه واتعصب جدا
مروان بغضب:وانتي ازاي متدفعيش عن نفسك قدامهم
مرام بخوف وحزن:انا والله اتكلمت كتير ودافعت بس هيا مصدقتنيش وكمان اخدت فلوسي كلها والله انا اسفه لو اازعجتك انا مش عاوزه بس غير حضرتك تشوفلي بس حته ابات فيها للصبح وبعد كدا ربنا يسترها معايا
مروان نفخ بغضب:عيب.الي بتقوليه دا يامرام انا مش عيل صغير وانتي ما ازعجتنيش انا الي رنيت ولو علي مكان انا هشوفلك شقه متقلقيش
مرام بسرعه:بس كدا كتير يابيه
مروان بهدوء:سبيها لله يامرام وربك هيكرم وبعدين هو ايه الي كتير بطلي هبل يلا عقبال مانروح نتعشي تكون الشقه جهزت
مرام بذهول:نتعشي؟!
مروان بضحك:ااه نتعشي انتي مبتكليش زينا ولا علي البناء الضوئي
مرام ضحكت غصب عنها ومروان ابتسم عليها:لاء بعرف اكل بس يعني انا اتعشي معاك وكدا الناس تقول ايه انت ماشاء الله ابن ناس ومعروف وانا علي قدي ويتيمه
مروان :علي فكره انتي عبيطه اوي عمر ماكان ابن الناس بالفلوس والعز يامرام ابن الناس بأخلاقه وتربيته كل الي بتشوفيهم بيتكبرو علي الناس دول مش ولاد ناس
مرام ابتسمت عليه وراحو يتعشوو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا في غرفه ابراهيم
كان قاعد بيشتغل في الاب توب وجميله بتقرب منه
جميله:كفايه بقا يا ابراهيم انت ليل ونهار شغال
ابراهيم:اخر حاجه بس وهخلص ياحبيبتي
جميله بقلق:ابراهيم انا قلقانه علي رعد اوي والشباب كلهم
ابراهيم قفل الاب وبحنان:اهدي ياجميله كدا وانتي جميله اوي رعد مش صغير واكيد هيرجع رافع راس بلده
جميله:كان نفسي يسيب الشرطه ويشتغل معاكم احسن
ابراهيم بتنهيده:احنا عرضنا عليه كتير وهو حابب الشرطه وان شاء الله خير ياحبيبتي
جميله:ان شاء الله
ابراهيم بخبث:اومال انتي حلوه كدا ليه
جميله بكسوف:بس بقا بتكسف
ابراهيم بضحكه خفيفه:لسا بتتكسفي ياجميله زي اول ماقابلتك
وفضلو يضحكو وابراهيم بيتغزل فيها وهيا مبسوطه بس قاطعهم رنه الموبايل
ابراهيم:الووو
مجهول:عملت ايه يا ابراهيم
ابراهيم بستغراب:مين معايا
مجهول:معاك صالح السمنودي
ابراهيم ببرود:ااه نعم عاوز ايه
صالح بضيق:عملت ايه في المزرعه هتبيع
ابراهيم:لاء مش هبيع والي عندك اعمله مش انا ابراهيم الدمنهوري الي بيتهدد
صالح بغضب:يعني مش هتبيع يا ابراهيم
ابراهيم ببرود:ااه مش هبيع انا حر ياجدع هو بالعافيه وياريت متلعبش معايا انا بذات عشان انا ورايا وحش ممكن ينهيك
صالح بستغراب:وحش؟! انت اتجننت يا ابراهيم ولا ايه
ابراهيم بغضب:احترم نفسك والزم حدودك واعرف انت بتكلم مين لو انت صالح السمنودي ف.انا واعوذ بالله من كلمه انا ابراهيم الدمنهوري فاهم
صالح بتوتر:هوريك يا ابراهيم وهاخد المزرعه بالحب بالغصب هاخدها
ابراهيم:اعلي ما فخيلك اركبه انا مبهتمش بأشكالك... وقفل
واتنهد بضيق
جميله:هو للسا مصمم علي المزرعه
ابراهيم بضيق:والله ما انا عارف ياجميله ربنا يستر انا مش عاوز مشاكل وبابا مصمم ميبعش ممع انها خطر اصلا
جميله بحب ومسكت ايده:يا ابراهيم ياحبيبي بابا مش وحش ومش طمعان في المزرعه ولا الي فيها بس هو عاوز يحافظ علي تراث اجداده فهمت
ابراهيم بخبث:بس سيبك انتي حلوه اوي اليله كدا ليه
جميله خدودها احمرت وابتسمت
ابراهيم بضحك:بحب انا الفراولة دي ههه.. وقرب ووووووو
(استغفرالله العظيم... عيب ياحاج 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام ومروان ...... وتحديدا في مطعم كانو بياكلو
مرام:الحمدلله شكرا يامستر مروان
مروان:الف هنا علي ايه دي حاجه بسيطه
مرام بخجل:بجد انا مش عارفه اقولك ايه بجد شكرا اوي
مروان بإبتسامه:ياستي سبيها لله وبعدين....
قاطعه رنه موبايله
مروان:الوو
المجهول:تمام ياباشا الشقه جهزت
مروان :تمام يا ابني انا جاي اهو خليك هناك ... وقفل
مروان:يلا الشقه جهزت
مرام:تمام.... وقامو ومروان حط الحساب في الدفتر وخرج
.......... في حي راقي واسمه كومباوند
مرام بإنبهار:انا اناهعيش هنا بس دا غالي اوي
مروان بهدوء :تب انزلي الاول يمكن الشقه متعجبكش
مرام نزلت بإحراج ومشيت وراه بتوتر وخوف
وصل مروان واخد المفاتيح من واحد واقف قدام الباب والراجل سابهم ونزل بعد مامروان شكره
مروان فتح الباب:اتفضلي يامرام.... دخلت مرام وانبهرت من الشقه الي كانت فخمه جدا
مرام بخجل:لاء ييامروان بيه انا مستحيل اقعد هنا دي باين عليها غاليه اوي وانا مقدرش علي ايجارها
مروان اتنهد:اولا الشقه دي ملكي ثانيا لو علي الايجار مش عاوز لحد ما تتظبطي امورك تمام
مرام بصتله ودموعها نزلت :انا بجد مش عارفه اقولك ايه
مروان بإبتسامه:متقوليش حاجه مبروكه عليكي انا خليته يحطلك اكل في التلاجه وكدا هسيبك انا بقا عشان ترتاحي
ولف عشان يمشي بس وقفه صوت مرام الي كان مخنوق
مرام بخنقه:مروان ....... لف وبصلها بدهشه
مرام بعفويه ودموع مكتومه:بجد شكرا انك شغلتني وشكرا انك جبتلي شقه مكنتش احلم اعدي من قدامها وشكرا انك صدقتني في الوقت الي امي مصدقتنيش فيه بجد شكرا من كل قلبي.....
مروان بدون وعي فتحلها درعاته وهيا جريت عليه وحضنته وعيطت جامد وهو كان بيمسح علي شعرها بهدوء
مروان:اهدي خلاص انا جمبك ومش هسيبك غير اما تعدي ظروفك الوحشه دي خلاص كفايه يامرام
بعد شويه مرام بتستوعب وبتبعد بسرعه وتوتر:انا.انا اسفه والله مش عارفه عملت كدا ازاي
مروان ابتسم وقرب وحط ايده علي راسها ونعكشلها شعرها وخرج وقفل الباب وهيا غصب عنها ابتسمت
وبعد كدا بدأت تلف في الشقه ودخلت الغرفه الكبيره وفتحت الدولاب ولقت فيه هدوم مروان فبتسمت واخد تيشرت من بتوعه ودخلت اخدت شاور ولبسته وبعد كدا نامت بإرهاق وتعب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح.... وتحديدا في اميركا في غرفه ملاك
بتصحي وبتكون دماغها بتوجعها جامد وبتلاقي هدومها مبلوله ومبتكونش فاكره اي حاجه
ملاك بوجع:ااه ياراسي انا ايه الي جابني هنا وهدومي مبلوله كدا ليه ...... وافتكرت انها شربت
ملاك بشهقه:يالهوي معقوله انا شربت.... وعيطت جامد
......
ملاك بدموع وقامت ومسكت راسها بجنون:سامحني يارب ونبي تسامحني انا عارفه اني غلطت يخربيت الغباء انا غبيه يعني هفضل ميتقبليش اي حاجه لمده40يوم ياربي حسبي الله ونعم الوكيل فيك يارعد...... وفضلت ندمانه و متضايقه لانها اول مره تشرب
قاطع تفكيرها خبط الباب فقامت فتحت وكان رعد وحاطط ايده في جيبه ولابس نظاره شمسيه وكان وسيم جدا ولابس تيشرت اسود ضيق وبارز عضلاته ومبين بنيته القويه وملامحه مرسوم عليها الحده وعيونه كعيون الصقر
رعد بحده:الهانم الي كانت سكرانه لسا صاحيه
ملاك بصتله بقرف وكره:انت ايه الي جابك اوضتي يابني ادم انت اصلا واتفضل امشي من هنا
رعد بحده وتحذير:لمي لسانك وانتي بتكلميني ياهانم والا انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه
ملاك بغضب:اوعي تفكر اني بتهدد ياض انت انا قدك وقد عشره زيك فشوفلك جمب عشان مش نقصاك
رعد ببرود:شكل القلم عجبك
ملاك بغيظ وتوعد:وربي مهعديهاولازم ادفعك تمنه غالي
رعد برفعه حاجب:الي عندكاعمليه ياقطه ويلا عشان بيجهزو الطياره وهيبعتولك بنات تجهزك بلبس وحاجات عشان تتحولي لانثي
ملاك مسكته من التيشرت بتاعه ونزلته لمستواها وبقت عيونهم قصاد بعض ومدت ايدها وشالت النظاره
ملاك ببرود:بس انا انثي غصب عنك وخاف مني يا ابن الدمنهوري.... رعد كان بيبصلها ببرود
رعد بهمس وصوت مخيف:انتي بوق اخرك فاضي
ملاك ابتسمت بخبث وفجأه قربت من ودانه وبهمس:انا مبتكلمش كتير انا بحب الفعل يا ابن الدمنهوري
رعد اتوتر بس حاول يداري توتره قدامها وبصلها ببرود وملاك بعدت ودخلت الاوضه وقفلت في وشه وهوا ابتسم غصب عنه ومشي
ملاك دخلت تاخد شاور
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري...... وتحديدا علي الفطار
كان الجميع متجمع حتي يارا .. دخل سالم وهما كانو مستنينه ومبدأوش لسا الفطار
سالم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
قعد سالم بهدوء والجميع بدأ ياكل
ابراهيم:مكلمتش محمود عرفت رعد سافر ولا لاء
سالم:ااه سافر ووصلو من امبارح
جميله بقلق:انا قلقانه عليهم اوي ربنا يسترها عليهم
ميرفت:فعلا وانا قلقانه علي زياد اوي اختفي فجأة ومشي قبلهم
سالم:زياد وصل قبلهم ياميرفت وربنا يخليهم للبلد
ريم:تعرف ياجدو انا مش صعبان عليا غير مين
سالم:مين ياحبيبتي
ريم بحزن:ملاك شكلها غلبان اوي ومرات ابوها بتعملها وحش....يارا اتضايقت وكانت بتغلي من الغيره
سالم بهدوء:لاء ياحبيبتي نرمين مش مرات ابوها دي امها
جميله بدهشه:امها؟!
ريم:ازاي ياجدو امها بجد
سالم:ااه والله امها الي اعرفه انهم كانو تؤام بس معرفش التانيه راحت فين
ميرفت:يعني ملاك عندها اخت
سالم:ااه ومعرفش هيا فين يلا ربنا يستر طريقهم
يارا بغيظ:يعني البنت دي مسافره مع رعد
مروان بستفزاز:ااه وعرفت كمان انها هتكون مراته في العمليه يعني يامساء الحب والرومانسية
يارا بغضب:انت بتتكلم بجد
علي بصرامه:يارا احترمي نفسك ومتدخليش في الي ملكيش فيه وانت يازفت اخرس وكمل طفح
مروان بضحك:وانا كنت اتكلمت ياعمي الله
ابراهيم:ياسلام عليك وانت كنت هتضيعنا في ملايين بس الحمدلله اتوكس بقا لولا الموظفه يا منيل
مروان شرق وقعد يكح وشرب وريم عطيته ميه وشرب بتوتر
مروان بضحكه سذجه:انت بتصدق الاشاعات دي ياحاج بردو عيب عليك انت سايب وراك اسد
ابراهيم بسخرية:تقصد قطه شيرازي
ريم ضحكت والجميع ضحك ومروان اتغاظ
ريم بضحك:ونبي ياقطه لتوصلني معاك لحد النادي هههههه
مروان بغيظ:عاجبك كدا ياسي بابا
ابراهيم بضحك:وفيها ايه لما توصل اختك
ريم بمرح:ياواد انا الملكه هههههه
مروان ضحك غصب عنه والكل كان مبسوط معادا يارا الي كانت بتولع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا...... وتحديدا في القاعه الرئيسيه تحت في الفندق كان المكان فاضي بس مليان ظباط وعساكر ورعد كان واقف وحسام جمبه وكان بيشرب سجاره ويرتدي بدله سوداء فخمه جدا وساعه من اللون الاسود ومرصعه بلألماس وهذه ملك رعد ومحفور عليها اسمه من تحت وكان يرتدي جزمه سوداء من الجلد الطبيعي وكان مصفف شعره وحاطط من برفانه الخاص الجذاب وكان وسيم جدا وباين عليه القوه والهيبه
رعد بزهق:هيا البت دي ما بتجيش بدري ابدا
حسام وكان يرتدي بدله من الون الرمادي وكانت فخمه وكان وسيم : يارعد اهدي واكيد زمانها نازله
اللواء والي كان عربي :خلو بالكم من بعض ياشباب واحرصو دول اذكياء جدا
رعد بثقه:ياباشا احنا مصريين يعني بإذن الله الموضوع خلصان
اللواء:وملاك خد بالك منها لان في واحد اسمه چون سميث زير نساء وممكن متفلتش من ايده
رعد بضيق وغيره:متقلقش هيا ماشيه مع راجل مش مع عيل وبعدين دي مراتي وانا هعرف احميها
اللواء:ربنا يستر ويوفقكو ياشباب وزياد متبينوش انكم تعرفو بعض ابدا هو هيتكلم معاكم برسميه متستغربوش
رعد:تمام.. واد يا حسام اوعي تكون غبي وتغلط
حسام بثقه:عيب عليك ياصاحبي دا. انا. انا ... وفجأه بلم
رعد برفعه حاجب:في ايه مالك بلمت كدا ليه
حسام بدهشه:بص وراك كدا
رعد بص وراه وانبهر من الحوريه الي نازله علي السلم الكبير وكانت ملاك ولابسه فستان احمر طويل وبحملات عريضه ومن ورا مقفول بأحبال كتير ومفتوح من اليمين لحد فوق الركبه بقليل وكانت سايبه شعرها وكان ويفي وشكله تحفه وكانت حاطه لمسات بسيطه من الميكب ولابسه شوز كعب عالي من اللون الاحمر ولابسه عقد من الالماس بتاعها وساعه من الالماس ولونها فضي وبتاعتها وجواها صورتها ولابسه اقراط رقيقه من الالماس وكانت حقيقي ملكه جمال وتشبه الحوريه
رعد في نفسه:يخربيت حلاوه امك ايه دا دي طلعت ملبن قال مش انثي قال دا كتله انوثه حرفيا
ملاك:صباح الخير
اللواء بإنبهار :صباح النور يا حضرت الظابط بجد ملكه جمال
ملاك بخجل:شكرا حضرتك
رعد اتعصب جدا لما لاقا كل الظباط والموظفين بيبصلها بإعجاب وحس انه عاوز يخبيها جواه
حسام بتصفير:ايه الحلاوه دي يابت اومال كنت عامله حوكشه ليه من شويه
ملاك داست علي رجله بالكعب وحسام صرخ ورعد ابتسم بخفه وقرب منها و هيا بصتله بإعجاب من وسامته حاولت تدرايه وهو مدلها ايده بهدوء وهيا ابتسمت وحطت ايدها في ايده وكانو لايقين علي بعض موووت واتجهو لبرا وركبو عربيه فخمه جدا وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
وبعد ساعات.... وتحديدا في مطار امريكا الشماليه
بتكون هبطت الطائره الخاصه الي ملك لروكي وعليها اللوجو بتاعه
رعد بحده:اجهزي واعك تغلطي وانت ياحسام احنا خلاص دخلنا في الجد الأكبر يعني مينفعش نغلط
ملاك بهدوء:خير ان شاء الله
حسام بجديه:انزل واتوكل علي الله ياصاحبي
فجأه باب الطياره بيتفتح ورعد بياخد نفس وبيقرب من ملاك وبيحط ايده في ايدها وهيا حقيقي بتكون متوتره
رعد بإبتسامه:هيا يا اوليڤيا
ملاك بهدوء:هيا ياروكي
وقربو من الباب ونزلو وهما ماسكين ايد بعض ونزلين بشموخ وهيبه وخصوصا رعد وفجأة لاقو مجموعه من الرجال وكان من ضمنهم زياد الي كان لابس بدله سوده ولابس سماعه في ودانه وهما عرفوه بس مبينوش
زياد بهدوء ورسميه:مرحبا سيد روكي مرحبا سيده اوليڤيا تفضلو معي انا جبريل المساعد الشخصي لماكس الزعيم
وبالفعل مشي زياد ووراه رعد وملاك وحسام
وركب ملاك ورعد عربيه لامبورجيني وزياد كان ركب عربيه تانيه هو وحسام وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... و تحديدا في المطبخ
كان كل الخادمات قاعدين وبيحكو بهدوء ومبسوطين وفي نفس الوقت الي بيقطع الخضار والي بتغسل مواعيين والي بتقطف ملوخيه والي بتمسح البوتجاز والي بتقطع اللحمه وفي غيرهم الي بينضف القصر انما دول للمطبخ بس ومن ضمنهم ندي الي كانت مبسوطه
احد الخدمات:والله انا ماعارفه اقول ايه ياختي الواحد تعب اوي
ندي بفضول:صحيح يابنات عندي فضول اسأل عن حاجه
احد الخادمات سها:قولي ياختي
ندى:هو مين ملاك
سها ابتسمت:ملاك دي كانت ملاك فعلا طيبه ايه وجمال ايه وحنيه ايه وشقاوه وضحك و كانت تحول حياتك من نار للجنه وكانت حرفيا اسم على مسمى
ندي بستغراب:اومال هيا عامله ازاي دلوقتي
سها بضيق:هيا طيبه جدا زي ماكانت بس بقت واحده تانيه بقت بتتعامل ببرود وبقت علطول بتغضب بسرعه وكمان ديما حزينه ووشها شاحب حتي بقالها اربع سنين مش بتيجي القصر غير اليومين دول بتيجي مره اه ومليون لاء
ندي بحزن:ودا ليه اكيد في سبب
خادمه اخري وتدعي سهام:انا عارفه ليه
الجميع:لييه؟؟
سهام:انتو ملاحظتوش ان الست مايا معتدش موجوده
ندي بستغراب:مين مايا
سهام بتذمر:دي انسانه متكبره جدا ومبتحبش غير نفسها وديما بتحب تأمرنا مع انها تؤام الست ملاك وشبه بعض بس بينهم فرق السما والارض وكمان علطول ملاك الي كانت ببتهزئ من الست نرمين ومتتكلمش ومايا هيا حبيبتها لغايه ما في ليله دخل اللواء محمود ابو الست ملاك وهو ماسكها جامد وهيا بتعيط وهو بيقولها اخرسي انا مش عاوز اسمع صوتك.... وضربها غير كدا انا معرفش
ندي بدهشه:ياااه بس دي ظابط فعلا
سها:ااه ظابط بس هيا مكانش حلمها الشرطه دي كانت نفسها في طب اطفال
قاطع كلامهم دخول نرمين الي كلهم سكتو ووقفو وحط وشهم في الارض معادا ندي الي مكنتش عارفه
نرمين بغضب:انتي ياحيوانه ازاي متقفيش زيهم
ندي:اسفه حضرتك مأخدتش بالي
نرمين بتكبر :اسفك مرفوض ومخصوم ليكي اسبوع
ندي بضيق:ليه ياهانم انا معملتش حاجه للخصم دا
نرمين :انتي ازاي تتجراي وتردي.عليا كداا
سها بسرعه:معلش ياهانم عيله ومتعرفش
نرمين:ابقي فهميها بقي ياسها وبردو مخصوم لها عشر ايام
ندي كانت هتتكلم بس سهام كتمت بوقها:تحت امرك ياهانم مش محتاجه حاجه
نرمين بتكبر:ااه كنت عاوزه منكو تعملولي عصير ولاصحابي قاعدين في الصالون برا احنا 8اعملو مانجا وفراوله وهاتو تسالي وخلي الي انتي كاتمه بوقها دي تجيبهم معاكو حالا ومش عاوزه رغي..... وخرجت
سها:نينيينني يخربيت التكبر
سهام بعدت ايدها عن ندي
ندي بغيظ:ليه كتمتي بوقي كنتي سبيني ادافع عن نفسي
سهام بخوف:لاء مش دي انتي لو كنتي نتطقتي كان زمانها خصمتلك الشهر كله
ندى:دي ست متكبره ايه دا
سها:ياستي واديها ايام وبنعيشها يلا بسرعه نحضرلها الحاجات احسن تيجي وهيا مش ناقصه
.......... في الخارج في الصالون كان قاعد نرميمن واصحابها والي كانو زوجات لواءات ورجال اعمال
احد السيدات:اومال فين نيره
نرمين:نيره راحت النادي النهارده لانها بقالها كتير مراحتش
احد السيدات:خلاص نشوفها فرصه تانيه
نرمين:قولولي بقا اخر سفريه روحتو فين
سيده اخري:انا اخر مره كنت في باريس
نرمين:واو انا بقالي فتره مسافرتش خالص ولا عملت شوبينج
احد السيدات:ليه كدا ياحبيبتي عيشي حياتك وبعدين يعني دا انتي من عيله النجار صحاب اكبر شركات في مصر والوطن العربي
نرمين بتكبر:والله ياحبيبتي الفلوس موجوده وملهاش اخر بس مليش نفس اجيب حاجه
سيده اخري:صحيح يانرمين فين ملاك بنتك
نرمين بتوتر وزهق: معرفش عايشه ومستقله برا القصر
احد السيدات:اصل الصراحه انا سيف ابني شافها وعجبته وكان عاوز يتقدملها
نرمين ببرود وكره:منصحكيش بيها دي بنتي ااه بس اخلاقها زفت وعلطول بتزعق دا غير انها متكبره وكمان عاقه بوالديها
السيدات بصدمه:ايه!!!!
احد السيدات:دي بنتك ازاي تقولي عليها كدا
نرمين ببرود:متشغليش بالك انتي انا مكنش ليا غير مايا
قاطع كلامهم دخول ندي وسهام وسها الي شايلين عصير وتسالي وكيك وحلويات فخمه وقربو وبدأو يحطو الحاجات بهدوء وكانو ماشيين
نرمين:استني يابت انتي
لف البنات وندي اتوترت:تقصدي انا
نرمين بتكبر:ااه يلا امسحي الارض عشان متوسخه
ندي بصت وكانت الارض بتلمع:حضرتك الارض بتلمع ومش عاليها نقطه تراب
نرمين قربت ومسكت كوبايه عصير وكبتها على الارض والجميع زهل من الي حصل
نرمين ببرود:بسيطه نضفي الارض يلا
ندي بقوه:حضرتك انا ااه شغاله عند حضرتك بس انتي ملكيش الحق تهنيني كدا واوعي تفكري اني هاخد منك الاهانه واسكت لاء انا انسانة زيك والي عندك عندي بالظبط وحتي الفلوس عندي ومتفكريش تقعدي كل شويه تتكبري علي حد لانك كدا مش هتوردي علي جنه ولو علي الارض انا مش هنضفها واقولك علي حاجه انا مستقيله
نرمين قربت عشان تضربها ورفعت ايدها ولسا هتضربها بس ندي مسكت ايدها وبصتلها بتحدي
ندي ببرود:اوعك تفكري تعملي كدا انا خلاص استقالت وهدخل الم حاجتي وهمشي يعني تتعاملي معايا بإحترام وانا هحترم انك قد امي..... وسابتها ودخلت المطبخ ووراها سها وسهام المصدومين وبعتو واحده تنضف الارض
احد السيدات:انتي غلطانه يانرمين ليه تعملي كدا
نرمين بجنون:بقا حتة خدامه تتكلمني انا كدا
سيده اخري:والله البنت ردها حلو وردت عليكي بكل احترام لاء وواستقالت كمان
......... في المطبخ
دخلت ندي وكانت عاوزه تعيط من الفرحه والحزن وانها اتهببت استقالت
سهام بإنبهار:اايه الحلاوه دي يا ندوش لاء يابت جامده
سها:واو بجد ردك تحفه هنتيها واحرجتيها بإحترام بس ليه استقالتي
ندي اتنهدت :انا كدا كدا مش همشي غير لما نيره هانم ترجع عشان هتديني بقيت حسابي وغير كدا عشان اودعها
سهام:يارب ترجعك وتخليكي هنا بس انت ليه استقالتي
ندي بضيق:لو مكنتش عملت كدا كانت هترفدني وهتهني
وفضلو يضحكو من قلبهم ونرمين برا بتولع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا الشماليه.... وتحديدا امام قصر ذهبي فخم وكان مفروش سجاده حمرا علي الارض وبيكون مستنيهم علي الباب رجال كتير ومعاهم بنات ومنهم حرس بتوصل العربيه وبينزل رعد وبعدين ملاك بكل هيبه
ملاك بهمس:يلا بسرعه انا هموت من البرد ايه دا
رعد:اسكتي خالص هندخل اهو ابتسمي
ومسك ايدها وهيا ابتسمت وكانت بتترعش فرعد حس برعشتها وقلع الجاكت بتاعه وحطه علي كتفها وهيا تلقائيا حضنت الجاكيت الي كان دافيء ورعد رفع كم القميص وعروق ايده القويه ظهرت ودا خلاه اوسم وبيمسك ايدها تاني وبيتقدمو لامام ووراه حسام الي بيترعش
حسام بهمس:واد يازفت عامل ايه
زياد:الحمدلله انا كويس اتأخرتو ليه انا كنت خايف
حسام:خير ان شاءالله بس الجو برد اويي
زياد:هيكون دافئ بداخل ياسيد مرقس
حسام استغرب بس اخد باله من الحارس الي قرب منهم عشان ياخد العربيه يركنها وراحو ورا رعد وملاك
ماكس بسعاده:اهلا اهلا بك ياسيد روكي
رعد ببرود:اهلا سيد ماكس
ماكس بإحترام:اهلا بكي ياسيده اوليڤيا ....ومسك ايدها وباسها بإحترام ورعد اتضايق
چون بإعجاب لملاك:اهلا وسهلا يا سيده اوليڤيا
ومدلها ايده بس رعد سلم عليه بدالها وضغط عليها بقوه
وچون اتألم وماكس قلق وخاف من المشاكل بس ملاك لمحت الراجل ابو شنب والي اسمه موسكو وابتسمت غصب عنها وكتمت ضحكتها بالعافيه وكذالك حسام بس رعد كان متماسك وحتي زياد الي بيضحك عليه من يوم مشافه
موسكو:اهلا اهلا ياسيد روكي كيف حالك
رعد ببرود وكاتم ضحكته بصعوبه:انا علي مايرام
موسكو بإبتسامه:اهلا سيدتي...... ومسك اصابعها وباسها بإحترام وملاك كانت هتموت وتضحك
احد الفتيات أنيتا:اهلا سيد روكي كم تشوقت لروءيتك
روكي:شكرا
ماكس بتوتر:تفضلو معي
رعد مسك ايد ملاك ودخلو جو القصر الي كان دافي عكس برا واتجهو للصالون وقعدو عليه وحسام قعد جمب ملاك وبقت ملاك بين رعد وحسام
ماكس بإبتسامه:انت السيد مرقس
حسام بتوتر:اجل
ماكس:احب اعرفكم بباقي الاعضاء اولا . أنيتا . مراتي ثانيا .چون. شريكي. ثالثا. جبريل. دراعي اليمين ومساعدي
رابعا.تارا. حبيبت چون. خامسا. السيد موسكو. المدير المالي ودراعي اليمين. سادسا. ماريا. حبيبت مارلي. سابعا. مارلي. محامي المافيا.
رعد ببرود:تمام.اعرفك انا روكي الزعييم ثانيا . اوليڤيا حبيبتي وشريكتي ومراتي وكل حياتي. ثالثا. مرقس. صاحبي ودراعي اليمين
الجميع:تشرفنا بحضرتكم
ماكس :سيده اوليڤيا ما رأيك في الثفقه
ملاك بجديه:جيده
چون بخبث:مارأيك بالقصر
ملاك ببرود:معقول القصر خاصتنا احسن واجمل ببكثير
ماكس بإحراج:علي قدنا سيدتي
رعد :الشنط بتاعتنا فين
ماكس:جبريل جبريل
قرب منه زياد بإحترام:تفضل سيدي
ماكس:شنط السيد روكي وزوجته والسيد مرقس
زياد:كله تمام والغرف جهزت زي ماحضرتك امرت والشنط وصلت
ماكس بإبتسامه :انا حبيت انكم تجلسو معايا احسن من الفندق
رعد ببرود:متي معاد وصول الرجال والشحنه
ماكس بتوتر :كمان اسبوعين
رعد بغضب:وانا مبستناش ياسيد ماكس
چون بقلق:اهدأ ياسيد روكي
موسكو:سيد روكي هذا تعاقد عالمي
رعد بحده:انا لدي اعمال واجتماعات في بعض الشركات ومينفعش افضل اسبوعين
مارلي بتوتر:سيد روكي نحن نعتذر لك ان هناك مشاكل عديده تواجهنا ونوعدك اانك لن تتأخر ابداا ولكن هذا تعاقد عالمي
رعد ببرود:سيد ماكس اريد ان ارتاح
ماكس بسرعه:تفضل سيد روكي غرفتك مجهزه بكل شئ تحبه وحتاجه ولكن هناك حفله ضخمه الليله ترحيب بك سيدي معادها الساعه10مساءً سننتظركم
رعد:اوكي يلا ياحياتي
ملاك وقفت ومسكت ايد رعد وحسام وقف
ماكس:جبريل ياجبريل حالا وصلهم غرفهم
زياد:تحت امرك يازعيم تفضلو معي
ومشي قدامهم وهما وراه بهيبه وهدوء
ماكس بغضب:چون لاحظ انك بالغت روكي هذا ممكن ينهينا في لحظه وملكش دخل ب اوليڤيا نهائيا مفهو
چون بخبث:انا لم افعل شيء ولكنها حقا شديده الجمال انا مشوفتش جمال زي دا قبل كدا
تارا بدلع:وانا يابيبي
ماكس بغضب:چون لو حصل حاجه او قربت منها انا هخلص منك
.....عند الشباب الي فضلو ماشيين ساكتين لحد فوق
زياد:هذا هو الجناح الخاص بك وجناح السيد مرقس في الاسفل بجانبي اانما هذا الدور ملكك انت وزوجتك
بص وراهم ولقو حارس
زياد بحده :ماذا تفعل هنا
الحارس بتوتر:انا اتفحص امانه الادوار سيدجبريل
زياد بغضب :تفضل سيد روكي لا يرغب في اي حرس هنا
الحارس نزل بسرعه وزياد حضن رعد وحسام
زياد:وحشتونى اوي انا مرعووب
رعد:اجمد ياض كدا مالك لسا المشوار طويل
حسام:ازاي صحيح ماشكش فيك وانت مساعده
ملاك:ااه فعلا
زياد:هحكيلكم بليل هنتجمع اهم حاجه خدو بالكو عيون الرجاله هنا كتير
ملاك:واد يازياد انا جعانه هاتلنا اي طفح في المخروبه دي
حسام :ااه وانا كمان ياجبريل
زياد بدهشه:واد يازياد دا انتي اخدتي. عليا جامد واتغيرتي
رعد بحده:زياد اسمع الكلام وهاتلها اكل وهات طفح لواد الي مبيبعش دا
حسام بغيظ:واد يخص عليك انا غلطان اني جيت معاكم انا هاخد ميكروباص من علي اول الشارع واروح
الجميع ضحك عليه
زياد:خد بالك الباب كاتم للصوت بس بردو اتكلمو بصوت واطي فاهم
رعد بحده: تمام
وبعدين رعد وملاك دخلو الجناح وحسام نزل مع زياد
ملاك بصت علي كل حاجه في الاوضه والي كانت حلوه وتشبه غرفهم في مصر بس بتكنولوجيا
رعد:اسمعي بقا انتي علي الكنبه وانا علي السرير
ملاك بغيظ:نعممم انا مش هنام علي كنب انت الي هتنام عليها
رعد قرب منها وشدها من وسطها لعنده وهيا حطت ايده عند صدره تبعده ورفعت وشها وعيونها اتقابلو ورعد ميل عند ودانها
رعد بهمس:وطي صوتك عشان محدش يسمعك يامراتي
ملاك بتوتر: لو سمحت ابعد مينفعش كدا
رعد بعد و ببرود :ما انا هبعد مفيش فيكي حاجه اصلا تشدني ليكي حتي مش قولت لك انك مفيكيش ذره انوثه
فجأته ملاك بقلم قوي نازل علي وشه وهو اتعصب وعروقه برزت وعيونه بقت حمرا من الغضب
ملاك بدموع مكتومه وغضب:انت انسان وقح وانا معتش عاوزه اتكلم معاك تاني ولو عليا انا اصلا الي مش بطيقك والقلم دا عشان حقي.... وسابته واتجهت للحمام وهو كان متعصب جدا
في الحمام قفلت ملاك الباب وقعدت وراه وعيطت جامد وبعدين قامت وقفت قدام المرايه وابتسمت بخبث
وبعد كدا بدأت تاخد شاور
في الخارج بياخد رعد بنطلون ميلتون اسود مريح وتيشرت اسود وبيروح حمام تاني في الجناح وبياخد شاور وبعد مده بيطلع وهو حاسس بذنب وبيقعد علي الكنبه وبيفتح الاب توب بتاعه الي جابه معاه وقعد يشتغل فيه ويبعت رسايل لمصر
.ملحوظة:
( رعد بيشتغل مع ابوه وجده في الشركه بس مش كتير بس بيتابع كل حاجه من الاب توب وبيروح الشركه احيانا بس ليه هناك مكتب زي مروان واعلي كمان)
بس بيلفت نظره ملاك الي اول ماشافها بلع ريقه بصعوبه لانها طلعت وهيا لابسه البرنص وسايبه شعرها المبلول وكانت حقا كتله انوثه
رعد بإستفزاز وعدم اهتمام:مكنش لازم تتطلعي كدا عشان تبيني انك انثي.....
ملاك اتغاظت وقربت منه وهو اتوتر وقفل الاب وهيا ميلت عليه ومسكته من التيشرت بإغراء ووشها بقا قصاد وشه
ملاك بهمس :اولا انا مبحبش البس في الحمام ثانيا انا حره مش عاجبك اتفضل برا ثالثا واهم ميخصكش انثي مش انثي دا شيء يخصني
رعد كانت متوتر ومش عاوز يضعف قدامها وكان نظره كله علي شفايفها وملاك بعدت بس هو مسكها وقعدها علي رجله وهيا خافت ودفن وشه في رقبتها
رعد بهيام:اولا انتي حره بس طول ما انتي علي اسمي كل حته فيكي ملكي
ملاك بضيق وتوتر:تب ممكن تبعد شويه مينفعش كدا
رعد خلاص مكنش قادر يسيطر علي نفسه وباسها فجأة بحنيه وايده كانت بتروح علي رباط البرنص عشان يفتحه
ملاك بخوف وتوتر:رعد
رعد بعد بسرعه وبصلها جامد وكان مصدوم دي اول مره تندهله بإسمه وهو حس انه اول مره يسمع اسمه
رعد بتوهان:نعم
ملاك بتوتر:رعد ممكن تبعد
رعد بهدوء:حاضر ياملاك
ملاك حست الاسم دخل قلبها لانه اول مره ينطقه وفضلت بصه في عيونه وبعدين قامت جري واتجهت للدريسنج وهو لعن نفسه الف مره انه ضعف قدامها واخد سجايره وطلع البلكونه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه النجار.... وتحديدا في مكتب يونس
كان قاعد وبيشتغل في الاب توب فجأة دخلت السكرتيره
السكرتيره:مستر يونس في واحده برا عاوزه تقابلك
يونس ببرود:مشغول
السكرتيره:تمام يافندم .... وخرجت
بس فجأه الباب اتفتح وهنا كانت الصدمه
يونس وقف بصدمه:مايا؟!!
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
يونس بدهشه:مايا!!!!
مايا بإبتسامه:لسا فاكرني يايونس
يونس بتوتر:انتي لسا عايشه ازاي مش معقول
مايا ببرود:انت زعلان انك شوفتني ولا ايه
يونس بسرعه:لاء بس انا مصدوم مش معقول انتي ازاي عايشه دا انا شايف جثتك بعيني
مايا اتنهدت:عاوزه اروح يايونس ممكن اناجيت علي هنا عشان حبيت اعملها مفاجأة في البيت هناك
يونس اخد جاكته بدهشه وتوتر :اتفضلي معايا بس
مايا:يونس مش عاوزه كلام انا مش قادره اتكلم
ملحوظه:
(مايا وملاك توأم بس مايا الاكبر بدقايق وكمان شبه بعض جدا بس مايا شعرها اسود وعيونها ونفس اللون وملاك اجمل منها بكتير رغم تشابه الملامح جدا الا انهم مش متشابهين في الصفات والاخلاق والطيبه والجمال)
ومشي يونس الي مصدوم ومايا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء....في اميركا ...... وتحديدا في قصر ماكس
كان تجمع اكبر رجال الاعمال في الغرب والوطن العربي وكان في اكثر من زعيم مافيا وزوجتهم وكان ماكس وموسكو ومارلي وچون وزياد وحسام نزلو وبيتكلمو مع بعض والجو كان هاديء لحد ما
ماكس:سيد مرقس اين السيد روكي
حسام بتوتر:اكيد زمانه ناززل
ماكس بضيق:عليك بستعجاله الرجال تسأل عنه هو والسيده اوليڤيا
حسام بإبتسامه:ااها وصل الزعيم
بص ماكس علي السلم وكان نازل رعد وهو لابس بدله سوداء وقميص اسود وجرفاتي نفس اللون وكانت عضلات بارزه بشكل ملحوظ ويرتدي جزمته الغاليه من الجلد الطبيعي وساعته السوداء الخاصه والمرصعه بلألماس ودبلته السوداء وشعره البني الناعم وكان مصففه بمهاره وعطره الجذاب المصنوع لرعد الدمنهوري خصيصا وكان وسيم جدا وكان له هيبه ورجوله خاصه وماسك موبايله الايفون ذات الجراب الاسود وعليه صقر مطلي بذهب وهذا هاتف رعد الخاص جميع الفتيات انبهرو بجماله ونظرو له بإعجاب وكان نازل لوحده
ماكس بصوت عالي وابتسامه:اقدم اليكم السيد روكي
سقف الجميع بحرارة ورعد كان بيبصلهم وبس
ماكس بإبتسامه:اين السيده أوليڤيا
رعد ببرود:ستأتي بعد قليل
ماكس:تفضل معي اعرفك علي باقي الاعضاء خاصتنا
ومشي هو ورعد ووراهم حسام وزياد وبالفعل رعد كان مندمج جدا ومركز في التفاصيل وهو اصلا كان بيتكلم بطريقته العاديه واللبس كان بتاعه وكل حاجه ملكه الفرق بس انه واخد اسم واحد تاني
الناس كلها وجهت انظارها للسلم وانبهرو ب الحوريه الي نازله من عليه وحسام غمز لرعد الي بص ولاقها وسرح
فيها وهيا نازله وكانت لابسه فستان نبيتي ضيق وطويل وكان بحملات رفيعه ولابسه شوز من نفس اللون بكعب عالي وكانت عامله شعرها كحكه ومنزله خصلاتين وحاطه روج من اللون النبيتي الي زادها اغراء واثاره وحاطه لمسات ميكب خفيفه ولابسه عقد من الالماس الخالص ودا ملكها هيا اصلا وكانت حقا شديده الجمال
رعد قرب من السلم وحط ايده علي وسطها وقربها منه وهيا اتوترت بس حست بشعور غريب
وكانت الفتيات بتبصلها بغيره من جمالها ومن قربها منه وفي بعض السيدات كانت مبهوره من جمالها وانما الرجال فكانو هيموتو عليها ومن جمالها وخصوصا چون الي حطها في دماغه ورعد كان هيموت من الغيره
ماكس قرب منها بإحترام :حقا انك شديده الجمال ياسيده أوليڤيا
ملاك :ميرسي
حسام قرب منها هو وزياد
زياد بهمس :والله طلعتي حلوه اهو ياشيخ العرب
حسام ضحك وملاك ضحكت بخفه ورعد اتعصب
رعد بغضب:كل واحد يشوف هو رايح فين يلا
حسام وزياد بعدو بسرعه وخوف وملاك اتوترت والناس بدأت تقرب وتسلم عليهم وبيشكرو فيهم وانهم لايقين علي بعض
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار.... تحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع وبيتكلمو
نيره:اهدي علي البت شويه يانرمين انا رجعتها
نرمين بغيظ:بس دي اجرأت ومسكت ايدي لاء وكمان بترد عليا
قاسم:نرمين البت غلبانه وانتي الغلطانه ليه تكبي العصير
نرمين :ياعمي هو. هو.... قاطعها دخول مايا ووراها يونس
نرمين بصدمه ودموع :دي دي مايا ولا انا بحلم
محمود بدهشة:ااه والله هيا بس ازاي
حسين :انتو بتتكلمو جد
مايا:وحشتوني اوي اوي ياعيلتي
نرمين جريت عليها وحضنتها ومحمود كمان حضنها وهيا حاضنه نرمين
قاسم بذهول:ازاي!!!
اياد بصدمه:والله ما انا عارف
نرمين بدموع وحب:انتي بجد عايشه ازاي يا مايا ازاي
مايا بإبتسامه:لاء دي حكايه طويله ياجماعه بعدين
محمود باس راسها:الحمدلله انك بخير
مايا قربت من قاسم:جدو وحشتني
قاسم. قرب منها وحضنها ودموعه نزلت لانه بيحبها جدا اكتر من ملاك
مايا سلمت عليهم كلهم ونرمين كانت طايره بيها
مايا:ممكن ارتاح
نرمين بفرحه :اوي اوي ياعمري اوضتك كانت بتتنضف كل يوم لاني كنت قاعده فيها دايما وهدومك. فيها
مايا ابتسمت وقامت طلعت فوق
ممحمود:هنستناكي علي العشا
مايا بصوت مسموع:اوكي يابابي
حسين:ازاي يايونس لقيتها فين
يونس بعدم اهتمام :عادي هيا الي جاتلي الشركه انا راجع الشركه... ومشي ببرود واياد راح وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في امريكا... كانت ملاك واقفه مع أنيتا والنساء بتسلم عليها ورعد مع الرجال وعينه عليها
ماكس بإبتسامه:يلا ياجماعه فقره الرقص
كل واحد اخد حبيبته ومراته وقربو يرقصو سلوو وقرب چون من ملاك بخبث ومدلها ايده
چون بخبث:تسمحيلي برقصه دي ياسيدتي
ملاك بصت علي ايده بتوتر بس فجأه لقت ايد قويه بتسحبها من وسطها لصدره ورفعت راسها لاقته رعد
رعد بغضب:وانا مش شايفني
چون بخوف وتوتر:سيدي هو . هو
ماكس بسرعه: چون روح كلم تارا يلا
مشي چون بخوف وماكس اتكلم بتوتر:اسف سيدي تفضل
واتحرك بسرعه من قدامهم وملاك فرحت وكانت متوتره
رعد مدلها ايده وبهمس:تسمحيلي برقصه دي ياملاك
ملاك ابتسمت وحط ايدها في ايده بتوهان وبدأو يرقصو وهو دفن وشه في رقبتها وحاطط ايده على وسطها وهيا
كانت لافه اديها حوالين رقبته ودافنه وشها في صدره
ونسو المهمه والناس وكل حاجه حواليهم
رعد بهيام:ريحه شعرك تجنن انتي كلك تجنني ياملاكي
ملاك بخجل:ملاكي ايه ملاكي دي
رعد بعد وبص في عيونها بهيام وهيا كانت مركزه معاه وفجأة بدون وعي باسها بحب وحنيه وهيا ممنعتوش
والناس اخدت بالها ورعد بعد عنها والكل سقف لهم وملاك اتكسفت ودفنت وشها في صدره بخجل وهو ابتسم بخفه
حسام بإبتسامه:كنت عاارف انها هتخطف عقله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
بعد مرور اسبوع.... والي حصل ان رعد وملاك قربو من بعض ورعد اتأكد انه بيحبها وبيغير عليها بس خايف لتكون مبتحبوش والخطه لسا ماشيه زي ماهيا وهما اتأقلمو هناك ومروان ومرام قربو من بعض ومرام بقت بتحبه جدا ومروان معجب بيها بس ويارا لسا قاعده بتغل وتاكل في نفسها ومستنيه رعد بفارغ الصبر يرجع ومايا العيله كلها طايره بيها معادا يونس واياد الي مش مهتمين وندي واياد بقو يتكلمو كل يوم بليل في الجنينه وبقو صحاب ومايا مسألتش علي ملاك خالص
%%%%%%%%%%%%%%
في امريكا...... وتحديدا في الصالون
كان قاعد رعد مع ماكس وبيتكلمو وجمبه حسام وزياد جمب ماكس
رعد بحده:ماكس انا لا اثق في هؤلاء الأشخاص لا تختبر صبري
ماكس بهدوء:اسمعني جيدا ياروكي سنجرب هذه الثفقه كتسليه لحد وصول الرجال
رعد بتنهيده:اوكي
ماكس:جبريل اذهب وحضر الياخت لدينا رحله لمده يومين
زياد:تمام كم فرد
ماكس بإبتسامه:مارايك ياروكي
رعد:لايوجد مشاكل
ماكس:انا وانيتا واوليفيا وروكي وچون وتارا وماريا ومارلي ومرقس وانت اكيد
زياد بجديه:اوكي ياسيدي بس والسيد موسكو
ماكس بعد اهتمام:لم يأتي هو في فرنسا
زياد اومأ له وخرج ورعد اتنهد وقام واتجه للجناحه
...... في الجناح
كانت ملاك واقفه قدام المرايا ولابسه بيجامه هوت شورت ابيض وتيشرت بنص كم بينك وكانت بتسرح شعرها الطويل البني بهدوء وبتفكر في رعد لانها بدأت تحبه
فجأه دخل رعد ولاقها كدا وابتسم بخفه جدا وقلع التيشرت وبقا عاري الصدر وكان لابس بنطلون اسود رياضي ومريح وقرب منها وحضنها من ضهرها ولف ايده حواليين بطنها ودفن وشه في رقبتها وهيا بصت في المرايا واتوترت جدا
ملاك بتوتر:رع.رعد
رعد بهيام:امممم
ملاك بخوف:ممكن تبعد شويه
رعد:تؤتؤ انا عاجبني كدا..... وحاولت تبعد عنه لاكن هو مسك فيها اكتر
ملاك استسلمت لانها مش هتقدر عليه:تب ممكن اسرح
رعد ابتسم ودي اول ممره هيا تشوفه بيبتسم فلفت ليه وبصتله بدهشه:الله ما انت بتضحك اهو وعندك غمازات كمان هههههه
رعد برفعه حاجب:بتضحكي علي ايه
ملاك بضحك:الصراحه كنت فكراك مبتعرفش تضحك
رعد تاهه في ضحكتها وقرب منها وهيا كانت بترجع لورا بتوتر لحد ما خبطت في التسريحه وهو قرب منها جامد وفجأه مسكها من وسطها شالها وحطها عليها حط ايده علي حافه التسريحه وحاصرها
ملاك بتوتر:رعد هو هو في حاجه النهارده
رعد بهيام وهو بيبص علي شفت"يها:تؤ مفيش حاجه عادي
ملاك:تب هو..هو ممكن تبعد بقا
رعد ابتسم وقرب طبع قبله خفيفه جدا علي خاصتها
وهيا اتصدمت وفتحت بوقها ورعد مسك الفرشه وبدا يسرحلها شعرها وهيا مصدومه وهو ضحك جامد علي منظرها وهيا ابتسمت غصب عنها وهو حب يلعب علي اوتارها فقرب منها اكتر
وباسها بحنيه وبعد كدا بشغف وهيا ما منعتوش بالعكس دي تجاوبت معاه وهو فرح جدا انها طلع ليها مشاعر نحيته والا كانت بعدته وبعد فجأه وهيا اتكسفت جدا ونزلت وجريت علي الحمام وقفلت الباب وصدرها بيعلو ويهبط جامد وقلبها بيدق بقوه ورعد ابتسم عليها وكان فرحان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصرالنجار......... وتحديدا علي الغداء
بيكون الجميع متجمع علي الغداء حتي يونس معادا مايا
قاسم بضيق:فين مايا مجتش ليه
نرمين بحب:كانت نايمه صحيتها وقالتلي هغير وانزل
محمود بفرحه:انا حقيقي مش مصدق نفسي وحاسس اني بحلم
نرمين:وانا كمان مش معقول مايا عايشه بجد
حسين بإبتسامه :ربنا يخليها لينا والله عملت حس في البيت
فجأه بتنزل مايا وهيا لابسه فستان احمر ناري وضيق جدا لفوق الركبه بقليل وسايبه شعرها وحاطه كثير من مساحيق التجميل والبرفيوم ولابسه كعب عالي جدا لونه أحمر
مايا بإبتسامه:مساء الخير
الجميع: مساء النور
قاسم بحب:عامله ايه ياحبيبتي
مايا:الحمدلله ياجدو انا كويسه
يونس بضيق :عمي متعرفش اي حاجه عن ملاك
محمود ببرود:لاء الي اعرفه انهم وصلو من اسبوع ومعتش اعرف اي حاجه
يونس بحزن:انا برن عليها كل يوم ومقفول وغير كدا بتكون اونلاين ومبتردش او بتكنسل عليا
نرمين بعدم اهتمام:فكك منها دي بنت عاقه انا مليش غير مايا
قاسم بتنهيده:ربنا يرجعهم بسلامه
مايا بستغراب:هيا ملاك فين اصلا انا مشوفتهاش خالص اتجوزت ولا ايه
محمود:ملاك بقت اهم ظابط في المخبارات وهيا دلوقتي في مهمه رسميه خارج مصر
مايا بصدمه وغل واضح:ظابط ازاي ملاك بقت ظابط
يونس ببرود:ملاك بقت من اكفيء الظباط وعموما ربنا يوفقها وترجع بسلامه
مايا جززت علي سنانه وبدأت تاكل:تب وعاصم السعدني
الجميع ضحك معادا يونس ومايا استغربت
قاسم بضحك:ملاك كانت عبيطه وطيبه فخانها مع واحده وهيا اتصدمت وسابته
مايا اتوترت ويونس بصلها بكره وقال:اولا عاصم ملوش ذنب ،،الذنب ذنب الواطيه الي كانت معاه اصلها كانت بتهدده بحاجه... وضحك بسخريه ومايا اترعبت
مايا:ما بردو ملاك الي غبيه انا ياما حذرتها تبعد عنه مكنتش بتسمع الكلام اكيد لسا ضعيفه وغبيه زي ماهيا
نرمين ببرود:ريحي نفسك ياحبيبتي ومتجبيش سيرتها
اياد بقرف:اتقو الله حرام عليكم
مايا بتمثيل الحزن:مش القصد بس انا زعلت عليها ياحراام دي غلبانه وضعيفه وياترا هتعمل ايه ولا هتحب تاني ازاي او مين هيتجوزها او ممكن متثقش في حد
يونس وقف بغضب:اسمعي يامايا انا مسمحلكش تتكلمي عنها كدا كل الي قاعدين دول ملهمش لازمه ولا عندهم ذره رحمه وانتي زيهم بظبط وملاك بقت شيطانه متعرفش الرحمه ولو علي مش هتتجوز فأحب اقولك ان ملاك متجوزه رعد الدمنهوري ظابط في المخابرات ورجل أعمال من اكبر رجال الأعمال في االشرق الاوسط وملاك لما هتيجي هتعرفك قيمتك ولو علي عاصم... وضحك بسخريه
،،، فهيا سابته واحب ااقولكم انكم كلكم منافقيين انا معتش جاي هنا تاني..... ولف ومشي
اياد وقف وبصلهم بكره وقرف:واناكمان همشي عشانكم منافقيين فعلا فينك ياملاك تيجي تعرفي كل كلب قيمته
وخرج ورا يونس والعيله كانو مصدومين ونيره وحسين وقاسم اتأثرو واتضايقو بس مش اوي
قاسم ببرود:كملو اكل يلا وما تخادوش في بالكو
(انا شخصيا اتشوقت ان ملاك ترجع بسرعه 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري..... وتحديدا في الجنينه
كانت قاعده جميله وميرفت ويارا الي بتلعب في الموبايل
ميرفت:اومال فين ريم
جميله:راحت تقابل صحابها مشافتهومش من زمان
ميرفت:كلمتي رعد
جميله بقلق:لاء تليفونه مقفول ربنا يرجعهم بسلامه
ميرفت بطيبه:اللهم أميين
يارا بغيظ:هو رعد هيتأخر ولا ايه
جميله:والله ما اعرف عنه حاجه حتي لما كلمت نيره اسألها علي ملاك لو بيكلموها وكدا قالتلي لاء واه صح احنا معزومين عندهم علي العشا بكرا عشان بيقولو ان اخت ملاك التوأم رجعت
يارا بذهول:اختها التوأم
ميرفت:وهيا عندها اخت
جميله:بيقولو بس دي كانت ميته بس طلعت عايشه
يارا بستغراب:ازاي
جميله :والله ما عارفه بكرا هنروح وهنشوف ريحي دماغك
يارا فضلت تفكر والجميع كان مستغرب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا........ وتحديدا في جناح رعد
كان بيلبس بدلته وملاك كانت لسا في الحمام
رعد بصوت مسموع :اطلعي ياملاك متخافيش
فجأه الباب اتفتح وخرجت ملاك
ملاك بتوتر وضيق:انا مبخافش بس اوعك تفكر تعمل كدا تاني فاهم والا هفصل رراسك عن جسمك
رعد كتم ضحكته:ماشي تب يلا ادخلي البسي عشان خارجين رحله
ملاك برفعه حاجب:رحله رحلة ايه دي
رعد بهدوء:طالعين يومين علي ياخت
ملاك بسعاده:قول والله
رعد بإبتسامه خفيفه:والله ياستي
ملاك بفرحه طفوليه:واووو حالا هلبس
وجريت علي الدريسنج بس وقفت فجأة ورعد استغرب
ولفت وبصتله
رعد ببرود:ايه الي وقفك ما يلا البسي وبعدين انتي بتبصيلي كدا ليه
ملاك:انت هتروح كدا
رعد:ااه مالي
ملاك:يعني انا ملاحظه ان الرحله مش لايق عليها بدل
رعد بحده:لاء مش هغير انسي انا كدا تمام انا بحب البدل حتي وانا في مصر
ملاك ابتسمت بخبث وقربت منه بدلع:يعني ينفع يارعد تنزل كدا لاء عيب في حقي تعالي البس حاجه علي زوقي
رعد شدها من وسطها بخبث:خدي بالك اني حذرتك دلعك دا هيوديكي في داهيه
ملاك ضحكت بقوه وهو ابتسم علي ضحكتها وبهمس:اياكي تتجرأي وتضحكي قدام حد كدا
ملاك ابتسمت ومسكته ومن الجرافته واخدته وراها الدريسنج وهو كان سرحان في عيونها وماشي مش حاسس بنفسه
....... بعد مده بيطلع رعد من الدريسنج وهو لابس بنطلون جينز ازرق واسع وقميص بيج وكوتش ابيض وكان وسيم جدا وكان لابس ساعته وكانت من ماركه عالميه ومصنوعه لرعد خصيصا من الفضه الخالص ومصفف شعره ولابس نظارته الشمسيه
رعد بضيق:انا مش عاوز انزل كدا
ملاك برجاء:ارجوك ونبي ونبي دا انت كدا قمور اوي
رعد بخبث:عجبتك ايه. رايك
ملاك قربت منه بتوتر ووقفت علي رجله وباسته من خده وهو اتصدم بخفه وهيا جريت علي الدريسنج وقفلت الباب وهو ابتسم ابتسامه واسعه غصب عنه
........ بعد مده بتخرج ملاك وبتكون لابسه فستان لونه اصفر فاتح مايل لابيض وطويل والزراعين نازل علي االاكتاف وسايبه شعرها ولابسه هيلز ابيض ولابسه سلسله رقيقه الماس وفيها فص اصفر صغير في النص ولابسه انسيال وكانت حاطه لمسات بسيطه جدا من الميكب وكان شكلها يجنن
ملاك بطفوله:ايه رايك
رعد رفع عينه وانبهر من كتله الانوثه والجمال الي قدامه
وقام وقف وقرب منها
رعد بهيام:ولا غلطه حقيقي ولا غلطه ياملاكي
ملاك ابتسمت بخجل:ايه ملاكي دي
رعد بحب:ايوا حبيت الاسم دا اكتر و.... قاطعه خبط الباب
رعد بضيق:من الطارق
حسام:انا مرقس ياسيدي ممكن ادخل
رعد:ادخل
دخل حسام وقفل الباب واتنفس براحه بس انصدم من للبس رعد
حسام بدهشه:اوبا دي الحكايه كبرت انت غيرت البدله والاسود امتا وايه الحلاوه دييابت
رعد بصله بغيره وحده ومسكه من قفاه:عاوز ايه الي جابك
حسام بتوتر وخوف:ماكس وچون مستنين تحت وقالولي اطلع ااندهلك
رعد بحده:تب انزل وانا جاي وراك
حسام بعند:لاء انا هنزل معاكم يلا انت وهيا
ملاك:خلاص يارعد يلا
حسام بذهول:رعد اوبا الله يرحم لما كنتو بتشدو في شعر بعض من يوميين
ملاك بصتله بغيظ ورعد قرب من ملاك ومسك اايدها ونزلو ووراهم حسام المصدوم
........ تحت في الصالون
چون بضيق:هو اتأخر ليه روح شوفه ياجبريل
زياد بتوتر:اكيد هينزل
ماكس بهدوء:جون لو فكرت تغلط انا هقتلك فاهم روكي لو غضب مش هيسمي علينا فاهممم
چون بخبث:بس مراته دي مكنه الماني من الي خلصو دي جامده اوي يا ماكس
ماكس بحده:چون
تارا بضيق:وانا ليس لدي وجود في حياتك ياچون
چون بوقاحه:انتي قلبي وعقلي يا تارا... وباسها بخفه
زياد بإبتسامه:لقد وصل السيد روكي
بص الجميع علي السلم وكان شكلهم يجنن ولايقين علي بعض جدا وتارا اعجبت برعد جدا وچون كان بيبص لملاك بإنبهار وشهو*ه وماكس بيبصلها بإعجاب وزياد مصدوم ان رعد غير الاسود والبدله
رعد:مساء الخير
الجميع:مساء النور
رعد:هل سنرحل
ماكس بإبتسامه:نعم السيارات جاهزه تفضلو
ملاك :هل انتم قادمون معنا
انيتا:نعم ياسيدتي نحن قادمون معكم ولو سندايقكم لن نأتي
ملاك بسرعه وابتسامه:لا يا انيتا انا لا اقصد هذا اريد انا اعرف فقط
انيتا بصتلها بإبتسامه وملاك بدالتها اياها وتارا بصتلها بغل
مارلي:يلا يا جماعه
وخرج الجميع وركبو العربيات وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
عند عاصم.... كان قاعد في مكتبه وبيشتغل وفجأه بص علي المكتب شاف صورته هو وملاك كانت في ثانوي وكانت بريئه جدا وهو كان في الجامعه ومبتسم وسرح فيها وفي ضحكتها
عاصم بدموع:وحشتيني اوي ياملاك انا عارف اني غلطت والله غصب عني انتي عارفه اني والله مظلوم انتي كنت ملاك في حياتي انا غبي. غبي
فجأة الباب خبط ومسح دموعه بسرعه
عاصم بحده:ادخل
اتفتح الباب ودخل المساعد رجب
رجب بتوتر:ملاك برا وعاوزه تقابلك
عاصم بذهول:اايه
رجب:والله واحده برا نفسها
عاصم بسرعه:دخلها
رجب:تمام.... وخرج ودخلت مايا
عاصم وقف بصدمه:مايا ازاي دا حصل
مايا بحب:وحشتني ياعاصم اوي وحشتني.... وجريت عليه وحضنته وهو مصدومه ومتحركش
استوعب عاصم وزقها بقوه:ايه الي جابك وانتي عايشه ازاي
مايا بسخريه:كنت فاكرني هموت في الحريقه ولا ايه انا نطيت من الشباك في البحر وهربت لبرا
عاصم بكره:ياريتك كنتي ميته انا بكرهك اطلعي برا
مايا كانت هتتكلم لمحت صورته مع ملاك فقربت ومسكتها
مايا بعصبيه وغل:ليه بتحبها هيا ليه مش انا دي واحده غبيه ومتخلفه لييه مش انا اتكلم ليه بتحب العبيطه دي
عاصم بغضب:احترمي نفسك ومتتكلميش عليها كدا فاهمه والا هقتلك وانتي واقفه ومش هسيبك غيرمتأكد انك موتي المرادي
مايا بغل:هفضل اكرهها ياعاصم وعمري ماهحبها لانك بتحبها هيا مش انا مع اني احلي منها بكتير واعقل ومش عبيطه زيها
عاصم بسخريه:يمكن تكونو نفس الشكل ونفس الدم بس الفرق بينكم السما والارض
مايا بكره لملاك:صدقني ياعاصم انا هقتلها والمرادي مش هتعرف تنقذها مني ولو هعمل اي حاجه هخلص عليها وانت هتكون ملكي وليا
عاصم مسكها من فكها بقوه:ابقي فكري بس مجرد تفكير مش تنفيذ وانا هدمرك وهخليكي تتمني المو*ت كل دقيقه
مايا بوجع:ابعد عني ياعاصم ابعد .... عاصم سابها وبصلها بش"ر
عاصم ببرود:اطلعي برا
مايا بغل:انا همشي بس الي عملته معايا زمان متنسهوش لانه هيتكرر تاني وانا ببشرك يا عاصم انت ليا فاهم
عاصم بقرف:مايا انتي عمرك ماحبتيني انتي قربتي مني زمان بس عشان شوفتيني مع ملاك واننا بنحب بعض بس عشان تعرفي انك بغل
مايا بخبث:اوكي ياعاصم سلام بقا اصلي راحا اخطط لملاك عقبال ما ترجع
عاصم بستغراب:ترجع منين
مايا ببرود:ميخصكش.... وخرجت
عاصم بصوت جوهري:رجببب
رجب بسرعه:ايوااا ياباشا
عاصم بش"ر:وراها وتعرفلي كل حاجه هيا بتخطط ليها وتإب وتغطس وتعرفلي ملاك النجار فيين
رجب:تحت امرك ياباشا.... وطلع جري وعاصم مسك الطف"ايه الي قدامه ورماها في الارض بقوه
عاصم بعشق مجنون:هرجعك لحضني مهما كان التمن ياملاك انتي ليا وهتفضلي ليا وحتي لو هضحي العمر كله انتي ليا وبس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا...... وتحديدا في ياخت كبير جدا من اللون الابيض والذهبي وكانو وصلو وقاعديين علي الكراسي الي في الدور الي فوق وملاك سابتهم وراحت علي حته عاليه في اخر الياخت ومحاطه بسور صغير ووقفت ورفعت ايدها وكانت مبسوطه جدا
ملاك بتنهيده:ياااه الفيووو تحفه
فجأه لقت حد بيحضنها من ضهرها ومحاوط بطنها بإيده ودفن وشه في رقبتها وهيا اتخضت
رعد بهمس:شششش اهدي دا انا
ملاك ارتاحت انه هو:ايه الي جابك
رعد:لقيتك اختفيتي قولت اشوف روحتي فين
ملاك بغيظ:بس انا عاوزه استمتع ابعد شويه انت مالك بقيت ملزق كدا ليه يا واد انت
رعد بضحك:ملزق يامعفنه الحق عليا بدلعك
ملاك ابتسمت غصب عنها وضحكت وهو كان مبسوط
رعد بهيام:وحشتينييي
ملاك اتجمدت والكهرباء سارت في جسدها من الصدمه
رعد بحب:امم مرضتيش لييه
ملاك بتوتر بعدت عنه ولفت وبصتله بدهشه ومسكت وشه بين اديها الصغيرتان وهو مبسوط
ملاك بذهول:رعد انت كويس
رعد ابتسم :ااه كويس طول ما انتي قدامي
ملاك اتصدمت اكتر بس ضحكت بصوت عالي وهو اتعصب
رعد بغيره وحده:متضحكيش كدا تاني واحنا في مكان فيه حد فاهمه لما نكون في اوضتنا لوحدنا اتضحكي كدا
ملاك بصتله بذهول:انت سخن ياحبيبي ياقلب امك انت تعبان ولا حاجه
رعد بخبث وحب:قوليها كدا تاني
ملاك بغباء:اقول ايه
رعد:الي انتي كنتي لسا قايلها
ملاك: انت تعبان ولاحاجه
رعد:لاء الي قبلها
ملاك :ياقلب امك
رعد بإبتسامه:الي قبلها بقا
ملاك بعفويه: انت سخن ياحبيبي.... استوعبت واتكسفت
رعد بعدم تصديق:حبيبي الله الكلمه من بوقك سكر يخربيت حلاوتك
ملاك بتوتر:لاء يابابا روح شوفلك دكتور انت بقيت ملزق اويي بزياده هو ايه دا يا اخويا
رعد ضحك وهيا ضحكت وهو شدها في حضنه
....... بعيد عنهم في الاعلي كان شايفهم الجميع وحسام وزياد بيبصو لبعض بذهول
زياد بصدمه وهمس:هو دا رعد الدمنهوري
حسام بعدم تصديق:دا بقاله سنين مضحكش انا اول مره اشوفه بيضحك من يوم الحوار اياه
أنيتا بطيبه:شكلهم حلو اوي
ماكس بإبتسامه:بالفعل لايقين على بعض اوي
چون بغل:لاء علي فكره هو مش لايق عليها خالص
مارلي:لا ان روكي واوليفيا يعشقون بعضهم البعض
وفضلو يتكلمو لحد ماتصدمو
...... عند رعد وملاك
رعد:عاوز اعمل حاجه تسمحيلي
ملاك بستغراب:اممم هتعمل ايه
رعد قرب وباسها بحنيه وحب وهيا اتصدمت بس مامنعتوش وبعد شويه بيبعد رعد لما بيلاحظ انها محتاجه للهواء وحط جبينه علي جبينها وهيا خدودها احمرو من الكسوف
ملاك بهمس:انت غريب اوي النهارده مش عارفه مالك كدا
رعد ابتسم و بص للبحر وبصلها وشالها فجأه وهيا مصدومه ونط بيها في البحر وغطسو تحت وطلعو تاني وملاك شهقت ورعد كان حاضنها
ملاك ضربته في صدره:ياغبي كنت هموت
رعد ضحك بخفه:ايه رايك
ملاك بخوف مسكت في رقبته:رعد انا بعوم عوم كلابي اخري الشط
رعد بحده خفيفه وحب:انا معاكي وطول ما انا معاكي ولو في النار عاوزك تثقي فيا انا من النهارده هحميكي وبس وهفضل معاكي
ملاك دموعها نزلت لان عمر ماحد عاملها كدا ولا اهتم بيها
رعد بتوتر لاول مره في حياته:بحبك ياملاكي
ملاك اتصدمت وجحظت عيونها من الدهشه
ملاك بذهول:انت قولت ايه
رعد بحب وابتسامه سحرتها:قولت بحبك ياملاكي
ملاك اتوترت وقرب منها فجأه وباسها بخفه وبعد تاني
ملاك بتمثيل الحده :ممكن تطلعني ارجوك اياك تحبني انا فاهم انا لاء حب اي واحده انما انا مستحيل مش هينفع
رعد بغضب ودهشه:لييه اشمعنا دا انا عمري مافكرت اعترف لواحده بحبي غيرك ليه كدا
ملاك بوجع:عشان انا ممبعرفش احب انا قاسيه وحجر مبعرفش احب ولا اتعلق فهمت
رعد بغضب:انتي ليه بتحرمي نفسك وتحرميني ليه انا حبيتك وانا مبعرفش اكذب وبحب الدوغري ليه كدا انا غلطان اني فكرت احب واحده زيك معندهاش لامشاعر ولا بتعرف تحب بتكسر القلوب بس
ملاك بزعل وجمود:بظبط كدا ابعد عني احنا في مهمه ياحضرت الظابط وكلها اسبوع وهنرجع وهنتطلق فخلاص وياريت نفضل نتعامل برسميه زي ما كنا
رعد بصلها بغضب وبيلعن نفسه انه عمل كدا وقرب وحطها علي السلم وهيا كملت وطلعت فوق وهيا كاتمه دموعها ورفعت راسها شافتهم بيبصو عليهم مهتمتش ومشيت لجوا ودخلت الغرفه بتاعتهم ورعد طلع وقلع القميص وفضل عاري الصدر واتصدمو من قوه جسده وعضلاته الضخمه وعروق ايده ورقبته الي باينه وهو قعد وولع سيجاره بغضب وهو بيلعن نفسه انه فكر يحبها
......... عند ملاك دخلت الحمام الي في الغرفه وقفلت الباب وقعدت وراه وضمت نفسها وسمحت لدموعها بنزول وانهارت من البكاء وكانت بتشهق زي الاطفال
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء...في قصر الدمنهوري..... وتحديدا في الجنينه
كان قاعد اياد وبيشرب سيج"اره وقاعد علي احد الكنب
صوت من وراه:ممكن اقعد معاك يا اياد
اياد من غير مايلف:تعالي ياندي
قربت ندي وفي ايدها كوبايتين فيهم ايس كوفي
ندي بإبتسامه:عملتلك معايا اهو عشان ماتخدش كوبايني زي كل يوم
اياد ضحك:تب هاتي ياستي
ندي:ممكن اعرف ايه الي مضايقك
اياد بضيق:مفيش
ندي بتذمر طفولي:مش احنا صحاب ولا ايه ياعم قول قول هات همك علي همي
فجأه اياد ضحك بقوه وندي ضحكت علي ضحكه
ندي بضحك:هحكيلك حاجه مره وانا صغيره.....
قاطعها صوت من وراهم:الله الله انتو بتعملو ايه
اتخضو وبصو وراهم لاقو مايا
اياد بضيق:عاوزه ايه يامايا
مايا بغرور:هيا حصلت تقعد مع الخدامه وتضحك
اياد بغضب:اولا انا مسمحلكش تقولي عليها خدامه
مايا ببرود:وبتدافع عنها كمان الله الله
ندي بتوتر:حضرتك انتي فاهمه غلط
مايا بتكبر:يا حبيبي الي زي دي تعمل معاها الي انت عاوزه وترميها فاهمم
اياد بحده: مايا الزمي حدودك انا مسمحلكش ندي اشرف من الشرف واياكي تقولي عليها كلمه ملهاش لزمه
مايا بعصبيه:انا اقول الي علي كيفي فاهم يا اياد ويلا يابت انتي روحي اعمليلي حاجه اكلها اصل اخواتك الخدم نايمين ومحدش صاحي غيرك
اياد وهو بيجز علي سنانه وبغضب :مايا هيا مش هتعملك حاجه انتي فاهمه وهيا صاحبتي وانسي انها تخدمك ومن النهارده هيا هتعمل طلباتي انا وبس ومش هتعمل لاي حد فيكو حاجه فاهمه
مايا بغل:دا في احلامك يا اياد يلا يابت انتي ورايا
ندي بتنهيده:اسمعي بقا اولا الي بيشتغل مش عبد عندكم وانا لحد هنا وساعات العمل بتاعتي خلصت من ساعه اصلا انا اخري 11بليل ممكن تروحي تصحي اي واحده تعملك انما انا مش هشتغل اضافي
مايا بصتلها بغل وغيظ واياد ابتسم
مايا بغيظ وغل:بكرا هوريكي الي عمرك ماشوفتيه ......
ومشيت
اياد بإبتسامه:ردك عجبني
ندي بخجل:شكرا يا اياد عشان دافعت عني
اياد:ولا يهمك بس خدي بالك مايا مش سهله
ندي بتفكير:متقلقش انا هتصرف
اياد ضحك:مماشي ياستي اقعد بقا قوليلي عملتي ايه وانتي صغيره
ندي ضضحكت وقعدت واياد قعد وبدأت تحكي واياد بيسمعها بتركيز ومايا شايفهم من البلكونه ومغلوله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا...... وتحديدا في غرفه ملاك ورعد
بتطلع ملاك من الحمام وهيا لابسه بيجامه حرير لونها اسود وعامله شعرها ديل حصان وقربت نامت علي السرير وهيا بتفتكر ذكريات وحشه نا"رر وحري"ق وشبه كدا
ملاك بوجع:يارب خفف علي قلبي عشان انا خلاص معتش عندي طاقه الحمدلله انا راضيه........ واتنهدت وحضنت المخده ونامت ودموعها نزلت في صمت لحد ما نامت
فجأه الباب اتفتح ودخل رعد ولاقها نايمه فتنهد واخد هدوم من الدولاب ودخل الحمام
......... بعد مده بيطلع وهو لابس بنطلون اسود رياضي وتيشرت اسود يبرز عضلاته وكان وسيم جدا وقرب وقعد جمبها علي السرير وحط ايده علي دماغها بحنان واتصدم لما لاقها بتعيط فمسح دموعها بإبهامه وعدلها واخدها في حضنه ونام ودي اول مره ينام جمبها كان بينام علي الكنبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه مرام.... كان واقفه في المطبخ بتعمل اكل ليها
مرام:الله الله علي الريحه تسلم ايدي احلي صينيه مكرونه بالبشاميل وشويه بانيه ايه لووز
قاطعها رنه الجرس
مرام بتوتر:مين الي هيجيلي دلوقتي.... وقربت عند الباب
قالت بخوف:ميين
مروان:انا يامرام
مرام اتنهدت و فتحت الباب:في حاجه ولا ايه
مروان بإبتسامه:انتي كويسه
مرام بستغراب:ااه دا انا لسا سايباك من كام ساعه
مروان:ممكن ادخل
مرام بتوتر:هو يعني اتفضل
دخل مروان وشم الريحه:الله دي ريحه مكرونه بشاميل صح قولي صح
مرام بضحك:ااه لسا حاطه علي وشها الجبنه وحطتها في الفرن
مروان جري دخل المطبخ وهيا وراه وبتضحك
مرام:اهدا كلها خمس دقايق وهتطلع
مروان بفرحه:اوبا وبانيه كمان لاء الحمدلله اني جيت
مرام بقلق:معلش بس انت جيت لييه
مروان بتوتر:معرفش كنت معدي فقولت اطمن عليكي مش اكتر امشي لو مدايقه
مرام بإبتسامه:لاء خليك كل معايا بقا وامشي
مروان ابتسم وقعد بس فجأه الباب خبط بقوه
مروان:مين الي بيخبط كدا.... وراح يفتح ومرام خايفه
مروان بغضب:ميين ....وفتح الباب وكانت الصدمه،،،،......
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
فتح مروان الباب وكانت الشرطه وهنا كانت الصدمه
مروان بتوتر:في حاجه ولا ايه
الظابط :معانا امر بالقبض علي مرام سعد
مروان بقلق:ليه في ايه
الظابط:انت مين
مروان بتوتر:انا مروان الدمنهوري
الظابط بخوف:حضرتك تقرب لرعد الدمنهوري ايه
مروان برفعه حاجب:اه انا اخوه الصغير ودي شقتي ومرام دي تبقا صاحبتي
الظابط بإحترام:حضرتك احنا اسفيين بس محتاجين الانسه مرام متهمه بسرقه 50الف جنيه من بيت والدتها الست سعديه
مرام برعب:انا انا مروان والله ماعملت كدا
مروان بهدوء:اهدي اهدي خالص ياحبيبتي انا هتصرف الليله صدقيني انا عاوزك تثقي فيا تمام
مرام بثقه:تمام يامروان ...... ومشيت معاهم ومراون قفل الباب ونزل وراها علطول وهيا ركبت البوكس وهو ركب عربيته وراح وراها بظبط عشان يطمنها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح..... في اميركا... وتحديدا في غرفه رعد وملاك
بتصحي ملاك وبتحس بحاجه تقيله عليها لقت رعد حاضنها ونايم بعمق وهيا اتوترت وحاولت تبعد عنه بصعوبه لحد ماعرفت
وقربت وحطت ايدها علي وشه وابتسمت:انت جميل وقوي وراجل حقيقي وانا بحبك والله بس احنا الاتنين سوا مينفعش صدقني مينفعش انا جوايا وجع محدش هيقدر يخففه ابدا وانا هكتفي اني احبك في صمت وربنا يرزقك الزوجه الصالحه يارعد....
.. وقربت وباسته بخفه ودموعها نزلت غصب عنها لدرجه انها نزلت علي خده وهيا قامت بسرعه ودخلت الحمام بس رعد فتح عيونه وابتسم ومد ايده مسح دمعتها وحط ايده علي شفايفه بعدم تصديق
رعد بحب:وربي ياملاك ماهسيبك انا كنت حاسس انك بتحبيني اصلا ولازم اخفف عنك اي وجع ياملاكي.
....... بعد مده بتطلع ملاك من الحمام وهيا لابسه بنطلون رياضي رمادي وعليه هودي قصير بينك وعامله شعرها ديل حصان وكانت جميله جدا
اتخضت لما لقت رعد قاعد علي السرير وبيدخن وبيبصلها اتوترت ومشيت نحيت التسريحه وكانت بتلعب في اي حاجه عشان متتكلمش معاه بس فجأه حست بيه بيحضنها من ضهرها ودافن وشه في رقبتها ومحاوطها بقوه
ملاك بصتله بتوتر:في حاجه ولا ايه
رعد بحب:لاء مفيش بس حبيت اقولك اني مش هستسلم وكلام العيال الي قولتيه امبارح ولا شغلني انا لما بعوز حاجه باخدها ياملاكي وانتي خلاص بقيتي ملكي من يوم ماحبيتك...
ملاك اتصدمت وهو حب يلعب علي اوتارها وباس رقبتها بخفه وملاك الكهرباء سارت في جسدها وهو ابتسم لما حس برعشتها وتوترها
ملاك بتوتر وخجل:ممكن تبعد ارجوك
رعد بعد ولفها ليه وباس خدها وسابها وواتجه الحمام
رعد بإبتسامه:طلعيلي هدوم لحد ما اخد شاور.... ودخل وهيا حطت ايدها علي خدها وابتسمت
........ بعد مده بيطلع رعد وهو لافف فوطه علي خصره وعاري الصدر وملاك كانت طلعت الهدوم علي السرير
ولما شافته حطت ايدها علي وشها واديتله ضهرها
ملاك بغيظ وتوتر:انت ازاي تطلع كدا مش معاك بنت في الاوضه يا جدع انت
رعد بخبث:بيتهيألي انك مراتي ...... وبدأ يلبس وهيا لسا مخبيه وشها
ملاك بخوف:رعد والله هعيط عيب الي بيحصل ده
رعد بضحك وكان لبس هدومه كلها معادا القميص ولسا عاري الصد"ر:يابنت الناس انا معملتش حاجه
وقرب ولفها ليه وهيا بدأت تترعش:اولا انا مش كل يوم هلبس الوان انا عاوز البس اسود
ملاك بسرعه:انت لبست ولا لسا
رعد ضحك بقوه عليها :لاء لسا شويه... وشد ايدها وهيا غمضت عيونها بقوه زي الاطفال
ملاك بخجل وكان علي وشك البكاء:ارجوك مينفعش
كدا بقا
رعد بإبتسامه:فتحي ياعبيطه
ملاك فتحت ببطيء وبراءه وبصت لقته لبس فتنهدت براحه:متفكرش تطلع كدا تاني
رعد بضحك:حاضرر بس دلوقتي انا مش لابس التيشرت ده انا عاوز اسود
ملاك بطفوله:لاء اسكت هتلبس دن وبس ... وكان البنطلون رمادي جينز واسع وتيشرت ابيض وفيه بعض اللماسات الرمادي وكوتش ابيضو ساعته ذات اللون الاسود والمرصعه وبلالماس وكان وسيم جدا
رعد اتنهد وقرب ولبس التيشرت وقعد علي السرير:وانتي كمان مش هتطلعي برا كدا لان الهودي ضيق ومفصل جسمك يا ملاك
ملاك بعند:عاجبني مالو حلو اهو
رعد بحده:ملاك الي بقول عليه يتنفذ.... وقرب وفتح الدولاب وقعد يدور وبعدين ابتسم وطلع فستان رقيق جدا لون ابيض وفيه ورود بنفسجي صغيره وبحملات عريضه وضيق لحد ما من عند الصدر ونازل بوسع لبعد الركبه بقليل وحقيقي كان فستان تحفه
رعد بحب:الفستان دا هيليق عليكي اكتر انتي جميله في اي حاجه بس البسي ده انا هعدي علي حسام وهرجع ......
وخرج بهدوء واتجه لغرفه حسام وملاك اتنهدت وبصت لنفسها في المرايه وكان فعلا ضيق ومبين مفاتن جسمها
....... في غرفه حسام
كان نايم بعمق وبيحلم بأكل لانه مش بيحب اكل الاغنياء
مع انه غني جدا بس مش بيحب الاكل بتاعهم
حسام بنوم:ياسلام مكرونة بشاميل كبده استني ياكبده
فجأة الباب اتفتح ودخل رعد وقفل الباب
حسام بغيظ:تك شلل يا وانتي حتت كبده بارده زي رعد اه والله استني
رعد برفعه حاجب:كبده ورعد؟! هو مش هيبطل يحلم بلأكل دا بقا هههههه
وقرب وفتح التلاجه الصغيره وجاب منها ازازه ميه بس حطها علي الكومدينو وابتسم بخبث وجاب منديل
رعد بهدوء:حسام
حسام بنوم:اممم
رعد بخبث:افتح بوقك جبتلك كبده
حسام ابتسم وفتح بوقه ورعد حط فيها المنديل وحسام بدأ ياكل فيه ورعد مصدوم واتنهد وجاب ازازه الميه وفتحها وكبها عليه وحسام شهق بخضه ولاقا حاجه في بوقه فتفها وكانت المنديل
حسام بغيظ:اييه ياعم دا ايه القرف دا
رعد بحده:اخرس ووطي صوتك وانت بتتكلم عربي ياغبي
حسام :ااه نسيت نسيت عاوز ايه
رعد:انت عارف وان بتتكلم لو حد دخل عليك هتكشفنا
حسام بضيق:جعان ياعم مش باكل وانت عارف تاني مبحبش الاكل ده فينك ياجميله ياحبيبتي انتي ومرفت روح قلبي عليهم صنيه بشاميل ولا الفراخ
رعد بضحك:تب قوم ووهجبلك اكل حاضر هسبقك انا
وخرج وحسام كان مبسوط عشانه اتغيير ودخل الحمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في الصباح.... في القصر النجار...... وتحديدا علي الفطار
كان الجميع قاعد علي الفطار معادا يونس الي رجع شقته
قاسم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
حسين:انهارده عندنا عزومه لعيله الدمنهوري
قاسم:ااه نيره قالتلي
نيره:انا مش عارفه دي كانت جميله رافضه بس حبيت اخليهم يجو عشان ييتعرفو علي مايا
مايا بغرور:ليه كدا انا مش مهتمه حد يعرف اصلا
اياد بضيق:اصلا العقد الي المفروض نمضيه مع عيله الدمنهوري مش نافع
قاسم بقلق:ليه
اياد ببرود:عشان محتاجين امضاء رعد الدمنهوري
حسين بستغراب:ازاي وهو ظابط
اياد بلامبالاه:رعد الدمنهوري من اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط هو صح درس شرطه بس عنده خبره كبيره جدا مش في اخوه مروان الي درس هندسه وليه مكتب اكبر من بتاع مروان اضعاف
محمود :بس ازاي رعد ظابط
اياد:رعد بيتابع وبيحضر الاجتماعات المهمه والكبيره وبس انما الاجتماعات العاديه بيسبها لمروان وبعدين دا %75 من اسهم الشركه الرئيسيه بتاعته والباقي ملك جده وعنده شركات في جميع الدول ومن انجحها واسم الدمنهوري مسمع في اكبر واحسن الدول والبلاد ومش هنعرف نمضي لان دا عقد سنوي وكبير وفي ملايين هتروح وهتيجي ومحدش يقدر يمضي غيره وهو مش موجود فهنتستنا لحد مايرجع
مايا بإعجاب:واو دا شكله مهم جدا بس ازاي معرفوش قبل كدا
اياد بهمس:كويس انه فلت من تحت ايدك
مايا بغل:هو رعد دا الي متجوز ملاك مؤقتاً اصل مامي حكيتلي
قاسم:ااه هو وبعدين لما هيرجعو هيطلقو
مايا ابتسمت بخبث وكانت بتفكر في حاجات كتير قاطع تفكيرها ندي الي ظهرت وقربت من اياد وعطيتله الجاكيت بتاعه لانه طلب منها تجيبه من فوق
ندي:اتفضل
اياد بإبتسامه:شكرا يا ندي.... واخده منها وهيا ابتسمتله ومشيت
مايا بخبث:استني عندك
ندي بتوتر:اتفضلي
مايا بغرور:تعالي امسحيلي الهيلز لاني حاسه اتوسخ
الجميع مهتمش انما اياد الي اتعصب جامد
ندي بصت لاياد بقله حيله وكانها بتستنجد بيه وقربت
اياد بصوت عالي وغضب:استني ياندي
ندي فرحت وبصتله بتوتر
اياد بغضب:انتي هنا بتشتغلي وبتتعبي مش بتمسحي جزم وهيا متشلتش عشان تمسحها
نرمين بعصبيه:جرا ايه يا اياد عيب الي بيحصل دا وبعدين ومالو لما تمسحلها الهيلز مش خدامه
مايا بخبث:قوليلو يا مامي انا مش عارفه مالو محموق كدا لييه ولا عشان انا قفشتكو امبارح في الجنينه مع بعض
الجميع:ايييه!!!!
اياد بغضب:اولا انا مش محتاج ابرر لحد حاجه ثانيا ندي صديقتي المقربه وثالثاً بقا انها معتدتش هتشتغل هنا
قاسم بصرامه:اياد في ايه وبعدين ايه الهبل الي أنت بتقوله دا بتصاحب خدامه
اياد بصلهم بقرف وكره وقرب من ندي وشال المريله البيضه الصغيره الي علي وسطها وقرب فكها ورماها علي الارض ومسك ايدها
اياد بغضب:كدا هيا مش خدامه وانا هاخدها وان كان عاجب....... وشدها وخرج وهيا وراه متوتره بس فرحانه ان في حد دافع عنها
نيره:هو ممكن إياد يعمل ايه في البت دي
نرميين:ابنك اتهبل في مخه باين
مايا بحربقه:اوبس انا اسفه لو عملت مشكله
قاسم بحب:لاء ياحبيبتي سيبك منهم
........... في الخارج
وصل اياد عربيته وركب ندي ولف ركب ودور ومشي وهيا دموعها نزلت
ندي بدموع:اياد...
اياد بغضب:نعممم
ندي اتنفضت وبخوف:انا انا معملتش حاجه انا اسفه
فرمل اياد مره واحده وبص لندي وحاول يهدي
اياد بهدوء ومسك ايدها:تتجوزيني ؟
ندي بصدمه:اييي!!!!!!!
اياد بضيق:انا بتكلم جد تتجوزيني انا اتعلقت بيكي وحبيتك كلمه ورد غطاها موافقه ولا لاء
ندي بصت في عينه وبهدوء:موافقه يا اياد
اياد ابتسم وحط ايده علي شعرها وحركه بلطف ودور العربيه وانطلق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا..... وتحديدا...... في غرفه رعد
دخل رعد وقفل الباب
رعد:خلصتي ياملاكي
فجأه ظهرت ملاك قدامه وا انبهر من جمالها كانت لابسه الفستان وعقد رقيق جدا من الالماس وكوتش ابيض وفيه لمسات بنفسجي خفيفه وسابت شعرها بس لمت بعض الخصل من الجانبين بتوكه علي شكل فيونكه بيضه وفيها لؤلؤ وكانت حاطه روج نبيتي قاتم وزادها اغراء وكانت حقا في قمه الجمال والانوثه
ملاك بخجل:ايه رايك؟
رعد قرب منها :حقيقي ملكه جمال مشاء الله بس في حاجه غلط
ملاك بستغراب:اييه
رعد قرب وجاب منديل وقرب منها ومسك فكها وبدأ يمسح الروج لحد ما ظهر لون شفايفها الطبيعي وهو الوردي
ملاك بغيظ:ليه كدا !!
رعد بإبتسامه:كدا احلي بكتير ياملاكي
ملاك بهدوء:يلا
رعد بجديه:خدي بالك احنا هنطلع هنلاقي رجال اعمال من العصابه وفيهم الي كان في شرم فخليكي حذره لانهم هيكلموكي وهيسئلوكي وخليكي حاده وجديه ولما تحسي انك هتقعي شاوريلي انا مش هسيبك تمام
ملاك :تمام يلا
قرب رعد ومسك ايدها وخرجو وهيا اتوترت
%%%%%%%%%%%%%
في الاعلي كان في رجال كثيرون من العصابه وكان هناك
مقاعد كثيره وحسام وزياد واقفين بجانب بعض
احد الرجال:اين السيد روكي يا ماكس
ماكس بتوتر:دقائق فقط ويأتي
مارلي:مرقس اين روكي واوليڤيا
حسام بتوتر:دقائق وسيأتي يا سيد مارلي
زياد:ها هم وصلو ياسيدي
نظر الجميع نحيه الباب وانبهرو ببنيه رعد القويه ووسامته ولاكن انبهرو اكثر بجمال ملاك الي حقا كانت جميله جدا
وقف الجميع احتراماً لهم
الرجل الي كان في شرم والي اسمه ويليام :اهلا سيد روكي
رعد ببرود:اهلا
ماكس:تفضل اجلس ياروكي تفضلو
قعد رعد وقعدت ملاك جمبه بكل وقار وانوثه
رعد ببحده:اجلسو.... جلس الجميع بعد ان اذن لهم
احد الرجال اليكس:سيد روكي انا اليكس انا العضو الرئيسي في هذا الاتحاد ارجو منك ان تقبل عرضنا
رعد ببرود:تفضل اعرض ما لديك
اليكس:هناك كميه كبيره من الاسلحه الذي استوردنها من ايران ونريد انا نصدرها لمصر ونحن نعلم انك الوحيد الذي لك القدره علي هذا ياسيدي
رعد بحده:عرفت انكم تأتون ببعض الفتيات المصريات وبذات في المدينه السياحيه شرم الشيخ ولكم مقر هناك وتعطيهم المخد$ر وتصوروهم بوضعيات غير لائقه وتفعلو معهم ما حرمه الله وتنشروهم علي المواقع السيئه هذا صح
اتوتر الجميع وبصو لبعض
رعد بحده اكبر:هذا الهراء صحييح
ويليام بتوتر:سيدي هو هو
رعد ببرود:مرقس
حسام قرب منه وعطاله ريموت تحكم صغير
ورعد ضغط علي زر معين واشتغل علي الشاشه الكبيره الفيديو الي ملاك صورته في شرم
رعد بغضب:ما رايكم
الجميع اتوتر واترعبو ووليام لانه هو الي ظاهر جدا
ماكس برعب:اهدأ ياروكي انه انه فقط
رعد بحده:ماكس انا سأعقد معكم عقد مهم ولكن لا يجب ان يكون هذا في عملي لاني انا بدوني لن تعملو
موسكو:سيد ااوليڤيا مارايكي
ملاك ببرود:انا مقتنعه بإجابه روكي وايضا هذا هراء نحن ععملنا يتوقف علي الاسلح"ه والمخد@رات والاعضاء فقط انما هذا لا يجب
چون :سيد روكي نحن نعتذر اليك وغدا الاجتماع الاكبر الذي سنأتي فيه بلبضاعه وايضا ستتم الشركه وامضاء العقود
رعد بغضب:لو عرفت ان هذا الشيء المقرف حدث مره اخره سأدفنكم امكانكم فاهمون
الجميع بتوتر:فاهمون ياسيدي
ملاك بقوه:غدا ستتم الشراكه ونحن لا نحب الاخطاء يارجال و لا التأخر فعليكم بلإنظباط معنا موافقون
الجميع:اجل سيدتي موافقون
ملاك بحده:وايضا نحن اربحانا غيركم اوكي
ماكس:سيدتي كل شيء سيدون في الاوراق والعقود
رعد ببرود:اوكي غدا المقابله في قصر ماكس
ماكس بتوتر:لاء انه في المقر
رعد بحده:وانا اريده في القصر وعليكم بإحضار البضائع لاني سأخذها معي الي امريكا الجنوبيه وسأصدرها الي مصر لانني سأرحل غدا
الجميع اومأ له وچون كان بيبص لملاك وملاك بصتله وابتسمت وهو فرح
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قسم الشرطه..... وتحديدا في مكتب الظابط
مروان:انا هنا من امبارح ملاحظ وانا مبحبش الانتظار
الظابط بتوتر:حضرتك انا مقعدك في مكتبي وقاعد معاك لحد ما النيابه تفتح ود لجل خاطر رعد بيه
مروان بضيق:مرام مش هتتعرض علي النيابه شوفلنا حل
الظابط:في حل واحد ان الست سعديه والدتها تيجي وتتنازل
مروان وقف وهو بيفكر :ساعتين زمن وهتكون هنا وهتتنازل بس مرام متروحش النيابه تمام
الظابط بتوتر:تمام متقلقش
وخرج مروان بسرعه وركب عربيته واتجه للقصر ورفع تليفونه ورن علي مجهول
مروان بغضب:10دقايق ويكون عندي عنوان بيت مرام سعد الي كانت في شقتي الي في الشيخ زايد
المجهول:حالا ياباشا..... وقفل
..... بعد مده بيوصل القصر
%%%%%%%%%%%%%%
داخل قصر الدمنهوري
كان الجميع متجمع علي الفطار
سالم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
سالم:فين مروان
جميله بقلق:مش عارفهشكله مجاش امبارح
فجأه بيدخل مروان
مروان :صباح الخير
الجميع:صباح النور
ابراهيم:كنت فين يامروان
مروان بسرعه:ثواني يابابا هغير وانزل..... وطلع
ابراهيم:علي فكره يابابا عقدنا مع عيله النجار متمضاش
سالم:لييه
ابراهيم:عشان محتاجين امضاء رعد انت ناسي انه المساهم الاهم والاكبر في الشركه الرئيسيه
علي:هو حسين كلمك
ابراهيم بعد اههتمام:اممم كلمني وانا قولتله لما رعد يرجع
ميرفت:احنا معزومين عندهم النهارده
ريم:اعفوني انا مش هاجي مش فاضيه
ابراهيم:لييه
ريم:مش بحب العزومات يابابا وكدا
جميله:لاء لازم تيجي احتراما يا حبيبتي وبعدين ايه البنت الي ظهرت لهم فجأه دي
سالم:هنعرف كل حاجه لما نروح انا سمعت انها تؤام ملاك
فجأه بينزل مروان وبيقرب يقعد جمب ريم
ابراهيم:كنت فين ياولد
مروان:كان عندي كام حاجه كدا بعملها بخصوص الشغل
ابراهيم:تمام الوفد الايطالي وصل
مروان :ااه الوفد الايطالي و الالماني هنا من اربع ايام ومقيمين في الفندق
ابراهيم:وممضيتش معاهم ليه
مروان:محتاجين رعد وهما طالبينه هو ببساطة وعاوزين امضاءه
جميله:هو كل حاجه رعد
مروان:لاسف بس خير ان شاء الله..... قاطعه رنه تليفونه
مروان:اممم
المجهول:العنوان.........
مروان:تمام.... وقفل.... عن اذنكم ياجماعه عندي ميتنج ،،
وخرج بسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منزل اهل مرام
كان مسعود قاعد بيتغدي هو وسعديه
مسعود:تب وكدا الفلوس هتيجي
سعديه:الخمسين الف هيا هتعرف ترجعهم تاني زي ماجابتهم اولاني
مسعود بوقاحه:يعني بت مشيها بطال وكمان ياعالم بتجيب الفلوس دي منين
سعديه بعدم اهتمام:ريح دماغك يا اخويه
مسعود بيجاحه:انا لحد دلوقتي مش مصدق الي هيا كانت عاوزه تعمله
سعديه بجبروت:مسعوود قفل علي الحواار
مسعود اتوتر وسكت بس فجأه الباب خبط جامد
سعديه بعصبيه:يوووه مين الحمار الي بيخبط دهسعديه بعصبيه:يوووه مين الحمار الي بيخبط كده
وفتحت الباب بغضب واتصدمت لما لقت مروان ووراه حاشيه من الرجال الضخمه
سعديه برعب ورجعت للخلف:انتو ميين وعاوزين مننا ايه
مروان دخل وقلع نظارته الشمسيه وبصلهم بغضب وتحديدا مسعود الي اترعب
مروان بغضب:هيا كلمه واحده ياوليه انتي هتيجي معايا حالا وتتنازلي عن المحضر الي عملتيه لمرام
سعديه بعصبيه:وانت مين بقا عشيقها ولا ميين
مروان بصوت جوهري هز البيت:اخرسي قطع لسانك يامرااا حالاً هتيجي معايا وتتنازلي يا اما هوريكي وشي التاني فاهمه
مسعود برعب:موافقين يابيه بس سيبنا بالله عليك
قرب منه مروان و فجأه ضربه بالبوكس ونزل فيه ضرب وسعديه كانت هتصرخ بس الرجال كتمو بقها وهيا اترعبت
وبعد شويه بعد مروان وبصله بقرف
مروان بحده:عشان تتجرايء وتعتدي عليها تاني يا زب"اله
سعديه برعب:هاجي معاك يابيه بس ونبي تسيبني في حالي ونبي ..ونزلت علي ركبها
مروان بحده:هاتوهم ....وخرج ووراه رجالته الي ماسكين سعديه المرعوبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قسم الشرطه.....وصل مروان
مروان ببرود :افتح المحضر ياباشا
الظابط بستغراب:لييه
مروان:الست سعديه وصلت وهتتنازل عن المحضر
الظابط:هيا فيين
مروان بحده:دخلوها....بيدخل احد الرجال وهو ماسك سعديه الي مرعوبه والظابط اتصدم
وسعديه جريت عليه:ابوس رجلك ياباشا انا متنازله عن المحضر بنتي بريئه ومسرقتش حاجه
الظابط:ياشاويش هات الانسه مرام وتعالا خد الست دي بتهمه البلاغ الكاذب
سعديه بسرعه:لاء يابيه دا مسعود جوزي الي محرضني والله يابيه
الظابط بحده:فين جوزك ده
سعديه بصت لمروان برعب:برا يابيه
الظابط بصوت عالي:هاته يا امين
دخل مسعود والعسكري ماسكه ورماه جوا
مسعود بخوف:اتفضل ياباشا
الظابط بحده:الست دي بتقول ان حرضتها تقول ان الانسه مرام سرقت مبلغ50الف جنيه
مروان بص لمسعود بغضب ومسعود اترعب
مسعود بسرعه:حصل يابيه وكمان بنتها بريئه وانا الي حاولت اغتصبها
سعديه بصدمه:ااه ياواطي يانج*س
الظابط :وادي قضيه كمان
اتفتح الباب ودخل الشاويش. وهو جمبه مرام الي اول مادخلت مروان وقف وهيا جريت عليه وحضنته وهو حضنها بقوه وعيطت
مروان بهدوء وهو بيمسح علي شعرها:اهدي يامرام اهدي خلاص انا هاخدك معايا ياحبيبتي
مرام بصتله بدهشه لما لقت امها ومسعود واستخبت ورا مروان ومسكت في قميصه ومروان بصلهم بغضب
مروانبغضب:هنمشي احنا بقا ياباشا
الظابط:اكتب يابني تم اخلاء سبيل الانسه مرام سعد بوجود الادله وشهاده الست سعديه وزوجها مسعود وايضا اعترافه بانه حاول الاعتداء عليها والتحفظ عليهم وعرضهم علي النائب العام صباح الغد
مرام بصت لمروان بصدمه وهو طمنها بعيونه وسعديه قربت منها وهيا مسكت في مروان اكتر
سعديه بحزن:سامحيني يامرام سامحيني ياضانيا اناهاخد عقابي غلي ظلمي ليكي وهطلع نعيش سواا ماشي
مرام اومأت لها ودفنت وشها في ضهر مروان ومتكلمتش
ومروان مسك ايدها واخدها معاه برا وركبها العربيه واتحرك للشقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا ........وتحديدا في قصر ماكس
كانت قاعده ملاك وزهقانه لان رعد راح مع ماكس يتطمن علي البضاعه وكان الباقي في غرفهم
ملاك بزهق:اوووف بقا ايه دا
فجأه الباب خبط وفكرت رعد فجريت تفتح ولقته چون
ملاك بحده:ماذا تريد
چون زقها لجوا ودخل وقفل الباب
ملاك بغضب:ماهذا ياچون اخرج حالا والا سأخبر روكي وسيقتلك
چون ابتسم بخبث:ان روكي ليس هنا ولن يأتي الا متأخر انتي اعجبتيني وابتسمتي لي في الصباح وانا اريدك
ملاك قربت منه بخبث ودلع:اوكي ياچون ماذا تريد
چون بشهو*ه:اريدك انتي انتي حقا ملكه جمال يا اوليڤيا
ملاك قربت ولفت ايدها حوالين رقبته بدلع وووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
وبتقرب وبتلف ايديها حواليين رقبته بدلع وهو بيتصدم وبيضحك بخبث وفجأه بيقع علي الارض مغمي عليه
بسبب ان ملاك وصلت لعرق معين في رقبته وبحركه واحده بتسبب اغماء واتعلمت كدا في الكليه
ملاك بخبث:اشرب يا چوني هههه
فجأه الباب بيخبط وملاك اتوترت
ملاك بخوف:من الطارق
حسام:انا يابت افتحي
ملاك قربت وفتحت الباب وحسام دخل وقفلته بسرعه بالمفتاح
حسام بصدمه:ايه دا يخربيتك
ملاك بضحك:ايه رايك يامعلم
حسام:ايه الي حصل وايه الي جابه دا
ملاك ببرود:كان جاي يعتدي عليا رحت عامله فيه زي ما انت شايف بس خد بالك 12ساعه وهيفوق
حسام ابتسم بخبث:تعالي انا عارف هنعمل ايه هههه
ملاك بضحك:واد ياحسام انا عاوزه اعمل حاجه ونبي
حسام بستغراب:عاوزه ايه؟؟
ملاك ابتسمت بخبث وجريت دخلت الحمام وجابت مكنه الحلاقه وحسام استغرب
حسام :هتعملي ايه بدي
ملاك قربت من چون وشغلت المكنه وشالت حاجبه وجت عند شنبه وحلقت نصه وقربت من شعره الطويل الاصفر وشالت نصه وماتت من الضحك
حسام بذهول:يخربيتك اييه دا.... وانفجر في الضحك
ملاك بضحك:ههههه بقولك يلا هنعمل فيه ايه
حسام بتفكير:ثواني وجاي
ملاك بصتله برفعه حاجب وهو خرج بسرعه وقفل الباب
وبعد شويه بيرجع
ملاك بستغراب:في اي ياحسام
حسام بضحك وطلع حق*نه صغيره :هديله مخد*ر.... وقرب وادهاله في دراعه وقرب شاله ودخله الدريسنج وقفل الباب كويس
ملاك بتوتر:انت حطيته جوا لييه
حسام:لحد مارعد وزياد يرجعو ونشوف هنتصرف ازاي
ملاك بزهق:تب انا زهقانه
حسام بتفكير:تعالي نلعب انا معايا كورشينه
ملاك بطفوله:يلا.... وقربت قعدت علي السرير وهو قعد قصادها وطلع الكورشينه
ملاك بستغراب:صحيح انت ايه الي جابك مش انت كنت معاهم
حسام بتوتر:ااه اصل اصل
ملاك بشك:اصل ايه
حسام:رعد الي بعتني عشان كان خايف عليكي من چون وقالي اقعد معاكي
ملاك ابتسمت غصب عنها
حسام بغمزه: بدأتي تحبيه صح
ملاك بتوتر:انا . احب مين رعد لا مستحيل
حسام بخبث:بس انا مجبتش سيرت رعد
ملاك:اقولك سرر وهتصونه
حسام بقلق:قولي والله ماهقول لحد حتى رعد
ملاك اتنهدت:الصراحه بدأت اتعلق بيه واحبه بس انا مقدرش اكمل معاه بسبب الف حاجز بنسبالي
حسام بضيق :اطمني خير ان شاءالله لو ليكو نصيب ربنا هيجمعكو اقولك انا بقا سرر وهتصونيه
ملاك بلهفه:قول؟؟
حسام بحزن:انا بحب ريم اخت رعد ومن زمان وعلي فكره انتي اول حد يعرف
ملاك بزعل عليه:وقولتلها
حسام بضيق:حاسس انها بتحب حد تاني فمرضيتش اتكلم لحد دلوقتي
ملاك بمواساه:معلش لما نرجع هحاول المح كدا واشوف بتحبك ولا ايه
حسام بفرحه:بجد والله
ملاك بضحك:بجد ياواد انت طيوب وعسول يلا العب بقا
حسام ضحك وبدأو يلعبو
%%%%%%%%%%%%%%
في مخزن مجهول ويخص المافيا
كان ماشي رعد وهو لابس بدلته الرسميه وجنبه ماكس ووراهم زياد ورجال العصابه وبعض الحراس
ماكس بتوتر:مارايك في البضاعه ياروكي
رعد ببرود:تمام
اليكس:هتحتاج اد ايه حتي توصل مصرر
رعد بحده:من اسبوع لأسبوعين اقصي حاجه
اليكس بصدمه:وهتعملها ازاي دي
رعد بغضب:انا روكي الي معايا المستحيل متاح
موسكو:فين چون
زياد:مرضاش يجي وقال انه عنده مشوار مهم
ماكس:فعلا وخرج قبلنا من القصر
مارلي بزهق:عمره ماهيشيل المسئوليه دي تارا لسا مكلماني وبتعيط عشان اتخانق معاها
رعد بغضب:غدا امضاء العقود اريد كل شيء جاهز العاشره صباحا
اليكس بتوتر:كل شيء سيكون علي مايرام يا روكي
رعد ببرود:تمام يلا عشان مش فاضي ..... وخرج
زياد بخبث:انه مغرور
ماكس ببرود:بس ذكي لأبعد حد وبنيته قويه جدا ونحتاج اليه اكثر من حاجته لنا عاوزك زي ضله وراه
زياد:تمام.... وراح وراه
اليكس بإقتناع:انت علي حق يا ماكس..... وخرجو وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... كان الجميع قاعد في الصالون ومنتظريين عائله الدمنهوري
نيره:هما هيتأخرو
قاسم:انا كلمت سالم وقال ساعه وجايين
مايا بخبث:تمام هطلع اجهز عشان..... قاطعها دخول اياد وهو ماسك ايد ندي بتملك
حسين بضيق:ايه دا يا اياد اانت عملت ايه
اياد ببرود:اتجوزت
نيره بصدمه:اتجوزت!!!!
اياد بلا مبالاه:ااه اتجوزتها
مايا بقرف:يععع انت اتجوزت خدامه ووياترا دي هتنام في غرف الخدم ولا علي الارض
اياد بغضب:مايا احترمي نفسك دي مراتي دلوقتي فاهمه ودي مش خدامه
قاسم بصرامه:ولد انت ازاي تعلي صوتك كدا عمرك هادي ايه الي حصل وبعديين انت ازاي اتجوزتها واحنا لا نعرفلها لا اصل ولا فصل
اياد بحده:جدي دي اسمها ندي مدحت السعدني بنت عم عاصم السعدني
الجميع بدهشه:ايييه!!!!
مايا بدهشه:انتي بنت عم عاصم
ندي متكلمتش وكانت ماسكه في اياد بتوتر
نرمين بشماته:ههه ونعم النسب يا اياد
اياد ببرود:اولا مش عاوز كلام كتيير ومراتي هتعيش معايا هنا ولو مش عاجب هاخدها واجبلها احلي فيلا في مصر
حسين بضيق:لييه يا ابني عملت كدا
اياد بحده:انا مش صغير انا راجل واقدراحمي مراتي كوييس. والي هيعاملها وحش هيشوف مني طريقه مش هتعجبكو.... وطلع علي فوق ووندي ماسكه فيه
نيره بهدوء:سيبوه يعمل الي عاوزه انا ابني ناضج وانا واثقه ان اياد بذات مسئول
مايا بخبث:تب عن اذنكم هطلع اجهز انا بقا .... وطلعت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا...... وتحديدا في غرفه رعد وملاك
كان حسام وملاك بيلعبو
ملاك بتوتر:اخر ورقه ... وفجأه صرخت بفرحه ..... وااوو الله عليا بقا هات وشك يامعلم
حسام بغيظ: كفايه بقا انا وشي وجعني من الضرب وانتي اخدتي فلوسي كلها
ملاك بمسكنه:دا حي الله اخدت منك 10الاف دولار يا حس وانت فلست فعوض بالقلم علي وشك
حسام بغيظ:يابت انتي انا مكسبتش من ساعت ما لعبنا
ملاك بمرح:عشانك حمار يلا هات وشك دا حي الله يعني سابع قلم... وقربت وضربت بالقلم بس مش قوي اوي
حسام بوجع:يخربيتك ايدك مرزبه تب كمان دور ولازم اكسبك
ملاك: وريني لو تقدر ياحس هههه
وبدأو يلعبو تاني وبالفعل حسام كسب
حسام بفرحه:اخيرااا تعالي هات وشك ههه
فجأه الباب اتفتح ودخل رعد الي اتصدم ووراه زياد وملاك جريت واستخبت وراه وحسام جري وراها
حسام بغيظ:والله ماهسيبك يا بت
رعد بحده:في ايه
ملاك بسرعه :يرضيك يارعد عاوز يضربني
رعد بغضب:اايه
حسام بتوتر وغيظ:ياعم اتنيل انت مش شايف وشي
زياد انفجر في الضحك:وشك بقا زي الي داس عليه توكتوك
رعد لف وومسك ملاك :عملتي ايه يا ملاكي
حسام بغيظ :ياعم مراتك مقلبه مني 10الاف دولار
زياد بدهشه:يابنت اللعيبه عملتيها ازاي
ملاك بضحك طفولي:وضربته سبع اقلام ههههه
حسام لسا هيقرب منها دخلت في حضن رعد بخوف وبدون وعي
رعد بحده:حسام ارجع اوعي تفكر تتجراء هقطعهالك
حسام رجع بتوتر وغيظ وملاك طلعتله لسانها وهو اتغاظ اكتر
رعد:بقا انا باعتك تحرسها وتخلي بالك منها تقعد تلعب معاها
حسام بتذكر:ملاك ال.
فجأه ملاك بعدت وقربت وقفت جمب حسام الي اتوتر وحطو وشهم في الارض
زياد بستغراب:في ايه مالكم
رعد بغضب وحده خفيفه:استر يارب عملو مصيبه
حسام وملاك في نفس واحد:الصراحه ااه
رعد:عملتو اييه
شاورو الاتنين علي الدريسنج في وقت واحد ورعد قرب من الدريسنج ووراه زياد وملاك وحسام لسا زي ماهما وخايفين من رد فعله
زياد بدهشه:يالهوووي ياني يا امه ..... وانفجر في الضحك
ورعد ابتسم بخفه علي منظره وبحده:ايه الي عمل فيه كدا انطقو..... وبصلهم
حسام شاور علي ملاك وهيا شاورت عليه
رعد بحده:هنهزر انت وهيا مين فيكم الي عمل كدا
الاتنين في نفس واحد:احنا الاتنين
ملاك بتوتر:چون كان جاي يعتدي علي وانا جريته لحد ماعملتله حاله اغما*ء من خلال العرق الي في رقبته اتعلمتها في الكليه وحسام جه وانا الي عملت فيه كدا بس حسام عطاله حقنه مخد*ر دا الي حصل
رعد قبض علي ايده بقوه والغيره عميته وعيونه احمرت ودخل الدريسنج وقفل الباب بقوه لدرجه انهم اتخضو ونزل فيه ضرب بكل غل وقوه
زياد بمرح:اااه ياحبيبى يا ابني
حسام بضحك:فعلا وقع في ايد الشيطان بنفسه
ملاك بغيظ:ادخل ياحمار انت وهو هيم"وته في ايده وهو مي'ت خلقه
حسام بخوف:منستجرأش نعملها هيسيبه ويضربنا احنا
ملاك بستغراب :واد يازياد هو انت ازاي معانا هنا معلش مش المفرود انك مساعد ماكس
زياد :ماكس طلب مني ارافق رعد عشان لو احتاج حاجه فعادي
حسام:واد يا زياد انا نفسي اعرف ازاي انت المساعد بتاعه من سنين وهو معرفش
زياد:انا هحكيلكو انا والمساعد الاصلي شبه بعض بظبط وعشان كدا ااختاروني وركبولي شنب زي ما انت شايف وباروكه زيه فهمت
ملاك بقلق:لاء رعد طول اوي.... وقربت وفتحت باب الدريسنج واتصدمت لان رعد كان واقف بينهج وچون وشه غرقان د"م وباين عليه الشلفطه
رعد بحده:حسام زياد
جريو عليه واتصدمو :اتفضل
رعد بغضب:تاخدوه وتسلموه للمخبارات الامريكيه لحد بكره وخدو بالكو كويس فاهميين
الاتنين في نفس واحد:فاهميين.... وقربو وشالوه وخرجو برا الاوضه ورعد خرج وقعد علي السرير وقلع الجاكيت والجرافيته والقميص بضيق
ملاك جريت وقفلت البلكونه ورعد كان بيبصلها بهدوء وراحت وقفت قصاده
ملاك:الجوو هنا برد قوي
فجأه رعد شدها علي رجله ودفن وشه في رقبتها وهيا اتوترت
قالت بتوتر:ر.رعد ممكن تبعد
قال بهدوء:هششش سبيني شويه محتاج اشحن طاقه للجاي ياملاكي
ملاك دهشت فهل فعلاً رعد بقا يعتبرها مصدر للطاقه بنسباله
وسابته لحد ماحست بإنتظام انفاسه وعرفت انه نام وابتسمت عليه وحاولت تقوم وقدرت بصعوبه لانه كان شبه نايم ورجعته وقلعته الجزمه والشراب وكانت ماشيه فجأه شدها للعنده ووقعت عليه واخدها في ححضنه بقوه واتعدل علي السرير وهيا كانت متوتره ودفنت وشها في صدره وهو ابتسم بنوم
رعد بنوم:سيري اقفلي النور
فجأه انطفي النور وملاك ضحكت بس كانت بردانه
رعد بضحك:سيري شغلي المكيف علي الدافئ
اشتغل المكيف ورعد كان فاق قليلا وملاك مكسوفه
ملاك بمرح:سيري دخليني الحمام اخد شاور بالمره ههههه
رعد بخبث:انا موجود للمهمه دي ياملاكي
ملاك اتصدمت وغمضت عينها وهو ضحك ونامو بعمق وهما خايفين انهم يفترقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار...... وتحديدا في الصالون كانت عيله الدمنهوري وصلت معادا مراون
قاسم:منورين ياجماعه والله منور ياسالم
سالم بإبتسامه:بنورك يا صاحبي
جميلة:اومال فيين بنتكم
نرمين بغرور:دقايق وهتنزل
وفجأه نزل اياد وهو ماسك ايد ندي
اياد:سلام عليكم
الجميع :عليكم السلام
ريم بفرحه:ندي
ندي بفرحه:ريم عامله اييه .... وقربت منها وحضنو بعض
ريم بإبتسامه:ندي كانت صديقتي في ثانوي وفي الجامعه كمان
جميله بطيبه:عامله ايه ياقمر انتي مراته
ندي بإبتسامه:الحمدلله ااه
سالم بستغراب:اتجوزت امتا يا اياد
اياد بضحك:النهارده الصبح
الجميع اتصدم وعيلته اتوترو
ابراهيم:مفيش فرح ولا ايه
اياد بإبتسامه:قريب ان شاءالله هعملها احلي فرح
سالم:الف مبروك ياحبيبي
قربت ندي وقعدت جمب ريم واياد قعد جمبها وفجأة نزلت مايا بكل غرور وكانت لابسه فستان نبيتي ضيق وقصير لفوق الركبه وسايبه شعرها وكان قصير لبعد الاكتاف بقليل وحاطه كميه ميكب كبيره ولابسه شوز كعب عالي من الون النبيتي وكميه مجوهرات كثيره وماشيه بكل غرور
مايا:هاي
العيله كانو بيبصولها بدهشه
ريم بهمس لجميله:ملاك احلي منها بكتير
جميله:ااه والله
نرمين بحب:تعالي اقعدي ياحبيبتي
قربت مايا وقعدت جمبها وحطت رجل علي رجل بغرور
محمود بإبتسامه:بنتي مايا
سالم بمجامله:مشاء الله جميله
يارا بهمس لميرفت:ماما دي مش حلوه خالص ومتكبره كدا ليه ايه دا انا ااه بكره الي اسمها ملاك بس والله احسن
ميرفت:اسكتي يا مضروبه
جميله:انتي مايا بقا
مايا:ااه انا مايا النجار
ميرفت:انتي تؤام ملاك بس مش شبها اوي
مايا بغل وغرور:انا الاحلي ولا هيا بأمانه
نرمين بسرعه:انتي ياحياتي
علي بهمس لإبراهيم:لاء والله ملاك برقبتها
ابراهيم كتم ضحكته وغمزله ومايا لاحظت بس مهتمتش
نيره:اتفضلو ياجماعه الغدا جاهز.... بيقوم الجميع وبيتجه للسفره
ابراهيم:صحيح يا محمود انت مكلمتش رعد
محمود:لاء والله معرفش عنهم حاجه
علي:ازاي دول بقالهم شهر وكام يوم تب حتي زياد
اياد بقلق:انا كنت عاوز اطمن علي ملاك
سالم بهدوء:انا شخصيا مش قلقان ومتقلقش انت كمان يا ابني طول مارعد مع ملاك اكيد هتكون في امان
مايا اتغاظت واياد ابتسم
محمود :لو فعلا عملوها ونجحو لان نسبه نجاحها 50% ساعتها هيترقو وهيبقا المقدم رعد والمقدم ملاك
ريم بسرعه:تب وحسام
محمود :لاء حسام وزياد هيترقو لرائد لانهم رايحين ك مساعدين انما ملاك ورعد هما الاهم وتتخيلو مطلوبين
من وزير الداخلية شخصيا بلاسم
مايا بغل:تب وملاك وصلت لوزير الداخلية بنفسه ازاي انه يطلبها بلأسم
محمود بهدوء:ملاك بقت من اقوي وامهر الظباط في القطاع بعد رعد دي عملت عمليات دوليه والي هيا فيها حاليا عالميه
ندي بعفويه:بجد انا اتشوقت اعرفها واتكلم معاها
مايا بصتلها بغل وكانت بتتوعد لملاك
اياد بحب:هتحبيها اوي علي فكره
جميله بطيبه:ربنا يرجعهم بسلامه
الجميع معادا مايا ونرمين:يارب
ابراهيم:وهل بعد مايرجعو جوازهم هيكمل ولا هيطلقو
محمود:والله مش عارف دا هيكون بإردتهم هما
سالم بحب:يارب يكملو مع بعض الاتنين ولاد حلال
مايا بغل وغضب:ازاي ملاك هتفضل متجوزه وانا لاء يعني لاء اكيد لازم تتطلق
الجميع دهش من كلامها
جميله بضيق:بس عادي يعني انا اصلا مبسوطه انهم متجوزيين
مايا بغل وحقد:احنا تؤام وانا الاكبر بدقايق يبقا ليا الحق اتجوز قبلها
نرمين بحقد:فعلا عندك حق يامايا لما ترجع لازم يطلقو
بصلهم الجميع بذهول من بجاحتهم حتي يارا الي مصدومه
يارا في نفسها:هو انا معتش بغير عليه ليه يكون مبقتش احبه يمكن والله يبقا احسن من قله القيمه دي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه مرام..... وتحديدا في الصالون
كانت مرام قاعده ولسا مش مستوعبه ومروان قاعد قصادها وبيدخن
مروان:انتي دلوقتي زعلانه لييه
مرام بتوتر:انا مش مصدقه اني طلعت بس ثوانى ازاى مسعود اعترف بسهوله وهيا اعتذرت لي
مروان بكذب:انا الي رحتلهم وقعدت اترجاهم لحد ماقلبهم حن وجم عملو كدا
مرام :لاء مش مسعود وسعديه الي يعملو حدا لو كنت اترجيتهم كانو لا مؤاخذه داسو علي وشك مش دول الي بيحنو
مروان بتعب:متهتميش وقومي خدي شاور وغيري وانا هستناكي عشان ننزل نتغدا برا
وميل علي الكنبه ونام وهيا اتنهدت بتوتر ودخلت الغرفه وقفلت الباب ومروان نام من التعب والإرهاق نام بسرعه وبعمق لانه منامش طوال الليل
........ بعد مده بتطلع مرام وبتقرب من مروان وبتلاقيه نام
مرام بتوتر:دا نام تب اعمل ايه اصحيه ولا اسيبه نايم لاء هصحيه بس
وقربت عشان تصحيه لاحظت انه نايم بتعب وارهاق فبتسمت ودخلت جوا جابت غطا وخرجت غطيته وقفلت النور ودخلت المطبخ
مرام بقرف:يالهوي دي عفنت ازاي وامتا دا كلها ليله
وقربت رمت المكرونه والبانيه في الزباله وبدأت تنضف
مرام بإبتسامه:هعمله صينيه تانيه ك شكر علي الي عمله معايا وكمان هعمله بانيه ولحمه استيك
وقربت وطلعت الحاجه وبدأت تعمل الاكل بكل حب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار...... وتحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع وخلصو اكل
قاسم:صحيح ياسالم ليه الثفقه ممشتش هو بجد عشان رعد مش موجود
سالم بهدوء:رعد ليه اكتر مني انا شخصيا وليه اكتر واحد في كل الشركات وهو تعب جامد وعشان كدا مبنعرفش نعمل حاجه غير بوجوده
حسين:ربنا يخليهولكم
مايا كانت قاعده بتخطط لحاجه وبتبصلهم بشر
اياد:اومال فيين مروان مشفتوش يعني
ابراهيم:والله ما اعرف اكيد عنده شغل او مشوار
فجأه دخل يونس
يونس:السلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
وكان متجه لفوق علطول بس وقفه صوت قاسم
قاسم :استني رايح فيين
يونس ببرود:طالع هاخد حاجه وهمشي تاني
قاسم:حاجه ايه دي يا يونس
يونس بحده:حاجه تخصني سلام.... وكمل سير لاوضته
حسين بإحراج:معلش ياجماعه بس اذا كان يونس ولا ملاك شبه بعض في العند
ابراهيم:ولا يهمك نفس الي عندي مش بقولك رعد وملاك لايقين علي بعض ههه
ضحك الجميع معادا مايا الي ذادت سواد حتي يارا ضحكت بدون وعي
يارا في نفسها:لا لا انا فيا حاجه ااه انا من امتا حنينه كدا الله يمكن اكون مبقتش افكر فيه يمكن هنشوف لما ه
هيرجع...... واتنهدت بضيق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في اميركا..... وتحديدا في غرفه ماكس
كانت انيتا قاعده قدام التسريحه وبتسرح شعرها
وماكس رايح جاي في الاوضه بقلق وتوتر
انيتا:ما بك ياحبيبي
ماكس بتوتر:لا اعرف وغير قادر علي التفكير يا انيتا كل شيء متوتر هنا لا اعلم ما افعل
انيتا قربت منه وبقلق:احكيلي ماذا بك
ماكس بقلق:الان الساعه الواحده صباحاً وچون مختفي اليوم وروكي ايضا يريد الاجتماع وامضاء العقود هنا ولا اقدر علي تنظيم افكاري
انيتا بهدوء:ماكس حبيبي ارجوك اهدأ ان چون زير نساء واكيد حاليا مع اي واحده ولو علي امضاء العقود ف انا شايفه ان روكي قرر صح
ماكس بستغراب:كيف صح
انيتا بخبث:اولا سيتطمأن لنا ثانيا سنقدر ان تحكم في الامان لان كل الموجود والاكثر ستكون رجالك يعني مع اول حركه غدر او اعتراض سنكسب المعركه ما رايك وهنا امان اكثر من المقر صدقني وثق في
ماكس بتفكير وخبث:تصدقي صحيح... وضحك بخبث وهيا ضحكت بخبث ومياعه
(غلبانين ميعرفوش ان احنا معانا رعد الوحش المهين 😎)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح رعد وملاك.
بيصحي رعد وملاك بتكون لسا نايمه وبيقعد يبصلها بحب
ويحرك ابهامه علي ملامحها
رعد بإبتسامه:عمري ما كنت اتوقع اني اقع في حبك يابنت الايه انتي حقيقي انتي وقعتيني ياملاكي ومش هسيبك اما اخليكي تحبيني.... وقرب وباسها بخفه وفضل يبصلها وسرحان في ملامحها البريئه
فجأه ملاك بدأت تتمغط وهو ابتسم عليها وفتحت عين واحده وبصتله وقفلتها تاني
ملاك بنوم :انت بتبصلي كدا ليه
رعد بهيام:سرحان فيكي يا ملاكي
ملاك فتحت وبصتله بنظره غريبه وهو استغربها
رعد بستغراب:مالك اتسمرتي كدا ليه
ملاك ببرود:ولا اتسمرت ولا حاجه وهرجع اقولك تاني بلاش تحبني انا يارعد لان كلها اليله وبكرا هنفترق وهنطلق لما هنرجع تمام
رعد نزل من علي السرير وحط ايده في جيبه و بحده:بس انا مش هطلق ،،
ملاك بوجع وقسوه:كله كلام انت حبتني وانا مش بحبك وعمري ماهحبك يا رعد انت مجرد تسليه تضيعلي وقتي في السفريه دي وبس فاهم وانا مش عاوزاك
رعد بغضب جحيمي:تصدقي بالله انتي خساره فيكي اي لحظه حب انا عطيتهالك عارفه ليه لانك قاسيه ومعندكش قلب ومن حق فعلا عيلتك وامك شخصيا تكرهك عشانك مش بتقدري ولا بتحسي
ملاك حست بغصه في قلبها وبهدوء ودموع مكتومه:خلاص ايوا انا كدا وانا حره حل عني بقا وشوفلك واحده تقدرك وتحبك انا مبحبش ومبعرفش احب
رعد قرب منها ومسكها من فكها بقوه وغضب ووجع في قلبه:ولما انتي مبتعرفيش تحبي ليه طلعتي الحب الي جوايا انا كنت قاسي وجاحد ومعرفش يعني ايه حب من تاني ليه تعملي كدا بس اقولك حاجه لما هنرجع انا هطلقك ونخلص وانسي اي حاجه بينا فاهمه..
وسابها واخد علبه السجاير وقميصه وخرج من الاوضه وقفل الباب بقوه لدرجه انها اتخضت وفضلت وقفه بتستوعب لحد ما بتسمع صوت فرمله عربيته الي خرج بيها بسرعه جنونيه
ملاك بدموع وكسره:لازم منقربش من بعض انا لعنه علي اي حد بقرب منه وانا بحبك ومش عاوزه يجرالك حاجه وكمان انا مبقتش اثق في اي حد سامحني يارعد ارجوك سامحني
صدقني الي حسيته معاك محستوش مع حد والله ..
ودخلت الحمام وفتحت الميه الساقعه ووقفت تحتها بهدومها وكانت الميه بارده جدا بس قلبها كان بيوجعها وكانت بتعيط والميه بتغرقها..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... وتحديدا في الصالون... كان الجميع لسا قاعد وبيتكلمو سوا والعيله محبتش مايا زي ملاك
ابراهيم:انا بقول نستأذن احنا
قاسم:ما انتو قاعدين يا ابني قول حاجه ياسالم
سالم:معلش فعلا الوقت اتأخر ولازم نمشي
نيره:والله هتوحشونا
جميله بطيبه:ان شاء الله العزومه الجايه عندنا اول ما الاولاد يرجعو
نيره بإبتسامه:ان شاءالله نورتونا
مايا بغرور:ما تخليكو كمان شويه يا طنط دا انتو لطاف خالص
يارا بسخريه:معلش اصل احنا بنام بدري
مايا بصتلها بتكبر ويارا بدلتها النظرات المتكبره وبقرف
ريم بحب:عاوزه حاجه ياندوش هكلمك
ندي بإبتسامه:وانا هبعتلك ياحبيبتي هتوحشيني
ريم :وانتي اكتر..... وحضنتها
سالم:يلا....... وسلمو ومشيو واياد اخد ندي وطلع فوق
قاسم بإبتسامه:والله احلي واجدع صاحب حقيقي
حسين:فعلا والله
نيره:ربنا يديم الموده والرحمه بينا يارب
قاطعهم رنه تليفون محمود الي اتصدم ورد بسرعه
محمود بتوتر:ايوا سيادتك اتفضل
الشخص:ازايك يامحمود
محمود بخوف :بخير سيادتك اي اوامر
الشخص بحده:فين الرائد ملاك النجار
محمود بتوتر:الرائد ملاك النجار في مهمه سعادتك
الشخص ببرود:مهمه ايه
محمود:ملاك النجار في امريكا الجنوبيه سيادتك في حاجه ولا ايه
الشخص:هيا لسا المهمه دي مخلصتش
محمود بسرعه:لاء لسا مخلصتش تب في حاجه
الشخص بحده:ااه اول ماترجع بسلامه تيجيلي عشان هكلفها بمهمه في جنوب افريقيا ومحتاجها هيا بذات
محمود بتوتر:تحت امرك يا باشا
الشخص بتحذير:محمود ملاك النجار لازم تطلع المهمه دي الباشا طالبها بلأسم فاهم
محمود:فاهم سيادتك فاهم... والخط اتقفل
قاسم بستغراب:في ايه يا محمود مالها ملاك ومين الي كان بيكلمك
محمود بتوتر:مساعد وزير الداخلية
الجميع:ااايه؟
حسين:وعاوز ملاك في ايه
محمود:طالبين ملاك في مهمه في جنوب افريقيا بعد روجعها فورا وطالبها بلإسم
مايا بغل:وهو مفيش غيرها ولا ايه
محمود بتوتر:لازم اول ما ملاك ترجع تروح المهمه دي
قاسم:ودي خطيره ولا ايه
محمود بقلق:لو الي هتروحها خطيره مش هتكون اخطر من الي هيا فيها حاليا انا لازم اتواصل مع المخابرات الامريكيه
حسين:اهدا يامحمود انت متوتر كدا ليه
محمود :مش متوتر انا مرعوب دي المره التانيه الي وزير الداخلية يطلبها بلإسم يعني ملاك بقت معروفه تخيل اخر مهمه ليها في العين السخنه كانت اسبوعين اخدت مكفأه 5مليون جنيه
مايا بحقد:بس ملاك مش بتحب الشرطه وبعدين من امتا وهيا حلمها الشرطه وناجحه كداا
نرمين ببرود:سيبك منها ما اللهي تموت ولا تولع ملناش دعوه
يونس من وراها بغضب:يا مرات عمي اتقي الله دي بنتك بردو
نرمين بملل:هيدينا المحاضره اهوو
يونس بقرف:صدقوني ملاك لما هترجع بسلامه ان شاء الله مش هتسكتلك وخصوصا ان حبيبت القلب مايا رجعت
مايا بخبث:مالك يايونس انت محموق ليها كدا ليه ما انا وهيا ولاد عمك بردو ولا اييه
يونس ببرود وقرف:وبعدين مين قالك ان ملاك بنت عمي تؤ تؤ ملاك دي صاحبي واخويا وروحي وحته من قلبي انا ااه يمكن زعلتها الفتره الاخيره بس هيا الوحيده الي حاسه بيا وبعدين متنسوش انها اختي وراضعين من ام واحده ولا ايه اصل طنط نرمين مكنتش بترضي ترضع ملاك وكانت بترضعك انتي فكانت امي بترضعها يعيني ومتنسيش كمان انها كانت بتكبر قدام عيني كل يوم
مايا بسخريه وحقد:الله عليك في الكذب والافلام ايه يايونس عندك حاجه كمان
يونس ببرود وعدم اهتمام:انا اصلا هبقا بقل من نفسي ومن هيبتي لو فكرت اتكلم مع واحده زيك مقرفه ومتكبره والله ماعارف العيله بتحبك علي ايه
محمود بحده:يونس احترم نفسك
نرمين بكره:انت مش محترم انك تكلم بنت عمك كدا
يونس بقرف:جتكو القرف اتنيلو انا غاير اصل البيت بقا يقرف حاجه اخر غم وهم ..... وسابهم وخرج
مايا اتغاظت وكانت بتخطط لحاجه
حسين:معلش يا بنتي امسحيها فيا انا المرادي
مايا بغرور:اوكي ابقي ربي ابنك بقا ياعمي.... وطلعت فوق
وحسين اتضايق وطلع ووراه نيره
قاسم :لله الامر من قبل ومن بعد انا مش عارف احفاد النجار حصلهم ايه كدا.... واتجه لمكتبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام.... وتحديدا في المطبخ
كانت خلصت الاكل وعملت مكرونه بشاميل غير الي باظت وبانيه تاني وبوفتيك وجهزت السفره وعملت سلطه وبطاطس وزيتون وكانت عامله كل دا بحب
مرام بحب وابتسامه:يارب يعجبه بقا يارب
واتجهت للخارج وكان مروان لسا نايم قربت منه بتوتر
مرام بتوتر:مروان مروان ... حطت ايدها علي كتفه بتوتر
مروان يامروان
مروان بنوم:اممم
مرام بهدوء وتوتر:يلا عشان تاكل
مروان بنوم ودون وعي:لاء انا عاوز انام... ومسك ايدها فجأه واخدها في حضنه وادالها ضهره وهيا قلبها كان بيعلو ويهبط بتوتر رهيب
مرام :مروان يامروان... وحاولت تسحب ايدها مقدرتش لانه قابض عليها بقوه لحد ماشدتها بقوه ومروان اتضايق وفتح عيونه بنوم
مروان ببرود ونوم:عاوزه ايه دلوقتي
مرام بغيظ طفولي :عاوزه حضرتك تقوم تاكل
مروان قعد علي الكنبه وبزعل:اكل ايه بقا مالمكرونه فاتها باظت
مرام بمرح:ما انا سخنت الاكل تاني تعالي نشوف باظ ولا ايه بقا قوم
مروان بضيق:عوزاني اكل مكرونه معفنه لاء وكمان عاوزه تجربي فيا اتكلي علي الله يا مرام
مرام مسكت ايده بطفوله وشدته وراها وهو كان ماشي بغيظ:يابنتي سيبيني بقا انا مش هجرب حاجه... بس سكت لما شاف السفره
مروان بدهشه:مش معقول ان دا اكل امبارح بس مكنش في بوفتيك
مرام بضحك وضربته في كتفه بخفه :عد الجمايل بقا دي هديه عن تعبك معايا امبارح وعملتلك اكل جديد لان التاني باظ
مروان طبطب علي شعرها واتكسفت جامد وقرب بهدوء وقعد وبدأ ياكل وهيا قعدت قصاده
مرام بإبتسامه وخجل:اايه رايك بقا
مروان بإعجاب:والله العظيم تحفه وعجبني اوي تسلم ايدك شكرا علي تعبك
مرام بإمتنان:لاشكر علي واجب انا الي بشكرك من كل قلبي يامروان علي وقفتك جمبي بجد شكرا
مروان ابتسملها:متشكرنيش احنا صحاب يا مرام
مرام ابتسمت بحزن :ااه اكييد .... بدأت تاكل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في الصباح... في جناح رعد وملاك
بتصحي ملاك من النوم وبتدور علي رعد وبتلاقيه نايم علي الكنبه عاري الصدر
ملاك قربت منه بحزن :سامحني يارعد.... ومشت ايدها علي شعره الناعم وباسته من خده بخفه ودموعها نزلت غصب عنها واتجهت للحمام
...... بعد مده بتطلع ملاك وهيا لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت لونه ابيض وكوتش ابيض وعملت شعرها ديل حصان وكانت جميله
بتتوتر لما بتلاقي رعد قاعد علي الكنبه وبيدخن
ملاك بتوتر:صباح الخير
رعد طفي السيجاره وقف وحط ايده في جيبه وببرود الدنيا:صباح الخير يا حضرت الظابط..... واتجه للحمام
ملاك بإبتسامه حزينه وغصب عنها دموعها نزلت:صباح النور يارعدي .... واتجهت للتسريحه وبدأت تظبط نفسها وتحط برفيوم ..... واتجهت للبلكونه
....... بعد مده بيطلع رعد وهو لابس بدلته الرسميه بالون الاسود وقميص اسود وجزمه من الجلد الطبيعي المصمم خصيصا له واتجه لتسريحه وبدأ يلبس ساعته ويسرح شعره ويحط برفيوم
ملاك طلعت ورعد بصلها من تحت لتحت وكان مبهور من جمالها بس مبينش غير البرود
ملاك اتنهدت :العربيات كلها تحت معني كدا ان الرجاله وصلت كلمت المخبارات
رعد بحده :كل حاجه تمام ياحضرت الظابط ياريت يلا ننزل
وقرب من الباب وملاك اتنهدت بحزن وراحت وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري..... وتحديدا علي السفره
كان متجمع الجميع حتي مروان
سالم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
سالم بحب:عامليين ايه
الجميع:الحمدلله
ابراهيم:كنت فين امبارح يامروان
مروان بتوتر:عادي يابابا ليه
ابراهيم:لاء عادي يا ابني بس سألت عليك قالو مجاش الشركه من اول امبارح
مروان بهدوء:كان في مشكله مع واحد صاحبي وكنت معاه فيها
ابراهيم:تب هتروح الشركه
مروان:ااه هروح
سالم:الحفله السنويه قربت اجهزوو
علي:دا لسا شهريين بحالهم
سالم بصرامه:لازم كل حاجه تكون مظبوطه مش عاوز غلط مفهوم
علي ووابراهيم :مفهوم
ميرفت:بس ايه رايكم في اخت ملاك
مروان بدهشه:هيا عندها اخت
ريم :اسكت دي تختلف عن ملاك خالص
يارا بقرف:علي قد ما انا مبقبلش ملاك بس والله اختها دي استغفر الله العظيم مفيش في وشها قبول خالص وغير كدا متكبره اويي
ابراهيم:انا اتصدمت امبارح لما قالت ان لازم ملاك تتطلق عشان هيا اكبر بدقايق لازم تتجوز الاول
جميله:اه فعلا استفزتني اوي
علي:انا الي مش فاهم البت دي باين عليها مش بتحب ملاك حتي لو لاحظتو انها كل شويه لما نجيب سيرتها بتتغاظ كدا
ميرفت:فعلا ربنا يرجعها بسلامه مع اني متكلمتش معاها قبل كدا بس وشها في قبول وعلي الاقل مش بتحط ميكب اوفر زيها
سالم:خلاص كفايه نم منك ليها
مروان بمرح:شوفت انا شاطر ازاي ومبنمش علي حد
سالم ضحك والجميع اتغاظ منه وضحكو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... وتحديدا في غرفه اياد
صحي اياد علي صوت مزعج وكان بكاء ندي وشهقتها
اياد بنوم:بتعيطي ليه علي الصبح
ندي مردتش بس عيطت اكتر وهو قام قعد علي السرير وكان عاري الصدر
اياد بقلق:مالك ياندوش في حاجه بتوجعك انتي كويسه
ندي بندم:انا مش عارفه ازاي انا سبتك تعمل كدا..... وعيطت اكتر وبحرقه
اياد برفعه حاجب:معلش الي هو ازاي مش حضرتك مراتي وانا جوزك ولا ايه عشان افهم
ندي بدموع وصوت مبحوح:بس انت اتسرعت اوي والله اعلم جوازنا دا هيكمل ولا لاء
اياد كان هيتعصب بس قرر يحتوايها فقرب منها وحط ايده علي وسطها وشدها قدامه وكان ضهرها امام صدره
اياد بهدوء وحط ايده علي خدها :اهدي ياندوشه انا جوزك والله ما هطلقك وهحارب عشانك انا راجل مش عيل ياندي وانتي كدا بتهيني رجولتي لما بتقولي انك اتسرعتي
ندي عيطت وهو حضنها محاوط خصرها وهيا كانت بتخرج الي جواها وهو عرف يحتويها كويس ويلحق الموقف
ندي بصوت مبحوح ودموع:انا بحبك يا اياد متسبنيش ارجوك انا مليش غيرك
اياد باس خدها:اوعدك وعد قدام ربنا الواحد القهار ان مش هيفرقنا غير الموت واني مش هسيبك ابدا
ندي لفت وحضنته وهو مسح دموعها بإبهامه
اياد بمرح:يعني بدل صباحيه مباركه يا عريس تصحيني علي عياط يخص جتني نيله في بختي المهبب
ندي ضحكت من بين دموعها وضربته في كتفه بخفه وهو ضحك وحضنها بحب وهيا بادلته الحضن بأمان وثقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اميركا........ وتحديدا في جنينه القصر
كان متواجد حاشيه من رجال الاعمال وكبار المسئولين
وهم من اعضاء الماف*يا وكانو ينتظرون رعد وملاك
ماكس:جبريل
زياد:تفضل سيدي
ماكس بقلق:متعرفش فين چون
زياد بتوتر:لا من ليله امس لم اراه وايضا سيارته ليس هنا
مارلي:هو وجوده مش مهم كدا كدا هو عاملي توكيل فهتعامل مكانه اهدأ ياماكس كل شيء سيكون علي مايرام
ماكس كان متوتر :موسكو هل جهزت البضائع
موسكو:اجل ياسيدي كل شيء جاهز عند وقت رحيل السيد روكي ستذهب معه السيارات
ويليام بخبث:هل بالفعل نحن سنوقف عملنا في مصر
اليكس:انا من رائي اننا نوقفه مؤقتاً لان روكي جاد جدا في تهديده
ماكس:عندك حق
فجأه بيدخل رعد ووراه ملاك وجمبها حسام
حسام بهمس:مالك ياملاك
ملاك بإبتسامه حزينة:مفيش انا كويسه
رعد بحده:مش عاوز كلام كتير احنا داخلين عليهم اجهزو زي ماقولت لكم
ودخل عليهم بثقه وهيبه وقرب قعد وملاك قربت قعدت جمبه بكل اناقه وانوثه وحسام وقف خلفهم
رعد بقوه:امممم
اليكس بتوتر:مرحبا سيد روكي نهارك سعيد
رعد:اهلا
ماكس:روكي سيتم امضاء العقود الان وستأخذ نسبه 30% واوليڤيا نسبه 10%وانا 25%واليكس25%و10%لچون
رعد بحده:وانا لست موافق علي هذا الهراء انا ما سأدخل البضائع لمصر والوطن العربي وانتم الذين تحتجوني ولست انا ومقابل هذا سأخذ نسبه 50%
اليكس بتوتر:سيدي هذا كثير وهناك باقي الرجال في مشاريع اخري
رعد بحده وقوه:هذا مالدي من حديث
ماكس بتنهيده:موافقون ياروكي مارلي احضر الاوراق
رعد:اين البضائع
ماكس:موجوده هنا
رعد ببرود:احضرها اريد انا القي نظره علي شيء احضر لي كميه
اليكس بستغراب:لماذا سيدي
رعد بغضب:هيا احضرو البضائع لتأكد من صحتها وجودتها فلنفترض ان تم تبديل بضائع امس ببضائع اخري انا لا اثق في احد مهما كان
ويليام بخبث وهو ينظر لملاك بشهو*ه:ما رايك ياسيده اوليڤيا
رعد بصله وفهم نظراته وبصله بغضب جحيمي وغيره ومسك ملاك من وسطها وقربها منه بتملك وهيا اتوترت
ملاك ببرود:ان مايقوله روكي حبيبي هو الصح وانا موافقه عليه تماما
فجأه دخل بعض الحراس ومعهم بعض الصناديق الخشبيه الممتلئه بلأ"سلحه الحديثه والمطوره
رعد:مرقس تأكد
قرب حسام بتوتر وفتح الصناديق وبدأ يتأكد من صحتها
فجأه سمعو صوت من وراهم وكان ضرب نار قوي
ماكس برعب:الشرطه انها الشرطه هيا هيا
فجأه مسك حسام سلا"حين ورمهم لرعد ومسك واحدو ورمه لملاك ومسك واحد ورمه واحد لزياد
اليكس بذعر:اجهزو يارجال
ملاك رفعت السلاح علي اليكس وزياد رفع السلاح علي ماكس وانتيتا وحسام علي مارلي وماريا زوجته ورعد علي ويليام وموسكو وباقي الرجال ووقف الاربعه في ضهر بعض وكان ضهر ملاك في ظهر رعد وظهر زياد في ضهر حسام وتدخلت رجال الشرطه
ماكس بصدمه:ماذا تفعلو هيا علينا بالهروب
ملاك بضحك:ههه تهرب في يا ابني انتو خلاص
ويليام:مصرييه انتي مصريه
رعد بغضب:اخرس عشان مخلصش عليك يالا
رفع الجميع عليهم ولكن هم لم يخافو حتي
ماكس بذهول:جبريل ماذا تفعل
فجأه زياد شال البروكه والشنب الكبير وظهره وجهه الوسيم الحقيقي
انيتا بشهقه:هذا ليس جبريل
ملاك بغضب:انزلو اسلحتكم والا ستندمو لبقيت حياتكم
اليكس بجنون:كيف لم نشك فيكم للحظه
رعد بحده:اضربو.... اطلق جميعهم النا"ر معاً في رجال الحراسه التي امامهم
وبدأت اطلاق النار من الشرطه والعصابه وملاك وانتشر الجميع في الجنينه وملاك جريت بجانب عمود كبير ملتصق في القصر وكانت ببتطلق علي اليكس الي كان مركز عليها لحد ما الكل كان مشغول بس هيا لمحت ويليام ماسك اداه حاد"ه وبيقتر من حسام من الخلف
وركزت عليه وفجأه ضربته بطلق"ه في منتصف راسه ووقع مغشياً علي الارض
حسام بص وراه بعد ماخلص علي الي معاه
حسام:تسلم ياصاحبي
ملاك:اي خدمه ياسطا
فجأه ملاك لقت حد بيمسكها من رقبتها وكان االيكس وماسك اداه حاد'ه ومصوبها عليها
حسام بصراخ:ملاك خدي بالك
رعد لمحها بس كان بيضرب فيهم بإيده وما كس بيطلق عليه ومكنش عارف يروح لها وزياد نفس الشيء
رعد بصوت عالي وحده وهو بيطلق النا"ر:ملاك انتي قويه يلا ياحضرت الظابط
فجأه ملاك رجعت براسها بقوه علي وش اليكس الي مناخيره نزف'ت وبدأت تضرب فيه بقوه واليكس رفع عليها الاداه وكان هيضربها في معدتها بس هيا تفادت الضربه وخبطت ايده برجلها بقوه فوقعت الاداه من ايده
فضرب ملاك ب البوكس ومناخيرها نزفت بس هيا اتعصبت ومسكت من رقبته ورفعت السلاح وهو كان بيقاوم وهيا مكنتش قادره تقاوم اكتر وضربت بطلقه في بطنه وهو وقع علي الارض وهيا اتنهدت
رعد قرب منها بسرعه:انتي كويسه
ملاك:ااه حاسببب... وشدته بسرعه وفجأه اتض$ربت علي دماغها الي نز"فت ورعد اتصدم وقلق جدا وكانت الضربه من موسكو
و قرب منه رعد وموسكو خاف ورعد نزل فيه ضرب بقوه ومسك دراعه ولواه لحد ما اتكس"ر ومسكو صرخ بوجع وبعد رعد وقرب من ملاك وكان الجيش وصلو وسيطرو علي المكان كله ورعد شال ملاك الي بتنز*ف واتجه للخارج بسرعه وكان في اسعاف ب الخارج وحطها وركب معاهاوانطلق للمستشفي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب عاصم
كان قاعد وبيشتغل ومركز جدا قاطعه رنه تليفونه
عاصم:اممم مين
مايا:معقوله مش عارف صوتي
عاصم بحده وعدم اهتمام:عاوزه ايه
مايا بخبث:تؤتؤ اهدا كدا انا جيالك بأخبار تحفه
عاصم ببرود:مش عاوز اعرف منك حاجه ويلا مش فاضيلك
مايا بسرعه: فين بنت عمك ندي السعدني يا عاصم
عاصم ببرود:معرفش وبعدين انتي عارفها منين
مايا بحق"د:اصلها بقت مرات اياد النجار ابن عمي
عاصم بصدمه:اييه مرات مين واتجوزت امتا دي
مايا ببرود:امبارح اتجوزته ياحرام انت مش عارف ولا ايه
عاصم بغضب:هقتلها الفاجر"ه والله لهعلمها الادب
مايا بغل:اهدا يا عاصومي كدا اومال لو عرفت ان حبيبت القلب اتجوزت
عاصم بذهول:مين الي اتجوزت ملاك
مايا بكره:ااه ملاك
عاصم بغضب وجنون:اتجوزت ميين انتي كذابه ملاك دي ليا انا وبس فاهمه
مايا بحق"د:لاء ماهيا اتجوزت رجل الاعمال رعدالدمنهوري
عاصم سارت الكهرباء في جسده والخوف الشديد:ميين رعد الدمنهوري الظابط
مايا:الله دا انت تعرفه بقا
عاصم بجنون وتوتر:مش هسيبها دي ليا بسح لما ترجع من امريكا بس
مايا بذهول:انت عارف انها مسافره
عاصم بحده:ميخصكش جتك القرف.... وقفل الخط
واخد جاكيته وخرج بسرعه برا الشركه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفى... وتحديدا في غرفه فخمه
كان قاعد رعد علي كرسي جمب السرير وماسك ايدها وساند جبينه علي ايدها وملاك نايمه وملفوف علي دماغها شاش ابيض
رعد بقلق:ارجوكي قومي انتي كويسه يا ملاكي
فجأه اتفتح الباب ودخل حسام وزياد
حسام قرب منها بلهفه:رعد ايه الي حصل هيا كويسه ملاك فيها ايه
رعد رفع راسه بهدوء:اهدا ياحسام هيا كويسه
زياد:الطياره جاهزه هنمشي يلا عشان انا خلاص مبقتش قادر ومبقتش طايق البلد دي
حسام بقلق:لاء استنا نطمن علي ملاك الاول
رعد بحده:لاء هنمشي ملاك هتصحي في بلدها يلا
رعد وقف وشال الغطا من عليها وشال ملاك وخرج وحسام
وزياد وراه بتوتر وخرجو من المستشفي كلها واتجهو للمطار وكانو جابو حاجتهم من القصر قبل ما يتشمع وبيركبو الطياره الخاصه برعد
....... بعد مده بتوصل الطائره مطار القاهرة وملاك لسا مفاقتش وبيتجهو للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري..... وتحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع وبيتفرجو علي التلفزيون والي بيلعب في الموبايل
مروان:ياماما انتي قرفتينا بالمسلسل ده
جميله:بس ياض دا تحفه احسن مسلس تركي
ميرفت:ااه فعلا خليك في حالك
ابراهيم بضحك:هتتكلم هيتشبشبلك علطول
مروان ضحك:مش عاوز منكم حاجه
صوت من وراهم:حبابيبي وحشتوني
مروان:زياد.... وجري عليه وقرب الجميع
حسام بضحك:ااه وحشوني اوي
جميله بلهفه:فين رعد
اتصدم الجميع لما لقو رعد داخل وشايل ملاك الي نايمه علي صدره وقميصه والتيشرت بتاعها عليهم د"م وملاك علي راسها شاش وفاقده الوعي
سالم بذهول:دي ملاك مالها فيها ايه يارعد
رعد بهدوء:هيا كويسه بس اخدت خبطه خفيفه
جميله بدموع وقلق:ايه الد"م ده ياحبيبي
رعد بضيق:متقلقوش دا د"م ملاك عن اذنكم
وطلع فوق ومستناش رد حد ويارا كانت بتبصلهم عادي ومكنتش حاسه بأي مشاعر
ميرفت:هو ايه اليمن حصل ياواد انت وهو
حسام:رعد الي كان هياخد الضربه وهيا لحقته واخدتها مكانه بسرعه وبعدين دا كان مضرب حديد
مروان:يالهوي دا اكيد كانت صعبه
حسام بص علي ريم الي كانت بتبصله بفرحه وسابته وطلعت فوق
حسام بمرح:ونبي انا جعان وعاوز اكل لو جبتولي عم ابراهيم هاكلو دلوقتي.......الجميع ضحك
زياد:ااه والله وانا كمان كلنا مقتوليين مبنكولش
ميرفت:ياحبايبي حالا هنعملكم اكل
حسام:معلش بقا ما انا هفتان وتعبان فهطلع انام عندكم ياجماعه سلام لامؤخذه البيت بيتكم متتحرجوش.... وطلع وهما بيبصوله بذهول بس ضحكو بعدين
علي بضحك:الواد ده مشكله والله .... ضحك الجميع
%%%%%%%%%%%
في جناح رعد..... دخل وحط ملاك علي السرير بحنيه ومسح علي شعرها بحب وقام اتجه للدريسنج وبعد شويه رجع وهو معاه تيشرت من بتوعه وبدأ يغير لملاك وهو باعد نظره عنها ولابسها التيشرت ونزع ملابسها الاخره لانها كانت ملطخه بد'مها
وسابها واتجه للحمام ياخد شاور وشويه وبيطلع رعد وبيستلقي لجانبها وبياخدها في حضنه وبينام بعمق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في الصباح... و تحديدا في جناح رعد
بيصحي رعد وبيبص علي ملاك وبيلاقيها نايمه ف بيوس راسها وبيقوم يتجه للحمام
........ بعد مده بيطلع وهو لابس تيشرت اسود وبنطلون رياضي اسود وكوتش ابيض وقرب من التسريحه وبدأ يصفف شعره ويحط الفريوم الخاص به وبيبص عليها وبينزل متجه لتحت وبيقفل الباب
....... تحت في الصالون بيكون الجميع متجمع علي الفطار
رعد بينزل :صباح الخير.... وبيتجه للكرسيه
الجميع:صباح النور
جميله:حمد الله علي السلامه يا رعد ياحبيبي
رعد:الله يسلمك يا حبيبتي
حسام بقلق:ملاك فاقت
رعد ببرود:لسا مافاقتش
حسام:تب تعالي نوديها مستشفى يمكن يكون في حاجه
رعد:ملوش لزوم يا حسام
زياد:بس الصراحه هيا عملت شغل جامد الفتره الي فاتت وخاصتاً امبارح
ابراهيم:ربنا يوفقكم يا ولاد صحيح يارعد عاوزك في الشركه اليومين دول وراك شغل متلتل والوفد الايطالي والالماني بقاله اسبوع مستنيك
رعد بحده:تمام من بكرا هنبدأ الشغل
علي:ااه والعقد الي هنمضيه مع عيله النجار عشان نستورد منهم حديد خام وهما هياخدو مننا الموارد لاننا احسن شركه موارد في الشرق الاوسط وهما احسن شركه حديد خام في مصر وخارج مصر
رعد ببرود:هفكر اذا كنت هتعاقد معاهم او لاء
سالم:يعني ايه ممكن متتعاقدش معاهم
رعد بهدوء:يا جدي الموضوع مش سهل وبعدين في ملايين هتروح وهتيجي مش الاف فلازم نرتبها صح
سالم بثقه:اعمل الي يريحك يا رعد يا ابني انا واثق فيك
رعد ابتسمله بخفه وسالم بادله الابتسامه
....... في جناح رعد
بتفتح ملاك عيونها ببطيء وبتكون دماغها فيها صداع شديد وبتقوم تقعد وبتمسك راسها بتعب وبتستغرب المكان الي هيا فيه
ملاك بوجع وتعب:اااه يا راسي انا فيين
قاطعها رنه تليفونها لان رعد فتحه ليله امس
ملاك بتعب:الوووو
مجهول:انتي ملاك النجار
ملاك:ااه انا مين معايا
مجهول:انا الي انتي غفلتيه واخدتي منه يونس النجار
ملاك بحده:عاوز اييه
جمال بخبث:كل خير احب اقولك ان يونس لو مجابش الفلاشه يبقا يسمي علي روحه يارحمان يارحيم
ملاك بتعب:فلاشه ايه
جمال ببرود:هو عارف اهانا قولت ابلغك بس
ملاك بغضب وتهديد:اسمع يالا لو يونس اتلمس منه شعره بس هنسفك من علي وجهه الدنيا واياك تستقل بملاك النجار فاهم
جمال بتوتر:انا قولت الي عندي لو الفلاشه مجتش اليله
انسي يونس انه يعيش تاني بدأ العد التنازلي يا تلحقيه دلوقتي يا هيودع... وقفل
ملاك خافت علي يونس لانه مهما عمل هيا بتحبه دا سرها وصاحب عمرها
نزلت من علي السرير بتعب واتصدمت من لبسها واستغربت
ملاك:الله مين غيرلي انا فيين... ولمحت صوره كبيره لرعد علي الحيطه فعرفت انها في مصر
اتجهت للحمام.وبعد شويه بتطلع وبتكون لبست هدومها الي اتغسلت ورجعت الغرفه تاني وبتعمل شعرها ديل حصان وبتلبس كوتشها وكانت تعبانه جدا وراسها فيها صداع فظيع
ملاك بتعب :قويني يارب...... ونزلت وعرفت انها في قصر الدمنهوري
........ تحت علي الفطار... كانو لسا بيفطرو
رعد:الرجاله اتقبض عليها
زياد:صحيح البت تارا حبيبت چون اتقبض عليها ولا ايه
رعد:ااه اتقبض عليها مع چون في نفس اليله
حسام:دا كان هم وانزاح
مروان بمرح:اجانب بقا ووالعه يا معلم
زياد:الهي تولع زي ماكنا والعين ياحبيبي
ميرفت:المهم سلامتكم حمد الله علي السلام
حسام بذهول:ملاك فاقت.... بص الجميع ولاقها نازله علي السلم بسرعه بس ماسكه راسها
ملاك:اهلا ياجماعه.... قرب منها رعد
رعد بقلق:انتي كويسه لازم ترتاحي
ملاك بسرعه :لاء انا لازم امشي حالا
رعد بحده:قولت لاء مش هتمشي كدا فاهمه
ملاك بغضب:انا لو ممشيتش دلوقتي مش عارفه ممكن يجراله ايه دا لو جراله حاجه انا ممكن اموت
رعد بغضب وغيره شديده:هو مين دا انطقي
ملاك بحده:حضرت الظابط الزم حدك انا لازم امشي حالا
رعد جز علي سنانه بغضب وجنون:ااتلمي ياملاك واطلعي ارتاحي ولما تبقي ككويسه امشي
ملاك بعند وتحدي:لاء وانا مش هسيبه دا محتاجني عديني
رعد بحده ووقوه:ملاك
ملاك قربت من حسام:هامفاتيح عربيتك بسرعه
حسام بص لرعد واتوتر
ملاك بغضب:بسرعه يا ابني... لمحت المفاتيح علي السفره جمب الموبايل فأخدتها بسرعه
رعد بحده:مش هتمشي ياملاك
ملاك بهدوء ومسكت راسها :رعد ارجوك انا لازم امشي حالا انا اسفه.... وزقته وجريت لبرا وهو اتنهد لانها مش هتقدر تزقه بس هو الي بعد وجز علي سنانه بغضب عشان يريحها وخرج وراها وملاك ركبت عربيه حسام وقادتها بسرعه جنونيه ورعد وراها بعربيته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@في قصر النجار.... وتحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع حتي يونس الي ابوها طلبه لشغل
حسين:اهم حاجه الثفقه دي تكمل واخد بالك
يونس بضيق:تمام انا طالاوضتي اجيب حاجه وهمشي
مايا:ما انت قاعد
يونس بصلها بقرف وطلع فوق بضيق
نيره:اهدي شويه يامايا ومتحطيش نقرك من نقر يونس بذات
مايا بغرور وغل:وانا كنت عملت ايه بس يا طنط هو الي بيكرهني من غير سبب
محمود:خلاص ياجماعه
اياد:بقولك ايه يابابا
حسين:اممم
اياد:الحفله فاضل عليها شهرين
قاسم:ااه لازم نظبط كل حاجه لان الحفله السنويه دي مهمه جدا وان شاء الله هناخد مركز اول
اياد بلا مبالاة:ولو مركز تاني عادي
حسين:خيرر يا جماعه لحد وقت الحفله يحلها ربنا
فجأه سمعو صوت فرمله سياره قوي جدا
نرمين:اايه الصوت ده
حسين:دا صوت عربيه
فجأه دخلت ملاك بكل هيبه وكانت جميله حتي وهيا تعبانه
محمود بدهشة:ملاك رجعت
ملاك بصتلهم كلهم بقرف ومتكلمتش بس لمحت مايا الي بصتلها بح"قد وكره وملاك بصتلها ببرود وكأنها عارفه انها كانت عايشه
مايا بغرور:اايه اتصدمتي لييه كدا مشتسلمي عليا
ملاك بحده:انا ولااتصدمت ولا حاجه ولا تفرقيلي حتي بس احب اهنيكي يا نرمين هانم انتي وسياده اللواء حبيبتكم رجعت اهي.... نرمين بصتلها بكره وغرور ومايا نفس الشيء بس بحقد
اياد قرب منها بقلق:انتي كويسه
ملاك:فين يونس
نيره:تب طمنينا عليكي
ملاك بصتلهم بقرف وبصوت عالي:يا يونس يونسسس
فجأه نزل يونس الي صرخ بلهفه وشووق:ملاكككك
وقرب منها بسرعه ومسكها من اكتافها وبقلق:مالك انتي كويسه ياملاك
ملاك بحده:مش عاوزه كلام كتير ورايا
يونس :تب كلميني انتي كويسه وايه الجرح دا
فجأه بيدخل رعد بكل جمود وهيبه ومايا بصتله بإعجاب شديد
رعد من وراها بحده:ملاك
ملاك عرفته من صوته وغمضت عيونها بنفاذ صبر ووجع
يونس بسرعه:رعد ايه الي حصلها دا
رعد قرب منها بحده ومسك ايدها بس هيا شدت ايدها منه
رعد بغضب وجز. علي اسنانه:ملاك انتي تخطيتي حدودك اوي لحد هنا
ملاك فتحت عيونها وبصتله وبهدوء:انا كان لازم امشي يارعد انا عاوزاك تثق فيا وهخلص الي هعمله وهرجعلك صدقني
رعد بصلها برفعه حاجب:فهميني الاول
مايا بسرعه:انت رعد الدمنهوري
رعد لف وبصلها ودهش لانها كانت تشبه ملاك في بعض الملامح ولكن وجهها حاد وخبيث ووليس بريئ زي معشوقته
رعد ببرود:انتي مين
مايا قربت وبصتله بإعجاب ومدتله ايدها:هاي انا مايا النجار..... رعد بصلها بقرف وبص لايدها الممدوده وعطالها ضهره وهيا اتحرجت وملاك كانت بتبصلها بحده وغضب
رعد بغضب:هو انا مش هقدر عليكي يعني
ملاك:رعد ارجوك سيبني وانا هخلص وهكلمك عن اذنك
واتجهت للخارج وبحده:ورايا يابيه
يونس بتوتر:عن اذنك يارعد.... وراح وراها ومايا بصتلهم بغل
قاسم:تعالي اقعد يا ابني
رعد بصلهم بغضب وحده وخرج وراهم
...... في الخارج
بتطلع ملاك وبتركب عربيه حسام
ملاك بحده:اركب عربيتك وورايا علي الشقه حالا.وانطلقت
ويونس خرج وراها بتوتر وخوف ورعد خرج وراهم
.... في سياره رعد
رعد بغضب وجنون:ماشي ياملاك يظهر اني دلعتك عشان كدا ببتتنطتي عليا والله لهوريكي ازاي تعملي كدا
قاطع تفكيره رنه موبايله فبتسم بخبث
رعد:اممم
شريف بتوتر:ازيك يارعد موبايلك مقفول من زمان وسألت عليك قالو مسافر
رعد ببرود:وبتسأل عليا لييه
شريف بقلق:عاوز اعرف بجد انت لسا معاك الصندوق الصفيح
رعد بحده:ااه
شريف بخوف:تب ممكن تديهولي ارجوك انت اخدته من قبل ما اشوف الي جواه
رعد بخبث وتردد:مش قبل ما اعرف الي عاوزه كل شيء ووليه مقابل
شريف بتوتر:هقولك هقولك علي مكانها بس اديني الصندوق ارجوك
رعد :هفكر بس هيا فيين
شريف بتنهيده ورعب :تعالي نتقابل واقولك كل الي انت عاوزه هستناك في مكانا القديم
رعد بحده:عشر دقايق والقيك هناك ولو اتأخرت هنسفك
.... وقفل الخط
رعد بغضب وضيق في صدره:انا ليه عاوز اعرف معقول لسا بحبها بس انا حبيت ملاك بس انا كنت بحبها هيا اوووف
اتنهد رعد بتعب وغير مسارر طريقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه يونسس.
بيوصل ييونس وبيفتح الباب ومش بيلاقي ملاك فبيتنهد وبيقعد شويه والباب بيتفتح وبتكون ملاك
يونس وقف بلهفه:انتي كويسه في ايه
ملاك بحده:اولا انا منستش الي حصل قبل ما اسافر ثانيا
انا عاوزه اعرف كل حاجه ومن غير كذب
يونس بستغراب:تعرفي ايه ياملاك
ملاك قعدت بضيق وسنتدت علي رجلها وحطت راسها بين ايدها بتعب ويونس قلع جاكيت بدلته وقعد قصادها
ملاك بهدوء:الفلاشه الي جمال العدلي هيموت عليها فيها ايه يا يونس
يونس بصدمه:جمال العدلي والفلاشه .. واكمل بتوتر :ملاك هو هو انا كل الحكايه بس ان هو
ملاك بحده:يونسس مش عاوزه لف ودوران احكي
يونس فجأه دموعه نزلت وملاك رفعت راسها وبصتله
ملاك بهدوء:بتعيط لييه يايونس
يونس بندم:عشان انا زباله يا ملاك زباله
ملاك اتنهدت:تب احكيلي وانا سمعاك متقلقش يالا هنحلها سوا يا صاحبي يلا
يونس بحزن وامل:تب ممكن طلب
ملاك :اممم
يونس مد ايده في جيبه وطلع السلسله بتاعتها الي في نسخه منها في رقبته:ممكن تلبسيها تاني انا اسف
ملاك بصتله بتردد:بعدين
يونس:ارجوكي
ملاك اتنهدت واخدتها منه وبصتلها ولبستها تاني ويونس قلبه انشرح بفرحه
ملاك:بس لسا مش مسمحاك احكي يلا
يونس بحزن:ملاك ارجوكي انا اسف صدقيني انتي صاحبي وروحي ياملاك انا اسف والله فكري حتي
ملاك بتنهيده:هفكر يايونس... يونس رجعله الامل من جديد
يونس بتوتر:الفلاشه فيها حاله اعتدا"ء
ملاك بصدمه:ايييه اعتد`اء ووووووو..........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
ملاك بصدمه:ايييه اعتدا*ء
يونس بحزن:صدقيني انا
قاطعته قائله بحده وغضب:انت اعتديت علي مين انطق يالا
يونس :اهدي وانا هحكيلك كل حاجه
ملاك بصتله بذهول وغضب
يونس بتنهيده:زمان ايام الجامعه كنا خمس اصحاب انا وجمال واسلام وحازم وعاصم وكنا كلنا طايشين وكل يوم سهر لحد الفجر في البارر والنسوان لحد ما عاصم عرفك
بعد عننا تماماً وبقينا احنا الاربعه وفسدنا زاد اضعاف في يوم كنا في الجامعه وشوفنا بنت اسمها لميس كانت جميله جدا فشوفنها وكنا هنموت عليها ولما حاولنا نقرب منها هيا صدتنا اكتر من مره بس الغريب ان اسلام وجمال كان هيموتو عليها بطريقه فظيعه انما انا وحازم كنا عادي مش مهتميين اوي وفي يوم شوفناها ماشيه مع شاب وبتضحك وعرفنا انهم بيبيحبو بعض لاء وكمان ماشين سوا ف الدم غلي في عروقهم وانا قولتلهم عادي ومش فارقه وفي احلي واجمد منها بكتير بس هما مقتنعوش حتي حازم كان متغاظ المهم بعد الجامعه فضلنا مستنينها وانا مش عارف احنا مستنين ميين بعد شويه لقيت لميس معديه لوحدها علي بعد المغرب كدا ونزلو ضربوها علي راسها وشالوها وحطوها في شنطه العربيه وانا ساعتها اتصدمت وبعد شويه بتوصل شقه فيها الشيخ زايد ملك ابو اسلام المهم شالوها وطلعنا فوق وانا قولتلهم اني مش مصدق لاننا عمرنا ماهناخد واحده غصب عنها كدا فبقو يتريقو عليا وانا منكرش اني سكت وانا كان في ايدي انقذها المهم دخلوها الاوضه وقالو هيصوروها وهيكسرو عينها ف شربنا يومها كتييير جدا وانا اتعميت من الشرب والغضب فنمت مكاني وبعد شويه قام اسلام وجمال الي كانو فايقين لحداً ما وحازم حالته كانت متفرقش عني حاجه واع"تدو عليها بكل وحشيه وبدون رحمه وحازم فاق شويه وعمل زيهم والكاميرا صورت كل دا وانا فضلت نايم لحد الصبح صحيت ولقيت حازم نايم علي الكنبه جمبي وجمال واسلام جوا في الاوضه ولميس منهاره من العياط والصدمه بصوت مكتوم في ركن الغرفه والكاميرا محطوطه وبتصور لسا وكل دا نزل في فلاشه وانا اتصدمت وقولتلها انتي بتعملي ايه وايه الي حصل جت لميس واستغاثت بيها وصعبه عليا وانا فكرت اني عملت حاجه ليلتها زيهم المهم اخدت لميس وكنت ههربها صحي فجأه جمال وحازم واسلام وشافوني وانا بحاول اهربها وانا اتوترت بس اصريت انها تمشي وقولت كفايه لحد كدا ساعتها صدمني جمال ان انا الي اخدت عذريتها اول شخص وهيا اتصدمت
وانا انكرت لاني مكنتش في وعي واسلام وجمال اخدو لميس لجوا وانا بصرخ وحازم مسكني لانهم اخدوها يعتدو عليها تاني وهيا بتستنجد بيا وانا عيطت من الموقف وبعد شويه صريخها بيقف وبتكون فارقت الحياه وانا دخلت بكل هدوء واتصدمت لما شوفت جسمها وهيا مقت"وله ف من غير مايحسو اخدت الفلاشه وخرجت برا الشقه من غير كلام وخبيتها في مكان عمر ما حد يتصوره ومنبعدها عرفو اني اخدتها وكانو بيجرو ورايا عشان اقولهم بس انا رفضت
وبعدها حازم حصل في اخته نفس الي حصل في لميس وجه اعترفلي اني معملتش حاجه وملمستهاش اصلا وساعتها قلبي انشرح بس كنت حاسس بندم اني ماحاولتش انقذها قبلها ودا كل الي حصل ياملاك....
ملاك بصتله بذهول ودهشه ووقفت وضربته بالبوكس وهو متكلمش وكان بيعيط بس ومسكته من ياقه قميصه بغضب :بتعيط انت فعلا زباله ازاي ما حاولتش تنقذها
يونس بدموع:حاولت والله حاولت بس حازم مسكني وهما قفل الباب والله حاولت ياملاك
وحضنها وانهار في العياط وصعب علي ملاك واتنهدت وبدأت تطبطب عليه بهدوء وهو كان بيعيط بحرقه
ملاك بهدوء:خلاص اهدا وانا هشوف حل طلما انت معملتش كدا بس فيين الفلاشه يايونس
يونس بعد بسرعه:لاء مستحيل انا لازم احافظ عليها
ملاك:اعطيني الفلاشه يا يونس ومتقلقش
يونس بتنهيده لما هكون جاهز هديهالك
ملاك حطت ايدها علي كتفه:ارجع القصر يا يونس ومتخرجش اليومين دول ومش عاوزه مناهده فاهم
يونس:لييه هتحبس يعني
ملاك بحده:اسمع الي ببقولك علييه فاهممم
يونس:تمام
ملاك:يلا ورايا.... وفتحت الباب ويونس اتنهد وراح وراها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول زي تل عالي علي البحر
كان واقف رعد وحاطط ايده في جيبه وبيبص علي المدينه
والبحر وبيفكر في ملاك
رعد بغيظ:جننتيني ياملاك مبقتش عارف اتصرف معاكي بس لازم اربيكي يا بنت النجار واخليكي تحترميني
قاطعه وصول عربيه وملفش حتي ونزل منها شريف
شريف بهدوء :عامل ايه يارعد
رعد ببرود:ميشغلكش قول الي عندك
شريف بتوتر:تب لف كلمني حتي
رعد بحده:مش طايق ابص في وشك قول الي جيت عشانه
شريف اتنهد وقرب وقف جمبه وبص علي االمدينه
شريف بتردد:هيا في تركيا بقالها 4 سنين وتحديدا في اسطنبول
رعد حس بضيق حس انه مش فرحان:اممم وبعديين
شريف بخوف:فين الصندوق يا رعد ارجوك اديهولي
رعد قرب منه ومسكه بإيد واحده من قميصه والايد الاخري مازالت في جيبه ورجعه لورا وشريف اترعب ليسيبه يوقع ومسك في ايده
شريف برعب:هتعمل اييه يارعد ارجوك مش عاوز اموووت
رعد بغضب جحيمي:ليييه عملت كدا ياشريف انطق
شريف بدموع وخوف:صدقني غصب عني يارعد صدقني
رعد بغل ووجع:غصب عنك تكسر قلبي كدا هااا غصب عنك تبيع العشره الي بينا عشان اييه ليه عملت فيها كدا انت السبب انه هربت مني انت السبب
شريف:والله ماحصل صدقني يارعد الحقيقه مش كدا
رعد بحده وجنون:اخرس فاهممم انا هحرق قلبك ومش هديك الصندوق يا شريف فاهمممم هموتك بالحياه
ورجعه تاني وقرب ركب عربيته وساقها بسرعه جنونيه وهو مخنوق ومش قادر يتنفس
شريف بحزن:بكرا الايام تتكشف المستور يا صاحبي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري...... وتحديدا في غرفه رييم
كانت قاعده علي ككرسي التسريحه وبتسرح شعرها بهدوء
فجأه تليفونها رن وشافت الاسم اتوترت وجسمها اترعش
ريم بتوتر:الوووو
المجهول:الووووو
ريم برعب:عاوز ايييه
المجهول:عاوز اقولك اسف يا انسه ريمم وحقك عل راسي من فوق وصورك مسحتها والله
ريم بستغراب :انت بتقول اييه
المجهول برعب:انا اسف سامحتيني صح ونبي قوليله يرحمني يا ست ريمم
ريم بحيره:يرحمك وهو ميين...... :انا
بصت لمصدر الصوت وكان حسام وحاطط ايده في جيبه وبيبصلها بجمود
ريم قفلت المكالمه وقربت منه
ريم بفرحه وعدم تصديق:حسام حسام انت عملت ايه يعني يعني هو معتش هيضيقني تاني
حسام بإبتسامه جانبيه:لاء معتش هيضايقك تاني
ريم حضنته بدون وعي وهو لاول مره بادلها الحضن
وبعدين ريم استوعبت وبعدت بتوتر وخجل
حسام بمرح:ما انتي قاعده شويه
ريم ضحكت غصب عنها:انت عملت ايه وامتي
حسام بلامبالاة:بسيطه كنت مكلف حد يراقب تحركاته طول فتره سفري ولما جيت اتعاملت معاه
ريم بفرحه:بجد شكرا بجد انا ممتنه لييك جدا ياحسام
دا كان كابوس بنسبه ليا
حسام ضحك وحط ايده علي خدها:ولا يهمك يا ريم
ريم شدته من ايده واخدته قعدته علي الكنبه وهو استغرب
ودخلت الدريسنج وطلعت وهيا في ايدها كيسه وقعد جمبه
حسام بستغراب: اييه دا
ريم بضحك وطلعت حلويات:خد دي كنت مخبياهم من امي والاكل الصحي الفتره الي كنت مش هنا فيها ودا ك شكرا وليك اي طلب عندي
حسام اخد الشكولاته وفتحها وبدأ ياكل فيها وهو بيفكر
وبحب:اي طلب اي طلب
ريم:ااه اي طلب
حسام ضحك:بعدين بس خليكي فاكره ان ليا عندك طلب
ريم:حاضر دين في ررقبتي
وفضلو يضحكو وبعد كدا نزلو تحت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه ملاك... وتحديدا في المطبخ كانت واقفه وبتعمل قهوه ساده هيا مش بتحبها بس مرارتها بتصبرها علي الايام الي شبه ايامها وكانت غيرت هدومها لبيجامه هوت شورت وتوب بحملات رفيعه من اللون الاسود وكانت ناصعه بياض بشرتها ونقائها وكانت مثي*ره وسابت شعرها الطويل وكانت مضايقه
ملاك ابتسمت لما افتكرت رعد:هتفضلي تعذبيه لحد امتا ياملاك انتي بتحبيه متنكريش بس انا عندي مشكله اكبر
اختفت ابتسامتها لما افتكرت مايا:هه حبيبت القلب رجعت
وبعدين هيا طلعت من البحر ازاي يومها يلا خليهم يتهنوو ببعض.... اكملت بحده وتوعد:بس حقي مش هسيبه ووربي يامايا لهخليكي تندمي ندم السنين انك فكرتي تعملي كدا
خلاص ملاك الطيبه ماتت وملاك الشيطانه حضرت
وقربت من القهوه الي كانت اتعملت وشربتها علي مره وحده وهيا من جواها بتتقطع من الوجع
قاطعها باب شقتها الي اتفتح واتقفل وهيا اتخضت وقامت مسكت طاسه وقربت من باب المطبخ ببطيء وقفلت النورر وسمعت خطوات ثقيله بتقرب من المطبخ
ملاك بتوتر وبهمس:احييه يا ابو سوسو حرامي وسايب مصر كلها وجاي تسرقني انا يا لهوووي
وفجأه لقت شخص بيدخل المطبخ ومكنتش شايفه مين وضربته علي دماغه بالطاسه ورمتها واتشعلقت في رقبته ومسكت شعره وبقت تشده
ملاك بغيظ:انت ميين انطق انا ظابط وممكن اعدمك انطق ياض انت
فجأه لقت الشخص بيمشي وهيا متشعلقه في رقبته وشغل النور وكان رعدد وهيا شهقت وحطت ايدها علي فمها بصدمه وهو بصلها برفعه حاجب
رعد ببرود:انتي عبيطه يابت ولا مختله وايه الي ضربتيني بيه دا.... وبص علي الارض وشاف طاسه تيفال تقيله وبصلها بصدمه خفيفه:حسبي الله ونعم الوكيل الهي اولع فيكي واحمرك في الطاسه دي
ملاك بذهول:انت بتعمل ايه هنا
رعد بصلها بقوه وبلع ريقه بصعوبه لانه اخد باله من شكلها المغ"ري
رعد بلا مبالاة:عادي جيت اربيكي مش اكتر
ملاك:نعمممم تربي مين يابا العب بعيد
رعد اتنهد وقرب منها وشالها زي الاطفال فجأه وهيا تلقائياً لفت رجلها حوالين خصره وحاوطت رقبته
ملاك بتوتر:في حاجه ولا ايه ممكن تنزلني
رعد مردش عليها واتجه لغرفه النوم وقرب حطها علي السرير واتجه للكنبه وقلع الكوتش والشراب والتيشرت وملاك اتصدمت واتوترت وطفي النور وساب نور الابجاوره الخفيف بس وقرب من السرير وملاك رجعت بضهرها للخلف بخوف ورعد حط ركبته علي السرير وبدأ يقرب منها وشدها من رجلها وهيا حطت ايدها علي صدره تمنعه
ملاك برعب وتوتر:اييه
رعد بخبث:ااييه ..... وبلع ريقه بصعوبه وتفاحه ادم الي في عنقه تحركت وكان شكله مغري جدا وهيا اتوترت اكتر
ملاك بلعت ريقها برعب:انت هتعمل فيا ايه وعاوز اييه
رعد ضربها علي راسها بخفه:دماغك الشما"ل دي الي مودياكي في داهيه
ملاك اتوترت ورعد ابتسم بخفه ورجع ورا وشدها من خصرها رجعها لأخر السرير واستلقي علي قدمها وحضن خصرها ورفع وشه وكان بيبصلها وهيا استغربت وحاولت تبعد
رعد بهدوء:ممكن تسيبيني انام في حضنك
ملاك ببلاهه:ها
رعد ابتسم عليها ومسك ايدها وباس باطن يدها :انا محتاجك اوي ارجوكي انسي العالم كله والناس كلها اليله دي بس عاوزك معايا وبس وتعامليني بحب النهارده بس ممكن
ملاك بإبتسامه:اشطا يابا
رعد بحب:قلب البابا.. وشدد علي خصرها اكتر
ملاك بملل:هو انت هتنام
رعد بتفكير:انتي عاوزه ايه وانا اعمله
ملاك:اصل دا احنا لسا الضهر هتنام فيين
رعد:تصدقي ااه عندك حق
ملاك بتذكر:يالهوي نسيت عدي كدا بسرعه
رعد برفعه حاجب:في ايه
ملاك بسعاده:النهارده اليوم الواحد واربعين يعني ينفع اصلي من النهارده من بعد اليوم المشئوم الي شربت فيه
رعد بستغراب:تصلي هو انتي بتصلي
ملاك بمرح:ااه ياعم هو انت مبتصليش ولا اييه
رعد قعد علي السرير وحك رقبته بتوتر واحراج :بصراحه عمري يعني وانا يعني مصلتش قبل كدا غير وانا صغير كنت بصلي مع جدي وابويا بس بقالي سنين مصلتش
ملاك ابتسمت بحب:بص هو غلط كبيير لان اول ما هنتحاسب عليه الصلاه وانت بشر وطبيعي تغلط وكلنا غلطنا وقصرنا في حق ربنا كتيير وهو مقصرش معانا
ف انا عاوزاك تبدأ تصلي عشان خاطري
رعد بإحراج:بس انا نسيت طريقه الوضوء والصلاه
ملاك ابتسمت بطيبه ونزلت ومسكت ايده وهو نزل معاها ودخلت الحمام وهو وراها ومستغرب
ملاك بحب:انا هعلمك يلا الانسان بيعيش ويتعلم ومش غلط و اوعي تتحرج تتطلب المساعده والصلاه دا وقت ربنا عمله لينا عشان نغفر فيه ذنوبنا ونتكلم معاه فيها
رعد كان بيبصلها ووساكت بس حبها زاد في قلبه اضعاف
ملاك :يلا اول حاجه اغسل ايدك .. وبدأت تقوله طريقه الوضوء وهو بيعمل زي ما بتقول بهدوء
رعد:كدا كويس
ملاك:اطلع انت بقا البس التيشرت بتاعك وانا هتوضي واجي وراك..
. وبالفعل خرج رعد وملاك ااتوضت وخرجت
ولقته لبس التيشرت وواقف مستنيها واتجهت للدولاب وفتحته وطلعت اسدال ابيض فيه ورود بنفسجي ولبسته وقربت من المرايا وبدأت تلف الطرحه الي زادتها جمال اضعاف ما كانت ولفت ليه وجابت سجادتين وفرشتهم علي الارض نحيه القبله
رعد بإبتسامه:شكلك حلو اوي في الحجاب
ملاك ابتسمتله :تتعالي قرب
قرب رعد وبستغراب:ليه منصليش جمب بعض ليه حاطه واحده قدام والتانيه وراها وابعد منها
ملاك بحب:بص يارعد ياحبيبي الراجل لازم يقف قدام الست ووحرام لو وقفنا جمب بعض فاهمم
رعد ابتسم ووقف مكان ماقالتله
ملاك:تب فاكر اي حاجه قرأن طريقه الصلاه اي حاجه
رعد بإحراج:الصراحه حافظ كذا سوره صغير من القرأن بس وااه بعرف طريقه الصلاه بس مش اوي
ملاك بدأت تشرحله طريقه الصلاه لحد ما فهم وعرف هيقول اييه وازاي
وقرب وقف علي السجاده وواستقام وملاك وراه
رعد بصوت عذب:الله اكبر.....
..... بعد مده بيصلو الظهر بالنوافل
رعد بهدوء وصوت جميل:السلام عليكم ورحمه الله السلام عليكم ورحمه الله
ملاك بهدوء:السلام عليكم ورحمه الله السلام عليكم ورحمه الله
رعد كان هيقوم بس ملاك وقفته
ملاك بحب:ما تقومش
رعد:ليييه
ملاك:استغفر ربنا شويه وادعي الي انت عايزه وانه يسامحك ربنا كريم وقال ادعوني استجب
رعد ابتسم ورفع ايده واستغفر ربنا كتير وملاك هكذا وبدأ يدعي بهمس وهدوء والغريب انه حس ان قلبه خالي من اي هموم وانه مرتاح نفسياً ومش مضايق زي الاول واحساس غريب عمره ماحسه وهو الامان
ملاك وقفت وشالت سجدتها وحطتها علي الكنبه وقلعت اسدالها ورعد وقف وعمل زيها وقلع التيشرت وقرب شدها ورجع للسرير تاني وقعد عليه ونيمها علي رجله بحب وهيا كانت مبسوطه وبتبتسم بس لانها حابه تقضي معاه وقت
قال بحب:شكرا ياملاك
قالت بستغراب:علي ايه
قال بهدوء ولكن بإمتنان: يعني عشان خلتيني اصلي لاول مره من سنين وارتاح بشكل دا
قعدت ملاك وحاوطت وشه بكفيها الصغيران:انت شطور وكيوت اوي يا رعد ياخلثثي علي اشطر كتكوت
رعد برفعه حاجب:واييه يا بتتت كيوووت وشطور
ملاك ضحكت وهو ضحك علي ضحكها وضربها بالمخده وهيا مسكت المخده وفضلت تضرب فيه وهو بيضربها بخفه وبيضحك من قلبه فعلا وبيجري في الاوضه وهيا وراه وبتضربه
بعد شويه بينامو علي الارض بتعب وبينهجو وبيبصو لبعض وبيضحكو من قلبهم
رعد بيقرب منها وبيسند راسه علي ايده وكوعه في الارض وبيبصلها بحب
ملاك:بتبصلي كدا لييه
رعد حط ايده الاخري علي خدها:مملاك ممكن تديني فرصه
ملاك اتنهدت:يارعد صدقني انا انسانه موجوعه من الدنيا كلها ومعنديش استعداد اتوجع تاني من اي حد
رعد بحب:اوعدك ياملاك اني هصون قلبك بس ارجوكي خليكي مكمله معايا وبلاش نسيب بعض
ملاك بتفكير:يعني عمرك ماهتكسر قلبي يارعد
رعد بسرعه:لاء والله ما هعمل كدا بس ارجوكي اديني فرصه واحده بس
ملاك بإبتسامت استسلام:موافقه يارعدي
رعد بصلها بعدم تصديق وقلبه انشرح من الفرحه وقرب وباسها بحنيه بس فجأه اتحولت لشغف وشوق وحب
وملاك تجاوبت معاه و كانت مرحبه بقربه
وفجأه بعد عنها لما حس انها محتاجه للهواء وحط جبينه علي جبينها
رعد بهدوء وعشق:موافقه يا ملاكي
ملاك بدون تردد هزت راسها وهو مصدق وشالها واتجه للسرير واع'تلاها ووووووووو....
(استغفر الله العظيم🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار.... وتحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع حتي يونس الي كان بيلعب في تلفونه وحاول يرن علي ملاك بس تلفونها مقفول
قاسم:بس انا في حاجه محيراني اوي
حسين:اييه هيا
قاسم:لييه ملاك مستغربتش ولا اتصدمت من وجود مايا
مايا اتوترت ويونس بصلها بقرف
اياد ببرود:اكيد لان ملاك مبتقبلش مايا حاليا ووالصراحه مايا ماتتقبلش اصلا
محمود بحده:جرا ايه يا اياد
نرمين بحق*د:انت عاوز تشبه ملاك بمايا
مايا بصتله بنصر وغل وهو بصلها بقرف
اياد ببرود:انتو ازاي كدا بجد ما ملاك بنتكم زي ما البت دي بنتكم
قاسم:خلاص ياجماعه خلصنا
يونس كان ساكت خالص ومتكلمش ووسايبهم يجيبو اخيرهم
مايا بخبث:وبعدين ملاك بقت متكبره لما كبرت اهي
محمود بهدوء:متكبره ايه دي بقت المقدم ملاك النجار خلاص فاضلها رتبه واحده وتبقا المأمور او لواء
مايا بغل:يعني اييه
يونس بحده:يعني تبطلي السواد الي جواكي الي واضح بس عشان الي قاعدين معندهمش رحمه ولا ذره حنيه وعارفيين سوادك ومتغاضين عنه
الجميع حط وشه في الارض معادا نرمين ومايا
مايا بحقد:هزعلك يايونس وانا مش عاوزه ازعلك
يونس بغضب وتحذير:انا بحذرك للمره الاخيره يا مايا لو اتجرأتي او فكرتي تقربي من ملاك بشر وربي لهكون قات*لك بإيدي وشارب من دمك فاهمهه
مايا بصتله ببرود وكره وهو بص في الموبايل ومعطلهاش اهتمام
نيره بتوتر:خلاص يا جماعه الحوار مش مستاهل
محمود:انتو بتتكلمو في ايه وانا بفكر في ايه المفروض ددلوقتي ان الست ملاك مهمتها الجايه الاسبوع الجاي وولازم تجهز وبرن عليها ومش بترد
قاسم:اكيد نايمه سيبها ترتاح اليومين دول
حسين:ااه صحيح ابراهيم الدمنهوري كلمني وقال اننا هنمضي العقود في قصر الدمنهوري فعشان كدا عازمنا علي العشا كمان اسبوع وبمناسبة رجوع الشباب
قاسم:تمام خير ان شاء الله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ورعد
بتكون ملاك نايمه علي صدره العاري ومتغطين وكتفها بس الي باين وهو بيملس علي شعرها الناعم بهدوء وحب
رعد بهدوء:ندمانه
ملاك بستغراب:على اييه
رعد:عشان الي حصل وكدا
ملاك بإبتسامه:لاء ابدا والله
رعد بحب:انتي عارفه انك بقيتي حرم رعد الدمنهوري قولا وفعلا دلوقتي
ملاك ابتسمت بخجل:خلاص بقا
رعد:علي فكره كدا معتش حاجه اسمها طلاق بقيتي ملكي لاخر يوم في عمري وعمرك
ملاك بهدوء:وانا موافقه اعيش معاك االباقي يارعد بس مش ببعد ما اخلص بحقي وحق قلبي
رعد بضيق وهدوء:احكيلي ياملاك ايه الي مضايقك واختك دي ظهرت امتا وازاي
ملاك بتنهيده:ممكن مش دلوقتى
رعد بحب:انا موجود في اي وقت وهسمعك بردو في اي وقت
ملاك حضنته بحب وهو بادلها الحضن
رعد بخبث:انا هعمل حاجه مجنونه دلوقتي
ملاك:اييه
رعد مد ايده وجاب تليفونه ورن علي سالم
رعد:ايوا ياجدي
سالم :انت فين يارعد
رعد:انا في مشوار كدا وهغيب اسبوع كدا ولاحاجه
سالم بضحكه خبيثه:مع الجوو ها
رعد ضحك :جدي خلاص بقا سلام... وقفل
ملاك بستغراب:انت هتروح فين في الاسبوع
رعد بحب :هنقضيه هنا ومش هننزل ابدا فاهمه وهنقفل التليفونات .وقفل تليفونه ..موبايلك فيين
ملاك:مينفعش بس علي الشاحن هو مقفول اساسا
رعد بهيام:ومش هيتفتح الاسبوع دا لينا وبس يا حرمي المصون.. وباسها من خدها وهيا ابتسمت
ملاك بضحك:انت مجنون
رعد بعشق:بيكي ياملاكي.... وقرب منها ووووووو....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
↚
ملاك بغيظ:بس انا عاوزه ادوق
رعد:لاء لما تبرد عشان بطنك.... وبيتجه للغرفه وبيحطها علي السرير
ملاك قعدت ورعد قرب قعد علي حافه السرير بس لمح حاجه علي الكومدينو وكانت علبه دوا لإكتئاب فمسكها واتنهد وفتح الدرج واتصدم من كميه الادويه الي فييه
وبص لملاك الي وحطت وشها في اارض بحزن
رعد بذهول وضيق:اايه كل دا ياملاك
ملاك بتوتر:متشغلش بالك انت يارعد انا. انا
رعد وقف بحده:انتي اييه وليييه كدا وعشان ميين حرام عليكي نفسك وصحتك
ملاك:خلاص ممكن
رعد بغضب:بقولك لييه بتخديهم وكل دا لييه وعشان ميين ياملاك لييه
ملاك وقفت وانفجرت:عشان انا وحيده ااه وحيده من يووم ما اتولدت كل الحب والحنان لمايا مع اننا واحد وتؤام انما انا نكره عاقه بوالديها طول عمر محدش طبطب عليا تعبت لوحدي وملقتش حد جمبي كان يونس معايا بس كنت ببان قدامه تمام اقولك ايه اقولك اني وانا صغيره امي مكانتش بترضعن وبسبب كدا كانت نيره مرات عمي هيا الي رضعتني علي يونس اقولك اني مكروهه من العالم كله ولا اقولك اني اما فكرت احب واحد عشان كان حنين عليا بس وبعدها خاني ومع ميين ها مع اختيي الي واخده مني كل حاجه اختي الي طول عمرها بتكرهني اقولك اني كنت باخدهم وبنام بلأيام اقولك اني كنت بطلع مهمات خطيره عشان ممكن اموت بس ارجوك كفايه بقا انا مبقتش مستحمله
رعد كان مصدوم من الي هيا بتقوله وقرب من ملاك الي دموعها نزلت بس هيا ضربته في صدره وهو سابها تطلع غضبها
ملاك بنهيار:ابعد عني امشي انا عاوزه ابقا لوحدي ابعد بقا
رعد بهدوء ومسك وشها بين ايده:اهدي اهدي ياملاك انا جنبك ارجوكي اهدي لو بتحبيني اهدي انا معاكي والله انا معاكي ياحبيبتي ومش هسيبك اابدا يا عمري خلاص
ومسح دموعها بإبهامه وهيا حضنته بقوه وهو بادلها االحضن
ملاك بوجع :ظلموني يارعد رغم اني وربي مأذيتهم كل الناس ظلموني حتي اهلي انا الدنيا داست عليا جامد اويي
رعد نزلت منه دمعه لاول مره في حياته حتي لما الي حصله زمان حصل عمره ما بكي:اهدي يا حياتي انا معاكي والله وصدقيني الدنيا دي هطربقها لو حصل حاجه زعلتك
ملاك انا معاكي لحد اخر العمر يا حبيبت العمر
ملاك فضلت تعيط وهو بعدها:بس بقا يانكديه تعالي
ومسك ايدها وقرب وقعدها علي السرير واتجه للمطبخ وجاب كيسه زباله ومده لملاك
رعد بإبتسامه هاديه:انتي الي هتخلصي منهم ومن الماضي ياملاكي
ملاك اتنهدت ومسكت الادويه كلها وكبتها في الكيس ورعد قرب واخد الكيس ومسك ايدها وطلعو البلكونه الي كانت في دور عالي جدا
رعد بحب:يلا هاتي ايدك هنرميهم سوا وهنرمي معاهم الماضي واي حاجه وحشه والحزن فاهمه
ملاك بصتله بتوتر وهو مسك ايدها وحط الكيس في ايد ملاك وهيا اتنهدت واخدت نفس بقوه وغمضت عينها ورمت الكيس بقوه لدرجه انه بعد جدا عن المبني
رعد مسك وشها بين ايده:انا عاوزك من النهارده تضحكي وتفرحي وبس ودي سبيها عليا وكمان عاوزك تنسي الوحش معايا يا احلي حاجه في حياتي
ملاك ابتسمت بحب ورعد طبع قبله خفيفه علي خاصتها
رعد بخبث:انا بقول يلا ندخل احسن اتهور في البلكونه
ملاك ضحكت بقوه وبدلع ورعد سقف بإيده وضحك
ملاك بطفولة:الكيكه يلا بسرعه
وجريت علي المطبخ وورعد وراها بيضحك ووبتوعد انه هياخدلها حقها ممهما حصل
ملاك بفرحه:بردت اهي يلا انا هموت وادوق
رعد:ثواني.... وقرب وقطعلها حته وحطها في طبق وحط علي صوص شوكولاته وجاب معلقه وقطع حته صغيره
رعد بإبتسامه:يلا دوقي يا اميرتيي
ملاك قربت واكلت وبصتله بذهول وهو ااستغرب
رعد برفعه حاجب:اييه وحشه
ملاك صرخت بفرحه:تحففه واخيرا انا كنت هموت عليها من زمان الله...واخدت من الطبق وقطعت حته وقربت المعلقه منه
رعد :لاء مش باكل سكريات
ملاك:عشان خاطري ونبي ونبي. بقا
رعد:لاء انا مش باكل سكريات خالص
ملاك بعند:تب والله لو ما اكلت لهخليك طول الاسبوع دا تنام علي الكنبه ومش هخليك تنام جمبي
رعد قرب منها بجرأه:انتي بتهدديني انا ياملاكي
ملاك بتوتر:ااه... ومدتله المعلقه
رعد بإبتسامه:انا هاكل بس عشان انا الي عاملها مش اكتر
وعشان خاطرك بس
وقرب واكلها :حلوه تسلم ايديا
ملاك ابتسمت وحطت الطبق وقربت حضنته بحب وهوابتسم. بخبث وشالها وهيا اتكسفت وهو اتجه للغرفه وووو........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور اسبوع كامل وبيكون أحسن اسبوع في حياه ملاك ورعد ووالجميع مستغرب غيابهم ومايا بتخطط لحاجه وهتولع من الغل ويونس لسا في القصر ومبيسكتش لمايا وعلطول بيدافع عن ملاك ويارا نسيت رعد خالص وبقت طيوبه ومبقتش متكبره زي الاول والعيله حبت شخصيتها الجديده جدا وبقو يضحكو ويتكلمو
معاها كتيير... والنهارده يوم العزومه الي مستنيها الجميع
(سوري ياجماعه انا حبيت نسرع شويه عشان نخش في التقييل ونخلص ونزيد الروايه حلاوه أصلي بحب الكوارث🙂😈🔪😂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار... وتحديدا علي الفطار
قاسم:اعملو حسابكم مش عاوز غلط النهارده بذات
حسين:ان شاء الله
قاسم:يونس ومايا كلمه زياده هناك هزعلكم
يونس ببرود:ميهمنيش الي يهمني ان البومه دي تبعد عني
مايا بصتله بغل واياد ابتسم والجميع سكت
حسين:تب وملاك هتيجي معانا
قاسم بتذكر:ااه صحيح هيا فيين دي مظهرتش من زمان من يوم مارجعت
محمود بضيق:لاء وكمان تليفونها مقفول عندها مهمه اول الاسبوع الجاي ومش لاقيها والوزير طالبها في مكتبه
اياد:ممكن تكون مع رعد
مايا بصتله بحقد وخبث ويونس بص لنظراتها
محمود:معتقدش دول مش بيطيقو بعض
نيره:معتقدش انهم بقو ميطقوش بعض
محمود:مستحيل دا رعد دا يطيق العمي وميطقش ملاك
قاسم:هنشوف بس حاولو تكلموها عشان تحضر معانا
مايا ابتسمت بخبث ويونس كان ملاحظ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@في شقة ملاك...
كانت نايمه في حضن رعد الي كان عاري الصدر ورعد بيملس علي شعرها وهيا نايمه بعمق وبيدخن وبيفكر
رعد في نفسه:انتي غيرتيني اوي ياملاك خليتيني ضعيف وبقا ليا نقطه ضعف بس ولو هحميكي ل اخر نفس في عمري انتي ملاك وظهرتي في حياة شيطان ميعرفش الرحمه وقاسي انا الي كان زمان دا مش حب دا كان مجرد اعجاب مش اكتر وحتي الاعجاب قليل علي الي حسيته معاكي انا ااه عرفت مكانها الي بدور عليه من زمان بس مش هروح ولا هفكر لإني لقيتك ياملاك ووربي لهخدلك حقك من اي حد زعلك ونزلت ددمعتك بسببه
وقرب من ملاك وباس راسها وطفي السيجاره
رعد بحب:ملاكي اصحي بقا انتي وحشتيني يا بت ملاك
ملاك بنوم:اممم
رعد بإبتسامه:اصحي بقا وحشتيني اوي ياملاكي
ملاك باست خده ونامت تاني وهو ضحك وبدأ يزغزغها وهيا بتضحك
ملاك بضحك:بس بقا عاوزه انام يا رعد
رعد بضحك:لاء قومي يلا بقا انا مش عاوز اقعد لوحدي ووبعدين اانتي وحشاني اوي
ملاك بنوم:تب سيبني شويه الله يسمحك انت مسبتنيش انام غير بعد الفجر
رعد ابتسم لما افتكر ليله امبارح وحضنها وهيا صحيت وحضنته بحب
رعد:تعرفي اني زعلان ان الاسبوع خلص بسرعه
ملاك:وانا كمان والله
رعد:متقلقيش هنعيده تاني وتالت هخلص الشغل الي ورايا وهاخدك ونسافر علي اخر الاسبوع المكان الي تحبييه
ملاك بفرحه:بجد والله
رعد:بجد ويلا عشان هنروح القصر علي الغدا لان عندنا زياره من عيلتك وعاوز نروح كذا مشوار قبل مما نروح
ملاك بصتله بضيق:مش هاجي انا هستناك هنا
رعد بإبتسامه:لاء مش هيحصل انتي مراتي وهتيجي معايا وعاوزك قويه وانا موجود
ملاك اتنهدت:ماشي
رعد بحده: وبلاش كلام كتيير مع يونس
ملاك:رعد يونس دا اخويا في الرضاعه وغير كدا دا صحبي الوحيد من صغري وهو معايا
رعد ببرود:ولو متهزريش ومتضحكيش غير ليا
ملاك:حاضر يا حبيبي ممكن اقوم بقا
رعد بخبث:ما انتي قاعده شويه
ملاك زقته بخفه وطلعت تجري علي الحمام وهو ضحك
....... بعد مده بتطلع ملاك وهيا لابسه سلوبته جينز من اللون الرمادي وتحتها قميص ابيض وتنت الاكمام لحد كوعها وسابت شعرها ولمت بعض الخصل من الخلف ب توكه صغيره علي شكل فراشه بيضه ولبست كوتش ابيض
وكانت جميله جدا
ملاك بسعاده:ايه رايك
رعد بنبهار:ولا غلطه حقيقي شكلك جميل جدا
ملاك بخجل:شكرا
رعد بحب:عارفه لو اتحجبتي هتكوني اجمل بكتيير
ملاك بتفكير:هفكرر
رعد قرب منها وباس خدها :طلعيلي هدوم بقا لحد ما ااخد شاور...
واتجه للحمام وملاك راحت للدولاب وبدأت تختار وطلعت بنطلون جينز رمادي اوفر سايز وقميص ابيضوساعه لونها اسود وكوتش ابيض وبرفيم معيين
.... بعد مده بيطلع رعد
رعد:ها خلصتي
ملاك:ااه ايه رايك
رعد بص علي الهدوم وابتسم:ماتشي ماتشي بقا وكدا
ملاك بحب:ااه يلا البس دول
رعد:بس انامبحبش الابيض غير تحت البدله وو
ملاك قاطعته:لاء هتلبسهم يا بيبي يلا بقا
رعد شدها من وسطها وبرفعه حاجب:بيبي انتي عارفه لو حد تاني قلها كنت عملت فييه اييه
ملاك بدلع:بس انا غير اي حد يا رعدي
رعد ابتسم:جننتيني يا بنت.الرعد
ملاك بستغراب:اايه بنت الرعد دي
رعد بحب:ااه ماهو انتي بقيتي بنتي يا عمري
ملاك ابتسمت:تب يلا يا بابا
رعد بعشق:قلب بابا
وبدأ يلبس وهيا بتحمد ربنا عليه وعلي كل الايام الحلوه الي فاتت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا في الصالون
كان قاعد الجميع ححتي عيله النجار كلها ومايا كانت بتبص علي القصر بتكبر ويارا خصوصا مش طايقها
سالم:نورتونا والله
قاسم:بنورك يا سالم
سالم بإبتسامه:عامل اييه
قاسم. بإبتسامه:الحمدلله بخير والله ياحبيب
حسام:بقولك يا زياد هات مفاتيح عربيتك كدا
زياد:هيا شغلانه ما تركب عربيتك هيا فيين
حسام بغيظ:ملاك الكلبه اخدتها ومشوفتوش وشها من يومها
يونس بضحك:هيا ملاك الي اخدتها
حسام:ااه وتليفونها مقفول
اياد بضحك:ربنا يستر
حسام:يعني اييه
يونس بمرح:يعني اترحم عليها دي اخر مره اخدت عربيتي
طبقت وشها ههه يا حبيبي يا ابني
حسام:يامصيبتي
كل دا ومايا متغاظه انهم بيتكلمو عنها
مروان:لو العربيه جرالها حاجه ابقا خلي رعد يجيبلك واحده وخلاص
قاسم:ااه صحيح هو فيين
سالم:بقاله اسبوع مجاش القصر واتصل طمنا علييه وقفل موبايله
اياد:اكييد مع ملاك
سالم بإبتسامه: يمكن
جميله بحب:حقيقي نفسي الجوازه دي تكمل
مايا بصتلها بغل ووحقد والجميع ابتسم
فجأه بيدخل رعد وملاك ولابسين نظرات شمس وماسكيين ايد بعض وكانو لايقين علي بعض جدا وملاك ماسكه شنطه زي شنطه هدايا ووراهم اتنين حراس ماسكين ششنط كتيير جدا
رعد بجمود:مساء الخير
الجميع:مساء النوور
جميله بخبث وطيبه:وحشتني يارعد فينك يعني من زمان
رعد ابتسم ووبص لملاك الي ابتسمت:كنت مع مراتي
جميله بفرحه:يعني جوازكم هيكمل
رعد:حاجه زي كدا
مايا بصتلهم بشر وكان واضح جدا
جميله قربت منها وحضنتها بحب وملاك بادلتها الحضن
رعد للحراس:طلعو الحاجات دي فوق في جناحي
وبالفعل اتجهو لفوق ورعد وجه نظره ليهم تاني
حسام بفرحه:مبرووك كنت عارف انا الي كسبت
رعد برفعه حاجب:كسبت اييه
حسام بتوتر:اصلي كنت متراهن انا وزياد ان جوازكم هيكمل وهو قال مستحيل هات ياض النص مليون
جنيه
زياد ضحك ومايا كانت بتغلي
ملاك بصت لرعد وقربت من حسام:احم حس الجميل المسكر ياخلثي عليك امور
حسام ابتسم والجميع استغرب:ها عاوزه ايه
ملاك بضحك وتوتر:انا عاوزك بخير يا قمر حتي شوف جبتلك هديه جميله
حسام بسعاده:بجد وريني
ملاك مدتله الكيس وحسام بص فيه واتصدم وضحك ببصدمه
حسام بعدم تصديق:هىهيهيهههه دا بجد
ملاك بتوتر:ااه ياحس ياعسل
زياد:دا ايه يلا
حسام بتمثيل البكاء:دا دا قلبي بس
ملاك ضحكت بسذاجه وهو عض علي شفتيه بغضب وغيظ
وهيا جريت وقفت جمب رعد ومسكت في دراعه
حسام بغيظ:ملاك .... وقرب منها رعد وقف في وشه واخدها ورا ضهره وبصله برفعه حاجب وقلع نظارته بهيبه ومايا بصتله بإعجاب وغل لملاك
رعد بحده:اايه هتعمل اايه
حسام بغيظ:حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت ومراتك ربنا ع الظالم يا جدع
اياد:هو في ايه
حسام مد ايده في الكيس وطلع فانوس العربيه والنمره
يونس بضحك:مش قولتلك دي حاجه بسيطه هههههه
ملاك طلعت دماغها من ورا رعد:قلبك ابيض ياحس
حسام بصلها بغيظ ورعد ابتسم علي جنانها
رعد:خلاص روح المعرض اختار العربيه الي تعجبك علي
حساب زياد
زياد بدهشه:اايه وانا مالي يالمبي وانا كنت كسرتها
رعد بجمود:مش كان في رهان بينكم وهو الي كسب تجبله العربيه الي يخترها انا مراتي تتبوظ ولا يهمها
الجميع ابتسم معادا مايا ونرمين
سالم بضحك:بقالك حد يحميكي من المصايب اهوو
ابراهيم بحب:نورتي عيلتنا يا ملاك
ملاك:شكرا
وقربت قعدت هيا ورعد ومايا بتبصلها بغل
سالم:مروان هات العقود
رعد بجمود:عقوود اايه
سالم:عقووود امضاء الثفقه بينا وبين عيله النجار
رعد بحده:مش موافق ومش همضي
الجميع:ايييه.ووووو.........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
الجميع بدهشه:ايييه!!!
رعد ببرود:ااه مش همضي
قاسم:لييه يا ابني كدا دي اهم ثفقه في شركتنا وشركتكم
رعد بحده:اولا شركات رعد الدمنهوري لافه العالم كله ومش محتاجه لشركات حد
حسين بهدوء:بس لييه كده يا ابني حصل حاجه زعلتك
رعد ببرود وجمود:ولا زعلتوني ولا حاجه بس انا مش عاوز اتعاقد معاكم براحتي
اياد:لييه يا رعد ما تقولنا السبب
رعد:والله انا لما ددرستها لقيت انها ثفقه تتعبانه وبعدين انا حر عندكم شركات الدمنهوري التانيه تعاقدو مع مروان او مع جدي او ابويا او عمي
سالم:بس يا رعد يا ابني انت عارف ان احنا منعرفش نطلع جرام حديد من المصنع او الشركه من غير توقيعك وكمان انت الي بتملك الفرع الرئيسي والمصنع الرئيسي
رعد بضيق:هتعاقد معاكم بشرط
قاسم بسرعه:قول
رعد بص لملاك الي مستغربه وحاوط خصرها ورجع بص لقاسم بحده: 45%من شركه النجار الرئيسيه تتكتب بإسم ملاك
الجميع بصله بصدمه
حسين:بس 45 كتير اوي دا مايا اختها معاها 5%بس وملاك كان ليها 2%
رعد بحده:ميخصنيش قولت اييه ياحاج قاسم
قاسم بهدوء:موافق يا ابني لله الامر من قبل ومن بعد
ملاك بتوتر:بس انا
رعد بمقاطعه:هششش اسكتي
مايا بغل :يعني اييه موافق
قاسم بصرامه:يعني ملاك هتتساوي بيا في الاسهم
مايا وقفت بحقد وصوت عالي:وانا مش موافقه دا ظلم لييه هيا 45 وانا5 لييه
رعد بغضب:ولما انتي كنتي 5وهيا2 مكنش ظلم
مايا بتوتر وغل:انا استحق كل حاجه هيا متستحقش حاجه
رعد بقرف:انتي انسانه حقوده وانانيه ومتستحقيش اي حاجه
سالم:خلاص رعد بسس دي. في بيتك
ملاك بصت لرعد وهو حضنها وهيا كانت حزينه
رعد بحده وصوت رجولي خشن:اسمعي انا بقولك ايه وقدام الكل انتي مراتي وحبيبتي وانا هحميكي ومستحيل اخلي اي كلب او كلبه ولا ليهم لزمه يجيو عليكي وانا موجود وصدقيني بإشاره منك عندي استعداد اهد. الدنيا واطربقها علي اي حد يزعلك
ملاك كانت بتبصله بحب وامان وعيله النجار كلهم اتوترو معادا يونس واياد الي فرحولها ومايا كانت بتغلي من الغل والغيره
يونس بسعاده:تب وهنمضي امتا
رعد: هنعمل اجتماع وهتنقل الاسهم لملاك اخر الاسبوع
محمود:بس ملاك هتسافر اخر الاسبوع
رعد برفعه حاجب:عشان
محمود بتوتر:عندها مهمه في جنوب افريقيا ووزير الداخليه طالبها شخصيا
رعد بص لملاك وحس بنغزه في قلبه
ملاك بحده :مش هطلعها..... محمود اتعصب ورعد ابتسم
محمود بغضب:يعني اييه مش هتروحي
ملاك بغضب:يعني انا مش هروحها وانا حره
محمود بحده:انتي عارفه هتاخدي مكافأة كام وغير ك
كدا انتي هتبقي رتبه عاليه جدا بعد المهمه دي
ملاك:ميهمنيش انا مش هطلعها وانت. مش هتغصبني
محمود ببغضب:متنسيش اني رئيسك يا حضرت الظابط
ملاك وقفت بحده:ومتنساش اني من اقوي الظباط الي في المخبارات وبإشاره مني ممكن انفيك ياسياده اللواء بمكالمه واحده للوزير الي طالبني ولا اييه
محمود اتصدم:هيا بقت كدا
ملاك ببرود:افهمها زي ماتفهمها معاش ولا كان الي يغصب ملاك النجار علي حاجه حتي لو أنت فاهمم انا بكيفي اطلعها مطلعهاش بكيفي فاهمم
الكل كان مبهور بشجاعتها معادا نرمين ومايا الي بيولعو
نرمين:كنت عارفه انك عاقه من زمان انا ندمانه اني جبتك ولا حملت فيكي اصلا
ملاك غمضت عيونها وحست بغصه في قلبها وفتحتهم تاني
ووببرود:اولا يانرمين ههانم انتي متشغلنيش ولو علي انك خلفتيني او بتكرهيني فمتقلقيش القلوب عند بعضها
مايا بحربقه:متتكلميش مع مامي كدا يازباله
رعد كان هيرد بس قاطعته ملاك وهو مسك اعصابه بالعافيه وملاك قربت منها وضربتها بالقلم بقوه والجميع اتصدومايا حطت ايدها علي خدها بذهول
ملاك بغضب جحيمي:انتي تخرسي خالص فاهمه ورب العرش يا مايا لهندمك علي اليوم الي فكرتي فييه تقفي في وشي واقسملك بالله اني هدمركم كلكم وانتي اولهم فاهميين انا ملاك بس فعلي شطاني
مايا كانت مصدومه من قوه ملاك وردها الي اتغير عن زمان وكرهتها اضعاف ورعد فرح انها بدأت تاخد حقها
قاسم بهدوء:من حقك يا بنتي احنا كلنا غلطنا في حقك
ملاك بسخريه:هههه مين الي بيتكلم قاسم بييه انت فوقت متأخر اوي يا جدي لما انا قلبي وطيبتي ضاعو وبقا مكانهم جحود وقسوه جاي تقول احنا غلطنا في حقك
يونس:اهدي ياملاك
ملاك بدموع مكتومه:انا هاديه خالص ولا يشغلوني ااصلا
قاطعها رنه موبايلها فطلعته من جيبها
ملاك بحده:الوووو
جمال:انتي فاكره انك كدا كسبتي لما هربتيه
ملاك ببرود:انا ولا كسبت ولا حاجه عاوز ايه ومن الاخر
جمال بخبث:بدأتي تفهميني تعالي نتقابل ونحلها ودي
ملاك:فيين
جمال :تعالي............ هستناكي
ملاك بخبث:تتطلبي الكل فاهمم و مسافه السكه...... وقفلت
رعد:ميين
ملاك بهدوء:عن اذنك يارعد ورايا حاجه ولما ارجع هقولك
رعد بحده:حاجه اييه
ملاك بصت ليونس الي اتوتر:حاجه كدا
رعد:هاجي معاكي
ملاك:لاسف مينفعش لو في حاجه هكلمك
رعد بحده:ملاك خلي بالك من نفسك انا واثق فيكي
ملاك بإبتسامه:ان شاء الله ... وبحده ليونس:ورايا يابيه عشان نخلص.... واتجهت للخارج
يونس بتوتر:عن اذنكم.... وجري وراها ورعد بص علي اثرها بقلق وفتح تليفونه وبعت رساله لحد وسابهم ودخل مكتبه.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول... بيوصل يونس وملاك
يونس:ملاك انا مش جاهز
ملاك بهدوء:معاك الفلاشه
يونس هز راسه وملاك اتنهدت
ملاك:واد يا يونس انا عاوزاك تجمد كدا عشان نخلص بقا وعاوزاك تتثق فيا فاهمم انت عمرك وثقت فيا وانا خذلتك
يونس بتوتر:لاء بصراحه
ملاك بهدوء:خلاص يلا معايا
ونزلت وهو نزل وراها ودخلو مكان أشبه بمخزن
جمال:اهلا نورتينا
ملاك بحده:فيين الباقي
جمال:اهم حازم واسلام جوااا وكمان جايبه يونس معاكي
ملاك ببرود:عشان نخلص
جمال:اتفضلي ياحضرت الظابط ... ودخل ودخلت وراه هيا ويونس
حازم بتوتر:يونس
يونس بصله بقرف ومرضش علييه
اسلام بإعجاب:واو يخربيت حلاوتك ايه المكنه الالماني دي ياجمال
جمال بحده:اخرس
ملاك بحده:عاوزيين اييه بقا وتحلو عنا
جمال:الفلاشه ومش هنقرب لكم تاني ابدا
ملاك بخبث:فيها اييه الفلاشه دي بقا عشان هتموتو عليها
بص الشباب ليونس الي. كان متوتر
ملاك بحده:ها
جمال بتوتر:ملكش فييه بيتهيألي
ملاك بغضب:نعممم ياروح امك
جمال :فيها الي فيها انجزي
ملاك حطت رجل علي رجل ببرود:1,, 2,,3,,
اسلام:هو في اييه
فجأه لقو الباب اتكسر ودخلت الشرطه واسلام وحازم ركعو علي الارض وجمال جري عليها ورفع عليها سلاح ويونس خاف عليها جدا
يونس:سيبها يا جمال
جمال بغل وتوتر:لاء مستحيل دي طوق النجاه
فجأه ملاك داست علي رجله وهو بعد غصب عنه وهيا مسكت سلاحه وضربته بيه في رجله والعساكر قربو واخدوه وهو بيصرخ
الشرطي:شكرا ياحضرت الظابط علي مجهودك
ملاك:ولا يهمك بس لازم ياخدو عقابهم
الشرطي:اكييد بس استأذنكم. تتفضلو معايا عشان. نقفل المحضر
ملاك:تمام... وخرجت ووراها يونس الي مش مصدق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا علي الغداء
كان متجمع الجميع والنفوس هديت شويه والجوو. بقا لطييف ورعد لسا في المكتب
قاسم:انا بعتذر والله علي الشوشره دي
سالم:خلاص ولا يهمك يا قاسم
خرج رعد من مكتبه واتجه للسفره وكان يترأسهم
جميله:انت كويس ياحبيبي
رعد:ااه كويس
فجأه بيدخل يونس وملاك وهما ببضحكو وباين عليهم االفرحه ورعد اتنهد واخد نفس وكأن روحه رجعتله
سالم:اتأخرتو لييه
ملاك:معلش ..... وقربت قعدت جمب رعد الي كان بيبصلها بهدوء وضيق ويونس قعد جمبها
رعد بحده:كنتي فيين
ملاك :ممكن ااقولك علي انفراد بعديين
ررعد اومأ ليها وبدأ ياكل وهيا كمان بتاكل
جميله:كلي بشاميل وبوفتيك
ملاك:انا مبحبش البشاميل بلحمه ومش بحب البوفتييك
جميله بطيبة:خلاص كلي الي تحبيه ياحبيبتي
ملاك بإبتسامه :حاضر
وبدأت تاكل ومايا بتبصلها بشر وكره وبتتوعد ليها ويارا كانت بتبص ليونس بإعجاب
قاطعهم تليفون رعد الي رن وكان رقم غريب
رعد:الووو
وصله صوت هو عارفه كويس:رعد الوو سامعني يارعد
رعد اتصدم:ااه سامع
الشخص:الحقني انا في ورطه بسرعه
رعد بقلق:فيين في ايه
الشخص:هبعتلك لوكيشن بسرععه... وقفل
رعد بسرعه:حسام ورايا عن اذنكم... وخرج بسرعه ووراه حسام الي بصله بغيظ وملاك قلقت
حسام بغيظ:حسام وزفت انا جعان انا مالي... ومد ايده اخد طبقه وحط فيه اكل كتير واخده وومشي
سالم بضحك:انا لو مومتش من المرض هموت بسبب حسام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
↚
في قسم الشرطه.... وتحديدا في مكتب الظابط
كانت تجلس فتاه وترتدي فستان احمر ناري ووضيق جدا وبدون حمالات ولقبل الركبه بقليل وشعرها قصير ولونه اسود ازرق قليلا وترتدي هيلز كعب عالي من اللون الاحمر
وكانت حاطه ميكب كتير وقاعده بتبكي
الظابط بملل:متقرفناش بقا يا اسمك ايه انتي
الفتاه:ارجوك سيبني امشي
الظابط:انتي عبيطه يابت انتي
فجأه بيتفتح الباب وبيدخل رعد بهيبه وملامحه الحاده وعيونه فيها بروود قاتمم وايده في جيبه وحسام الي اتصدم
حسام بصدمه:هنا!!!!
فجأه جريت علي رعد وحضنته وهو مرفعش ايده ولا كأن شيئاً لم يكن
الظابط بتوتر:رعد الدمنهوري
رعد رفع ايده وبعدها عنه ببرود وقرب وقعد علي الكرسي امام الظابط:جايه في اييه
الظابط بخوف:جايه في مشكله ضربت بنت في الشارع وفتحتلها دماغها بسبب غرورها
رعد:تمام حصل خير قفل االمحضر وانا هاخدها معايا وهدفع لاهل البنت التعويض عن الحادثه
الظابط بتوتر:تحت امرك يا فندم....
...... بعد مده بيخرج رعد ووراه حسام وهنا الي حاطه وشها في الارض واتجه وركب عربيته وجمبه حسام وهي ركبت ورا ورعد كل دا ساكتت وحسام بيسوق
حسام بسخرية:ازايك ياهنا
هنا:الحمدلله عامل ايه يا حسام
حسام ببرود وسخريه:كنت بخير لحد ماشوفتك دلوقتي
رعد بحده:حسام
حسام بصله بشك وضيق :علي فيين ياهنا
هنا بتوتر:معرفش بس انا خايفه اقعد لوحدي
حسام بسخريه:هتاخدها فين ياسي رعد
رعد ببرود:علي القصر
حسام بدهشه:القصر!!!
ررعد سند بإيده علي الشباك وحط ابهامه علي دقنه بضيق
هنا:عامل اييه يارعد
ررعد بحده:كويس
هنا بإبتسامه:لسا قاسي زي ما انت بردو
رعد ببرود:لازم اكون قاسي مع الاشكال الوس'خه وأكون حنين مع الملاك
حسام بصله وعارف انه يقصد ملاك
هنا:تقصد ايه انا عارفه انك زعلان مني
رعد مردش عليها وحسام كان مضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديداً في الصالون
كانت قاعده العيله وعيله النجار مشيت
سالم:هو رعد راح فيين
إبراهيم:والله ماعارف
جميله بإبتسامه:وكدا خلاص يا بنتي جوازكم بقا رسمي
ملاك بحب:ان شاء الله
يارا بطيبه:ربنا يتمملكم على خير ياملاك
ملاك بصتلها بدهشه ويارا مسكت ايدها :انا عاوزاكي تسامحيني لو دايقتك قبل كدا
ملاك بضحك:ولا يهمك يا حبيبتي انتي زي اختي
ريم بغيظ:وانا منك ليها
ملاك:انتي الخير والبركه ياريمو
ريم ابتسمت وملاك بادلتها الابتسامه
فجأه بيدخل رعد ووراه حسام وهنا
رعد:سلام عليكم
الجميع :عليكم السلام
فجأه بصله الجميع بدهشه وهو كان واقف ببرود
سالم بحده:البت دي بتعمل ايه هنا
رعد ببرود ونفس الحده:صديقه قديمه وضيفه كام يوم تمام وانا مبحبش اكتر كلامي...وقرب من ملاك ومسك ايدها وشدها وراه وطلع فوق وهنا بصتلها بستغراب لانها متعرفهاش والعيله بتبصلها بقرف
%%%%%%%%%%%%
في جناح رعد
بيدخل وهو لسا ماسك ايد ملاك بس بيشدها قدامه وبيحضنها بشوق واتنفس بقوه وراحه وكأن روحه رجعتله
ملاك بقلق:انت كويس يا حبيبي
رعد مردش عليها بس استكفا انه يبسوها بحب وشوق وخوف وهيا تجاوبت معاه وكانت مستغربه حالته
وشالها رعد واتجه للسرير وحطها عليه وهو مازال يقبلها
ووووو........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح..... وتحديدا في جناح رعد
بيصحي رعد وبيبص مبيلاقيش ملاك جمبه فيقوم مخضوض وبينزل من علي السرير بسرعه وهو عاري الصدر
وبيدور عليها في الدريسنج وبيتجه للحمام وبيخبط ومحدش بيفتح وبيفتحه بسرعه وبتكون ملاك بتاخد شاور وقافله كبينه الاستحمام فبيدخل وبيقفل الباب وبيفتح الكبينه وهيا بتتخض وهو بيدخل وبيقفلها ويحضنها بلهفه وقوه والميه بتنزل عليه ثم عليها وهيا كانت مستغربه
ملاك:في ايه يارعد انت كوييس
رعد بيحضنها اقوي وكانه هيخبيها بين اضلاعه لدرجه ان ملاك تأوهت بوجع ورعد خاف وبعد وحاوط وجهها بكفيه
رعد بلهفه:اسف لو وجعتك بس انتي ليه قومتي من جمبي من غير ماتصحيني
ملاك:انا بس مكنتش عاوزه ازعجك
رعد حضنها تاني وكأنه خايف انها تبعد عنه وملاك كانت مستغربه جدا بس ااستوعبت هيا واقفه ازاي
ملاك بخجل:تب تب ممكن تتطلع دلوقتي
رعد بعدم فهم:لاء بس لييه
ملاك بتوتر وكسوف:يعني يعني مينفعش كدا
رعد استوعب وابتسم بخبث وهيا حضنته ججامد وكأنها بتستخبي منه فيه
........ بعد مده بتطلع ملاك لابسه البرنص ومتغاظه منه جدا ووراها رعد ولافف فوطه علي خصره وبيضحك عليها
ملاك وهي علي وشك البكاء:متضحكش بقا عشان انت سافل وقليل الادب
رعد ضحك اكتر وهي قربت منه وداست علي رجله بغضب
وهو ضحك اقوي علي الصغيره الي جننته وبيحبها اكتر بسبب طفولتها وافعالها الغير مقصوده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي السفره ... وتحديدا وقت االفطار
كان متجمع الجميع معادا رعد وملاك وهنا
سالم:صباح الخيير
الجميع:صباح النور
إبراهيم بضيق:انت راضي عن الي بيحصل ده يابابا
سالم:في ايه
إبراهيم:ايه الي جاجاب البت دي هنا وكمان بايته هنا
سالم:والله انا وانت عارف كويس ان محدش فينا هيستجرأ يفتح بوقه في حاجه قررها رعد
إبراهيم بضيق:بس
سالم:مفيش بس
جميله بعصبيه:بسبب انا مش هسكت ي انا ي البت دي هنا
فجأه بتنزل هنا بغرور
هنا:صباح الخير
محدش رد عليها وكل واحد بدأ ياكل وهيا قربت وقعدت مكان ملاك
بينزل رعد وهو محاوط خصر ملاك الي كانت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض مكتوب عليه بلأسود وعملت شعرها ديل حصان وكانت لابسه كوتش ابيض وكانت شديده الجمال ورعد كان لابس بدلته السوده الرسمية التي تبرز عضلاته وهيبته
رعد:صباح االخير
الجميع:صباح النور
وقرب رعد وقعد علي الكرسي بتاعه وهنا عينها راحت علي ايده الي محاوطه خصر ملاك بتملك شديد
ملاك بتوتر:ممكن تقومي
هنا ببجاحه:ليييه أن شاء الله
ملاك بحده:عشان دا مكاني
هنا ببرود:اقعدي في اي مكان مش ناقصه
رعد بغضب:قومي من مكانك يلا
هنا بتوتر:مش هقوم
العييله كانو بيبصولها بقرف
ملاك بزهق:اوووف بقا هتخليني استعمل ممعاكي القسوه الي جوايا وهنضيع وقتنا
هنا بصتلها بستغراب وفجأه ملاك مسكتها من شعرها وهنا اتوجعت ورعد ابتسم وملاك قومتها وزقتها بعيد وقعدت مكانها ببرود وبدأت تاكل والجميع كان فرحان
رعد بضحك:مكنش لازم
ملاك:انا دماغي ببتوجعني بسرعه وخلقي ضيق وورايا شغل مش فضيالها
حسام بهمس :جدعه
ملاك:عيب عليك
رعد بحده:شوفيلك حته ااترزعي فيها عشانهتمشي من هنا الليلة
هنا بغضب:انت عاوز تمشيني يارعد عشان البت دي ميين اصلا
رعد بغضب:مسمهاش بت اسمها ملاك رعد الدمنهوري حرمي المصون
هنا اتصدمت وجحظت عينيها من الصدمه والكل بصلها بشماته
هنا بعدم تصديق وقربت منه ومسكت دراعه:رعد ارجوك لاء انت اتجوزت ازاي مش انت ببتحبني انا لاء مستحييل
رعد لسا هيزقها بس فجأه اتصدم الجميع لما قامت ملاك وزقتها وضربتها بالقلم لدرجه ان شفتيها جابت د"م
ملاك بحده:اياكي تتجرأي وتلمسي جوزي فاهمه انا معرفش اسمك ولا اعرف انتي ميين بس بنبهك وبحذرك انك تتلاشي المشاكل معايا انا بذات فاهممه
هنا ببجاحه:مش هسيبهولك فاهمه دا ملكي وهو بيحبني انا وبس فاهمه ولو فتحنا قلبه مش هتلاقي غيري انتي مجرد استبن كان بيتسلي بيكي عقبال ما ارجع
فجأتها ملاك بقلم اقوي لدرجه انها وقعت علي الارض وملاك سحبت سلاحها من جمبها ورفعته عليها
رعد بحده:ملاك خلاص وانتي لمي نفسك واجهزي عشان هتمشي الليله
ملاك بذهول وغضب:بس دا الي ربنا قدرك علييه في الي هيا قالته
رعد بحده:ملاك
ملاك بغضب :بلا ملاك بلا زفت.... وحطت سلاحها في جمبها واتجهت للخارج بغضب ورعد اتنهد بقوه وغضب جحيمي ومسك الفازه ورماها في الارض وقرب من هنا
ومسك فكها بقوه
رعد بحده وصوت مخيف:ورب العزه يا هنا لو كنتي راجعه بإسم انك تبوظيلي حياتي لهنهيكي من الوجود فاهمه
ووقف وحط ايده في جيبه وبصلها بحده وهيا اترعبت:الليلة تسيبي مصر كلها فاهمهه ... وخرج بغضب
..... عند ملاك كانت راكبه عربيتها وبتسوق بسرعه جنونيه
وبتضرب. الدريكسيون بغضب وجنون
ملاك بغضب:استبن دي حبيبته القديمه هههههه انا استبن مش معقول لاء مش معقول رعد بيحبني ااه
وفجأه لقت عربية رعد بتقف قدامها فبتفرمل بسرعه
ورعد نزل وهيا نزلت وكان الطريق خالي من الناس
رعد بغضب:انتي ازاي تمشي وتسبيني كدا
ملاك بهدوء:رعد انت بتحبني بجد
قرب منها رعد ومسك ايدها وحطها علي قلبه بظبط
رعد بحده خفيفه:دا مفيش فييه غير ملاك يمكن زمان انا حبيتها بس مكنش حب صصدقيني وهيا الي سابتني وفضلت عايش علي الاطلال لحد ما انتي ظهرتي في حياتي وحولتيها من جحيم لجنه ياملاكي واوعك تصدقي اني هبعد عنك انتي روحي والنفس الي ببتنفسه
ملاك حضنته وهو حضنها بقوه وفضلو حاضنين بعض فتره
بعد شويه بيبعد عنها:هتروحي فيين
ملاك بهدوء:هروح القطاع عشان هقابل الوزير
رعد:خلي بالك من نفسك واي حاجه معاكي كلميني فورا انا هروح الشركه وسوقي براحه تمام
ملاك بإبتسامه:تمام... وقربت وباست خده وبصتله بحب وركبت عربيتها وهو وقف يبصلها بحب وهيا مشيت وهو ركب عربيته وانطلق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في شركه الدمنهوري الخاصه برعد الدمنهوري والفرع الرئيسي لشركات الدمنهوري
بيدخل رعد وايده في جيبه ومرتدي نظارته الشمسيه بكل هيبه ورجوله ووراه حاشيه من الحرس وبجانبه مروان والجانب الاخر السكرتيره
السكرتيره بإحترام:مستر رعد النهارده عندك 9اجتماعات ومن ضمنهم اجتماع مع الوفد الإيطالي والالماني وكمان في مقابله شخصيه من واحد اسمه صالح السمنودي
رعد بحده:تجبيلي قهوتي وبعد كدا تدخلي الراجل دا عقبال متجهزي الاجتماع وعاوز جميع حسابات المصانع بتاعت الشهر ده
السكرتيره بتوتر:تحت امرك يا فندم
وبيركب الاسانسير وبيدخل معاه مروان والحرس والسكرتيره بتركب السانسير العادي
رعد بحده:عاوزك تجيبلي الاوراق بتاعت اخر اراضي احنا اشترناها السنه دي وكل التفاصيل وفي ارض زراعيه جمب النيل عاوز التفاصيل بتاعتها النهارده وتكون كام متر وكام قيراط ساعه والتقرير يكون علي مكتبي فاهم
مروان بتوتر:فاهم يارعد
وبيوصل الاسانسير وبينزل مروان وبيكمل رعد للطابق الاخير ومفيش هناك غير مكتبه
بيوصل الطابق وبينزل ووراه الحرس وكان في حرس من اول الممر كله لحد االمكتب غير الي وراه وكانو شبه الاصنام مبيتحركوش وبيتجه لمكتبه بعد مابيأمر احد الحرس بحاجه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قطاع المخابرات..... وتحديدا في مكتب محمود
كان قاعد ومعاه اتنين ظباط وبيتكلمو
محمود:اهم حاجه المهمه تمشي كويس والسوق السوده مبقتش مستحمله
احد الظباط:تحت امرك يافندم بس
فجأه الباب اتفتح واتقفل بقوه وكانت ملاك الي انبهر الظباط من جمالها ولكن هما عارفين جبروتها كويس
محمود بغضب:انتي ازاي تدخلي كدا
ملاك بحده:انت ازاي توافق علي المهمه من غير اذاني
محمود بتوتر:هو
ملاك مسكت الطربيزه الازاز ورمتها في الارض:رد عليا وانتو براااا
جري الظباط من قدامها ومحمود اتوتر
ملاك بغضب:رد عليا انت ازاي توافق علي حاجه تخصني
محمود:انتي عرفتي ممنين
ملاك بغضب جحيمي:لسا جايه من الوزاره من عند وزير الداخليه وقالي انك ووافقت وبعت اقرار بموافقتي
محمود بحده:ما انتي لازم تروحي انا عارف مصلحتك
ملاك بغضب وجنون:مصلحتي مصلحه ايه انت اتجنننت
محمود بصرامه:ملاك متنسيش اني ابوكي ورئيسك فاهمه
ملاك قربت من المكتب ودبت عليه بقوه لدرجه ان محمود اتخض:مش هطلعها واعلي ما فخيلك اركبه فاهمم انا محدش يمشي كلمته عليا فاهممم
محمود:اهدي ياملاك هوو
ملاك بحده وغضب:ممفيش هوو فاهمم زي مادبستني تخلعني من المهمه دي والا وربي اسيبلك القطاع كله واطلب طلب نقل واغور من خلقتك فهمت
ورمت كل حاجه علي المكتب وبصتله بنظرات حارقه
واتجهت للباب وفتحته وخرجت بغضب وكل الظباط بيبصو عليها بإعجاب ولكن بتوتر
ملاك بحده:كل واحد يبص قدامه ياض انت وهو
كل واحد بص في الارض بخوف وملاك كملت للخارج واتجهت لقصر النجار
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الدمنهوري... وتحديدا في مكتب رعد
كان قاعد وقلع جاكيته وتني اكمام قميصه وفاتح اول ثلاث أزرار منه وبيشرب قهوته الساده وبيراجع الحسابات الي جابتها السكرتيره فوراً وكان له هيبه ورجوله واضحه وملامحه حاده وبارده
قاطعه خبط الباب
رعد:ادخل.... اتفتح الباب ودخلت السكرتيره بإحترام
السكرتيرة:مستر رعد صالح االسمنودي برا وطالب حضرتك
رعد ببرود ولم ينظر لها حتي:ددخليه....
وبتخرج السكرتيره وبيدخل صالح
صالح:اهلا اهلا برعد االدمنهوري
رفع رعد نظره ونزله تاني وصالح قرب وقعد قصاده
رعد بحده من غير مايبصله:قوم اقف انا مأذنتلكش انك تقعد
بصله صالح شويه وهو بيستوعب بس ااتوتر وقام ووقف
رعد ببرود قاتم:اقعد.......قرب صالح وقعد بتوتر
صالح:انت عارفني
رعد بحده ونظره في الاوراق الحسابات:صالح السمنودي 48سنه بتاع نسوان أتجوز اربع مرات عرفي وطلقهم عنده شركتين واحده هنا والتانيه في الصين وافلست من اربع شهور تاجر اثار وساكن في التجمع الخامس وجاي عشان تقنعني اني اقنع ابويا وجدي انهم يبيعولك المزرعه الي في الصعيد الي هيا فيها اثار وانت عينك عليها من 6شهور
صالح جحظت عيونه من الصدمه:إبراهيم مغلطش لما قال أنه في ضهره وحش مبيرحمش
رعد بصله بحده وبرود:انا مش فاضيلك ولا فاضي لكلامك وياريت تصرف نظر عن المزرعه بذوق والا ورب العرش لهوريك الوش التاني لرعد الدمنهوري فاهمم
صالح ببخوف:اقسم بالله مهقرب منها ولا تلزمني عن اذنك يا رعد بيه.... وخرج بسرعه ورعد ابتسم بجانبيه ابتسامه خبيثة
دخلت السكرتيره:مستر رعد الوفد الالماني وصل ومستني حضرتك
وقف رعد والسكرتيره خرجت وبدا يجهز وبعد كدا اتجه للخارج لغرفه الإجتماعات
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار.... وتحديدا في الصالون
كان قاعد يونس وقاسم وبيشتغلو في الاب توب ونرمين ومايا ونيره واياد وحسين في الخارج
قاسم:بص هيا اسهم الشركه بتزيد الحمدلله بس عاوزك تراجع علي الشركه الي في زايد
يونس:تمام
فجأه بتدخل ملاك بغضب وبيتصدم الجميع وبيستغربو لما بيشوفها
قاسم:خير ياملاك في حاجه
ملاك ببرود:متقلقش انا جايه اخد حاجه وماشيه مش هقعد
يونس بإبتسامه:عاوز اقولك حاجه
ملاك بحده:بعديين بس قبل ما اطلع حابه اقولك ياجدي خلي محمود ابنك يبعد عني والا وربي لهنفيه من رتبته
وطلعت لفوق ومايا ابتسمت بخبث والباقي مصدوم
%%%%%%%%%%%%%%%%%%
في غرفه ملاك
بتدخل ملاك وبتقفل الباب بالمفتاح كويس وبتتجه للدريسنج وبتفتح الباب السري الي ببصمه صوتها وصباعها وقلبها
ملاك بهدوء:انا ملاك النجار 8356
بيتفتح الباب وبتدخل ملاك وبيكون فيه صور كتير لعاصم ومايا والعيله كلها وفي خزنه سوده علي جمب بتقرب منها ملاك وبتفتحها برقم سري وبيكون فيها فلاشه وصور فيها حاجه هنعرفها بعدين..فيها رسمه متقطعه وجواب وفلوس ومجوهرات ألماس كتير جدا ودهب
ملاك ممسكت الصور وابتسمت ورجعتهم تاني ومسكت الفلاشه وقربت وحطتها في الشاشه الي قدامها وبتقعد علي االكنبه الموجوده في الغرفه السريه وبتتفرج عليه وبتبتسم بخبث وبتضحك بقوه وخبث
..... بعد شويه بتخرج وبتقفل الغرفة كويس بعد ما بتاخد حاجه منها
ملاك بحده وخبث:بدأت اللعبه هههه... وبتخرج من الغرفة وبتتجه لتحت
%%%%%%%%%%%%%%%%
في الصالون
بتنزل ملاك وبتكون نازله بهدوء وهيا بتصفر ببرود
قاسم:مالك ياملاك مستغرب حالك
ملاك قربت ووقعدت علي الكنبه وحطت رجل علي رجل ورجعت ببضهرها لورا وحاطه ذراعيها علي الكنبه
ملاك ببرود:لامالي ولا حالي ما انا كويسه اهووو
مايا بخبث:ااه يعني اييه الي جابك قصرنا
ملاك بإبتسامه بارده:والله انا دا قصري زي ماهو قصرك يا مايا يا حبيبتي فركني علي جنب
مايا بصتلها بغل وملاك بصتلها ببرود ويونس ابتسم
نرمين بغل وغيظ:بنت قليله ادب ومتربتش
ملاك ضحكت ببرود:والله يا مامي نرمين االعزيزه انتي ال مكنش ليكي وقت تربيني كل وقتك كان مع مايا بقا اعمل ايه لومي نفسك متلومنيش
قاسم ضحك هو ويونس
ملاك بخبث وبرود:الا صحيح يامايا انتي لسا عايشه ازاي او كنتي فيين وااه صحيح بيقولو لقو جثتك علي الطريق في عربيتك بعد ما اتخبطت واتفحمت
مايا اتوترت لدرجه انها اتعرقت من كتر التوتر:عادي نطيت من العربيه وصحيت لقيت نفسي مع ناس غلابه وكنت فاقده الذاكرة والجثه دي كانت جثه بنت زميلتي ركبت معايا
ملاك ببسخريه:ياراجل اييه الفيلم الدرامي دا هعيط من كتر التأثر هات منديل ياض يايونس.... وضحكت ويونس
كتم ضحكته
مايا بغل وتوتر:احترمي نفسك ياملاك ااحسن لك
ملاك قامت وقفت وقربت من مايا وهمست في ودنها
ملاك بهمس ووصوت مخيف:بدأ العد التنازلي اجهزي تيك تك تيك تك تيك تك .... وبعدت عنها وابتسمت ببرود وخبث ومايا اتوترت جامد
ملاك عطايتهم ضهرها واتجهت للباب:باي يا عيلتي التعيسه
..... وخرجت لبرا ومايا كانت متوتره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في المساء... في قصر الدمنهوري.... وتحديدا في جناح رعد
كانت قاعده ملاك ولابسه بيجامه هوت شورت وتوب بنص كم وكانت ابيض في بينك وعملت شعرها بشكل فوضوي ونزلت خصلتيين للأمام وبتلعب في الموبايل
ملاك بضيق:انا مضايقه لييه دلوقتي بس متكذبيش يا ملاك انتي افورتي ومينفعش اوووف بقا كفايه كبرياء شويه بقا
ورنت علي محمود
محمود:الوووو
ملاك بتوتر:الوووو
محمود ببرود:عاوزه ايه غريبه يعني ان سيادتك ترن عليا
ملاك بحده خفيفه:انا اتصلت عشان اقولك اسفه اني عليت صوتي عليك مهما كان بردو انت ابويا حتي لو مهما عملت
بس انا بعتذر لك يا سياده اللواء وعشان خاطر ربنا وبر الوالديين بس عن اذنك وياريت تسامحني..... وقفلت
....
%%%%%%%%%%عند محمود
محمود بص للتليفون بصدمه وبص لقاسم الي سمع المكالمه
محمود ببذهول:ملاك اتأسفت مش معقول
قاسم بصدمه:ااه والله فعلا متوقعتهاش دي
محمودبإبتسامه حزينه:انا جييت عليها اوي يابابا صح
قاسم بحزن وندم:كلنا يامحمود مش انت بس احنا غلطنا في حقها كتيير ومحسسنهاش بلأمان ووالحب الي حسسنه لمايا مع انهم تؤام بس احنا كنا متخلفيين اوعا تكون فاكر اني وافقت علي الاسهم عشان شرط رعد تؤتؤ عشان اعوض ملاك عن الي فات حتي لو بحاجه بسيطه
محمود بسعاده:انا مش مصدق انها مستحملتش تسيبني انام زعلان.... واكمل بحزن:وانا اكتر شخص نيمتها بتبكي
قاسم حط ايده علي كتفه:سيبها لله بكرا الميه ترجع لمجريها لله الامر من قبل ومن بعد يا ابني
محمود حضنه وهو بيفكر في حاجه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك..
ملاك بغيظ:ااه انا عملت الصح كان لازم اتأسف ومنيموش زعلان مهما كان دا والدي بردو
بيتفتح الباب وبيدخل رعد وهو ماسك كيسه هدايا في ايده وبوكيه ورد احمر وغلاف اسود وكان داخل مبتسم وبيصفر بهدوء وحط الحاجه علي التربيزه وقلع جاكيت بدلته وتني قميصه وحرر اول ثلث ازرار وكان بيدور عليها بعينه لحد مالاقاها بعيده عنه جمب البلكونه
ملاك لمحته ف ابتسمت بحب وجريت عليه وهو فتحلها ذراعيه وهيا اتشعلقت في رقبته ولفت رجليها حول خصره وهو حضنها بقوه ولف بيها
رعد بحب وشوق:وحشتينيييي اوي يا ملاكي
ملاك بصدق وحب:وانت كمان وحشتني اوي يارعدي
رعد شدد من حضنه وباس خدها بحب وهيا بادلته البوسه
ملاك بغيظ طفوله:اتأخرت لييه كدا انا استنيتك من زمان
رعد بيشد دبوس الشعر الي في شعرها وبينسدل شعرها الناعم االطويل ذو اللون البني علي ظهرها ولحد خصرها المنحوت وهو بيبتسم
رعد بهدوء:اسف بس كان عندي شغل متلتل النهارده
ملاك بإبتسامه:ربنا يعينك يا حبيبي.... ولمحت الحاجه... الله ايه دا ورد ننزلني
وبالفعل بينزلها رعد بهدوء وهيا بتجري تمسك الورد وتشمه زي الاطفال وكانت طايره بييه
ملاك بتنطيط:شكرا شكرا شكرا يارعد بحبك قد الدنيا كلها
رعد ابتسم بخفه وقرب منها وشال الورد حطه علي التربيزه وشالها واتجه للسرير وهيا مستغربه وبيحطها علي السرير وبيقرب ووووووووووو........
(استغفر الله العظيم 🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح.... وتحديدا في شركه السعدني
في مكتب عاصم... كان قاعد وبيشرب قهوته بهدوء وبيقلب في موبايله مع صوره االقديمه هو وملاك وبيبتسم بحب
عاصم بحب حزين:وحشتيني اوي ياملاك انا اسف علي غلطه عملتها غصب عني والله لهتكوني معايا وليا
بيقاطعه دخول رجب
رجب:صباح الخير يا عاصم
عاصم بهدوء:صباح النوور يارجب خيير
رجب قرب وقعد علي الكرسي:بصراحه كدا عندي خبر حلو واتنين وحشين
عاصم بضيق:اصطبحتك مهببه ارغي
رجب:اقول انهي واحد
عاصم ببرود:الحلو وبعديين طينها
رجب:ماشي الحلو ان ملاك النجار رجعت بقالها 10ايام
عاصم بلهفه:بتتكلم جد أخيراً
رجب بتوتر:اول خبر وحش هو اني عرفت مايا بتخطط لأيه والوحش التاني ان ملاك بقت مرات رعد الدمنهوري
رسمي ومطلقوش وهيا بقت عايشه في قصر الدمنهوري
عاصم وقف بغضب وجنون:اايه اتجوزت ازاي مش كان عشان المهمه بسسس لاء مستحيل ملاك ليا انا وبس
ومايا الزفته خططت لايه
رجب:انا مشيت وراها وعرفت انها.................
عاصم جحظت عيونه من الصدمه:ااايه معقول في اخت تعمل كدا اختها وانا متفاجيء ليه دي عملت الاقذر من كدا من اربع سنين...واتنهد بقوه
رجب:هتعمل اايه
عاصم بغضب:انا مش هسيب ملاك حتي لو ايه ملاك ملكي انا وبسس...... واخد الجاكيت بتاعه وخرج من ممكتبه ومن الشركه كلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا علي الفطار
كان متجمع الجميع حتي ملاك ورعد وهنا الي لسا موجوده بس في غرفه الضيوف مش قاعده
إبراهيم:حق يارعد صالح السمنودي جالك
رعد:اممم
سالم:وحصل أييه
رعد ببرود:ولا حاجه ومتقلقوش مش هيقرب منكم ولا من االمزرعه تاني ابدا
ابراهيم بسعاده:بجد
رعد اومأ له وبص علي ملاك الي كانت بتلعب في طبقها ومش بتاكل وسرحانه
رعد:انتي كويسه ياملاك.... كانت سرحانه لدرجة انها مسمعتش رعد
رعد بحده خفيفه:ملاك.. اتخضت وبصتله بتوتر
ملاك:ايه في ايه
رعد:بقالي ساعه بكلمك وانتي مش بتردي
ملاك بتوتر وضيق:معلش سرحت شويه
رعد:في حاجه مضيقاكي
ملاك بنفي:لاء ابدا انا تمام بس شبعت الحمدلله.... وقامت واتجهت لفوق علطول ورعد استغرب وراح وراها
%%%%%%%%%
في جناح رعد
بتدخل ملاك وتقعد علي الكنبه وبتحضن المخده وهيا قلقانه ومتوتره مش عارفه السبب
بيتفتح الباب وبيدخل رعد المستغرب حالها
رعد بهدوء:مالك ياملاك
ملاك :انا كويسه بس انت قومت لييه مكملتش اكلك
رعد قعد علي الكنبه جمبها وشدها قعدها علي رجله
...........
رعد بحنيه مفرطه وحط ايده علي خدها:مالك ياحبيبي
ملاك بضيق:والله انا كويسه بس حاسه بقبضه ف
في قلبي كدا مضيقاني حاسه اني مش مرتاحه
رعد بصلها شويه واخدها في حضنه بحنان وهيا حضنته اكتر
رعد:انا عاوزك متقلقيش ومتخافيش طول ما انا جمبك يا عمري ماشي
ملاك اومأت له بهدوء وحست براحه شويه:ممكن اطلب طلب يارعد
رعد بحب:انت تؤمر ياقمر
ملاك بإبتسامه:ممكن تبقا معايا النهارده
رعد:مش فاهم
ملاك:يعني نفضل هنا في الاوضه النهارده ومتسبنيش النهارده بس
رعد بتفكير:مع انه مينفعش ابدا بس مقدرش ارفضلك طلب وهشتغل من الاب توب
ملاك بطفوله:مش انت عندك فلوس كتيير اووي
رعد بستغرابمع اني مستغرب بس ااه
ملاك بغباء طفولي:تب ليه تشتغل بقا طلما انت عملت فلووس كتيير اوي وممكن تقعد
ررعد ابتسم وقرص خدها بخفه:ما هو انا فعلا عندي فلوس كتير ولو قعدت اصرف فيها من هنا لاخر عمري انا واحفاد احفادي مش هتخلص بس بردو المثل بيقول الايد البطاله نج'سه وممكن لو الشركات دي اافلست نبقا فقرا عرفتي لييه لازم الشغل
ملاك ببساطه:عادي لو انت أفلست متقلقش انا محوشه قرشين وهديهوملك تفك بيهم ززنقتك
رعد بصلها شوييه وانفجر في الضحك وهيا ضحكت علي ضحكه بس كانت لسا مخنوقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووو
↚
رعد:تب بقولك اييه طلما انتي مخنوقه استني اوريكي حاجه
ملاك بستغراب:حاجه اييه
رعد بهدوء: ثواني ... وحطها جمبه وقام اتجه للدريسنج وفتحه ودخل جاب شنطه الهدايا وطلع وقرب قعد جمبها
ملاك:اييه دا
رعد مدلها الشنطه:افتحي وشوفي
ملاك بتبصله بستغراب وبتاخد الشنطه وتمد.ايدها فيها وبتطلع علبه قماش زرقاء اللون وبتفتحها وبتنبهر بيها وكان
موجود في العلبه عقد الماس رقيق جدا وفيه قلب صغير وبيتفتح نصين وبيكون مرصع بقطع الالماس النادره وشكله كان يجنن
ملاك بإبتسامه:دا عشاني
رعد بهدوء:ااه عشانك.... ومد ايده ومسك العقد وقرب من رقبتها عشان يلبسهولها بس وقف فجأه لما شاف سلسله فضه وفيها نص قلب لونه اسود وكانت السلسله شكلها جميل بس ملاك مخبيها جوا التيشرت
رعد برفعه حاجب:ايه السلسله دي
ملاك بإبتسامه:دي بتاعتي انا ونصها مع يونس
رعد بحده وغيره:وانتي تلبسي حاجه بتاعته لييه ان شاء الله
ملاك:عادي يارعد دي رمز صدقتنا لبعض وبعدين انا لابساها بقالي 6سنين ولما قلعتها من شهر قبل السفر عشان مشكله حصلت بينا كبيره هو ججالي وانا سامحته ولبستها تاني
رعد بغضب:اقلعيها حالا ومتلبسيش غير السلسله بتاعتي
ملاك بهدوء:بص يارعد بكل هدوء انا مش هقلعها زي ماهو مش بيقلعها ابدا وكمان هو جبهالي يوم ماكنت مكسوره
وكان اليوم دا وانا في تانيه ثانوي وكان عيد ميلادي انا ومايا لاننا تؤام وامي جابت لمايا فستان ومجبتليش والعيله كلها جبتلها هدايا وانا لاء حتي هيا الي طول عمرها تطفي الشمع وانا لاء وتاخد هدايا وانا لاء مع اني والله عمري مازعلتها في حاجه ولما خرجت برا القصر في عز المطر جه ورايا يونس واياد يونس اداني دي واياد عطاني بلوره زجاجيه وفيها ماماده زي التلج الي انت شوفتها في شقتي دي وبس وعشان كدا انابحب الحاجتين دول
رعد اتنهد واخدها في حضنه وهيا دفنت وشها في رقبته وهو حس بدموعها وكان بيطبطب عليها في هدوء
رعد بمرح:شوفي السلسه كويس افتحي القلب
ملاك بعدت ومسحت دموعها بهدوء ومسكت العقد تاني وفتحت القلب الصغير والنص الاول فيه صورة رعد والنص التاني فييه اسم رعد ومحفور بشكل مميز جدا
ملاك بإبتسامه:تحفه بجد ممكن تلبسهالي
رعد ابتسم واخدها وبدأ يلبسهالها بهدوء:شكلها حلو اوي عليكي ياملاكي شوفي الباقي
ملاك بإبتسامه:هو لسا في باقي... ومدت ايدها في االشنطه وطلعت علبه نفس الشكل واللون بس صغيره وفتحتها وابتسمت بدموع وكان فيها دبله من الفضه ومحفور عليها من الداخل ملاك ب اللون الاسود وخاتم الماس رقيقجدا وفيه الماسه صغيره في النص ومن الداخل محفور عليه اسم رعد بخط جميل ومميز
رعد بحب:اايه رايك
ملاك:تحفه بجد شكرا انك فكرت فيا
رعد باس راسها بحب:هاتي ايدك
ملاك مدتله ايدها وهو اخد الخاتم ولبسهالها وهيا اخدت الدبله ومسكت ايده ولبسته وهو ابتسم
فجأه الباب خبط ورعد قام. يفتح وملاك راحت وراه وكانت الخادمه
رعد بحده:اييه
الخادمه بإحترام:في واحد تحت بيزعق وبيقول انه عاوز الست هانم
رعد بغضب:ميين دا
الخادمه:معرفش والله يا بيه
رعد:خلاص روحي.... انصرفت الخادمه بسرعهه
ورعد اتجه للخارج وملاك وراه
............... تحت في الصالون.
كان واقف عاصم وبيزعق
سالم بغضب:انت ميين ياجدع انت وعاوز اييه
عاصم بغضب:عاوز.ملاك ياملاك
ابراهي بحده:اخرس.بقا لو رعد نزل وسمعك هيقتلك
عاصم بجنون:عاوزه يقتلني يا ملاكك
رعد وهو في اعلي السلم بحده:اسمها ميجيش علي لسانك
عاصم بحده:اهلا بجوز حبيبتي ياملاك
نزل رعد وقرب منه ولكن فاجئه عاصم ببوكس قوي ورعد اتعصب وعروقه ايده ورقبته برزت وعيونه احمرت
حسام بلامبالاه:يا حبيب امك يالسا صصغير علي الي هيجرا فيك يا ابني
عاصم ضربه تاني ااقوي والمره دي رعد ردله الضربه اقوي مرتين ورا بعض وعاصم كان بيردله الضرب ومحدش من العيله اتدخل لانهم عارفينه جبرووت وجاحد ومش هيشوف حد قدامه
بتنزل ملاك بسرعه وبتقرب من رعد الي بيكون بيضرب وبيتضرب وعاصم كذالك
ملاك بقوه:رعد خلاص يارعد
رعد ولا كانه سامعها وذاد في الضرب
ملاك بحده وغضب:رعدد كفايه
ابراهيم:متحاوليش يابنتي
ملاك بصتلهم بغضب وبصوت قوي:عاصمم كفاييه
فجأه وقف عاصصم وبعد عنه بغضب وهو بينهج والجميع
بصلهم بترقب ورعد بيبصله بغضب وكان رايح يضربه رعد تاني ولكن ملاك وقفت في ووشه وهو جزعلي سنانه بغضب وغيره جنونيه
رعد بحده وجنون:ابعدي ياملاك ابعدددي
ملاك بقوه وحده:لاء مش هبعد انا مش ناقصه مشاكل وشكل نظره عيلتك ايه ليا دلوقتي قدام الي بيحصل
رعد كان هيتكلم ولكن ملك لفت وقربت من عاصم الي باصلها بحب ودموع بتلمع في عينه
عاصم بحب:ارجوكي ياملاك ففرصه واحده بس فرصه واحده بس ارجوكي
ملاك بغضب:امشي ياعاصم امشي ومتورنيش وشك تاني ارجوك انا كفايه لحد كدا ياعاصم كفايه انا مبقتش مستحمله
عاصم بتنهيده:ارجوكي ياملاك انا اتغيرت عشانك
ملاك بعصبيه:بس بقا انا دلوقتي ست متجوزه وعيب اوي الي بيحصل دا فاهممم يلا اتفضل من غير مطرود
عاصم بغضب وجنون:اسمع يا ابن الدمنهوري انا همشي وهسيبهالك دلوقتي بس ورب العرش. العظيم لو زعلتها او كسرت قلبها لهكون دافنك مكانك وهاخدها
رعد اتعصب اكتر وقرب منه :انت مجنون يا ياض دي مراتي انا ممكن انهيك دلوقتي وانت واقف مكانك
عاصم بص لملاك بصه اخيره وخرج من. القصر بغضب وملاك لقت كل العيله بتبصلها وخصوصاً رعد الي وجز علي سنانه بغضب وبيبصلها بنظرات حارقه
ملاك بتوتر:رعد هو
رعد بغضب وحده:انتي شايفه اني خروف ولا كيس جوافه مش قادر احميكي بتدخلي لييه ولسانك بيخاطب لسانه لييه اصلا يا حرمي المصون
ملاك بخوف وانفعال:وكنت عاوزني اعمل ايه يعني
رعد قبض علي ايده بغضب جحيمي:ولا حاجه ياملاك ولا حاجه انا الي هعمل وهوريكي فعل وغضب رعد الدمنهوري وياريت تخافي مني بقا لان الوحش الي جوايا انا اطلقت صراحه ومحدش هيعرف يوقفني...
واتجه للخارج وخبط في كتفها وهيا اتضايقت بس كانت بتفكر في حاجات كتيير غير رعد
هنا بشماته وخبث:ياحرام حبيبك وجوزك بيتخانقو عليكي يا عيني عليكي يا ملاك
ملاك بصتلها بغضب ومتكلمتش بس اتصدمت لما لقت رعد داخل بغضب اكبر ومسكها من دراعها بقوه وشدها وراه ومن غير ما يتكلم حتي
ملاك بألم:سيبني يارعد
رعد بحده وغضب:يظهر اني دلعتك كتيير اوي ولازم اربيكي يا بنت النجار من الاول ازاي تقفي في وشي
ملاك حاولت تزقه بكل قوتها ولاكن قوته وصلابته اضعافها بكثير وهو اتجه لغرفه في الدور بتاعه وكانت ضلمه
ورماها جوا بقوه
رعد بحده وغيره عاميه:عشان تفكري مليون مره قبل ماتقفي في وشي وتكلمي راجل غريب
ملاك بخوف:لاء يارعد لاء ارجوك متسبنيش هنا بذات لاء
رعد ما اهتمش وقفل الباب بالمفتاح وبصلهم من فوق وهما تحت وباصوله
رعد بغضب وحده وصوت عالي هز القصر:إلي هيستجرأ ويقرب من الباب دا اي كان مين هقتله فاهمييين
واتجه للجناحه بغضب وملاك بتصرخ وبتخبط علي الباب بقوه وجنون
ملاك بصراخ وخوف:رعدد افتح يارعد ارجوك انا ببخاف من الضلمه ونبي افتحلي وانا هعملك الي انت عاوزه رعدد
ومسكت دماغها بخوف وهيا بتفتكر ذكريات بشعه ومشوشه لشخص في الظلام
الشخص بحده:متتكلميش انا مش عاوز اسمع صوتك فاهمه
ملاك بدموع:لاء لاء ارحمني خلاص اسفه
الشخص وهو بيضربها بلحزام:ممفيش رحمه انتي عاقه ومش محترمه انا هقتلك وهحبسك هنا في الضلمه
.......ملاك في الحاضر
ملاك بخوف ووجنون:لاء لاء متحبسنيش تاني لاء انا مش ههسمحلكو لاء يارعدددد متسبنيش
وبقت تلف بجنون ودموع انهيار حزن خوف ورعب وذكريات سيئه للغايه
ملاك برعب وصوت مبحوح :ارجوك لاء لاء يارعددد
وبتقع علي الارض وبتغمض عينها وهيا بتصرخ وكأنها مش طبيعيه:ابعد عنيي لاء خلاص انا اسفه سامحني ابوس رجلك ضلمه لاء يارعدددد
بيخرج رعد من جناحه علي صريخها وبيجري ويفتح الباب بسرعه وبيسمعها وهيا بتندهله
ملاك بدموع:سيبني ارجوك والله ما هعملها حاجه تاني خلاص انا اسفه ياررعد ضلمه لاء افتح النور طلعني يارعد ارجووك يارعددد
بيفتح رعدد وبيقرب منها وبيتصدم من حالتها وبيقرب منها وبيكون وجهها وجسمها كله متعرق بشده من الخوف وبتترعش وصدرها بيعلو ويهبط وقلبها بيدق بسرعه مش طبيعيه وفجأه بتسكت ملاك خالص وبتقطع النفس. وووووو............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
وفجأه ملاك قطعت النفس ومبقتش تتحرك
رعد والقلق هيموته:ملاك ملاكي ياملاك.... وشالها بسرعه واتجه لتحت وهو هيموت من قلقه عليها ونزل جري
حسام بخوف:مالها ملاك
رعد مردش واكمل طريقه لبرا وحطها في العربيه وانطلق بسرعه جنونيه وملاك جسمها كل بقا تلج وازرق ووشها بقا اصفر ورعد كان مرعوب
........ بعد مده قليله بيوصل رعد المستشفى في وقت قياسي وبينزل بسرعه وبيشلها وبيجري لجوو
رعد بغضب ورعب:بسرررررعه
قرب منه الممرضين والدكاتره ومعاهم ترولي وحطوها عليه وانطلقو للرعايه ورعد بيجري وهو ماسك ايدها لحد مابيقفه الممرضين علي الباب وبيخدوها للداخل
رعد بيمسح علي وشه بضيق وخوف:انا غبي غبي ماكنش لازم اعمل كدا يارب
وقعد علي الارض ودموعه نزلت غصب عنه:يارب يارب مليش غيرك يارب ارجوك انقذها يارب عاقبني في اي حاجه بس هيا لاء ونبي يارررب
فجأه بيدخل حسام وزياد ومروان وجميله وإبراهيم وعلي وسالم
حسام جري عليه:مالها يارعد ملاك مالها
رعد كان دافن ووشه بين رجله وومردش عليه
سالم:ماترد يا ابني طمنا علي البت الغلبانه
رعد،،،،لا رد وكان بيدعي في سره من قلبه ودموعه بتنزل في صمت ومحدش شايفه وكانت حالته لاحول ولا قوه
جميله بهدوء لان قلبها حس:ممكن تمشو من الدور
إبراهيم:وهنسيبو كدا
جميله بهدوء:معلش ابني وانا عارفه انه محتاجني
سالم:خلاص يلا ننزل وكدا كدا الدور بتاعنا ومحجوز
وبلفعل بينزل الجميع من الدور وجميله اتنهدت وقربت من رعد وقعدت علي ركبتها قدامه
جميله بقلق:حبيبي يا رعد
رعد رفع وشه وعيونه الي كانت حمرا من الدموع وجميله ااتصدمت دا عمره ماعيط حتي في طفولته كان دايما قوي
جميله فتحت ذراعيها ورعد حضنها ولف ايده حواليها زي الاطفال ودفن وشه في صدرها وعيط بقوه وجميله كانت بتطبطب عليه وبتعيط في هدوء علي حال ابنها
رعد بصوت مبحوح :هتسبني يا ماما هتسبني لمت هتفوق عمرها ماهتسامحني انا غبي انا بحبها اوي
جميله بهدوء:اهدا ياحبيبي هيا هتزعل شويه وملاك طيبه وبتحبك وصدقني هتسامحك
رعد رفع وشه وبصلها بأمل:تفتكري
جميله حاوطت وشه بكفيها:عمرك ماضعفت يارعد عمري ماشوفتك ضعيف كدا اجمد يارعد اجمد كدا ملاك قويه وهتقوم صدقني.... وبتمسحله دموعها بإبهامها
ورعد بيقوم يقف ويمسح دموعه وبيرجع ملامحه حاده وجامده زي الاول وقامت جميله وحطت ايدها علي كتفه
وبتتصل علي إبراهيم وبتقوله يطلعو
...... بعد مده بتخرج الدكتوره وبيجري عليها رعد
رعد بقلق:مالها
الدكتوره بتوتر واسف:لاسف حالتها حرجه اووي
وعندها انهيار عصبي حاد جدا ولازم تفضل في العناية كام يوم لحد ماتتحسن
رعد بحزن وجمود:ممكن ادخلها
الدكتوره بحزن:لاسف يارعد بيه مينفعش دي حتي دموعها
كانت بتنزل جوا وباين عليها مش عاوزه تفوق وادعي انها ما تدخلش في غيبوبه عن اذنك
رعد بيتصدم وبيقعد علي الكرسي بدهشه وحس انه اتشل ومش قادر يتحرك وجميله وبتحاول تواسيه بس خلاص
بيوصل الجميع وبيقربو منه
حسام بقلق:مالها
جميله بحزن:عندها انهيار عصبي حاد جدا ومعرضه لغيبوبه في اي وقت ومش عاوزه تفوق
الجميع اتصدم وخصوصاً حسام اكتر وقعد جمب رعد بصدمه ودموعه نزلت غصب عنه وافتكر هزارهم سواا والجميع كان مستغرب
سالم بذهول:انت بتعيط ياحسام
حسام بدموع:دي انضف واجدع بنت انا قابلتها في حياتي
دي كانت زي صاحبي بظبط
زياد اتخنق بدموع هو كمان:فعلا ربنا يقومك بسلامه ياملاك
علي:حتي انت كمان هتعيط
زياد لف وشه ودموعه نزلت ولاكن حسام الي كان زعلان اكتر والجميع كان حزين عليها ولاكن كلهم في كفه وذاك العاشق الذي يبحث عن معشوقته ولا يجدها وهو تحت الصدمه ولا يتحرك ولا يتكلم
ابراهيم بحزن:انت كويس يا رعد
رعد كان باصص قدامه بحده وصدمه ومبيتكلمش
جميله بقلق:حبيبي انت كويس ياقلب امك
رعد ماكنش سامعهم اصلا والي كان سامعاه صوتها وهيا بتستنجد بييه وقف رعد واتجه للعنايه وحاولو يمنعوه ولاكن هو اكمل طريقه بخطواط ثقيله الي الداخل
وفتح الباب دخل وقفله وراه
وكانت ملاك نايمه ومتعلق لها اجهزه كتيير وعلي قلبها ومعدتها الصغيره وجهاز تنفس ومحاليل كتير متعلقه
قرب منها رعد وقعد جمبها ومسك ايدها الي متعلق فيها مشابك رسم القلب وباسها وكانت نايمه لاحول ولا قوه
رعد قرب من ودنها وبهمس حزين ودموع:ملاك ارجوكي اصحي ياملاك والله مش قادر روحي بتطلع من غيرك انا اسف اسف يا احلي حد في حياتي ملاك ارجوكي اصحي يا قلب وروح رعد اعملي. الي انتي عاوزه بس اصحي ارجوكي ياملاكي
وبيبعد وبيقعد علي االكرسي وبيمسك ايدها وبينام جمبها وهو بيبصلها بحزن
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... وتحديدا علي الغداء
كان متجمع الجميع وبياكلو
قاسم:جهزت الحفله يا يونس انت وواياد معتش غير شهر
اياد بهدوء:كل حاجه تمام ياجدي
يونس:فعلا انا جهزت نص الملفات ولسا الباقي لحد ما نقفل حسابات الشهر دا
قاسم بهدوء:تمام بس اهم حاجه تكون كل حاجه جاهزه
نيره بستغراب:هيا حفله ايه دي. يابابا
قاسم:دي حفله اختيار احسن شركه واحسن مدير في الشرق الاوسط والغرب وبتحصل كل 10سنين
مايا بخبث:اكيد هتكسب ياجدي يعني انا وشي حلو عليك
يونس بهمس لاياد وسخريه:دا وشها يقطع الخميره من العجين ههه
اياد بصله وكتم ضحكته
قاسم بنظره غريبه:اكييد.يامايا انتي الخير والبركه
قاطعهم رنه تليفون يونس وكان مروان
مروان بسرعه:الووو
يونس بإبتسامه:الووو يا ابو الصحاب فينك
مروان بقلق:الحق يايونس ملاك في العنايه المركزه
يونس بصدمه:اييه مالهاا مستشفي اييه
مروان:مستشفي..........
يونس قفل وهو مصدوم
قاسم:في اييه
يونس استوعب واترعب:مستحيلل.... وجري علي برا بسرعه وجنون لدرجه انه كان هيقع علي وشه كذا مره وكان بيقوم واياد راح وراه بسرعه ويونس خرج وساق بسرعه جنونيه ودموعه متجمعه في عيونه ومش. شايف
محمود بستغراب:هو في اييه
قاسم:والله ماعارف
قاطعه رنه تليفونه وكان سالم
قاسم:الوووو
سالم بهدوء:السلام عليكم ياقاسم
قاسم:وعليكم السلام ياسالم خيير
سالم بتوتر:خير ان شاء الله والله هو الموضوع ان ملاك في المستشفى وفي العنايه
قاسم بدهشه :اييه ملاك
سالم:اهدا.ياقاسم وكل حاجه هتكون تمام انا قولت ابلغك بسس عشان الاصول تعرف ولو حابب تيجي هيا في مستشفى........... واحنا هناك.. وقفل
محمود بقلق:مالها ملاك
قاسم بصدمه:في المستشفى
نرمين بهدوء :من اييه
قاسم بخوف:في العنايه المركزه
نيره شهقت :لازم نروحلها حالا
حسين:عشان.كدا يونس جري كدا
محمود جري علي برا ووراه قاسم
نيره بقلق:وديني ياحسين بسرعه
حسين:يلا.. وخرج
ندي.بتوتر:ممكن اجي معاكم
نيره بسرعه:ماشي يلا
وخرجت ووراها ندي وظل مايا الي فرحت وابتسم ونرميين الي كانت متضايقه بس بتنفي بس كان في غصه في قلبها كدا اجل ياساده انها مشاعر الامومه الذي اشتعلت بداخلها..
مايا ببرود:مالك يامامي
نرمين بقلق:تفتكري ممكن يجرالها حاجه
مايا بخبث:ولا حاجه ريحي دماغك ولو جرالها ميفرقش
نرمين وقفت وبصتلها شويه ومر عليها شريط عمايلها في ملاك وطلعت لغرفتها بهدوء ولكن بوجع في قلبها وغصه فظيعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مستشفي الدمنهوري ...وتحديدا في الدور بتاعهم.
بيكون الجميع لسا قاعد وحسام علي نفس حاله هو وزياد ومروان جمبهم وجميله وسالم وإبراهيم وعلي قلقانين جدا
حتي يارا وريم وميرفت وهنا جم هناك
ابراهيم:بلغت عمي قاسم
سالم بهدوء:ااه هو رعد مش هيطلع
جميله بوجع:انا عمري ماشوفت ابني كدا ولا بلحاله دي
فجأه بيدخل يونس الدور وهو بيجري وبيتكفي علي وشه وبيقوم تاني وبيقرب منه وبيذهله من حالته
مروان بقلق:اسم الله عليك اهدي يايونس
يونس برعب وخوف:ملاك فيين هيا فيين
مروان شاورله علي العنايه ويونس مستناش وجري علي جوا ولقا رعد علي نفس وضعه ومهتمش بيه وبص علي ملاك ودموعه نزلت وقرب منها ورعد ببصله ومتكلمش كان بيراقبه بهدوء
يونس قرب ومسك ايدها التانيه وبصوت مبحوح:ملاك ياملاك يا يا صاحبي اصحي ياملاك انا مش هقدر اشوفك كدا اصحي وهاخدك ونمشي بس اصحي ياملاك
رعد كان وجهه شاحب وحاد وعيونه حمرا وبيراقب في هدوء ويونس كان منهار وبيمسح. دموعه زي الاطفال
يونس بوجع:ارجوكي ملاك انا اول مره احتاجك ومترديش عليا... وعيط جامد
دخلت الدكتوره ووراها طقم ممرضات
الدكتوره بهدوء:مينفعش كدا لو سمحت اتفضل برا وانت كمان يا رعد بيه اتفضلو عشان نغير لها المحلول ونفحصها
يونس وقف وقرب وباس ايدها واتجه للخارج بوجع ورعد قام حط ايده في جيبه وخرج وراه ببجمود وحده
.... في الخارج
خرج يونس وفي نفس اللحظه وصل اياد والعيله
اياد بخوف:مالها ملاك ياجماعه
مروان:في العنايه
اياد اتصدم وقعد جمب حسام وزياد الي باين عليهم الحزن وخصوصا حسام
محمود بقلق :مالها بنتي..... تباً لك ايها الرجل الان تذكرت ان لك ابنه اخري
إبراهيم:ان شاء الله خير
وخرج رعد واتصدم الجميع من شكله وخصوصاً هنا
قاسم :مالها يارعد
رعد متكلمش مع حد وكان باصص قدامه بهدوء مخيف
يونس بدموع:انا اختي قويه وهتقف علي رجلها ومش هتسبني
فجأه بتخرج الدكتوره بسرعه وعلي ملامحها الرعب
الدكتوره برعب:رعد بييه قلبها وقففف
اتصدم الجميع ووووووووووووو..........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
الدكتوره برعب:الحق يارعد بييه قلبها وقففف
الجميع اتصدم ورعد حس انه اتشل وروحه طلعت وبصلها بذهول وجري علي جوا ولاقا الممرضين حاولو بصاعق
ومفيش استجابه ودخل وراه يونس والممرضين مرضوش يدخلو حد تاني
رعد بجنون ورعب:مستحيييل ملاك مش هتسبني
وقرب واخد الجهاز من الممرضه بجنون وهما خافو منه وبعدو وهو بدأ ينعش قلبها وهيا كانت بتترفع من علي السرير وتنزل وهو بيحاول
رعد بوجع وعدم استيعاب:لاء ونبي لاء ملاك استحلفتك بالله الي انتي عرفتيني طريقه لتقومي مش انتي قولتيلي ادعي وربنا هيديك الي بتتمناه يارب يارب خليها تقوم يارب لاء مش هقدرر
ورما الجهاز وقرب وبدأ ينعش قلبها بإيده كذا مره وهو بيترعش ومنهار لاول مره
يونس بجنون ووجع :لاء اوعا كدا ملاك .....وانهار علي الارض من الحزن والصدمه ورعد مستسلمش وبقا يحاول ينعش قلبها لدرجه ان الممرضين والدكتوره عيطو من منظره الي يوجع القلب
فجأه جهاز القلب بيجيب نبض تاني
الدكتوره بفرحه:رعد بيه قلبه نبض تاني
رعد بصلها وبص للجهاز بعدم تصديق وحط ايده علي قلعا تاني ولاقه بينبض ويونس جري عليها ولاقا الجهاز نبض
رعد بوجع ومسح دموعه ولكن بإبتسامه:كنت متأكد انك مش هتسبيني
الدكتوره قربت وفحصتها وظبطت الاجهزه عليها تاني كويس ويونس خرج وبلغ العيله الي كانت لسا تحت الصدمه ورعد خرج برا الغرفه ومكلمش حد وبرا المستشفي
كلها
قاسم بفرحه:بجدد يعني نبضها رجع تاني
نيره بسعاده:الحمدلله يارب
جميله ابتسمت بحب:اللهم لك الحمد يارب
خرجت الدكتوره وهما قربو منها
محمود:هيا كويسه دلوقتي يادكتوره
الدكتوره بإبتسامه:الفضل يرجع لربنا ثم رعد بيه هو الي مستسلمش وانعش قلبها علي اخر لحظه ودي معجزه اول مره اشوفها في 20سنه طب
ابتسم الجميع معادا هنا الي كانت بتغلي وخرجت برا المستشفي كلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد ..كان ماشي علي رجله وما اخدش عربيته حتي
وكان زي التايه لاول مرره
رعد بغصه وجع:اول مره تبقا ضعيف كدا بس متنكرش انك غلطان اشكي لميين انا بعدك
ابتسم فجأه وافتكر حاجه:انا عارف انا هروح لمين يسمعني
وفضل ماشي لحد مالاقا مسجد دخل رعد لاول مره في حياته وقلع جزمته برا ودخل وحس برتياح اول ماحط رجله داخل المسجد ولاقا راجل مسن قاعد بيقرأ قرأن علي جمب فقرب منه
رعد بهدوء:لو سمحت يا حاج ممكن اعرف اتوضي منين
الرجل رفع بصره وبصله بإبتسامه هاديه وطيبه:من هنا يا ابني يمين
بص رعد مكان ماشاور واكتفي انه يبتسمله واتجه للمكان
واتوضي وطلع واستقام وبدأ يصلي لاول مره في حياته في مسجد
قال وهو ساجد ودموعه نزلت:ياررب انا جيت اتأسفلك يارب انت عطتني نعم كتيير اوي ونجتني من حاجات وحشه كتير وانا كنت بردلك دا بلمعاصي فيارب اللهم اني اعلنت التوبه من جميع المعاصي الي انا عملتها شكرا يارب شكرا علي كل الخير والنعم الي في حياتي واكبر نعمه وهيا ملاك انا عارف اني غلطت يارب تسامحني يارب قومهالي بسلامه يارب انك غفوراً رحيم..
وبعد مده بيخلص صلاه وبيحس انه مرتاح وكأنه طاير
وفضل قاعد يستغفر ويدعي زي ماملاك علمته وماقامش علطول بس فجأه لقا الراجل الكبير والي كان امام الجامع قعد جمبه بهدوء
الامام بإبتسامه بشوشه:حرماً
رعد بصله بستغراب ومكنش عارف يرد
الامام بضحكه هاديه:لما حد يقولك حرماً تقوله جمعاً يا ابني شكلك جديد في الاسلام
رعدبإحراج:لاء انا مسلم بس زي ماتقول كدا مكنتش اعرف حاجه عن الاسلام واادين خالص بس الحمدلله ظهر في حياتي ملاك من السما وبدأ يعلمني
الامام ضحك بخفه وهدوء:مالك يا ابني حاسك شايل هم مايتلم علي دماغك مش كدا
رعد اتنهد بوجع:الصراحه ااه انا غلطت غلطه كبيره وبسببي مراتي في العنايه المركزه ومش عارف اعمل ايه
الامام حط ايده علي كتفه الصلب المعضل:واضح ان جسمك قوي جدا وانك ذكي جدا كمان بس ناقصك حاجه واحده بس
رعد بصله بستغراب: تقصد ايه
الامام بهدوء:ناقصك إيمان يا ابني لازم تكون مؤمن بربنا الواحد الاحد ومن اركان الايمان الصدقه فتصدق لوجه الله
وشوف عجائب قوته بعدها وابشر يا ولدي
رعد ابتسم وشكره وباس راسه بهدوء وامتنان وخرج بسرعه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور اسبوع ....
كانت ملاك لسا مافاقتش وكل يوم رعد عندها وبينام في المستشفي جمبها ويونس كل يوم بيروحلها واياد ساعات كتيير بيروح يتطمن عليها وحسام كل يوم بيروح يتطمن عليها وعلاقته اتطورت هو وريم ومايا كانت مقهوره ان الي هيا بتخططله باظ وعاصم ساب مصر خالص وساب قلبه مع ملاك ومشي عشان تكون سعيده بس والعيله كلها اتغيرت مع مايا حتي نرمين الي بقت دايما سرحانه وساكته وهنا الي اختفت من اسبوع ومظهرتش وواضح انها بتخطط لحاجه
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
في قصر النجار ........وتحديدا علي الغداء
بيكون متجمع الجميع معادا يونس
قاسم:عملت ايه في المستشفي يااياد
اياد بحزن:لسا علي نفس وضعها ورعد ياحبيبي كل يوم عندها وبايت معاها
قاسم بستغراب:هو اييه سبب ان هيا يجرالها كدا
محمود بتنهيده حزينه:جالها نوبه هلع وخوف من الضلمه ف انهارت
بص الجميع لبعض وسكتو ومحمود حط وشه في الارض
مايا بلامبالاه:متقلبوش هتقوم هيجرلها ايه يعني
نرمين بإنفعال وحده لاول مره :انتي معندكش قلب
اتصدم الجميع وبصو لبعضهم بذهول حتي مايا ذهلت ونرمين بصتلها بضيق وخرجت من القصر
حسين بذهول:هيا هيا دي ومكن
قاسم بدهشه:ااه والله ما انا مصدق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي...وتحديدا في غرفه ملاك
كانت لسا نايمه زي ماهيا ملامحها حزينه ورعد كان في الشركه زي كل يوم وبيرجع ينام جمبها بليل
فجأه الباب بيتفتح والصدمه لما بتدخل نرمين الي اول مره تزورها او تحس بمشاعر الامومه نحيتها
قربت وقعدت علي الكرسي بجانبها ومسكت ايدها لاول مره ومشت ايدها علي شعرها الناعم لاول مره في حياتها
وكانت بتبكي في صمت
نرمين بدموع وصدق:سامحيني انا عارفه انك زعلانه مني وان وجعك مني في كفه ووجعك من كل الناس والعيله في كفه صدقيني انا مكنتش بكرهك بس كنت بحس منك بنفور والله ما اعرف لييه انا عارفه اني غلطت في حقك كتير ياقلب امك يمكن اول مره اقولهالك بس والله العظيم انا اتغيرت اوي وبقيت بحبك جدا ابوس ايدك فوقي وزعقي واتعصبي واعملي الي انتي عاوزه... وباست ايدها
مرات متعدده
نرمين وهيا اول مره تدقق في ملامح ملاك البريئه:انتي طلعتي جميله اوي ياملاك انا كنت غبيه اوي اني ضيعت مني ومنك ايام كتيير لإهتمامي بمايا بس صدقيني انا اتغيرت والله فوقي ارجوكي ياملاك..
.ولاحظت ان دموع ملاك بتنزل من غير اي تعبير وكأنها سامعه كل حاجه وكل كلمه اتقالت
نرمين ابتسمت من بين دموعها:انتي سمعاني ملاك يا بنتي ارجوكي فوقي انا امك ياعمري صدقيني مكنش ليا عين اجيلك والله الفتره الي فاتت كان الندم بيقطع فيا ياملاك انا اسفه لو سمعاني حقك علي قلبي ياملاك اصحي وانا والله مستعده لاي عتاب لاي حاجه انا عارفه وقلبي حاسس انك كنت مستنياني انا الي اجيلك انا اول مره هطلب منك طلب ارجوكي فوقي ياملاك انا برجوكي ياعمري
وقربت باست ايدها وراسه وهمست في ودنها بحاجه وخرجت ..
@@@@@@
في المساء....
بيدخل رعد ومعاه ورد. زي كل يوم وبيفتح الباب بهدوء
رعد بحب:جبتلك ورد احمر من الي بتحبيه زي كل يوم ياملاكي
بس جحظت عيونه و كانت الصدمه لما لاقا سريرها فاضي ووووووو.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
بيتصدم رعد لما بيلاقي سريرها فاضي وحس ان روحه ونفسه راحو
رعد بذهول:هيا راحت فيين ملاك....وقرب وفتح الحمام
وكان فاضي وبقا يدور عليها زي المجنون
رعد بغضب جحيمي:انتوووو يا بهاييم فيننن مراتيي
قرب علييه الدكاتره والممرضين بذعرر
رعد بغضب:فييين مراتتتي؟؟
الدكتوره برعب:ما هيا جوووا يا رعد بيه
رعد بدأ يكسر فيها كل حاجه زي المجنون:مش معقول هرببببت ازاي راحتتت فين
وبيخرج من المستشفى وهو علي اخره من الغضب وقلبه هيتخلع عليها من الخوف وبيركب سيارته بجنون بعد مابيكلم حسام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه شريف
كان قاعد وبيتفرج علي التلفزيون بملل فجأه الباب خبط
اتجه للباب وفتحه وكانت الصدمه لما شاف هنا
شريف بدهشه:هناا
هنا بصتله ببرود:مش هتقولي ادخلي ولا اييه
شريف بحده:لاء واتفضلي مش عاوز اشوف وشك
هنا بخبث:دلوقتي مبقتش عاو تشوفني ياشريف
شريف بغضب:واياكي تقربي من رعد فاهمه يا هنا
هنا بغرور وسخريه:لاء ما انا قربت من زمان يا شريف ومتنساش انك انت الي ساعدتني اهرب ازاي
شريف بضيق:الي فات مات واتردم عليه وابعدي عن. طريقي فاهمه رعد الي انقذني كتيرر وانا بعته عشان شيطانه زييك
هنا بسخريه:ههه صدقني يا شريف مش هسيبه وهاخده وهيكون ليا وهسيطر عليه انا متأكده انه لسا بيحبني
وقربت ولفت ايدها حواليين رقبته بجرأه ودلع:ومتنساش الي كان بينا يا شريف يا حبيبي
شريف زقها وبصلها بقرف:انتي ازبل واحده في الحياه ياهنا حقيقي انا مشوفتش في قذارتك
ودخل وقفل الباب في وشها وهيا بصت للباب بنظره غريبه
وتوعد.. ونزلت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد...... وتحديدا علي الطريق
وقف فجأه في طريق فاضي وضرب الدريكسيون بقوه وغضب وكان هيموت من القلق
رعد بغضب:لييه كدا ياترا انتي مشيتي ولااتخطفتي ولا اييه اعمل اييه بسس انا بقيت تايييه
وافتكر حاجه وهدي وابتسم وكان بيفكر هيوصلها ازاي
وعن طريق ميين
قاطع تفكيره رن تليفونه وكان حسام
ررعد ببرود:اممم
حسام ببسرعه:راجعت الكاميرات ولقيت فعلا ملاك خرجت بكل هدوء وكانت مماشيه طبيعي جدا وكمان لقيت رساله
رعد بغموض:رساله اييه
حسام بتوتر:رساله مكتوب فيها.... انا بكرهك طلقني يارعد غيابي وسيبني في حالي سلام يامن وجع قلبي......
رعد بحده وبرود: تمام. وقفل وحسام اتصدم
رعد بضحكه خبيثه وغموض:وماله انا بحب اللعب اويي وخصوصا لو هنجري ورا بعض ياملاكي وحيات قلبي الي
حبك لهتباتي في حضني اليله يا ملاك
وانطلق وهو بيبتسم بخبث وبروود رهيب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شرم الشيخ.... وتحديدا علي البحر
كانت واقفه ملاك وهيا لابسه دريس لونه ازرق طويل
وبحملات عريضه وسايبه شعرها وبتتأمل البحر
ملاك بإبتسامه حزينه:كان لازم اعمل كدا انا تعبت من الدنيا كلها بس حتي رعد يمكن هو مغلطش اوي بس انا الي ضعيفه وجبانه ااه يارعد لو تعرف انا حصلي ايه ف الضلمه
لاء وكنت بحلم ان نرمين هانم تنازلت وجتلي هه اوهام
....تباً لكي ايها الفتاه لهذه الدرجه تعلمي ان لا احد يحبك حتي امك وابوك....
ودموعها نزلت غصب عنها:بس انا بحبه اوي بس دا عمل فيا زيه انا مش. قادره اتنفس من غيره متنكريش.ياملاك
انك عشقتيه...
وفضلت تتمشي لحد ما لمحت قدامها رعد وهو حاطط ايده في جيبه وبيبصلها بإبتسامه
ملاك اتجمدت:رعد..
رعد بحب:وحشتيني.ياملاكي تعالي... وفتح ذراعيه
ملاك جريت عليه بدون وعي ولكن كانت الصدمه انها بتتخيل
ملاك بغضب وانهيار :لييه كدا بقيت اتخيله كمان يارب
وقعدت علي احد الكراسي وبكت بقوه وحزن وبعد كدا اتجهت لغرفتها في ذاك الفندق
.... في اسانسير. اتجهت ملاك وركبت ولاكن. في حد. ركب وراها والاسانسير طلع
الشخص بعدم. تصديق:ملاك.النجار مش معقول
ملاك بصتله بستغراب:حضرتك تعرفني
الشخص بهدوء:عز المعرفه انتي مش عرفاني
ملاك بتذكر:الصراحه لاء بس. حاسه اني شوفتك قبل كدا
الشخص بهدوء:انا سيف العدلي كنت عند جدك قاسم في المكتب وشوفتك يوم ايدك ماكانت مجروحه
ملاك بهدوء:اااه تمام
سيف:انتي بتعملي ايه هنا بقا
ملاك ببرود:عادي جايه اشم هووا بس ياريت محدش يعرف اني هنا
سيف بغموض:اكيدد دا. سرر
وصل الاسانسير وطلعو نفس الدور
سيف بإبتسامه:اييه الصدف دي
ملاك بلا مبالاه:ااه ماشي
سيف مدلها ايده:اتشرفت بمعرفتك
ملاك بصت لايده وببرود:سوري مبسلمش علي اغرراب
واتجهت لغرفتها وسيف اتحرج وحك خلف رقبته بإحراج
سيف بتوتر واحراج:قاسيه بس مك"نه الماني ملاك وهيا ملاك فعلا يخربيت جمالها... ابتسم بخبث ... يلا بينا يا بنت النجار...
واتجه لغرفته وهو بيفكر في حاجه
(اصل المشر"حه ناقصه قت؛له 😑)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار... وتحديدا في الصالون
كان متجمع الجميع معادا يونس الي كان في اجتماع
قاسم:حسيين
حسين:نعم يا بابا
قاسم:كنت عاوز منك تجيبلي بكرا تقرير بلحديد الي استوردنه من المغرب
حسين:تمام من عيوني وااه صح ملاك بقت تملك نص اسهم الشركه الرئيسيه دلوقتي يعني انت وهيا وانا الي شركا فيها دي نسبتها 45%وانا40بس ... وضحك
مايا بغل:وانا بقا ياجدي
قاسم ببرود:هبقا اكتبلك اي اسهم في اي فرع من الشركه
مايا بحقد:لاء انا عاوزه في الشركه الام النجار الرئسيه
واكتر من ملاك كمان
قاسم بحده لأول مره:لاء هيا زيطه
مايا بذهول:انت بتقولي لاء ياجدي شوف يابابا
محمود ببرود:الي شايفه صح ابويا يعمله ميخصنيش دا ماله هو مش انا
مايا ذهلت من معاملتهم واتضايقت
نرمين بحده:خلاص يامايا مش مستاهله ولا انتي عاوزه مشاكل
مايا بحقد وغل لملاك:حتي انتي يامامي ماشي... وطلعت
فوق..
اياد بذهول:انتو كويسسين ياجماعه
محمود:اشمعنا
اياد:اصل مش من عادتكم تعملو كدا يعني
قاسم بغموض:لازم كل حاجه تتغير بقا... وقام اتجه لمكتبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف اليل ... عند ملاك
كانت نايمه بعمق وهيا حاضنه المخده وباين عليها الحزن
وفاتحه النوور
فجأه بيتفتح الباب وبيدخل شخص بخطوات ثقيله وبيقفل الباب وبيقرب منها وبقعد علي حرف السرير امامها وبيبص عليها وبيمشي ايديه علي خدها وبيرجع خصلة شعرها خلف اذنها
ملاك بتتضايق من اللمسات وبتفتح عينها وكانت الصدمه
انه وووووووووووو.......
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
وبتفتح عينها وبتتصدم وبتغمض عنيها وتفتحها كذا مره وهيا مصدومه وقعدت بذهول
ملاك بذهول:رعدد
رعد حط ايده علي خدها وبصدق:وحشتيني وحشني صوتك وكل حاجه فيكي وحشتني
ملاك بتوتر:عاوز اييه وايه الي رجعك يارعد
رعد بصلها ببرود ولا كأنه سمع حاجه ومسك ايدها وشدها قدامه وضهرها قدام صدره وحاوط معدتها بإيده ودفن وشه في رقبتها واتنفس بقوه وراحه وكأن روحه رجعت
وملاك ابتسمت بخفه عشان هو كمان وحشها اوي بس بينت القوه والضيق
رعد بحب وشوق:وحشتيني اوي وحشتني ريحتك الي ببتسحرني.. وحضنها اقوي
ملاك حست انها دابت بين ايده ومن حبه ورعد حس وقرب منها وباسها بخفه وبعد كدا بقت قبله قويه عميقه فيها شوق وحب وملاك كانت في عالم اخر وتجاوبت معاه وهو مد ايده من تحت بيجامتها وهيا حست بإيده البارده الخشنه وسارت الكهرباء في جسدها
بعد شويه ملاك بتستوعب وبتزقه وهو بيدايق وهيا وقفت على الارض وبصتله بغضب
رعد ببرود:مالك
ملاك بحده مصطنعه:انا عاوزه اتطلق حالا
رعد وقف وقرب منها وحط ايده علي بوقها
وبهمس رجولي:اياكي ياملاك تنطقيها تاني لحد اخر يوم في عمرنا فاهمه متنطقيهاش تاني انتي ملكي فاهمه
ملاك اتوترت وزقت ايده بقوه وبصتله بلوم وعتاب:لييه حبستني
رعد بغضب وحده خفيفه:مكنتش عارف امسك اعصابي وانا شايفك بتنطقي اسمه وهو بيقولك بحبك قدامي انا مش خرووف وولا كيس جوافه انتي لما هنا قالتلك هو واخدك استبن عشان ينساني حسيتي بأيه وقتها ردي
ملاك افتكرت الشعور واتضايقت انه نطق اسمها
رعد حط ايده في جيبه ببرود وثقه:عارف انك اتضايقتي اني نطقت اسمها حسيتي ياملاك شعوري وقتها
ملاك ذهلت انه عرف ازاي الي بيدور فيها عقلها ورعد كان بيبصلها ببرود
ملاك بتذكر:لحظه بس انت عرفت مكاني ازاي
رعد بلا مبالاه:عادي عرفت بطريقتي
ملاك اتنهدت وكانت محتاره تعمل اييه
رعد بهدوء غريب:انا هسيبك تعملي الي انتي عاوزه بس في الحالتين انتي ليا ومش هسيبك فاهمه
ملاك بصتله بهدوء واتنهدت:تمام يارعد انا ممسمحاك بس لو اتكررت تاني انا هبعد ومش هتعرف توصلي صدقني
دي اخر فرصه هديهالك
رعد ابتسم وقرب منها وشالها زي الاطفال وهيا لفت ايديها حواليين رقبته :صدقيني مش هتندمي وبلمناسبه دي هنقعد هنا شهر العسل اييه رايك
ملاك ابتسمت:موافقه وحشتني يارعد
وحضنته وهو فرح ولف بيها واتجه للسرير وووووو......
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا علي العشاء
كان متجمع الجميع وبياكلو معادا يارا
حسام:عرفتو الي حصل
سالم:قول يا اخر صبري
ححسام بسعادة :ملاك فاقت
الجميع بفرحه:بجددد
جميله بسعادة:هيا فيين
حسام بضحك:هربت بس متقلقوش رعد عرف مكانها وراحلها
إبراهيم:الحمدلله
مروان بضحك:مبيضيعش وقت
زياد:لو سمعك هينفخك
قاطعهم رنه موبايل مروان
مروان:الووو
مرام بتوتر:ممكن تيجي
مروان بقلق:لييه
مرام بحزن:انا خايفه اوي وفي واحد واقف تحت البلكونه وبيبص عليها من ساعه مرجعت
مروان بخوف:حاضر مسافه السكه... وقفل
قام بسرعه:عن اذنكم عندي مشوار... وخرج
س
ريم بضحك:عجباً لكم يا ابناء الدمنهوري
ضحك الجميع وحسام بصلها بحب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في حفله فخمه كلها شباب وبنات
كانت واقفه يارا ولابسه فستان اسود قاتم لحد الركبه وبأكمام وعامله شعرها كحكه ومنزله خصلتين وكانت جميله جدا
يارا بزهق:انا زهق يا نادين
نادين:يابت اصبري الحفله لسا في اولها
يارا بضيق:الساعه 8 وانا اخري 11تعالي نخرج في اي حته تانيه
سلمي:بس بقا يابت ما الحفله كلها مزز ايه مش يمكن نطلع بعريس
نادين بإعجاب :شوفي الواد المز الي لسا داخل دا
يارا بصتلها بقرف وبصت مكان مشاورت وكانت الصدمه انه كان يونس
يارا بدهشه:يونس
سلمي :انتي تعرفييه
يارا بتوتر:ااه اعرفه احنا قرايب
نادين:ماتروحي تكلميه وخليه يتعرف عليونبي
يارا بضيق:اتلمي يانادين
سلمي:الحقي الواد وائل جاي علينا
يارا بزهق:لوكلمني هزعله عشان انا مش ناقصه قرف
نادين:الحقي وراكي
وائل بنظرات قذ"ره:اييه الحلاوه دي يا يارا
يارا بقرف:شكرا
وائل :عنيده بس حلوه مش ناويه نتصاحب بقا
يارا بغضب:فوق لنفسك يا وائل انا مش من البنات الشما"ل الي تعرفهم انا يارا الدمنهوري ومابالك بقا
وائل بشهو"ه:اسمي طالع منك سكر
يارا بصتله بقرف ولفت عشان تمشي بس هو مسك ايدها
وهيا حاولت تشدها
يارا بصوت عالي:سيب ايدي ياحيوان
وائل:ماهو انا هاخدك يعني هاخدك وبصراحه احلويتي في عيني اوي النهارده
فجأه يارا ضربته بالقلم وهو اتجنن
وائل بغضب:انت بتمدي ايدك
وضغط علي معصمها اكتر وشد كم فستانها الي اتقطع لحد كتفها وهيا اتصدمت واتلم عليهم الجميع
يارا بدهشه:ياحيوان ياقذ*ر
وائل رفع ايده وكان هيضربها علي بالقلم فجأه لقا ايد قويه مسكت ايده وكانت ايد يونس
وائل بغضب:سيب ايدي يالا
يونس خبطه بدماغ ووائل وقع علي الأرض ومناخيره نز"فت ويونس لف وقلع جاكت بدلته وحطه علي يارا الي كانت بتعيط ويونس مسك ايدها وكان هياخدها وراه بس لاقا رجلها بتترعش وهيا مبتتحركش فشالها وهيا اتصدمت
واتجه للخارج وقرب وحطها في العربيه
يونس بحده وهو بيتني اكمام قميصه:خليكي هنا راجعلك
ودخل تاني وعينه بتطق شرار ويارا كانت مصدومه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه مرام... وتحديدا في الصاله
كانت قاعده مرام ومنكمشه وبتبص من البلكونه وكان في راجل غريب تحت البيت فعلا
...... تحت العماره
بيوصل مروان بسرعه وبيقف العربيه والراجلكان لسا واقف
فنزل وقرب منه
مروان بحده:في حاجه يارجوله ولا اييه
الرجل بتلعثم:لاء يا باشا مفيش بس مستني ناس صحابي
مروان بغضب:استناهم بعيد مش تحت بيتي
الرجل بتوتر:بصراحه كنت عاوز اسأل علي واحده هنا ودخلت العماره دي بس معرفش انهي شقه
مروان بضيق:ميين
الرجل:مرام سعد
مروان بحده وغضب:اشمعنا
الرجل:بصراحه في حد باعتني اعرف بيتها فعاوز اعرف انهي شقه
مروان بغضب:عاوز تعرف مكان مراتي ليييه
الرجل بذهول:مراتتك
مروان بحده:ااه مراتي وعاوزك تستجرأ وتيجي هنا تافاهممم مين الي باعتك
الرجل بخوف:واحده ست بس معرفش اسمها بس معايا صورتها
مروان مسك ياقه قميصه:وريني حالا
فتح الرجل تليفونه بخوف وجاب الصوره وكانت الصدمه انها السكرتيره بتاعته
مروان بدهشه:شرين
الرجل برعب:ونبي سيبني يابيه انا عندي عيال
مروان بحده:كانت عاوزه منك اييه
الرجل بتوتر:كانت عاوزاني عاوزاني ااعور"ها خدش بسيط
ويا تم'وت يا تعيش عادي
مروان ببرود وسابه:امشي انت واياك تعرفها انك شوفتني والا هجيبك وبطريقتي فاهمم
الرجل:تحت امرك يابيه ووالله ماهخليك تلمحني حتي
وجري بعيد ومروان كلم حد امره بحاجه ومشي ومطلعش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح ...... وتحديدا في غرفه ملاك ورعد
كانت نايمه ملاك وهيا لابسه قميصه الابيض وهو نايم عاري الصدر وهيا علي صدره
رعد بحب:صباح الخير
ملاك بإبتسامه:صباح النوور
رعد بغمزه:انتي كنتي وحشاني بشكل
ملاك اتكسفت ودفنت وشها في صدره وهو ابتسم
رعد بصدق:متبعديش عني تاني ارجوكي عاوزك تثقي فيا
ممكن
ملاك اومأت لييه وابتسمت بحب ورعد قرب وباسها بخفه ولكنت تعمق اكثر فأكثر وملاك كانت مرحبه بقربه جدا
بس فجأه الباب خبط وملاك فاقت وحاولت تزقه لكن مقدرتش لحد مابقت تخبط علي كتفه وهو اتضايق
ووبعد بغضب
وقام واتجه للباب وهو عاري الصدر وود لا بس بنطلون اسود رياضي بس
وكان سيف الي بيخبط واتصدم لما شاف رعد واقف كدا
رعد بغضب:ميين انت وعاوز اييه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
سيف بذهول:رعد الدمنهوري بتعمل اييه هنا
رعد حط ايده في جيبه وبرفعه حاجب:انت تعرفني
سيف :عز المعرفه انا متعاقد مع ابراهيم الدمنهوري والحاج سالم بستورد منهم موارد ومرضوش يوردولي غير بإذن منك
رعد بحده:ااه واه الي جابك الاوضه دي
سيف بضيق:انت الي بتعمل اييه هنا وواقف كدا لييه
رعد بصله بغضب:وانت مالك بقولك انت عاوز اييه ومين
سيف بغضب:مش دي اوضه ملاك النجار
رعد ببرود مخيف:تعرفها منين وياريت اسمها ميجيش علي لسانك
سيف بكذب:احنا اصدقاء علي فكره
رعد بحده وهدوء مخيف:صديق مين ياروح امك صديق مراتي انت بتستعبط يالا
سيف بصدمه:مراتك انت جوزها
رعد بصله بقرف وبصوت رجولي خشن ولكن مخيف:اياك اشوفك هنا تاني او تفكر تقرب منها بس هعرفك جبروت رعد الدمنهوري
ودخل وقفل الباب في وشه وهو جز. علي سنانه واتوعد ليه ومشي وهو علي اخره
سيف لنفسه وبغل:والله ماههنيك عليها يا ابن الدمنهوري وهاخدها وانت بقا كبرتها في دماغي
........... في غرفه ملاك
طلعت من الحمام وهيا لابسه البرنص وقافله بإحكام ولافه فوطه علي شعرها وكانت مغر"يه جدا وجميله
ورعد كان واقف في البلكونه الي في دور عالي وبتطل علي البحر مباشراً وساند علي السور الزجاجي وبينفث دخان سيجارته وعار*ي الصد"ر
ملاك بهدوء من الداخل:رعد
رعد لف وبصلها من فوق لتحت وهيا اتجهت ووقفت قدام التسريحه وهو ابتسم بخبث ورما سيجارته وحط ايده في جيبه ودخل وقعد علي حرف السرير
رعد بخبث:شكلك حلو اوي
ملاك:بجد
رعد وقف وقرب منها وحضنها من الخلف ودفن وجهه في عنقها وبصوت هاديء:بجدد
ملاك بتوتر:ممكن تبعد
رعد بهيام:تؤتؤ عمري ماهبعد ولا هسيبك تبعدي
ملاك اتنهدت وهو بعد ولفها ليه وحاوط خدها بإيده:تيجي نخرج
ملاك بإبتسامه:هنروح فيين
رعد بتفكير:سبيها عليا اصل النهارده يوم مميز علي فكره
ملاك بستغراب:يوم اييه
رعد بحب: ملكيش فييه بليل هقولك وهعملك خروجه تحفه للصبح
ملاك ابتسمت وحضنته ورعد قرب منها ووووووو......
(استغفر الله العظيم😑)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار.... وتحديدا علي الفطار
كان متجمع الجميع معادا يونس الي رجع شقته
قاسم :صباح الخير
الجميع:صباح النور
اياد بسعاده:عاوز اقولك حاجه وخبرين احسن من بعض
بصله الجميع بستغراب
حسين:قول
اياد بفرحه:اول خبر اني هكون اب كمان 7شهور لان ندي حامل في شهرين
نيره بصتلها شويه وندي اتكسفت واتوترت ومسكت ايد اياد بخوف
نيره ابتسمت فجأه:مبروك يا ندي بصي يمكن انا مكنتش متقبله الجوازه دي بس ربنا يبارك لكم
ندي ابتسمت:شكرا
حسين بطيبه:الف مبروك ياولاد
اياد:الله يبارك فيك يابابا
نرمين بطيبه:انا اسفه يا ندي يابنتي لو دايقتك اول ماجيتي
بصلها الجميع بذهول معقول نرمين بتعتذر
ندي بحب وطيبه:متتأسفيش يا طنط انتي زي امي
ابتسمتلها نرمين بطيبه بس حزينه ومايا بصتلها بشك
قاسم بضحك:يا ابن الكلب يا اياد كبرتيني ياواد وخلتني يبقا عندي احفاد احفادي اتجوز انا ازاي دلوقتي يا جزمه
يضحك الجميع معادا مايا الي ببتبصلهم بقرف
محمود بإبتسامه:مبروك ياولاد
مايا بغرور:اولا انا مش متقابلكي في عيلتنا لسا
اياد ببرود وحده:والله محدش طلب رايك
قاسم:تب والخبر التاني ياولا
اياد بإبتسامه:الخبر التاني والاحلي ان ملاك فاقت
نرمين بلهفه:بجدد
بصلها الجميع بستغراب ومايا الي ذهلت واتعصبت
اياد :ااه فاقت امبارح وهربت
الجميع بذهول:هربت!!!
اياد بضحك:ااه هربت بس رعد راح وراها فورا فين الله اعلم وتليفونتهم اتقفلت
نرمين بإبتسامه:انا كنت متأكده انها هتفوق بس متوقعتش
بسرعه دي
قاسم:مكنتيش عاوزها تفوق ولا اييه
نرمين بسرعه:لاء والله ابدا بقول علي حاجه تانيه
قاسم بإبتسامه:اتغيرتي يانرمين
نرمين ابتسمتله ومايا بصتلهم بكره واتوعدت ليهم ولملاك بلكثيير وطلعت برا القصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الدمنهوري... وتحديدا في مكتب مروان
كان قاعد بيشتغل وبيشرب قهوته وكان هاديء ولكن يفكر بل كثير
قاطع تفكيره دخول مرام
مرام بتوتر:انت مجتش امبارح لييه
مروان ببرود:عادي محبتش اجي واحنا مشهنقضيها كل يوم عندك كدا انا راجل وانتي بنت ومينفعش
مرام بصتله بتوتر:بس بس انا كنت خايفه يا مروان
مروان بحده:اسمي مروان بييه انتي نسيتي نفسك ولا اييه
يا انسه مرام فوقي
مرام ذهلت من كلام هذا المروان الغاضب :مش انت الي قولتلي قوليلي مروان
مروان ببرود قاتم:عادي غيرت رأي وانا حرر تفهميها بقا زي ماتفهميها ويلا علي شغلك
مرام بصتله بخذلان:تمام يامروان بييه عن اذنك
وخرجت وهيا كاتمه دموعها وهو بص علي اثرها بنظره غريبه وهو رفع سماعه التليفون وطلب السكرتيره
مروان بحده:شريين دقيقه والقيكي عل مكتبي... وقفل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه يونس.... كان قاعد وبيتغدا وبيتفرج علي التلفزيون بعد ماكلم ملاك واتطمن انها بخير
فجأه الباب خبط وقام يفتح واستغرب كان راجل كبير
يونس بستغراب:مين حضرتك
الرجل:انا علاء ابو اسلام صاحبك
يونس ببرود:ااه اتفضل
دخل علاء ووراه يونس الي قفل الباب وعلاء قعد علي الكنبه
يونس:خيير
علاء بغضب:ليه بلغت عن ابني
يونس بغضب:انا مبلغتش عن ابنك انا ببلغت عنهم كلهم
علاء بحده:ومجتش قولتلي لييه
يونس بغضب اكبر:بقولك اييه يا عم انت عاوز اييه اكيد جاي لهدف لخص عشان مبحبش الحوارات
علاء. بخبث :اناهجبلك من الاخر ياتروح تنفي شهادتك وتقول ان الفيديو متفرك يا إما هق"تلك وهخلص منك بطريقتي يا ابن النجار
قرب منه يونس وبص في وشه بحده وتحدي:اعلي مافخيلك اركبه انت وعيلتك كلها واحد واحد انت والي يتشددلك فاهم يا راجل يا هذيء
علاء وقف وبصله بغضب:هيا كدا ماشي هوريك
واتجه للباب وخرج بغضب ويونس قام قفل الباب وشغل التلفزيون تاني وبدأ يكمل اكل وكأن شيئا لم يكن
يونس ببرود:داهيه تسد نفسك راجل معف"ن
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك.... وتحديدا في غرفتها
كانت قاعده وبتلعب في الموبايل ورعد خرج من الصبح
ملاك بضيق:راح فيين دا هو دا الي هفسحك رجاله اخر زمن ااه والله
قاطعها خبط الباب فقامت وقربت وفتحت الباب وكان الهاوس كبينج
ملاك بستغراب:في حاجه
الرجل وهو حاطط وشه في الارض ومدلها شنطه من براند عالمي :اتفضلي حضرتك رعد بيه باعتلك دي وبيقول لحضرتك اجهزي عشان هيبعتلك عربيه تاخدك كمان دقايق
ملاك اخدت منه الشنطه وهو مشي فورا وقفلت الباب وبصت للشنطه بستغراب ومدت ايدها وطلعت فستان لونه نبيتي قاتم بأكمام ونازل من علي الأكتاف وطويل وفيه كمان علبه فيها عقد الماس رقيق جدا وشوز لونها نبيتي وكعبها رفيع ومتوسط الطول كان9سم وكمان وفي ورده لونها احمر وورقه
ملاك وهيا بتقرأ:ملاكي اجهزي يا عمري وهبعتلك عربيه تاخدك والبسي الحاجات دي ودبلتك فاهمه دبلتك تمام
مستنيكي ياملاك قلبي..
ملاك ضحكت:مجنون.... واتجهت للحمام
بعد مده بتطلع وبتكون لبست وسابت شعرها وعملته ويڤي
وكان شكلها يجنن وكانت جميله جدا ولبست العقد وشالت السلسله بتاعت يونس وحطتها في علبه ولبست الدبله
وحطت لمسات خفيفه جدا من الميكب ووقفت قدام المرايه وهيا بتبتسم برضا عن نفسها
قاطعها خبط الباب واخدت موبايلها واتجهت للباب
ولقت اربع رجال بودي جارد
احد االرجال وهو باصص للارض بإحتر:اتفضلي معانا يا هانم رعد بيه الي باعتنا
ملاك مشيت قدامهم وهما وراها واتجهت لتحت وهما حاطين وشهم في الارض بإحترام وخوف انهم لا يستجرءون خوفاً من ذاك الرعد
واكملت ملاك طريقها وهما وراها وانبهر الجميع من جمالها
كانو بيبصلها بإنبهار وهيا اتجهت للخارج وركبت السياره الفخمه بشكل انوثي وراقي وانطلقو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب مروان...
دخلت شرين وقفلت الباب
شرين بتوتر:اتفضل يا مستر مروان حضرتك طلبتني
مروان وقف وتني اكمام قميصه وحرر ازرار قميص الثلاث
وقرب منها
وشرين بصتله بإعجاب وفكرت انه وقع في حبها وبصتله بدلع:في حاجه
مروان قرب منها وبصلها من فوق لتحت بقرف:ااه في حاجات ياشرين
شرين قربت منه اكثر ومكنش بينهم غير بضع سنتيمترات
شرين بدلع وتمثيل الخجل:اييه الحاجات يا مروان بييه
مروان بصلها وقرب وحط ايده علي خدها بهدوء وهيا غمضت عينها وفتحتها بسرعه وبصتله وبتبتسم بدلع
بس اتصدمت لما فجأه صفعها مروان بقوه لدرجه انها وقعت علي الارض
شرين بصدمه:انت بتمد ايدك عليا لييه
مروان نزل لمستواها ومسك شعرها بقوه:هيا حصلت انك تبعتي واحد يقتلها
شرين بتوتر:انت عرفت ازاي قصدي محصلش واقتل ميين
مروان بغضب :بت انتي هتسطعبتي بروح امك
شرين بغل وعفويه :ايووا انا الي بعت واحد يراقبها ويقتلها
وعرفت انها في شقتك الي في مدينتي هيا حصلت تسكنها في شقتك مش انت عينك كانت مني
مروان بحده وغضب:انا هبصلك انتي ياعرره دا انتي شم*ال يابت اوعي تفكريني عبيط دا انا عرفت تاريخك كله من اول شارع الهرم لحد جامعه الدول العربيه يا بت
شرين ذهلت واتوترت:بس انا بحبك اتجوزني انا مش هيا
مروان بغضب وعفويه:عشان بحبها ارتاحتي ااه بحبها وياريت تبعد والا بالله هنهيكي واوعك تفكري اني عبيط انا طيب ااه بس مش عبيط ولا مغفل وعارف انك بقالك
3سنين بتسرقي من الشركه ومعايا الي يوديكي في ستين داهيه ف ابعدي بزوق
شرين بخوف ورعب :انااسفه يابيه والله ماهعمل كدا تاني
مروان بحده:انتي مرفوده يا شرين برااا وديني وما عبد لو لمحتك لهيكون اخر يوم في عمررك فاهمه
شرين بصتله بخوف ..وخرجت برا بسرعه حتي برا الشركه
ومرام شافتها وفهمت انه بيحبها ودموعها نزلت وهيا مقرره تبعد وتسيب كل حاجه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك....وتحديدا علي البحر والجوو بقا ليل
بتوصل العربيه وبيفتحولها الباب وبينزلوها علي اول الشط
وهيا بتنزل وبتلاقي بوابه من الورد الابيض والاصفر في وشها والارض مفروشه ورد احمر وحواليها ومن ناحيتها اليمين واليسار في انوار وبلالين علي شكل قلب
واخر الممر عند البحر واقف رعد وهو لابس بنطلون جينز رمادي اوفر سايز ابيض وتاني اكمامه ومحرر اول ثلث ازرار ولابس كوتش ابيض وساعته السوده المرصعه بلألماس وكان وسيم جدا وشايل في ايده بوكيه ورد احمر
ومحاط بغلاف اسود
ملاك كانت ماشيه ومبهوره بلمكان والاجوء واتصدمت اكتر لما قربت وشافت رعد واقف مبتسم اوي وهو مبهور من جمالها وانثوتها
ملاك قربت منه:اييه دا
رعد مدلها الورد وباس راسها:كل سنه وانتي طيبه ياملاكي
ملاك بستغراب:بمناسبه اييه
رعد بحب وحط ايده علي خدها:بمناسبه عيد ميلاد احلي ملاك في الكون
ملاك بصدمه:عيد ميلادي!!؟.....وبدأت تتوتر جامد
رعد بهدوء:اهدي انا معاكي..ومسك ايدها وهيا حيت انها هديت شويه ورعد اخدها واتجه لمكان علي البحر مباشراً
زي خيمه كدا بس مفتوحه من الاربع جهات وفي طربيزه
وكرسيين وعليها تورته وقرب وشدلها الكرسي وقعدها عليه
ولف وقعد قصادها والبحر امامهم
ملاك بسعاده:دا عشاني انا
رعد بهيام:ااه ياعمري عشانك انتي يلا قطعي الكيك الساعه بقت 59:11 يلا بسرعه
ملاك مسكت السكينه بس وقفت وابتسمت بدموع:ممكن تقطعها معايا
وقف رعد وقرب منها ومسك ايدها قومها ورجع الكرسي لورا ووقفها قدامه وحاوطها من ورا ومسك ايدها وفجأه ساعته رنت
رعد بحب:الساعه بقت12الوقت واليله الي اتولدت فيه احلي بنوته مراتي الي بعشقها وبلمناسبه دي انا بحبك اوي ياملاك اوي بقيت بدمنك وبعشقك
ملاك كانت بتعيط في صمت ومبتسمه وعد وملاك قطعو التورته الي كان عليها صوره ملاك
وملاك حضنته بحب وهوا حضنها بقوه واشتغلت اغنيه رومانسيه ورعد مسك ايدها ومسحلها دموعها وبدأ يرقص معاها وهيا سندت راسها علي صدره و هو دفن وشه في رقبتها وكانو مبسطوين جدا والإضائه بقت خفيفه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
بعد مرور اسبوع.... والي حصل ان دا يوم رجوع رعد وملاك وحسام بقا قريب جدا لريم ويونس ويارا بقو اصحاب ومايا بقت تكره الجميع وبتخطط لحاجه بشعه
ونرمين مستنيه ملاك علي احر من الجمر ومروان اعترف لنفسه انه بيحب مرام ولكن هيا هربت ومبقاش عارف لها مكان والحفله مبقاش عليها غير 10ايام وهنا بتخطط لحاجه وشريف بيحاول يعرف هيا بتخطط لأيه
(الحلو بيخلص عندي بسرعه هيا بالكوارث 🙂😈👊😂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري..... وتحديدا بعد العصر
كان متجمع الجميع في الصالون
سالم:كله تمام يا مروان
مروان بتوتر:ااه جهزت المشاريع وكل حاجه في شركتي انما كل حاجه معتمده علي رعدد والفرع الرئيسي
إبراهيم :ماهو قال انه جاي
حسام:بس دا ااتأخر اوي ماتقومو تجبولنا اي حاجه نشربها
زياد بمرح:هو انت ملكش بيت ياض انت بقيت مقيم عندنا نازل واكل طالع واكل ونايم ايييه
حسام ببرود وغرور مصطنع:اصل جدي سالم ميقدرش يعيش من غيري لازم اكون قدامه علي طول
سالم بضحك:لاء وانت الصادق مش عاوز اشوف وشك تاني غورر وريحني يا حبيبي وانت هعيش
حسام بصله بغيظ والجميع ضحك
جميله بضحك:انا الي مقدرش اعيش من غيرك ياحبيبي
حسام وقف وقرب منها:هيا الي ليا جميله قلبي... وقرب وباس خدها وهيا ضربته في كتفه بخفه
إبراهيم بغيره:انت عبيط ازاي تبوس مراتي
حسام بمرح وقرب باسه:بتغير ياهيمياشقي
إبراهيم ضحك غصب عنه:انا ومراتي يخربيتك واد
حسام:هتخرب بيتي لييه دا انا حتي عاوز اتجوووز ......
وبص لريم وقعد جمب مروان وزياد
سالم:قولتلك شاور علي الي نفسك فيها وانا اجوزهالك
حسام بإبتسامه: يعدين يا جدي
فجأه بيدخل رعد وملاك ومأخدوش بالهم
ملاك قربت ببطيء ورعد ابتسم:مساء الورد
بصلها الجميع وابتسمو وجميله وريم ويارا وميرفت قربو منها
جميله حضنتها بقوه وملاك ضحكت وحضنتها:وحشتينا وحشتينا اوي ياملاك
ملاك بحب:وانتو كمان والله
سلمو عليها وهيا قربت منهم وجميله وريم قربو من رعد وحضنوه
ملاك بضحك:مفيش حمد ااه علي السلامه يازفت انت وهو
ضحك الجميع وهيا كانت تقصد حسام وزياد
زياد بفرحه:حمد الله علي السلامه ياوحش
حسام بمرح:اييه الي صحاكي كنا مرتاحين
مروان بضحك:ااه والله عندك حق البيت كان جميل
قربت ملاك وداست علي رجله بقوه وهو صرخ
مروان بضحك:هههه تستاهل.... بس فجأه ملاك داست علي رجله هو كمان
زياد بضحك:هههه احسسن
سالم:حمدالله علي السلامه يابنتي
ملاك:الله يسلمك ياجدو
إبراهيم بضحك:منورانا يا ملاك
ملاك بضحك:بنورك ياعمي
رعد بغيظ:هو انا محدش. يعرفني ولا اييه
إبراهيم:لاء احنا اخدنا ملاك خليك انت وهيا عاوزنا مش عاوزاك
ملاك بصتلهم وبصت لرعد وابتسمت :بس انا بحبه هوا وعاوزه هو ووبعدين مش كفايه اني انا اعرفك واسأل عنك
رعد قرب منها وحضنها وهما ضحكو وهيا اتكسفت
ابراهيم بغيظ:الله يكسفك اشبعو بعض الهي تولعو
ضحك الجميع وكانت الاجواء هاديه وفضلو كلهم مع بعض طول االيوم وبيضحكو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح..... في قصر النجار.. وتحديدا في الصالون
كان قاعد العيله كلها حتي يونس
قاسم:ها خلصت
يونس بجمود:ااه جهزت كل حاجه وشركتي طلعت كل الملفات والاوراق المطلوبه
قاسم:تمام وشركتك يا سي اياد
اياد:ااه انا كمان تمام وجهزت كل حاجه وشركتي جهزت الاوراق والثفقات كله تمام
حسين:علي بركه الله خير والله
قاسم بإبتسامه:ان شاء الله مركز اول
يونس بضحك:معتقدش
قاسم:لييه
يونس:مش يمكن رعد الدمنهوري الي يكون الاول
قاسم يضيق :الي فييه خير يقدمه ربنا
فجأه بتدخل ملاك وهيا لابسه بنطلون اسود جينز وتيشرت ابيض وجاكييت اسود جلد وكوتش ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نظاره شمس سوداء وكانت جميله جدا
ملاك:سلام عليكم.
االجميع بفرحه معادا مايا:وعليكم السلام
يونس قرب منها وحضنها:وحشتيني وحشتيني اوي ياملاك
ملاك ضحكت وهو بعد وقرب سلم عليها الجميع معادا نرميين الي بتبصلها بحزن ومايا الي بتبصلها بكره وغل
ملاك بإبتسامه:انتي ميين يا سكر انا اول مره اخد بالي منك الصراحه
ندي ابتسمتلها:انا اسمي ندي
اياد :دي مراتي
ملاك ضحكت بقوه :بتهزر صح انت اتجوزت واد يايونس الكلام دا بصحيح
يونس :ااه والله دا متجوزها من ثلث شهور
ملاك:وانا معرفش يخص عليك عيل واطي
اياد ضحك:انتي الخير واالبركه
نرمين بتوتر:انتي كويسه
ملاك بصتلها برفعه حاجب ولاكن من جواها اتصدمت
نرمين:بقيتي كويسه يا ياملاك
مايا بصتلها بصدمه وكره
ملاك ببرود:الحمدلله.... وقعدت جمب يونس
قاسم بحب:هو ايه سبب الي حصلك ياملاك
ملاك بصت لمحمود:ولا حاجه كنت مضايقه شويه بسس
نرمين بسرعه:تاكلي
ملاك بصتلها بذهول واستغراب فرحه ضيق..مشاعرها ااتلخبطت.. :لاء شبعانه
مايا بغل:هو في اييه يامامي بقيتي بتسأليها كتير يعني
نرمين بحده:ملكيش في خليكي في حالك
ملاك ضحكت بقوه:هههه مش لازم تتعيشي الدور يانرمين هانم االقلوب معروف فيها اييه .... نرمين بصتلها بحزن
محمود بهدوء:ملاك انا لغيت المهمه واعتذرت للوزير وبالفعل اختار حد من مدينه تانيه مرضيه يابنتي
ملاك ببرود:متفرقش بقا عموما انا كنت جايه عشان اوريكم حاجه كدا في حد نشرها وقالبه القاهره كلها دلوقتي
الجميع:اييه هيا؟؟
وقفت ملاك ومسكت الريموت وشغلت الشاشه الكبيره علي الاخبار والصدمه حلت علي الجميع ومايا اتصدمت وبرقت
وكان منشور صور لمايا وهيا بتحضن عاصم وبتبوسه
ملاك بحده وبرود:اايه رايكم
محمود بغضب وصدمه:دا كذب مستحييل
يونس بص لملاك الي بصتله وبص لمايا وكان فاهم
مايا بغل وذهول:مستحييل لاء الصور دي متفركه انتي الي عملتي كدا انتي
ملاك ابتسمتلها ببرود:متزعليش يامايا ياحبيبتي انا مش
زعلانه حتي لو كنتي انتي الي عاصم خاني معاها ياحرام صعبتي عليا
محمود حط وشه في الارض:اوري وشي للناس ازاي
ملاك قلعت نضارتها وقربت من مايا وهمست في ودنها
وبصوت مخيف:بدأت اللعبه يامايا ولسا وحق قلبي الي اتكسر لسا هتشوفو اكتر انتي والكل هه تيك تك تيك تك
متستأليش بيها خدي بالك كان ممكن انشر الفيديو واخليكي تريند الموسم بس مرضيتش عشان خاطر العيله وابويا وامي والي ربك ستره انا مش هفضحه هههه
وبعدت عنها وبصت لعجز ابو وكسره امها وصدمه العيله وابتسمت بنصر:اشوف وشكم علي فضايح ياعيلتي التعيسه هههه
ولبست نظارتها ببرود وعدلت الجاكيت وخرجت بكل برود وهيبه وانتصار وهما كانو مصدومين ومش مستوعبين
مايا بغضب:اتكلمو انا الصور دي متفبركه
قرب منها محمود وصفعها بقوه لاول مره وهيا ذهلت وكرهت ملاك اكتر واكتر
محمود مسكها من شعرها بقوه:انسي انك تشوفي الشارع تاني فاهمه انا هربيكي..... واخدها وراه ونرمين متكلمتش
وكانت بتفكر في ملاك ومايا بتصرخ والعيله بتبصلها بقرف
"ان الزمان يعيد نفسه ولكن الظالم بقا مكان المظلوم يالها من دنيا دواره فعلا"
قالتها ملاك الي كانت واقفه بتتفرج عند الباب وضحكت بفرحه وركبت عربيتها وانطلقت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب......
↚
في شركه الدمنهوري... وتحديدا في مكتب رعد
كان يجلس رعد بكل هيبه ووقار وبيرتشف قهوته الساده بهدوء وبيشتغل
فجأه بيتفتح الباب بقوه وبتدخل ملاك ووراها السكرتيره الي بتزعق عليها ووراهم كذا موظف
ملاك بغضب:قولتلك انتي متستجرئيش تمنعيني
السكرتيره بعصبيه:وانتي مينفعش تدخلي كدا
رعد ببرود:في اايه
السكرتيره بتوتر:يا مستر رعد. دي طلبت تدخل وانا قولتلها متدخلش عشان حضرتك مانع اي حد قامت قالتلي ادخلي. قوليله اني برا فمرضيتش ازعجك فراحت زقتني ودخلت بلقوه دي واحده متسوله وبجحه
ملاك بغضب:انا متسوله يا عره يابنت ال....
رعد بحده:ملاك... سكتت ملاك وبصتله والسكرتيره بصتلها بنصر بس اتصدمت لما رعد اتكلم
رعد بحده وهدوء مخيف:اولا الي انتي شتمتيها دي مراتي
وفي اي وقت تزق الباب وتدخل وانتيمخصوم ليكي عشر ايام علي قله ادبك والفاظك القذره دا مكان شغل مش زريبه هيا اتفضلي يلا وانا هختار سكرتير علي الباب مش عاوز حريم ووجع دماغ يلا
السكرتيره بخوف:تحت امرك يا بيه انا اسفه يا ملاك هانم
وخرجت وقفلت الباب وملاك بصتله بإمتنان
رعد بهدوء:وانتي كمان غلطانه لازم تبقي هاديه ياملاكي اكتر من كدا ومش كل حاجه تزقي بعنف وتدخلي
ملاك بتوتر:تمام انا بعتذر سوري
رعد:تعالي قربي
قربت ملاك وقفت جمبه وهو شدها قعدها علي رجله وهيا لفت ايديها حوالين رقبته:ها كنتي جايه لييه
ملاك :كنت محتاجه اشوفك بس مش اكتر اصلك وحشتني
رعد بحب:وحشتك
ملاك :الصراحه ااه
رعد:بس انا لسا سايبك من ساعتين
ملاك بحب وابتسامه صادقه:هو انا عمري اشبع منك يارعدي دا انت روحي وعمري كله
رعد ابتسم وحضنها جامد ودفن وجهه في رقبتها وكان بيستنشق رائحتها الي بيعشقها
ملاك بتوتر :رعد
رعد بحب:قلبه
ملاك:ممكن اطلب طلب صغنن اد كدا
رعد وهو مزال حاضنها:من عيوني
ملاك :عاوزه ارجع شقتي
بعد رعد وبصلها بهدوء:ليييه حد دايقك
ملاك بسرعه:لا والله مفيش حاجه وكلهم ونعم المعامله والطيبه دا انا بحبهم اوي
رعد برفعه حاجب:اومال اييه
ملاك بتوتر:يعني اليومين الجايين دول عاوزه ابقا لوحدي
لان الي جاي معايا كتيير
رعد بشك:انتي ععملتي اييه
ملاك ببرود:معملتش حاجه دي قرصه ودن بس عموما انا حبيت اقولك ااني هرجع وان باب االبيت وحضني مفتوحين ليك في وقت
رعد بحده:مفيش حاجه اسمها هرجع شقتي انتي مراتي وهتفضلي معايا ولو علي انك عاوزه تبقي لوحدك فهوديكي فلتنا
ملاك بستغراب:فلتنا؟؟؟
رعد بحده خفيفه:ااه فيلتنا انا اشتريت فيلا من يوم مارجعنا من شقتك وعاوز اعرف انتي عملتي اييه
ملاك بسعاده:ههه ممكن احيلك بعديين
رعد بهدوء وضيق:تمام ياملاك بس انا واثق انك عمرك ماهتردي الشر بشر انتي ملاك يا ملاكي
ملاك حضنته تاني بس الباب خبط وملاك جت تقوم رعد مسكها :خليكي
ملاك بتوتر:مينفعش
رعد ببرود:عاوزه اييه
السكرتيره من خلف الباب:حضرتك الاجتماع جاهزز
رعد:روحي وانا جاي
السكرتيره:تحت امرك يا مستر رعد.... ومشيت
ملاك بضحك وخبطته في صدره بخفه:مجنون ههه
رعد بتمثيل الوجع:ااه قاسييه
ملاك:أقوم امشي انا واسيبك تشتغل
رعد:لاء خليكي هنا ساعه بظبط وهخلص ونروح سوا نشوف الفيلا تمام
ملاك بفرحه:ممكن طلب كمان
رعد بهدوء:هممم قولي
ملاك مسكت ايده وبطفوله:ممكن تيجي معايا نتفرج علي فيلم في السينما
رعد برفعه حاجب:قومي ياملاك قومي دا انا هيبتي معاكي اداست بشبشب وداس عليها قطر كمان
ملاك بصتله وانفجررت في الضحك وهو ابتسم بخفه
ملاك بضحك:فدايا يا رعودت قلبي
رعد بصدمه خفيفه:يا اييه رعودت
ملاك بصتله وضحكت اكتر ورعد قومها ووقف عدل بدلته
وبصلها بغيظ
رعد بغيظ:قال رعودت قال بقا انا رعد الدمنهوري الي عامل رعب لرجاله بشنبات تيجي انتي وتقوليلي رعودت
ملاك قربت منه ولفت ايديها حواليين رقبته بدلع:بس محدش يقدر يمرمطها غيري يا رعد قلبي
رعد شدها من خصرها:لاء وانتي الصادقه انتي دايسه عليها اوي ههه اوعي بقا عشان متهورش في المكتب وتبقي فضيحه هههه
ملاك بعدت بسرعه لانها عارفه انه قد كل كلمه بتطلع من فمه وهو بصلها بطرف عينه وابتسم وقرب باس خدها وخرج وهيا جريت قعدت علي الكنبه وابتسمت
ملاك بحب وضحك:مجنون بس بحبه ههه
وطلعت تليفونها ورنت علي يونس
ملاك:الووو
يونس:الوووو
ملاك:انت لسا في القصر
يونس:ااه لسا هناك وقاعد معاهم اهوو
ملاك:الكل موجود
يونس:ااه حتي عمي موجود معادا مايا
ملاك:افتح الاسبيكر
يونس:فتحته اهوو
ملاك:كله سامعني
قاسم:سامعينك ياملاك اتكلمي
ملاك ببرود:ارفع راسك ياسياده اللواء وانتي يانرمين هانم ارفعي راسك ومتخفوش
محمود:يعني اييه مش فاهم
ملاك ببسخريه ووجع:يعني مش انا البنت الي عشان تنتقم تحط راس ابوها ووامها في الطين ولا تكسر عيلتها قدام الناس مهما روحتو ومهما جيتو انتو اهلي
قاسم:يعني اييه بردو فهمينا
ملاك بهدوء:يعني الي اشتغل علي الشاشه دا "sd" انا الي
امرت حد وحطه في الشاشه ومحدش شاف الصور دي غيركم انتو وبس بس الصور حقيقيه ولا اخلاقي ولا تربيتي تسمحلي اني احط راسكم في الطين وعمري ماهرد شر بشر بس دي قرصه ودن بسيطه ليكم والي جاي لعب علي تقيل وبدأ العد التنازلي يا عيلتي التعيسه وحق كل دقيقه وساعه انا نمت فيها معيطه او زعلانه او مضروبه ومحدش معبرني لهحسسكم بنفس الشعور وخافو مني
قاسم:اهدي ياملاك وتعالي نتكلم ونتفاهم يابنتي
ملاك ببرود:معتش ينفع انتو ظلمتوني وكسرتو نفسي وانا مش هسيبكم
نرمين اخدت التليفون من يونس وبنبره هاديه ولكن ندمانه وحزينه:ملاك
ملاك اتصدمت وبصت للتليفون ودموعها نزلت في صمت
نرمين:ردي ياملاك عليا
ملاك بتمثيل الجمود:نعمم عاوز اييه يا ست هانم
نرمين بندم:سامحيني ياملاك عاوزاكي تسامحيني يابنتي
ملاك دموعها نزلت اكتر وبسخريه:هههه اسامحك ههه حاضر اهو سامحتك انتي اكتر شخص وجعتيني انا
نرمين بوجع وتعب:اسمعيني يا ملاك انا معرفش هكون معاكي تاني ولا لاء بس كل الي اعرفه اني اني بحبك يابنتي.... وفجأه التليفون وقع وملاك قلبها اتقبض
محمود بخضه:نرميين
ملاك بقلق:اميي
ملاك اترعبت عليها ورمت التليفون وقامت بسرعه وطلعت وهيا بتجري والمواظفين بيبصو عليها بستغراب وهيا كملت لتحت وركبت عربيتها واتجهت للقصر بسرعه جنونيه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
محمود بقلق:نرميين
قاسم بصدمه:انتو سمعتو ملاك قالت اييه
حسين بنفس الصدمه:دي قالت اميي
نيره بإبتسامه:انا واثقه ان الي جاي خير
محمود شال نرمين وطلعها اوضتهم ورن علي الدكتوره
وفي نفس الوقت نزلت مايا
مايا ببرود:مالها
قاسم بصرامه:اييه الي منزلك
مايا بصتله شويه ومردتش وبتقعد قصادهم وبتلعب في الموبايل ونيره وحسين واياد وندي بيطلعو ورا محمود
....... بعد مده بتوصل الدكتوره وبتطلع علي فوق علي طول وبيطلع وراها يونس وقاسم ومايا بتبص عليهم ببرود رهيب
قاسم:اهدي يامحمود
محمود بتوتر:خير ان شاء الله
فجأه بيسمعو صوت فرمله عربيه قوي
اياد:دي اكيد ملاك
محمود:مش معقول
وبيبصو من اعلي وبيقف الجميع عند السور الي فوق يشوفو مين الي جه وبيتصدمو لما بيلاقو ملاك بتجري
وبتوقع علي وشها بس بتقوم تاني
ملاك بسرعه وقلق:امي فين يامايا
مايا ببرود:اهي فوق
ملاك بصتلها بغضب بس مهتمتش وطلعت جري لفوق
لحد ماوصلت عندهم
محمود بصدمه:انا مش مصدق انك جيتي
ملاك بقلق:هيا مالها
محمود:لسا الدكتوره جواا
بتفتح ملاك الباب وبتدخل وبتقفله وهما مصدوميين
وهيا بتجري عليها وبتقعد علي ركبتها ووبتمسك ايدها
الدكتوره:متقلقيش يابنتي هيا بس زعلانه شويه
وشويه وهتفوق هيا بخير
ملاك مردتش عليها وباست ايد امها لاول مره تمسك ايدها
والدكتوره اتنهدت وخرجت وقفلت الباب
محمود بسرعه:مالها يا دكتوره
الدكتوره ببتنهيده:متقلقوش شويه ضغط نفسي مش اكتر
وبنتها دي شكلها بتحبها اويي
محمود بذهول:بتحبها
الدكتوره:ااه دي ملهوفه عليها بشكل
قاسم:تمام شكرا يا دكتوره وصلها يايونس
يونس:تمام اتفضلي معايا... وبينزل ووراه الدكتوره
محمود لسا هيدخل مسكه قاسم
قاسم بهدوء:لاء هيا مش محتاجنه دلوقتي هيا محتاجه ملاك صدقني
اتنهد محمود ورجع للخلف ونزلو كلهم تحت
.... في الداخل
ملاك بدموع:انا اسفه حقك عليا انا الي زعلتك قومي اشتميني وزعقي فيا ارجوكي انا مش بحب اشوفك تعبانه
ياماما
فجأه ايد نرميين بتتحرك وبتحطها علي راس ملاك
نرمين بحب:ملاك
ملاك بسرعه وعفويه:انا هنا جمبك يا ماما
نرمين قامت اتعدلت بسرعة وعدم تصديق:ماما قوليها تاني كدا اول مره اسمعها منك من زمان اوي
ملاك استوعبت وقامت وقفت ومسحت دموعها:لاء مش القصد انا انا
نرمين نزلت وقفت:انتي بجد خايفه عليا
ملاك بصتلها شويه:لاء مكنتش خايفه هخاف عليكي لييه
نرمين اتنهدت:ممكن اطلب منك طلب وهتنفذيه
ملاك برفعه حاجب:طلب اييه
نرمين فتحت ذراعيها:ممكن تحضنيني لو لمره واحده
ملاك كانت متردده دي عمرها ماحضنتها
نرمين برجاء:انا برجوكي ياملاك
ملاك قربت منها ونرميين حضنتها بقوه وعيطت بنهيار وملاك رفعت ايديها بدون ووحضنتها وحست شعور اول مره تحسه في حياتها وابتسمت بخفه ونرميين بتعيط
ملاك بعدت فجأه وبصتلها شويه وفتحت الباب ونزلت بسرعه ونرمين مسحت دموعها واتنهدت بقوه ونزلت وراها
........ تحت في الصالون
محمود:انتي مبتحسيش يابت انتي
مايا ببرود:الله وانا كنت عملت اييه
محمود بغضب:امك تعبانه وانتي قاعد هنا بكل بروود
مايا بسخريه:ماحبيبت القلب فوق
قاسم بحده:مايا انتي زودتيها اوي واحمدي ربنا ان ابوكي لسا مقتلكش
مايا بغل:ولا يهمني
محمود كان هيتكلم بس لاقا ملاك نازله وباين عليها الضيق
ونرمين وراها وقربت قعدت وملاك كانت ماشيه
محمود بهدوء:انتي راحا فيين
ملاك ببرود:عندي شغل
محمود بتوتر:ممكن تقعدي معانا لو حابه
ملاك بسخريه:لاء مش فاضيه جوزي مستنيني
مايا بحقد:والله وبقالك حد يسأل فيكي ههه
ملاك ببرود:والله يامايا انا عندي الي يسألو فيا ملهمش
عدد انما انتي طول عمرك بتاخدي البواقي من ورايا
يمكن كان ظاهر للكل اني انا الي باخد من وراكي بس لاء انتي الي بتاخدي الي انا برميه
مايا وقفت وقربت منها:اوعك تفكري اني هسكتلك لاء انا هوريكي والزمن بينا طويل ياملاك
ملاك ضحكت بسخريه وحطت ايدها في جيبها ببرود:اعلي مافخيلك اركبيه انتي والي يتشددلك وانا مبتهددش عشان انا ععارفه انا علي ايه انما انتي ملكش اصل لاسف وتمامك تحت رجلي فاهمه
مايا بحقد وصوت عالي :هقتلك ياملاك هقتلك صدقيني الي جاي هيوجعك اوي لدرجه مش هتتخيليها
ملاك بصتلها من فوق للتحت بقرف:الي عندك اعمليه يابج*حه يا رخيص'ه
قالت ببرود:مع السلامه ياجماعه ووحمد الله علي السلامه يانرمين هانم اشوف وشكم علي انتقامي من مايا
وخرجت ووراها يونس ومايا بصت عليها بغل وغضب
وطلعت اوضتها
......... في الخارج
بتخرج ملاك ووراها يونس
يونس بسرعه:ملاك ملاك
ملاك:اممم
يونس:عاوز اتكلم معاكي في حاجه
ملاك:قول انا سمعاك
يونس:بصراحه كدا انا عاوز اتجوز
ملاك بسعاده:اخيرا ومينح الي خطفت قلبك ياريس
يونس بحب:يارا الدمنهوري
ملاك بحب وسعاده:ونعم االاختيار مفيش في طيبه قلبها
يونس بضيق:انا يمكن عارف انها كانت بتحب رعد بس هيا نسيته دلوقتي وانا عاوزها بالحلال
ملاك:والمطلوب مني ايه يا أبو الصحاب
يونس بسعاده:تكلمي رعد وتاخديلي معاد
ملاك ضحكت:من عيوني سلام
وركبت عربيتها وخرجت وهو ركب عربيته ومشي
........ في الداخل
اياد:هيا ازاي مايا عندها كميه الغل دي
نرمين :مايا اتدلعت لحد ماركبت علي الكل ودلدلت رجليها
قاسم:كلنا غلطنا في حق الغلبانه ملاك
محمود بغضب:انا مش عارف ازاي بجاحتها جابتها تقول كدا وقدامنا كمان
حسين:لازم نحطلها حد يامحمود
محمود:هو فعلا بس لما نشوف اخرتها اييه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الدمنهوري..... وتحديدا في مكتب رعد
بيدخل رعد ومبيلاقيش ملاك وبيستغرب
رعد بقلق:ملاك ياملاك..... ودخل الحمام ملاقش حد
قال بخوف:هتكون راحت فيين يعني
واخرج هاتفه ورن عليها بس اتصدم لما التليفون رن علي الارض قرب منه واخده
قال بستغراب:الله دا تليفونها في حاجه
وخرج برا المكتب
رعد بحده للسكرتيره:فين ملاكراحت فيين
السكرتيره بتوتر:والله يابيه هيا خرجت بسرعه وكانت بتجري بطريقه فظيعه
رعد بستغراب:بتجري... وخرج بسرعه برا الشركه وفتح تليفونه وشاف موقعها واتجه لهناك بقلق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
امام البحر... وتحديدا علي. احد. المقاعد كانت قاعده ملاك ومرجعه ضهرها لورا وحاطه ايدها علي ضهر المقعد وبتبص للسما ودموعها بتنزل في صمت وبتفكر
ملاك بوجع:انا معتش عارفه اعمل اييه انا بقيت تايهه يارب
فجأه لقت حد حط ايده علي كتفها:ممكن اقعد معاكي
ملاك بحب:طبعا تعالي
قرب وقعد جمبها وشدها في حضنه:مالك
ملاك بهدوء:مفيش حاسه نفسي تايه متوتره غضابنه ونفسي اهد الدنيا وفي نفس الوقت في حاجه مخلياني مرهقه مش عارفه احدد انا فيا اييه
رعد بتفهم:انتي كنتي فيين وحصلك اييه عشان تقولي كدا ياعمري
ملاك:كنت في قصر النجار
رعد:اكيد مايا الي متتسمي هيا الي ضايقت حبيبي صح
ملاك رفعت راسها وبصتله شويه:رعد انا بحبك اوي
رعد ابتسم وغمازته ظهرت :وانا بعشقك اوي
ملاك بتوهان:يخربيت ضحكتك قمر ياواد
رعد ضحك عليها وهيا ابتسمت
ملاك بستغراب:لاء لحظه بس انت عرفت مكاني ازاي
رعد بهدوء:عادي عرفت بطريقتي اصلي لقيت تليفونك مرمي علي الارض فقلقت
ملاك اتنهدت وحضنته تاني بقوه وهو حضنها وباس خدها
بعد رعد ومسك ايدها:يلا تعالي معايا
ملاك:علي فيين عربيتي
رعد:متقلقيش هخلي حد يوصلها القصر
واخدها وركبها العربيه المرسيدس الجيب بتاعته وانطلق
ومأخدش باله من الي كان بيراقبهم
رعد:تحبي نروح فيين بعد الفيلا
ملاك بهدوء:مش فارقه في اي حته
رعد:الله تب والسينما الي انا حجزتها
ملاك بضحك:انت حجزت التذاكر
رعد:بصراحه لاء بس لسا هجيب من هناك
ملاك بإبتسامه:تب اطلع علي السينما وسيبنا من الفيلا النهارده
رعد بحب:تمام يلا بينا.... واتجه للسينما
.......... بعد مده. بيوصل رعد السينما وبيقطعو تذاكر
رعد بإبتسامه:يلا 10دقايق والفيلم هيبدأ انتي اختارتي اييه
ملاك بفضول:فيلم رعب لسا نازل
رعد برفعه حاجب:وانتي بقا مش بتخافي
ملاك بثقه:عيب عليك دا انا بطل الابطال
رعد بصلها من تحت لفوق وبخبث:من نحيه بطل ف انتي بطل الابطال
ملاك بخجل وضربته في كتفه بخفه:اتلم ياقليل الادب
رعد ضحك :الله وانا كنت غلطت يلا نندخل يابطل
ملاك بطفوله:لاء استنا هجيب فشار وحلويات وحاجه ساقعه
رعد:تب يلا يا اختي قدامي يا اخر صبري
ملاك ضحكت ومشيت قدامه وهو من جواه فرحان بيها
وبعد ما ملاك بتخرب بيته بلحلويات والفشار
ملاك:خد شيل الشنطتين دول
رعد:هاتي حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخه
ودخلو وكان في ناس كتير ودي كانت رغبه ملاك وقعدو في الكراسي VIP وكانو مبسوطين والفيلم بدأ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
شخص:انتي متأكده انك عاوزه تعملي كدا
مايا بشر:ااه متأكده
الشخص:بس كدا انتي هتدمريها
مايا بخبث:ماهوا دا الي انا عاوزاه ياغبي
الشخص:بس انا مش هئذيها انا عاوزها
مايا ببرود:ميهمنيش انا عاوزه ادمرها وبس
الشخص بتوتر:بس دي طلعت مرات رعد الدمنهوري
مايا بشر وغل : ماهو دا الي واجعني انها تخطت عاصم بسرعه اوي لازم اوجعها زي ما انا اتوجعت لما عاصم اختارها هيا ورفضني انا
الشخص:بس اشمعنا دا انتي اختها وعاوزه تأذيها كدا دي مش هتعرف تخلف ب الي انتي عاوزه تعمليه دا
مايا بغضب:انا حره لازم اكسرها العمر كله ملاك لازم تدمر
الشخص بضيق:بس حرام الي هيحصل انا ااه عاوزها ليا بس مش لدرجه اني اني اشارك في جريمه زي دي ومتنسيش انها ظابط وممكن تودينا في داهيه وجوزها ظابط ومن اكبر رجال الأعمال في الشرق الاوسط والغرب كمان يعني احنا جمبه ولا حاجه
مايا بحده وشر:اسمع يالا يا هتتحد معايا يا هنهيك فاهم
بصلها الشخص بغضب وخبث وقلق وخوف من رعد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في حي فقير... وتحديدا في عماره قديمه
كانت قاعد مرام في شقه صغيره وتحديدا في الصاله وبتقلب في صور مروان الي علي النت وكانت المره الاوله انها تفتح تليفونها من زمان
مرام بوجع:وحشتني اوي يامروان لييه دا انا حبيتك لييه
عملت فيا كدا وكل دا عشان شرين السكرتيره
فجأه لقت تليفونها رن وظهر اسمه وهيا فرحت بس اترددت انها ترد بس اتنهدت وردت
مروان بلهفه:الوووو مرام الووو
مرام بحزن:الووو
مروان بسرعه:انتي فيين يامرام وحشتيني اوي
مرام اتصدمت وبصت للتليفون وحطته علي ودنها تاني
مروان بقلق:الووو مرام انتي فين سمعاني
مرام بجمود:ااه سمعاك يامروان بييه
مروان بكذب:الحقيني يامرام انا في مصيبه
مرام بقلق:ايه مالك فيك اييه
مروان :انا في حد اتهجم عليا في شقتي وضربني وهربت وملقتش حد اتصل بيه غيرك
مرام بسرعه:انا جايه حالا يامروان استناني ياحبيبي
وقامت لبست واخدت حاجتها ونزلت بسرعه ومروان كان فرحان من كلمه حبيبي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في السينما بعد ساعتين... وتحديدا امام السينما
كان رعد ماشي بيضحك وملاك ماشيه امامه ومضايقه
ملاك بغيظ:انت هتفضل تضحك كتيير
رعد بضحك:مش قادددر هههه انا بطل الابطال ههه وفي الاخر طلعتي قطه مغمضه هههه
ملاك بغيظ طفولي:والله العظيم لو ضحكت تاني لهعضك تاني بقا
رعد بضحك قوي:هههه اتنيلي دا انتي طول الفيلم ماسكه في دراعي وعضتيني وعماله تستحبي فيا هههه تب بتشدي شعري لييه هههه هموت
ملاك قربت منه وبصتله بسخريه:نينينينيي بارد وغلس كمان ..... ومشيت بغيظ قدامه
فجأه بيقف اربع عربيات من اللون الأسود وبتحاوط ملاك
ورعد بيقلق وبيطلع سلاحه وبيقرب منها بسرعه وملاك بتطلع سلاحها
وبينزل من العربيات رجال كتير وجسدهم ضخم وحاوطوهم
رعد خبي ملاك ورا ضهره:عاوزين اييه
احد الرجال ورئيس الحراس:رعد بييه احنا مش هنأذيك احنا عاوزين ملاك النجار
رعد بحده:وانتا بقا فاكر انك بشويه الفرافير دول هتاخدها مني دي روحي
الرجل:بلاش نستخدم معاك العنف
رعد بغضب:وديني وما اعبد لو ممشيت انت وهو من هنا بذوق لهيكون الد"م للركب
رفع الرجال اسلحت'هم علي رعد وملاك خافت عليه وطلعت من وراه
ملاك بحده:انت عاوزني انا بقا
الرجل:هاتوها
قرب احدهم ولسا هيمسكها رعد مسك ايده بقوه ورماه بعيد اتلم عليه جميع الرجال وهو كان بيضرب فيهم كلهم ومحدش قادر علييه وملاك كمان كانت بتضرب معاه
بس فجأه جه من وراه واحد وغرس في رقبه رعد ابرا"ه
مخد"ره
ملاك بخضه:رعدددد
رعد كان بيقاوم ومزال بيض"رب فيهم وملاك هتموت من القلق وجريت عليه ومسكت ايده ورعد وقع علي الارض وهو ماسك ايدها بقوه وعينه بتفتح وتقفل لحد وملاك صرخت والناس خايفين يتدخلو لان الرجال رافعين عليهم سلا'ح ورعد لسا شايفهم طشاش وعيونه بتفتح وتقفل غصب عنه وهما شدو ملاك من جمبها وهيا بتصرخ وبتمسك فيه اكتر
ملاك برعب وقلق:رعددد فوق يارعد فوق انا هستناك قوم ارجوك يارعد انا واثقه فييك رعددد
لحد ماسبت ايده لما عطوها حقنه مخد"ره هيا كمان وحطوها في العربيه ورعد عيونه اتقفلت خالص واغمي علييه والعربيه انطلقت وباقي الرجال شالو الي مضربوين علي الارض وحطوهم في العربيات وانطلقو وراهم والناس قربو من رعد وطلبو لييه الاسعاف وصعبانين عليهم
احد الناس:ياحول الله يارب ياترا هيحصل فيها اييه
شخص اخر:والله ما انا عارف ربنا يجمعهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في المستشفي.. وتحديدا في غرفه فخمه
بيفتح رعد عينه وبيلاقي نفسه متعلق ليه محلول وفي المستشفي وحسام وزياد قاعدين قصاده علي الكنبه
رعد بتعب وصوت مبحوح:انا فيين
جري عليه حسام وزياد بسرعه
حسام بقلق:انت كويس يارعد
رعد بصلهم شويه وافتكر ملاك وقام بسرعه
رعد بقلق:ملاك
حسام:اهدا يارعد الناس حكتيلنا الي حصل ملاك هتكون كويسه اهدا
رعد نزل بسرعه وشد الابر"اه من ايده وجابت د"م بس مهتمش وجري بسرعه علي برا وهو حاسس انه مش قادر
يتحرك بس كان بيقاوم وهو مش شايف غير وهيا بتستنجد بيه وحسام وزياد بيجريو وراه
حسام بقلق :اهدا يارعد اهدا ووارجع انت لسا تعبان
رعد بصله بحده وكمل طريقه وهو مش قادر يصلب طوله حتي من تأثير المخد"ر
زياد:استني يارعد مينفعش تمشي وو
فجأه وقع رعد علي الارض وهو مش قادر يقاوم اكثر وقربو منه بسرعه وجري عليه الممرضين والدكاتره وشالوه ودخلوه الغرفه تاني
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول.... يشبه المخزن وكان مظلم
بتفوق ملاك وبتفتح عينها ببطيء بتعب وبتلاقي نفسها مربوطه في كرسي وبتفتكر رعد والي حصل وبتترعب لما بتلاقي الدنيا ضلمه والذكريات بترجع تاني
ملاك برعب:في حد هناااا افتحوو النوور في حد هناااا
بس بترتاح وبتاخد نفس لما النور بيتفتح وبتلاقي حواليها رجال كتير في جميع أرجاء المكان
ملاك بحده:انت ياض انت وهوو سيبوني امشي
وهما ولا كأنهم شايفنها وبيبصلها وبس
ملاك بغضب:ماترد ياض تب فكوني بس وانا هورييكم فكني يالا
رئيس الحراس:ماتسكتي بقا والا هنزعلك جامد
ملاك بتحدي وغضب:ناديلي رئيسك يالا فين ولي نعمتك يجي يكلمني انت فييين اطلللع لو دكرررر ولاااااا
"كانت مرعوبه في داخلها ولاكن تبين العكس لكي لا يأكلوها وهيا بقلبها تستنجد بذاك الرعد"
فجأخ بتظهر الصدمه لما بيطلع سيف من باب قصادها
سيف ببرود:بتزعقي ليه ياملاك
ملاك بصدمه:انت عاوز مني اييه عمللتلك اييه
سيف بخبث:بصراحه انتي عجبتيني ودخلتي دماغي
ملاك بغضب:وانت فاكر ان رعد هيسيبك
سيف بحده:عطيتوله الابراـ"ه
الحارس:حصل ياكبير
ملاك بغضب:ابرا"ه اييه ياض
سيف بشر:ابر"اة الي بيروح مبيرجعش ياملاك هههه
ملاك برعب عليه وحده وجنون:ابراه ايييه يالا وربي لو جراله حاجه لهنهيك من علي وش الدنيا
صوت من ورا سيف:ابرا*ة كو"كي"ن
ملاك اتصدمت:مايا؟؟؟؟؟؟
مايا بخبث:نورتي ياملاك..... وقربت منها وحطت ايدها علي حافه الكرسي
ملاك بغضب:كو" كي'ن مخدرا*ت بتيدو لجوزي مخد'رات
مايا بخبث:ولسا اومال لو عرفتي الي انا هعمله فيكي يا
ملاك هخليكي زي الارض البور
ملاك بغضب جنوني:هنهيكي يامايا صدقيني انتي ذودتيها كتيير اوووي
مايا ضحكت بسخريه:لاء ماهو لما تعرفي اني الي هعمله فيكي هعمله من غير بن*ج حتي عشان تحسي بكل الوجع
ملاك بصتلها بقرف ونف"ت في وشها:اتفووووو
مايا بصتلها بغل ومسحت وشها وملاك بتنهج وبتبصلها بغضب وفجأه مايا ضربتها بقلم قوي وملاك شعرها جه علي وشها ورفعت وشها وبصتلها بغضب وحده
ملاك بحده:هوريكي يامايا ورب العرش. لهندمك ومتقلقيش نهايتك قربت تيك .. تك..تيك.. تك ومتنسيش اخر مره قولتهالك حصل اييه... وضحكت بسخريه
مايا بصتلها ببحقد وغل اكبر وضربتها تاني بس اقوي ومسكتها من رقبتها:عارفه لولا اني عاوزكي تتوجعي كنت قت'لتك. بس. لاء لو قتل$تك هترتاحي... وسابتها
ملاك بصتله بقرف:لييه.يامايا لييه بتكرهيني كدا. لييه دا انا اختك دا احنا تؤام. دا احنا جايين في نفس الوقت وكنا مع بعض في نفس الرحم
مايا مسكت فكها بقوه وبصوت كفحيح الافاعي:عشان بكرهك عشان من صغرنوكل حاجه. ليكي عشانك. دايما شاطره وناجحه وانا لاء دايما كان ليكي. صحاب وانا لاء حتي. لما كنت بكراهم فيكي واخليهم. يبعدو. عنك بردو كنتي. بتنجحي. حتي لما كنت اتبلي عليكي عند ماما وبابا
وكان بيضربك وبيحبسك بلأيام وبردو كنتي بتنجحي طول عمري بكرهك حاولت احبك معرفتش عشانك دايما خاطفه كل الانظار حتي عاصم حبيبي الي اناحبيته حب انتي وانا
مكنش.راضي بيا قال ايه انتي الملاك وانا الشيطانه وفضلت الف وادور لحد مامسكت عليه فيديو وهو بيسرق فلوس من الشباب وبيشتري بيها المخدر"ات وبيدهالي وبيديها لكل صحاب المزاج ومسكته عليه وهو خاف من الفضيحه لابوه واتصورت معاه بلغصب وبعتلك الصور وبردو فضلتو قريبين لحد ما حطتله حبوب هلوسه وخليته يعمل معايا علا"قه عشان احرق دمك واقهرك وعشان بحبه وكان نفسي.يحبني بس فضل يحبك لدرجه انه ولع في البيت وانا فيه عشانك بس انا هربت وهنتقم منك
ملاك بصتلها بذهول وقرف :انتي كلمه شيطانه قليله فيكي اني حاجه او"سخ وانع'ل من الشيطان انتي اييه المفروض انا الي اكرهك مش انتي ياشيخه انتي انتي خساره فيكي
كلمه بني ادمه
مايا سابتها وبصت لسيف الي بيبصلها بذهول من الي سمعه وباقي الرجال بيبصلها بقرف بس دا شغلهم
مايا بحده:هاتوها عشان تفحصها عشان نبدأ ناخد اعز ماعندها هههه..... ودخلت غرفه ما جاي منها الضوء وسيف
اتنهد. وراح وراها وملاك مصدومه
بعد شويه بيتفتح الباب وبتدخل دكتوره ووراها فريق طبي
بتاعها وقربو من ملاك ومايا وراهم
ملاك بحده:الي هتقرب مني هقت*لها فاهميين
قربت منهاالدكتوره بسماعه وبدأت تفحصها والممرضين ماسكين ملاك بقوه وهيا مربوطه
ملاك بغضب وصراخ:ابعدووو عني سيبوني انتي وهيا اناا هوديكو في داهييه يارررب رررعدد هيقتلكو
مايا بغضب:اخرسي بقا اخرسي
ملاك بحده وكره:هقتل*ك يامايا مش هرحمك انا عارفه انك. عايشه كل دا في امريكا وشوفتك في البحرر يومها
هق"تلك بس المرادي مش. هسيبك غير لما اتأكد
فجأه وقفت الدكتوره بصدمه:مينفعش.نعمل العمليه دلوقتي لازم نصبر
مايا بغضب:لييه
الدكتوره:عشان هيا حامل
ملاك بصتلها بفرحه ولكن استوعبت وبدل مماكانت خايفه علي نفسها خافت علي طفلها الي بينمو داخل رحمها وهو نبتت حبها هيا ومعشوقها
مايا بخبث:حلو اويي كدا هحرق قلبها علي ابنها وهدموها واوجعها لابد واضعاف
الدكتوره:بس مش هنعرف نشيل الرحم وفي طفل بينمو جوا غلط عليها
ملاك جحظت عينها من الصدمه:تشيلي الرحممم هيا وصلت لحد كدا
مايا ببرود:اوكي عاوزه وقت اد اييه
الدكتوره:يومين نعملها عمليه اجها"ض في يوم والتاني نشيل فيه الرحـ"م وهنبدأ من بكرا
مايا:تمام شوفي شغلك بس اهم حاجه كل دا من غير بن*ج
ملاك بغضب وحده:مايا متعمليش فيا كدا ماياااا
مايا بصتلها بسخرييه وبرود ومشيت والدكتوره راحت
وملاك بتصرررخ بقلبها الموجوع قبل صوتهاا الي راح
ملاك بصراخ ورعبب :يامايااا حراام عليكي متعمليش كدا فيا ياررررب.... ودموعها نزلت وهيا مرعوبه وبتحاول تفك نفسها ومش عارفه لحد ما استسلمت
ملاك برجاء:يارب ونبي يارب انقذني مليش غيرك.. اتنهدت
..رعد ياترا انت فيين يا حبيبي وحاسس بأيه... وابتسمت بدموع.. وبصت علي معدتها الصغيره.. انا حامل يارعد حامل في ابننا او بنتنا ثمره حبنا اهي ياريت تلحقنا يارعد احنا وواثقين فييك يا رعدي... واتنهدت...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح... عند رعد
بيفتح عينه بتعب :ملاك.
بيجري علييه حسام:انت كويس. يارعد
رعد بصله بتعب وصوت مبحوح:ملاك فيين
حسام بتوتر:الصراحه معرفش وامرت رجالتنا يدورو عليها مش لاقينها وبصراحه كدا هو هو
رعد بصله بحده:في اييه
حسام:في ان ان الا برا"ه الي انت اخدتها فيها مخدر"ات يعني. يعني انت بقيت مد"من ياصاحبي
رعد بصله بقوه وغضب:انت مجنون ايه. الي بتقوله دا
زياد بفرحه: اهدا يارعد الحمد لله انا لسا جاي ممن عند الدكتور وقالو انهم لحقو الماده المخد'ره قبل دخولها الدم
حسام بسعاده:بجدد
رعد بصلهم.بحده وبرود:اومال انا مش قادر ااتحرك لييه
حسام:لسا جرعه. المخ'در مسيطره علييك
رعد نزل بهدوء وحس انه. قادر. يمشي. عن الاول واتحرك للخارج وركب عربيه حسام و حسام هو ساق وزياد ركب عربيته وراح وراهم
حسام:علي فيين
رعد:اطلع علي القطاع
حسام بصله شويه واتنهد واتجه للقطاع
رعد:حد عرف. ب الي. حصل
حسام :لاء محدش. عرف
قاطعهم. رنه. تليفون حسام وكان يونس
يونس بسرعه:الوووو
حسام فتح الاسبيكر:الووو يا يونس
يونس. بغضب:فيين رعد وملاك فيين
حسام :لييه اكيد في القصر
يونس بحده:لاء مش. في القصر ملاك اتخط"فت انا رنيت علي تليفونها ورد عليا شخص وحكالي. الي حصل وانا روحت اخدت التليفون وبرن. علي رعد. مقفووول
حسام كان هيتكلم بس. رعد اخد منه. الموبايل
رعد بحده:ايواا يايونس ملاك اتخط'فت بس. هرجعهااا ولو عاوز تيجي. تعالي القطاع... وقفل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
↚
في القطاع... بيوصل رعد وبيدخل مكتبه ووراه زياد وحسام
حسام:هنعمل اييه يارعد
رعد بحده: هتبع مكانها
زياد:ازاي يارعد
رعد طلع تليفونه وبص فييه وبضيق:مفيش اشاره معني كدا ان ملاك بعيد عني 1000كيلو متر دا اخر جهاز التتبع الي موجود في السلسله يعني ملاك في محافظة تانيه
حسام بدهشه:جهاز تتبع انت حاططلها جهاز تتبع
رعد بغضب:اومال همشي مراتي كدا من غير ما أمنها المشكله اني مش عارف هيا في انهي مكان
بيتفتح الباب بسرعه وبيدخل يونس
يونس بلهفه:ها وصلت لحاجه
رعد بضيق وجنون:لاء جهاز التتبع مش جايبها اعمل اييه هفضل قاعد ومراتي الله اعلم فيين وبيحصلها اييه
يونس بتفكير:تتبع ااه صح التتبع... وخرج جري وهما استغربو وراحو وراه وركبو العربيات وانطلقو
حسام:انا واثق انه هيعرف يوصل لموقعها
رعد بصله شويه وسكت وهو بيفكر يوصلها ازاي
...... بعد شويه بيوصلو قدام شقه يونس
يونس بينزل بسرعه وبيطلع وهما نزلو وراحو وراه وبيفتح الباب وبيسيبه وبيدخل غرفه النوم
رعد بيدخل وبيستغرب بس بيضايق لما بيلاقي الشقه كلها صور لملاك ويونس سوا واياد معاهم وجز علي سنانه من الغيره وحسام لاحظ ودخل هو وزياد ورعد راح وراهم
رعد بحده:هو في اييه بظبط
يونس شال برواز من علي الحيطه وظهر وراها خزن وفتحها برقم سري وبصمه وطلع منها موبايل شكله قديم
رعد:اييه دا
يونس بسرعه:دا الموبايل الي متوصل من جهاز التتبع ال في السلسله بتاعتي وبتاعت ملاك
رعد بأمل:تب دا اخره كام كيلو
يونس:لاء دا اخره مصر بس غير كدا مش هيجيب
حسام:تب افتحه
يونس بدأ يفتح الموبايل وصرخ فجأه:اهووو ظهرت الموقع في قنا
رعد بستغراب:قناا ؟؟
يونس:يلا بسرعه هنعمل اييه
رعد بذكاء وحده:اسمعو انا ويونس وحسام هنطلع علي الموقع وهبعتلك الموقع وانت يازياد هت بلغ القطاع وتجيبهم وتيجي ورانا فاهم وخد بالك بسريه تامه لان الي
خاطفها بيرقبنا ومن زمان انت متأكد
الجميع :تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد ساعات..عند ملاك.... كانت لسا نايمه وراسها علي جنب
فجأه بتفتح لما بتحس بلمسات ايد علي وشها وكان سيف
ملاك بحده:ابعد شيل ايدك
سيف بهدوء:تؤتؤ انا عاوزك تهدي خالص يا ملاك عشان بعد مايخلصو انا هاخدك بس بعد مليخلصو عاوزك وهتجوزك
ملاك بغضب وتوتر:مستحييل انا متأكده ان رعد هيوصلي ومش. هيسبني فاهمم رعد هيوصلي
سيف وقف وبصلها ببرود وغل:رعد رعد ايييه كل حاجه رعد ولاء انا هاخدك فاهمه عشان نخلص بقا
ملاك بصتله بقرف بس فجأه بيتفتح الباب وبتدخل مايا
مايا ببرود:ها جهزتوها
سيف:الدكتوره علي وصول
ملاك بغضب:مايا خلي عندك احساس لو لمره واحده. متبقيش انانيه دا الي في بطني ابن اختك يعني ههتكوني زي امه ووخالته حسي يامايا
مايا بغل وحقد:اي حاجه من ريحتك متلزمنيش فاهمه انتي هتحسي بالوجع وهخليكي تجهضي غصب عنك ووريني بقا
ملاك بصتلها بكره:تب فكوني انا ايدي وجعتني وكدا كدا مش هعرف اهرب من هنا
سيف:انا من رائي نفكها
مايا بحده:اخرس انت دي حيه وممكن تهرب. انت ناسي
انها ظابط
ملاك بخبث:دي بتقولك اخرس انت انت معندكش كرامه حتي ترد عليها
سيف اقتنع وبص لمايا بغل وقرب من ملاك ولسا هيفكها
مايا بغضب:ارجع والا هفرتك دماغك
بص سيف ولاقها رافعه عليه سلا"ح ومصوبه علي دماغه
وبيتوتر ويرجع وملاك بتضايق اكتر
مايا بضحكه خبيثه:انتي مش هتفلتي لو عملتي اييه ياملاك
ملاك بصتلها بقرف ولفت وشها الناحيه التانيه بضيق
وومايا دخلت الغرفه ووراها سيف والمكان بقا خالي مفيهوش غير الحرس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه شريف... كان قاعد وفاتح الاب توب وبيشتغل
قاطعه رنه تليفونه وكان مجهول
شريف:عملت اييه
المجهول:تمام ياباشا
شريف بغموض:عرفت هيا بتخطط لايه
المجهول:ااه ياكبير دي بتخطط ل............وجابت........
شريف بغضب:اعمل الي عليك ... وقفل
شريف بضيق:مش هسيبك تكرري نفس الغلط تاني يا هنا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك.... كانت لسا زي ماهيا
ملاك بضيق:انا مبقتش عارفه اعمل اييه ... ووبصت علي معدتها ودموعها نزلت... انا خايفه انا وانت ومش عارفيين هنتصرف ازاي اادعي ان بابا يجي وينقذنا احنا الاتنين
فجأه بتطلع مايا وبتبصلها بكره وشماته وملاك بصتلها بقرف وكره وجابت كرسي وقعدت قصادها وحطت رجل علي رجل
مايا بسخريه:مش قولتلك يا ملاك اني انا الي هكسب
فجأه ضحكت ملاك بقوه وبهستريه ومايا بتستغرب
مايا بستغراب:انتي اتجننتي ولا اييه
ملاك وقفت ضحك وبصتله بحده:انتي الي اتجننتي لما تكوني مفكره ان الشر هينتصر تؤتؤ انا الي هكسب وخليكي فاكره يامايا ولما هطلع من هنا هوريكي
مايا ضحكت بسخريه:دا في احلامك يا ملاك انك تخرجي
من هنا غير لما تموتي من الوجع والعذاب
وبيقرب منها احد الرجال:الدكتوره وصلت يا هانم
مايا بتبتسم بخبث وملاك قلبها بيتقبض "فهل يا سيقتلو طفلها الاول الذي لما تقضي معه حتي بضع ساعات "
مايا بخبث:قولهم يجهزو الغرفه ويجيو ياخدوها انصرف
وبيتحرك الحارس وملاك لسا مصدومه ودموعها بتنزل في صمت ولكن ضربات قلبها كانت تضرب في صدرها وكأن قلبها هيطلع من مكانه..
وقفت مايا وقربت وحطت ايدها علي حافه الكرسي وبغل:بدأت اللعبه ياملاك كلها دقايق وهحرمك من ابنك ولاء واييه من غير بنچ ههه
ملاك كانت لسا مصدومه ومومستوعبتش غير لما لقت الرجاله قربو منها وبدأو يفكوها وهيا وقفت وكانت حرفياً مش قادره تمشي بس فجأه قربت من مايا وضربتها بالقلم بقووه :انا اشتكيتك لربنا وهو هينقذني انا واثقه رعد هينقذنا.. وحطت ايدها علي معدتها
ومايا رفعت ايدها ولسا هتضربها ملاك مسكت ايدها ولوتها وراها وبعيون فيها غضب:اياكي تتجرأي وترفعيها عليا هقطعهالك يا خسي"سه.اتفووووو
قرب منها الرجال وشدوها معاهم ومايا كانت بتاكل في نفسها وملاك كانت حاسه انها راحه لتنفيذ حكم الاعدا؛م
ومأخدوش بالهم من الي بيصورهم
وصلت غرفه فيها سرير طبي ومعدات طبيه والممرضات واقفين والدكتوره تترأسهم وجاهزين وملاك بصتلهم برعب
الدكتوره:اطلعو انتو خدوها منهم وجهزوها
ملاك لمحت سك'ين صغيره جمبها بعد خروج الرجاله وشدتها فجأه:الي هتقرب مني هقتلها فاهميين
الدكتوره بتوتر:اهدي وانا مش هوجعك خالص
ملاك بحده:ااخرسي يا حقيره انتي عار علي الاطباء كلهم
الدكتوره اتعصبت وبقت تقرب منها هيا والممرضيين بطريقه مخيفه وملاك اتوترت بس حبت تبان اقوي
بس بتتصدم لما حد بيشد منها السك"ينه من وراها وكانت مايا ورفعتها عليها
ملاك لسا هتتكلم بس مايا غمزت لهم وهما قربو منها واخدوها عشان يجهزوها
مايا ببرود لسيف والدكتوره:انا همشي انا بقا عشان محدش ياخد باله من حاجه ولما تخلصي كلميني وطمنيني تمام
الدكتوره:تمام
سيف:وانا كمان همشي لان عندي كذا حاجه
مايا :ازاي تب وو
سيف ببرود:انا رايح اجهز كام حاجه واعرف رعد فاق ولا لاء لازم نتطمن
مايا:رعد فاق وراح القصر ومخرجش بعدها وباين عليه التعب لان متنساش ان الجرعة مش هتخليه يقدر يمشي علي رجله حتي
الدكتوره:تب اتفضلو عشان شويه وهنبدأ
مايا بغل:خليكي فاكره علي اقل من مهلك وانتي شغاله وااه هتشيلي الرحم بعد العمليه والي يحصل يحصل
الدكتوره: تمام مع انه خطر بس ماشي
وبيخرج مايا وسيف وبيتجهو للقاهره بعد مابيطمنو ان رعد في القصىر
بعد مده بتطلع ملاك وهما ملبسنها لبست لونه أبيض في ازرق وحاطين علي راسها طاقيه بيضاء شفافه وماسكينها بلغصب وهيا بتحاول تقاوم بكل قوتها ولاكن هما اكثر من 10ممرضات وماسكينها بإحكام
احد الممرضات:دي بهدلتنا عشان تلبس وضربت كذا واحده فينا دي مش سهله ...لدكتوره بصتلهم وضحكت بسخريه وخبث
وهما حطوها علي السرير ورفعو رجلها وحطو كل رجل في مكان وقفلو عليها جامد بحديد واديها كمان وهيا بتحاول تفلت ومش عارفه والدكتوره قربت منها بالمعدات وملاك صرخت وووووووووو.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد ساعات________في قصر النجار
بتوصل مايا وبتلاقي الجميع نايم بس بتتوتر لما النور بيشتغل فجأه وبتلاقي محمود قاعد
مايا ببرود:هااي يادادي
محمود بحده:انتي كنتي فين لحد دلوقتي انتي عارفه الساعه كام دي بقت12
مايا بلا مبالاه:سوري يابابي كان عندي مشوار مع أصحابي
محمود قرب منها وبغضب: اعملي حسابك الخروج والدخول في البيت دا بعد كدا بحساب
مايا بصتله ببرود وطلعت علي السلم
محمود بغضب وحده:ماااايا
لفت مايا ليه وهيا في نص السلم وببرود:نعم
محمود جز علي سنانه: انا مش بكلمك تسيبني وتمشي
مايا:عادي يابابي اصلي مش صغيره وبعدين تحكماتك دي تمشيها علي ملاك وبس انما انا خليك open minded
شويه تصبح علي خير عشان تعبانه وعاوزه انام
وبتطلع ومحمود _كان عاوز يطلع يضربها بس اتنهد بغضب
وكان بيفكر يأدبها ازاي وبيتجه لغرفته
"يا حاج اتنيل بنتك خاربه علينا الروايه من اولها 🤷♀️"
%%%%%%%%%في غرفه مايا
بتدخل الغرفه وبتدخل تغير هدومها وبعد كدا بتطلع وبتفضل رايحه جايه بقلق وعاوزه تعرف حصل اييه
فجأه تليفونها رن وبتجري علييه وكانت الدكتوره
مايا بلهفه:اييه
الدكتوره بتوتر:الحقي دي دي ماتت
مايا ابتسمت بفرحه وصدمه:اييه ماتت
الدكتوره بعصبيه:مش انتي قولتيلي اعمل العمليتين مع بعض انا عاوزه فلوسي وبس
مايا بخبث:ابعتيلي صورتها
الدكتوره:تمام ... وبتقفل
بعد شويه بيوصلها رساله وبتفتحها وبتكون صوره ملاك غرقانه في ذاك السائل الاحمر ووجهها ازرق قليلا ابتسمت
مايا بخبث وغل :انتي الي عملتي فينا كدا بغلك وكرهك ياملاك ليا وغيرتك
"وهنا هسيب الرد للجمهور عشان انا محترمه ومبشتمش حد ابدا 🙂"
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مروان____وتحديدا امام العماره
كان واقف ومستني مرام الي في الشقه فوق وابتسم لما افتكر الي حصل امبارح
flash back...............
كان مروان رايح جاي ومنتظر مرام فجأه بيخبط الباب ويقرب يفتح وهو عامل نفسه مضروب وحاطط علي وشه الون زرقاء خفيفه وكاتشب وفتح الباب
مرام بسرعه ولهفه:مروان انت كويس
مروان بتعب كاذب:ااه الحقيني وشي واجعني اوي
مرام حطت ايدها علي وشه مكان الدم:سلامتك يامروان
بس قربت وشمت ايدها واخدت حته بصباعها وداقته
مرام بغيظ:كاتشب كاتشب يامروان
مروان ضحك بسذاجه:والله كاتشب من الغالي انا مرضيتش احط صلصه
مرام ضربته في صدره ولفت وكانت ماشيه بس هو مسك ايدها ووشدها لعند وهيا حطت ايدها علي صدره وبصتله
مروان بهيام :وحشتيني
مرام بضيق:وحش اما يلهفك
مروان ضحك:خلاص اسف
مرام دموعها اتجمعت:ابعد عني ابعد انا مش طيقاك
مروان بندم:والله اسف
مرام عيطت فجأه وفضلت تضرب في صدره بقوه وهو سابها تطلع غضبها فييه
مروان بهدوء:اهدي
مرام بدموع:لييه كل دا عشان شريين طلعت بتحبها وانا ذنب قلبي الي حبك اييه
مروان اتصدم وانفجر:وانا بحبك انتي وبس مش بحب شريين انتي الوحيده الي انا حبيتها وبسس انا عملت كل دا عشانك ويوم ما اتصلتي عليا انا جيت ومشيت الراجل وفضل تحت اراقبك لحد الصبح ومرضيتش اطلع لاني بضعف قدامك وكانت شريين بعتاه يقتل"ك عشان كانت عاوزه تقرب مني وانا رافضاها وانتي زي الغبيه مشيتي وما استنتيش حتي انك تسمعيني وانا هددتها عشان متقربش منك وطردتها اييه
مرام كانت مصدومه وبتسمع وبتعيط ومتكلمتش بسبس قربت منه وحضنته وهو حس انه هدا وحضنها بقوه
مروان بحده وابتسامه:اعملي حسابك فرحنا بعد الحفله فاهمه وهنتجوز ومش عاوز كلام كتيير
مرام بتوتر:بس
مروان:مفيش بس يلا ادخلي اعمليلي مكرونه بشاميل انا جعان
مرام ضحكت ودخلت المطبخ وفضلو مع بعض طول اليوم
End back.................
نزلت مرام:اييه
مروان:كل دا يا بت
مرام بإبتسامه:يلا اصل الشركه وحشتني اوي
مروان بضحك:وانتي وحشتيها ههههه
وضحكو وركبت معاه واتجهو للشركه.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
↚
في الصباح_______وتحديدا في قصر النجار
علي الفطار كان قاعد الجميع حتي يونس
قاسم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
نيره:مالك يايونس مضايق لييه
يونس بضيق:مش عارف برن علي ملاك بقالي يومين مش بترد ورعد هكذا انا هتجنن
مايا ابتسمت بخبث:هتلاقيها هربت وراح وراها تاني
يونس ببرود:علي اساس انك مهتمه او خايفه عليها يعني
محمود بحده:اسمعي يا مايا، الي حصل امبارح دا لو اتكرر هتشوفي مني وش هيزعلك اوووي
مايا ببرود:يووو يا بابي مش قولتلك خليك open minded شويه
نرمين بهدوء:حصل اايه يامحمود
محمود بغضب:الهانم المحترمه راجع البيت امبارح الساعه 12 لييه عايشه في زرييبه
قاسم بغضب:12بليل لييه كنتي فيين يا مايا
مايا بتوتر:كنت مع صحابي وكنت وحشاهم ف الوقت اخدنا اايه يا جدو اول مره تتغيرو معايا كدا
محمود:كل حاجه كان لازم تتغير
قاسم:خلاص اسمعو بقا االحفله كمان 3 ايام فاهميين مش عاوز غلط
اياد :ولازم ملاك تحضر
قاسم:كدا كدا رعد جاي فأكيد هيا هتحضر معاه
مايا ابتسمت بخبث وفي نفسها:ههه هتحضر ملاك راحت للخلقها كل حاجه بقت ليا انا وبس ههههه
نيره:انا كلمت المصممه عشان تجيب لينا فساتين نختار منها
حسين:تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري_______وتحديدا في الصالون
كان قاعد جميله وريم ويارا وميرفت والباقي في الشغل
جميله:قومي اعملي لينا عصير ياريم او اطلبي من الخدم
ريم بإبتسامه:لسا شايفه حتت وصفه علي التيك توك جنان هجربها وادوقكم
ميرفت:يا نهار مش فايت بنقول عصير مش تلبك معووي
جميله:لاء ياريم انتي اخر مره فجرتي الميكرويف وحرقتي الاكله اصلاً
ريم ضحكت:متقلقوش المرادي حلوو يلا هاجي اهوو...
واتجهت للمطبخ
يارا بضحك:ربنا يستر علي معدتنا ههه
....... بعد مده بتخرج ريم وهدومها كلها دقيق وهيا ماسكه طبق فيه كيكه ولونها اسوود وعليها شوكولاته وفراوله
ريم بفرحه:انا جييت
جميله انفجرت في الضحك:دي معوقه يابنتي
ريم بلهفه:تب دوقي
جميله:والله ماحصل انا مش ناقصه
ريم:خلاص انتو الي هتدوقو
يارا:انا افتكرت مكالمه لازم اعملها
ريم بغيظ:مفيش غير توفا حبيبتي
ميرفت ابتسمت بتوتر:لا سورري مش هقدرر
فجأه دخل حسام وهو بيصفر
حسام:صباح الخير
ريم بخبث:حسام صاحبي وهينصفني وجريت عليه وهو ابتسم بحب
جميله بضحك:هههه البس يا حبيبي يا ابني لسا صغير
حسام:دا اييه
ريم مدتله الشوكه:تدوق
ضحك حسام بسذاجة:لاء دي شكلها مش مبشر خالص
ريم قربت منه وبصتله في عينه ببرأه طفوليه وهو سرح في عيونها وهيا استغلت دا وحطتها في بوقه
حسام بقرف وكذب وهو بياكل:الله.الله
ريم بفرحه:ايه حلوه
حسام بريأكشن مضحك:تحفه تسلم ايدك الله
ريم لفت وطلعت لسانها لجميله وميرفت :تب خد بقا ياحس وكل الطبق كله وانا هغير وجايه... وطلعت
وحسام جري علي الحمام وهما ضحكو عليه جامد
ميرفت بضحك:كنت عارفه
بيطلع حسام وهو ماسك تفاحه وبياكل فيها
جميله:اايه رايك
حسام بغيظ:تحففه فين رعدد
جميله:فووق لسا ناييم من امبارح
حسام بص لفوق:تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور ثلاثه ايام_____يوم الحفله
في افخم فندق في مصر كلها كان متجمع جميع رجال الاعمال واكبرهم وعائلتهم وايضا عائلة النجار والدمنهوري
حتي رعد كان موجود ومايا بتلف حواليه وبتبتسم بخبث
حتي سيف كان هناك وكان بيبص لمايا بكره
مايا:مامي
نرمين بضيق:نعم
مايا بخبث:اومال ملاك مجتش معاهم لييه
نرمين بقلق:والله ماعارفه بس سألت عليها جميله وقالت متعرفش ورعد مردش عليا
يونس:لاء اكيد ملاك فيها حاجه
قاسم:سيبها لله اكيد زمانها جايه
محمود بقلق:ربنا يستر دي بتخانق دبان وشها
مايا كانت بتبص عليهم وفرحانه اووي
... عند رعد
حسام بهمس:رعددد
رعد ببرود:اممم
حسام:هتعمل اييه لسا معرفتش حاجه
رعد بضيق:حسام انا مبقتش عارف اعمل اييه وانت عارف الي فيها
زياد:بس احنا ملقنهاش هيا فيين منعرفش
رعد بصلهم بضيق وجز علي اسنانه وافتكر الي حصل
flash back...,,.......
بيوصل رعد العنوان وبيدخل بحرص وهو معاه القوه
حسام:اهدا يارعد اكيد في رجال مسلاحين
رعد دخل ببطيء بس اتصدم لما لقا المكان فاضي ومفيش فييه حد والرجاله كلها مقتو'له علي الارض
جري رعد يدور زي المجنون وملقهاش
رعد بصراخ:ملاااااك انتي فيييين ياملاااااك
وفضلو يدورو كتيير وملاقوش حد
يونس بقلق:يعني اييه يعني اييه ملاك راحت فيين
رعد قرب من الكرسي الي عليه الاحبال ولمح السلسله بتاعتها الي هو ادهالها وسلسله يونس مرمين جنب الكرسي
يونس بدهشه:يعني ملاك كانت هنا تب هنوصلها ازاي دلوقتي
قاطعهم رنه تليفون رعد وكان مجهول
رعد:الووو
المجهول:الوووو رعد
رعد بعدم تصديق:ملاك
ملاك بسرعه:انت فيين
رعد بقلق:انتي الي فين انا في المخزن الي كنتي فييه
ملاك بهدوء:رعد ارجع ومتبينش اي حاجه تمام وقريب اوي انا هظهر
رعد بحده:انتي فيين انا هموت من القلق عليكي اييه الي حصل
ملاك بحب:اهدا يا حبيبي ارجوك اسمعني واعمل الي هقولك عليه عشان نخلص بقا
رعد:قولي بس انتي كويسه
ملاك:انا كويسه وقريبه منك بس عاوزه منك........ .....
رعد بستغراب:اشمعنا
ملاك برجاء:ارجوك هحكيلك كل حاجه بعديين
رعد بتنهيده:هتكلميني تاني
ملاك:رن عليا علي الرقم داا وانا هرد علييك
End back...........
ابراهيم:رعد رعد
رعد:نعم
إبراهيم:بقالي ساعه بنده يلا الحفله بدأت
وبالفعل بدأت الحفله وطلع المقدم علي المسرح والكل عليح اعصابه معادا رعد
المقدم:اهلا اهلا بحضرتكم النهارده حان وقت اختيار احسن رجل اعمال واحسن شركه للحديد والصلب في مصر والوطن العربي في العشر سنين الي فاتو
حسين:ياترا ميين
قاسم بتوتر:ان شاء الله احنا
المقدم بإبتسامه:الفائز بأحسن شركه واحسن SO هواا شركات الدمنهورري ومديرها التنفيذي رعد الدمنهورري
العيله فرحت جدا ورعد كان باين عليه الجمود وبس ومش فارقله وقاسم اتضايق بس اتنهد بضيق
المقدم:والمركز التاني هيا شركات النجااار ومديرها قاسم النجاار وحسين النجارر
العيله فرحت وهنو بعض العيلتين وفضل يقول المراكز
الي كسبت
المقدم:ياريت رعد بييه يتفضل يقولنا كلمه
رعد طلع بكل هيبه ووقف علي المنصه بعد ما اخد
الجائزه: بسم الله الرحمن الرحيم اولا انا حابب اشكر اهم اتنين في حياتي وبسببهم مكنتش هقدر اوصل لهنا وهما امي ومراتي ملااك النجاار
فجأه اتفتح الباب وجميع الانظار اتجهت للباب ودخلت ملاك وهيا لابسه فستان اسود طويل وبدون اكمام ولابسه مجوهرات غاليه جدا وعامله شعرها كحكه ومنزله خصلتين علي وجهها وتضع بعض مساحيق التجميل وكانت داخله بكل اناقه وانوثه ووراها حراس كتير والصدمه لما بيدخل وراها عاصم ورجالته
مايا اتصدمت واترعبت وسيف اتصدم بس ابتسم بخبث واتوتر وملاك دخلت علي طول وطلعت علي المسرح ووقفت جمب رعد والجميع مبهور بجمالها ورعد قرب منها وحضنها بقوه من غيير ماحد ياخد باله
رعد يهمس وشوق:وحشتيني اوووي يانور عيني
ملاك حضنته:وانت اكتر يارعدي
بعد رعد وحط ايده علي خصرها مقربها منه والصحافه بتصورهم وملاك تقدمت ومسكت المايك من المقدم
ملاك بشجاعه:ازيكم انا ملاك النجار وحابه اهدي هديه لمايا النجاار اختي وحبيبتي بمناسبه اليوم الحلو دا
وسقفت بإيدها والنور اتطفي واتفتحت شاشه عرض كبيره جدا وظهر فيها كل حاجه مايا عملتها في ملاك لما كانت خطفاها وكلامها كله والجميع اتصدم وخصوصا مايا الي اترعبت اكتر وسيف اترعب ورعد كان بيغلي من الغضب وملاك ماسكه ايده وبتبصله وكانو هيهربو بس رجاله رعد قفلو الابواب كلها والنور اشتغل لما الفيديو خلص
ملاك بسخريه:ياريت تكون المفاجأه عجبتكم طبعا دي اختي المحترمه الي عملت كدا وكانت عاوزهم يعملولي عمليه اجهااض ويشيلو الرحم ودا من غلها لاء وكمان عاوزه تعمل كل دا من غير بنج لييه عشان هيا سوده
وسيف الي كان بيساعدها واحب اشكر من كل قلبي الي انقذني وهو عاصم السعدني قبل ما يعملو ليا حاجه
رعد بدهشه:انتي حاملل
ملاك بصتله بحب:ااه حامل في شهرين
رعد حضنها وهو فرحان جدا وهو كان عارف بمساعده عاصم بس ميعرفش انها حامل وملاك بعدت ونزلت قربت من مايا الي بتترعش وفجأة صفعتها بقوووه
ملاك بحده:شوفتي ان الشرر عمره ما انتصررر شوفتييي
مايا بغل:ايووو حاولت اموت ااه وهحاول مره واتنين وتلاته وانا بكرهك بكرهك
فجأه لقت قلم قوي نازل علي وشها والصدمه لما بيكون من نرمين :بجد يخص يخص علي تربيتي الوسخ"ه يخص انتي اقذر انسانه انا شوفتها في حياتي قلبي وربي غضبانين عليكي يا بنت بطني
مايا بجنون وضحكت بهستريه:ههههههه ااه ما حبيبت قلبك ظهرت ااه بس لاء انا مش هسمح بكدااا
ومدت ايدها وشدت سلاح احد الحرس ورفعته علي ملاك
مايا بغل وحقد:هقتلك ياملاك هقتلك المرادي يإيدي
ملاك قربت منها وبحده:اضربي يلاااا
رعد كان مرعوب والكل خايف وملاك كانت حاسه بغضب
مايا بغضب:هقتلك اابعدددي
ملاك بحده وغضب :وانا مش بخاااف يلاااا
مايا حطت ايدها علي الزنات وبصت لملاك بشر وضربت الطلقه وملاك اتصدمت بس محستش بأي وجع بس اتصدمت لما يونس وقع علي الارض والطلقه جت في صدره
ملاك بصدمه ورعبب:يونسسس
بس الصدمه الاكبر لما مايا بتاخد طلقه في دماغها وبتوقع علي الارض وكانت من الشرطه الي وصلت ونرمين بصت عليها بصدمه بس بنفوور في نفس الوقت ومحمود كذالك ونيره واياد وحسين جريو علي يونس الي ملاك حاضنه برعب
ملاك بقلق:يونس رد عليااا يونسسس
يونس وهو بينهج:خلصت حكايتنا يا صاحبت عمرري
نيره برعب:يونس حبيبي
رعد قرب وقعد جمب ملاك وهو بيواسيها ويارا جريت عليه بدون وعي وزقت اياد
يارا بخوف وانهيار:يونس يايونس مش انت وعدتني اننا هنفضل سووا ارجوك متسبنيش يونس
يونس بصلها وحط ايده علي خدها وبصوت مبحبوح:انتي الوحيده الي حبيتها بحبك يا يارا خلي بالك منها ياملاك
يارا بدموع ومسكت ايده الي علي خدها:لاء لاء ارجوك متسبنيش انا بحبك لاء يايونس ونبي
يونس بصلها وبص لملاك الي منهاره
ملاك بدموع ورعب:متسبنيش يا اخويا مليش غيركونبي
دا انت صاحبي واخويا حقك عليا يا ابن عمري
رعد بحزن:اهدي ياملاك اطلبووو الاسعاف بسرعه
يونس بألم:خلي بالك منها يا رعد حطها في عينك
وبص لملاك ويارا وعينه بدأت تقفل لحد ما ايده الي علي خد يارا وقعت علي الارض واتصدم الجميع
ملاك بصدمه:يووووووونس
يارا حضنت دراعه وعيطت بحرقه وملاك انهارت ونيره اغمي عليها والحفله اتقلبت والاسعاف بيوصل وبياخد يونس ومايا الي ماتت والشرطه اخدت سيف
فجأه دخل زياد وهو بيجري
زياد بسرعه:رعدد الحق شريف خلص علي هنا واتقبض عليه وهو الي اعترف علي نفسه
رعد بصله بصدمه خفيفه وبرود:حصل امتا دا
زياد:من شوييه
.............. بعد ساعات في مكتب المأمور
كان يجلس رعد وينتظر قدوم شريف... بيتفتح الباب وبيدخل شريف والمأمور بيسيب ليهم المكتب
شريف بحزن:رعدد
رعد ببرود:لييه قتلتها
شريف بندم:بص انا هحكيلك قبل ما اتعدم ياصاحبي
رعد بستغراب:تحكي اايه
شريف بتنهيده وقعد:اولا هنا عمرها محبتك يا رعدد غير عشان فلوسسك وانا الي رميتها عليك وعملت معاها علاقه كتيير جدا وثانيا لما قولتلها تبعد عنك مرضيتش وانت عجبتها وبعدها بشويه جت قالتلي انها عاوزه تهرب عشان زهقت من عصبيتك وتحكماتك فساعدتها ومسلنا عليك ان انا الي عاوز انتقم منك فقولتلها انك خنتها وانت صدقت
وبعد كدا لما رجعت كانت ناويه ان هيا تبوظ حياتك وجابت منشط عشان تحطوهلك ويحصل بينكم حاجه وملاك مراتك تقفشكم وتتطلق وانت تتجوزها بس انا صحي جوايا الضميير ولما رحت وواجهتها حاولت تقرب مني انا ورفعت عليا سلاح ف انا اتعصب وقتلتها وبس ياصاحبي
رعد كان مذهول:انتو شيطاين انا ازاي كنت واقع في الفخ دا ومخدوع فيكم انتم
شريف: سامحني يارعد ارجوك
رعد وقف بغضب وحده:عموما انا كنت جاي عشان اديك دي وامشي وانا لحقتها قبل ما البيت يولع وهمشي ومش هوريك وشي تاني
شريف فرح لما لاقاها العلبه الصفيح وفتحها بسرعه وكانت بتاعت امه وكان فيها اخر حتت قماشه من ريحتها وعليها دم"ها وكمان وصيتها وختمها ودبلتها وصورهم سواا
رعد بصله بقرف وخرج وشريف كان بيتفرج ويعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور 4سنوات__________في قصر الدمنهوري
بيكون الجميع متجمع في الجنينه حتي عيله النجاار
قاسم بضحك :اياد الحق الواد قاسم ابنك بيحضن البت لميس بنت مروان هههه
مرام بصت:بت يالميس خدي هنا
قاسم الصغير بغضب:لاء ملكيش دعوه... ومسك ايدها وجريوو والجميع ضحك
زياد بضحك:الحمدلله انا لسا جنه بنتي صغيره علي الحاجات دي
ملاك بضحك:تب بص كدا
بص زياد ولاقا جنه بنته بتلعب مع سليم ابن يونس
"ااه ياجماعه يونس ماماتش لان ملاك اتبرعتله علي اخر لحظه"
حسام قرب منهم بغيظ:رعد والله لو مافهد ابنك لم نفسه لهضربه
رعد بحده:تضرب مين ياض انت عبيط.
فجأه جه طفل يبلغ من العمر 4سنوات يأخذ عيون ملاك وملامحه كلها تشبه ذاك الرعد وكان باين عليه الجمود
فهد بيجري علي رعد:بابا
رعد بياخده في حضنه وبيقعده علي رجله:نعمم يا حبيبي
فهد بغيظ:يرضيك عموو حثام مش راضي يخلي حلا بنته تلعب معايا
رعد بيبص. لحسام :لييه انت عملت كدا
حسام:ااه.ابنك قليل الادب وبيقعد. يقول. للبت بحبك وهتجوزك. لما اكبر وسيبك من ابوكي الكفته ده
ضحك الجميع عليهم
حلا:بس يابابا انا كمان بحب فهد وهندوز لما نكبر صح يافهدي
فهد بغمزه :صح ياقلب فهدك
حسام بغيظ:ولااا
فهد بينزل وبيقرب من حلا وبياخدها وبيجري وحسام كان هيجري وراهم بتمسكه ريم
ريم بضحك:اهدا يا حبيبي دول اطفال
حسام بردح:اييه اطفال ااه يمكن هما اطفال انما فهد ابن رعد لاء دا مش عيل عنده 4سنين دا راجل عنده 30سنه
رعد برفعه حاجب:ابني يعمل ايه حاجه تعجبه
ملاك ضحكت:معلش ياحسام الواد بيحبها ومتقلقش لو عمل حاجه هيصلح غلطته ويتجوزها
حسام :نعمممم
رعد:سيبكم منه دا عيل اهبل
جميله:بس متقلش عليه كدا دا حسام عسل
حسام ابتسم بفخر بس اتصدم لما قالت
جميله بضحك:بس لما بيتهبل بيبقا عبيط اووي
انفجر الجميع ضحك وكانت اجواء جميله والكل كان ببيحب بعضه بدون شر
يونس:بس اقولكم علي حاجه انا مكنتش اتوقع ان هيجي اليوم والواحد يرتاح فييه
رعد بص لملاك وقام وشدها
نرمين: علي فين
ملاك بإبتسامه:والله ماعارفه ياماما
رعد بيشدها وبياخدها الإسطبل
ملاك:جبتنهنا لييه بس
رعد بيحضنها بحب دافن راسه في عنقها وهيا بتبتسم
رعد بعد بحب:انا جبتك هنا عشان بجد عاوز اشكرك
ملاك بستغراب:تشكرني علي اييه
رعد حاوط وجهها بيديه:عشان خليتيني بني ادم بيعرف يحس ويحب بجد وعنده مشاعر وعشان جبتيلي احلي هديه فهد وكمان هتهاديني بهديه كمان 6شهور بجد انتي اعظم انتصاراتي انا حبيت اقولك اني بحبك اووي
ملاك كانت بتدمع وبتبتسم:انا بحبك اوي يارعد انت روحي وعمري انت بجد حسستني بحاجه عمري ماحسيتها غيرمعاك الامان يارعد انا بقيت اعشقك يارعدي
رعد بيبوس راسها وبيحضنها بحب بس فجأه بيلاقو فهد بينده عليهم
فهد بضحك:بابا.. ماما
وبيجري عليهم ورعد بيشيله علي كتفه وبيحاوط كتف ملاك وبيبصو لبعض بحب وضحك الاطفال والكبار مالي المكان والجميع باله مرتاح
"عمر الشر ما انتصر ولا هينتصر ومهما ضاقت عليك الدنيا من هموم واحزان وصراعات افتكر ان ربنا سبحانه وتعالى موجود وقال في كتابه العظيم.. ان مع العسر يسرا .. وديما ثق ف الله سبحانه وتعالى واياك تيأس من روح الله"
تمت بحمد الله
