رواية مسك الليل ليل ومسك الفصل الرابع عشر 14 هي رواية رومانسية بقلم الكاتبة هايدي الصعيدي، تدور أحداثها بين ظلال الليل وسحر العطور، حيث يلتقي القدر بين ليل ومسك في حكاية تمزج بين الهدوء والغموض، وبين الحب الذي يولد في العتمة والنور الذي يشق طريقه وسط الظلام.هي قصة عن القلوب التي تبحث عن الأمان، وعن الأرواح التي تتلاقى رغم البعد والاختلاف.في كل فصل، عبير من المشاعر، وفي كل كلمة، همسة من الحب لا يعرف حدود الزمان ولا المكان...
رواية مسك الليل ليل ومسك الفصل الرابع عشر 14
مسك صرخت بصدمه وهي بتقرب منه : لاااا… لا يا ليل اسمعني ارجووك لياااااال ليل زقها بعنف وخد جلابيته وفتح باب الاوضه ونزل يجري لقاه جده والرجاله وقفين مستغربين من صوته العااليي سابهم وخرج وهو جده بينادي عليه ومردش عليه لاول مره في حياته
صالح بخووف : وراه اخوك يا طااهر بسرعه متسبهوش طاهر طلع يجري بخوف وراه ليل ووقفه وهو بيفتح العربيه
: استنيي يا ليل متسوجش وانت اكده ليل بغضب ذقه وهو بيقول سيبني في حاالي يا طاهر
طاهر رجع مسكه : لاه مش هسيبك جولي بس انت عايز ترووح وين وانا هوصلك.. امانه يا خوي عشان خاطري ماتسوج لحالك وانت كده
ليل كان حاسس ان البيت بيضيق عليه اوما براسه وراح فتح
الباب الثاني وطاهر قعد علي كرسي السواقه وطلع بيه .
طاهر : عاایز تروح وین
ليل بضيق : اطلع علي شرج البحر
طاهر بقلق : هتعمل ايه هناك ف الخلاه ده والبيت هناك جديم
وميتجعدش فيه .
لیل بنزعاج : هم يا طاهر من سكاات وعظيم بيمين لو حد عرف مطرحي انت حر
طلع طاهر بليل على البيت الصغير اللي في شرق البحر
اما في البيت الحريم طلعت تجري علي الي صوت صريخ مسك وبكاها اللي وصلهم لهم تحت
جوليا حضنتها : ايه بس بس اهدي حصل ايه
مسك ببكاء : طلقني طلقنيي ليل سبني ومشي انا عايزه ليلي يا ماما مش هقدر اعيش من غيره
الحريم شهقت بعنف وفي الي ضرب علي صدره وفي الي حط ايده علي فمه بصدمه
وطلع محمود وهو ماسك الحجه صفاء ووراهم الجد
صالح بقلق : ايه اللى حصول اهنه حد يفهمني
مسك جريت علي حضنه وشهقت بقهر
: جدو ارجوك خلي ليل ميسبنيش والله مش هقدر صدقني
ام ليل بحزن : ايه اللي حصول بس يا بتي دا كان طالع زي الفل وهيضحك طلجك ليه بس
صالح بصدمه : اااايه طلجك كيييف
صفاء خبطت علي وشها : يا مررري يا مرري عليكم عين وصاا ابتكم يا حبة عينييي
صالح بعصبيه : اكتمي يا صفاء هتولولي ليه خلينا نفهم لول
مسك ببكاء هستيري : جدو عشان خاطري اتصل عليه.. نزل وهو متعصب انا خاايفه عليه عشان خاطري
صالح بحزن ربت ع راسها : اهدي يا جلب جدك من جوه حاضر
نعرف بس اللي حصل …… يلا كلوا براا عاايز مسك وحديها . الجميع انسحبوا بهدوء وصالح خد مسك وقعدها ع الكنبه وهو بيمسح وشها
صالح بهدوء : هاا جوليلي حصل ايه يا بتي وصلكم لكده
مسك بشهقه بسيطه وهي ببتص لتحت بخجل وندم : انا .. انا
غلطانه كان لازم اعرفه من الاول بس خوفت يزعل عشان كده حبيت عليه
صالح بخوف : استر يا رب حصل ايه يا مسك انطجي
مسك بحزن : انا كنت جايبه منع حمل عشان عشان كنت خايفه من المسؤليه وكنت خايفه علي حاجات تفهه بس بس هو لما قالي انه نفسه في بنوته شبهي انا بطلتوا والله وحياتك يجدو خدت
وحده بس ونسيت ارمي الشريط …. انا اصلا من البدايه كنت ناويه اقوله من اول يوم بس لما قررت مخدوش تاني محبتش
از عجه بحاجه زي دي
صالح غمض عنيه بقهر : هاا وبعدين
مسك ودموعها اتجمعت ف عيونها تاني : والله يا جدو حبيته اكثر من روحي وكنت عايزه اسعده بكل الطروق .. بس هو شاف شريط البرشام والغريب انه كان فاضي نصه مش عارفه ازاي والله كنت وخده وحده بس وبطلت
صالح وهو بيربت علي راسها بحنان : امسحي دموعك يا مسك نارهم هتكوي جلبي وبعدين كملي يا جلب چدك
مسك اومأت وبصوابع بتترعش وعصاب وحيل مهدود : شاف
الشريط وفكرني باخد منع الحمل
وقالي ليه كده انا مستهلش اكون اب… وشبهني بيها يا جدو قالي اني اوسخ منها وقالي كلام يوجع انا زعلانه منه اوي يا جدو بس كمان عذراه عشان عارفه قد ايه الموضوع دا حساس بنسباله وعارفه انه اتقهر … انا عارفه ليل ميقصدش يجرحني او يوجع قلبي بس هو … وشهقت بوجع .. بس هو كان موجوع والقهر باين ف عنيه لما فكرني مش عايزة اخلف منه يا جدو
وحطت ايدها علي قلبها وعيطت بصوت عالي وكأن من القلب للقلب رسول وحسه بوجع قلبه
: ااااااه يا جدو قلبي وجعني اووي عليه انا حسه بيه وبوجعه صدقني والله … ونبيي ي جدو اعمل حاااجه انا تعبااانه وحياتك بحبه ونفسي اجيب ليه بيبي يفرح قلبه المشتااق والله صدقني .. انا مكنتش اقصد كل اللي حصل
صالح بحزن : اهدي طيب وغلاوة ليل في جلبك كفاايه جلبك
هيفرفر من البكي يا بت الكلببب كان مستخبيلنا وين ده كله
بس يا ربييي
مسك اومأت وهي بتمسح دموعها
حااضر خلاص انا كويسه اهو .. بس شوف ليل فين وحياتي
عندك يا جدو وطمني عليه
صالح بهدوء وتفكير
متخفيش طاهر طلع معااه وشوية وهنرن عليهم نشوفوا راح وين…. بس صحيح مين فضي البرشام من الشريط وانتي هتجولي انك مخديتش غير واحده بس
مسك حطت ايدها ف شعرها وهي بصه ف الارض
: مش عارفه مش عاارفه يا جدو ده الي حصل صدقني بس مش مهم دا دلوقتي انا المهم عندي ليل
صالح وقف : خير خير انشالله تعالي معاايا تحت يلاا متجعديش وحديكي يلاا
مسك اومأت وعدلت حجابها ونزلت مع جدها وهي تحت دراعه
صالح بخفوت وهما نزلين
: بصي يا بتي سرك انتي وجوزك ميطلعش برا اوضتكم اللي يسألك تجولي مفيش كان مضايج وانشالله خير الواحده و چوزها يكلوا بعض وبرا اوضتهم يضحكوا ويتبسموا عشان میشمتوش حد فيهم فهماني يمسك
مسك اومأت : فاهمه يا جدو … بس تطمن عليه بس الاول و الباقي سهل
صالح ابتسم : ده انتي طلعتي واجعه خاالص يا بت الكلب متخفيش هيچي و هتجرصي ودنه كمان عشان میکررهاش تاني فاهمه
مسك ابتسمت بحزن : انا بس اطمن عليه وبعدين هتشوف انا هعمل ايه
صالح بضحكه : يلا ابن حلال ويستاهل .
عند طاهر وصل ليل عند البيت الي شرق البحر بيت حجري قديم وسط الزرع خالي ومفهوش روح ليل نزل بهدوء وقعد قدام البحر بشرود وطاهر قعد جمبيه بصمت وفضلوا قعدين ساعه لحد ما طاهر كسر الهدوء
طاهر بهدوء : وبعدين يا ولد ابوي هتفضل ساكت كده كتير وهتشد في شعرك كيف المجانين احكيلي فضفض لي يمكن اجدر افيدك
ليل بقهر : محدش هيجدر يفيدني يا طاهر چرحي كبير ومحدش يجدر يدويه …. چرح الحبيب اصعب وامر جرح يا طاهر … وكأني مش مكتوب لي الفرحه
وخد نفس وهو بيستغفر
: الحمد لله على كل حال اذا احب الله عبدا ابتلاه وله ف ذلك حكم
طاهر : ربنا يعينك علي ما بلاك يا خووي
ليل اوماً وبص قدامه بحزن وقهر و وفي باله
: ليه يا مسك ليه … انا جليل في نظرك لدرجه دي مش عايزة تجيبي مني عيال … الشريط مصفوف نصه وبتجولي هفهمك طب هتفهمني
ایه اخخخ یا وجع جلبي منك يا مسك … ليه يا مسك كسرتي جلبي كنتي جولتيلي حته كانت هتبجا اهون من انك تخديها ف الدري كنت هوافج والله وجول عيله وعايزه تفرح بشبابها ونفرح مع بعضينا كاام يووم لكن تخديه من وراي معني ذلك مش عايزة تجيبي عيال مني واصل… زفر بخنقه وكمل …. اااخ يارب عملت ايه ف دنيتي عشان يحصل معاي اكده وحده كانت
هتموتهم واحد وراه التاني والتانيه حتي مادتهم فرصه يتخلجوا چواها … يااااااه انا وحش جوي اكده في نظرهم…. طب العيب فيهم ولا العيب فيا ولا العيب ف مين بس ي ربي .
انتهد بتعب وهم بس ابتسم براحه وهو بيبص للسما المغيمه لما سمع صوت اذان المغرب جاي من بعيد اتنفس براحه لانه كان منتظرها عشان يهدي بيه قلبه اللي عالم انه اول ما يلاقي ربه هيهدي تماما كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
يا بلال، أقِمِ الصَّلاةَ، أرحنا بها».
) بلال كان هو المؤذن في الوقت دا وكان الرسول صلى الله
عليه وسلم كل ما يكون مخنوق او زعلان كان يقول لبلال ارحنا
بها يا بلال )
قام ليل قرب اتوضي من ماية البحر ومعاه طاهر وراح طلع من
العربيه وفرش المصليه الي ديما ف عربيته بالعرض وصلي
بأخوه امام
طاهر بابتسامه : حرماً
ليل بهدوء وهو باصص ف الارض
: جمعناً .. يلا جوم روح لجماعتك انا عايز اجعد شوية لحاالي
طاهر وهو بيبص حوليه : وهتجعد هنا ولا في وكل ولا شرب والبيت كله تراب ومجفول من زمان .
ليل : لاه البيت زين وانا كنت سواعي هاجي اجعد فيه….. وفيه فرش.. وتلاچه وكل حاجه متجلجش علي يلا هم .
طاهر : طب هوصل علي اول البلد اجيبلك شوية طلبات تخليهم عندك لحد ما ربنا يصلح الحال ويهديك وترجع لبيتك ومطرحك .. ومرتك
ليل اوماً بهدوء وقام وقف وطاهر خد عربية ليل وراح يجيب له شوية حاجات …
ليل راح نحية البيت وطلع سلسة المفاتيح من جيبه الي فيها كل المفاتيح الخاصه بيه .. وفتح الباب ودخل وهو بيسمي ويسلم على سكان البيت لانه مهجور بقاله شوية
روى البخاري في “الأدب المفرد” عن ابن عمر رضي الله عنهما
قال : إذا دخل البيت غير المسكون فليقل: السلام علينا وعلى
عباد الله الصالحين..قعد علي كنبة معموله من الاسمنت ومفروشه بمفرش كتان بعد ما فتح الشبابيك تغير ريحة البيت …
قعد بهم وهو بيفكر بعد ما هدي تماما وعقله رجعله وفتكر نظرات مسك المصدومه من كلامه القاسي وبص على اديه اللي
بتترعش لما افتكر انه ضربها بيها
فرت منه دمعه وهو بيحكي مع نفسه
جسیت : ليه يا مسك… ليه دا انا كنت واعدك عمري ما أمد يدي عليكي تاني ليه تخليني اوجعك أكده وتوجع على وجعك . عليكي بالكلام انا عارف بسبب جهرة جلبي منك… جلبي اللي عشجك ومتوجعشغير منك انتي بذات ليه الغدر… دنا كنت بجول في نفسي انك بتحبيني اكثر من امي اللي جبتني ع الدنيا وعمرك ما هتزعليني بجصد… كنت بجول عنك العوض… وفي الاخر تدبحيني إكده بسكينه تلمه ….. فرت دمعه
تانيه وهو بيكمل … رغم عملتك الشينه جلبي وجعني عليكي
ومجسوم نصين.. نص عايز يرجع ياخدك فحضنه ويطيب
بخاطرك… ونص معايزش يشوف وشك تاني.
تنهد بتعب ومسح دموعه وفضل قاعد لحد ما رجع طاهر
ووراه توكتوك عشان يروح فيه ويسيب العربية ل ليل عشان
حب يرجع
خبط عليه وليل وقف بحيل مهدود فتح ليه وخد منه الشنط ومفتاح العربيه وسلم عليه ومشي …
ليل ساب الحاجه ع الكنبة ودخل الاوضه وفتح الطاقه الي فيها ونفض فرش السرير ورما نفسه ع السرير وهو مش قادر يبطل تفكير او مش عارف يقعد من غير مسك ولا ريحتها وضحكتها .
البعد والفراق والاشتياق والحنين كفاية انهم يدمرو البني ادم حقيقي الفراق صعب جدا وغير محتمل
في البيت طاهر روح البيت ولقاهم كلهم مستنين طاهر بتوتر : السلام عليكم
الجد وقف : وعليكم السلام والرحمه وين اخوك ابن الكلب
طاهر رفع ايده : بص يا جدي ده حلفني عايز تعرف هو فين رن عليه انا ماليش صاالح
الجد بعصبيه : كييف ماليكش صاالح
طاهر بخوف : يعني مش هجول
الجد بغضب : والله عال يا طاهر عملتوا رباطيييه علي ماااشي ماااشي يا ليل انا وانت والزمن طوويل يا واكل ناسك
وبص علي حمزة .
رن عليه ي حمززة يلاا
حمزة اوماً وطلع تلفونه وفضل يرن علي ليل وليل ميردش مره وتنين واخر مره لقاه مقفول
حمزة بقلق : رنيت يا جدي كذا مره و مردش وبعدين جفل تلفونه
مسك حطت ايدها علي فمها وعيطت بقهر لانها عايزاه يعرف الحقيقه بعدين يزعلوا من بعض براحتهم وتعقبه على ظلمه ليها وكلامه اللي كان خناجر بيرزعها في قلبها
مسك وقفت وقربة من طاهر وهي بالعافيه ماشيه وشايفه قدمها بسبب الدوخه
ارجوك يا طاهر خدني ليه انا عايزة اتكلم معاه بليي..ز وقبل ما تكمل كلامها ووقعت ف الارض مغمي عليها من كتر العياط والدوخه الي حست بيها والارهاق …
كلهم جريوا عليها يخضه وهما بيصوته ومحمود شالها من الارض
الجد بصوت عالي
البت هتروح مننا يا ولاد الكلب اااااااخ يناري لو طولتك يا ليل يا بهيمه
احمد بقلق : مش وجته يا بووي خلينا نودوها المستوصف يلاا هم یا محمود
وطلع محمود وهو شايل مسك ووراهم چولیا واحمد والجد وكل الرجاله وراهم …
محمود بخوف : خليكي انتي ي جوليا مع البنات متقلقيش هطمنك
وطلعوا بيها علي المستوصف وقاسوا لها الضغط وعملوا لها تحليل دم عشان يعرفوا سبب الاغماء وفوقوها وركبوا لها محلول
الجد مسك ايدها : ااايه يا مسك الليل هتوجفي جلبي من خوفي عليكي ليه بس يا بتي مش أكده اهدي كله هيعدي المهم صحتك
مسك بدموع : سلمتك يا جدو انا كويسه انا بس عايزة ليل
الجد : هجيبه ليكي و لو من تحت طجطيج الارض مهو مش بمزاجه الكلب ده
محمود بحزن : ايه الي حصل بس وصلكم لكده يا مسك انتو
كنتوا زي الفل مع بعض .
احمد بهم : جدر الله وماشاء فعل خير بإذن الله يا خوي … ودخلت الممرضه بعد ما خبطت علي الباب ومعاها التحليلات
الممرضه بابتسامه ودوده : سلام عليكم يا مدام مسك الف سلامه عليكي شد حيلك اما ال وبلاش تضغطي علي نفسك ولا تزعلي ولا تشلي اي حاجه تجيله عشان خاطر الچنین
مسك اتنفضت : ايه جنين
الممرضه ابتسمت : ايوة حضرتك حملك ظهر في تحليل الدم الي خدنا منك بس شكلك حامل في اسبوعين ولا حاجه عشان كده انتي متعرفيش الحمل لسه ف اوله وانتي ارهقتي نفسك شدي حيلك شوية وارتاحي وريحي أعصابك وهنكتبولك علي شويه فيتامينات تنتظمي عليها لحد معاد المتابعه .
الجد بأمل : متوكده يا بتي
الممرضه : اهه والله يا حج تحليل الدم ف يدي اهه والحمل
بيظهر ف تحليل
الدم بعد 15:12 يوم من وجت
التخصيب
الجد بفرحه : ايوه ايوه صوح اديلهم يمكن 17 يوم متجوزين
الله اكبر الله اكبر اللهم ما صلي عليك يا حضرة النبي جربي
جربي خدي الحلاوة
يا وش الخيرر
محمود واحمد حضنه بعض بفرحه ومسك ابتسمت ودموعها
نزله
مسك بلهفه : تعاالي لو سمحتي شيلي المحلول ده انا كوويسه اديني بس التحليل ده وشكرا ليكي
الممرضه : لا شكر علي واجب يا مدام اتفضلي
مسك وقفت وطلعت علي برا بسرعه وهي في ايدها التحليل …
الجد : رايحه فين يا مسك
مسك بجديه واصرار في عنيها
ليا كلام مع ليلكم يا جدو
خرج الجد وهو بيضحك ومعاه اولاده والرجاله شافوا مسك وهي طالع لوحديها وكلهم وقفوا بستغراب
مسك وقفت قدام طاهر بشموخ واصرار : انا مش عايزه اعرف اخوك فين عشان اليمين الي حلفته بس انا عايزة اروح ليه وهتوديني ودلوقتي حاالا بدل ما والله همشي ادور عليه في البلد كلها انت حر
طاهر بتوتر : لاه وعلي ااايه يلا اركبي انا ناجص … ليل يشندل حالي عشان وديتك ليه احسن ما يدبحني بسبب انك اطلعتي ادوري عليه كيف العيل التايه
مسك ابتسمت وهي بتاخد نفسها وركبت في العربيه من وراه وشورة لجداها بفرحه وهو شاور لها بحب
طاهر طلع ع الطريق وهو بيبتسم
: الف مبروك الحمل يتربي في عزكم ان شاء
مسك بابتسامه : الله يبارك فيك يا طاهر عقبال فاديه ان شالله يارب …. احم بس شكلك هتحبي اخوي واعر
مسك بابتسامه حزينه : ايوة بحبه بس هو اناني
طاهر ضحك : ليل اناني والله انتي ظلماه والله وماليكي عليا حلفان انا معرفش ايه الي حصول بس ونبي كان هيتخوت وباين عليه الهم والجهر واعر ربنا يزيح عنكم ويبعد عنكم الشر
مسك اومأت بشرود وبتسمت : يا رب
طاهر : انا كت عايز اشكرك علي وجفتك مع فااديه
مسك بحب : انا معملتش حاجه فاديه جميله ورقيقه هي بس كانت خجوله شوية وانت كويس انك اتفهمت موقفها وستحملتها ربنا يفرحكم.. بس استنى انت عرفت منين اني انا اللي ساعدتها فاديه مقلتليش انها حاكتلك حاجه زي كده
طاهر ابتسم بحب : مش محتاجه فاديه روحي وبفهمها من نظره والتغير اللي حوصل معاها محصلش غير من وجت ما انتي جيتي وكمان انا كنت شايف انكم جريبين من بعض ومتصاحبين .. وربنا يديم محبتكم يارب … ويصلح حالكم
انتي وليل ويفرح جلبكم يارب
مسك بصت للتحليل ف ايدها وبتسمت .. وف بالها هو فرحنا
خلاص شكرا يا رب انك وقفت معايا وونصفتني مش عارفه ادعي ازاي بس ليل قلي انك اقرب ليا من حبل الوريد وعارف الي ف نفسي بجد انا فرحانه علي هديتك الحلوة من كل قلبي انا حاسه انك راضي عني وقبلت توبتي لما هدتني ليل وبعديها حته من ليل بتتكون جوايه بجد شكرا لكرمك وعطفك انت حنون جدا ورؤف بعبادك انا بحبك من كل قلبي يارب …
طاهر : اهو وصلنا البيت الي هناك ده انا همشي عااد وانتو اتصافوا مع بعض
مسك اومات : شكرا يا طاهر تعبتك
ونزلت بلهفه ووقفت قدام الباب خدت نفس ومسحت تعبير الفرحه من علي وشها …
ليل قام من علي السرير وعنيه حمره وعنده صداع مزمن قرب من الباب بهدوء
وطاهر مستني مسك تدخل عشان يمشي والدنيا بدأت تشتي والرعد والبرق اشتغل ف السما والمطر نزل يرخ …
مسك خافت يكون مش موجود وخبطت تاني والباب اتفتح في نفس اللحظه طاهر دور العربيه
مسك اومأت بحزن : لا الوسخه الشرهه الي مش بتفكر غير في شهوتها
ومشيت ..
ليل فتح عنيه بصدمه : مسك
ومسحت وشها من المطر الي اختلط مع دموعها السخنه.
ليل نزل عنيه بقهر : ادخلي من المطر
مسك هزت دماغها برفض : لا مش داخله انا جيت عشان اوضحلك حاجه وما اشيه
وخدت نفسه وكملت .. انا يمكن كنت ف الاول تفهه ومش بفكر غير ف نفسي وشكلي وجسمي ف اني هبقا اغبي ام ومش هقدر اتحمل مسؤلية بيبي
انا مش عارفه كنت بفكر ف ايه بس المهم اني مخدتش منه غير حبايه وحده بس وليلتها انت قولتلي عايز بنوته شبهي وانا بطلته ومخدتش تاني عشانك عشان خطرك وعشان اللهفه الي شوفتها ف عيونك عشان احبيتك من كل قلبي عشان انا روحي بقت فيك ونسيت نفسي وكل مخوفي ومفكرتش غير ف سعادتك وفرحتك بس انت انت ظلمتني الاول بانك مسمعتش ليا وتاني حاجه بضربك
واهانتك ليا اتهمتني ف حبي ليك ودي حاجه
ليل بحزن : مسك اناا
مسك حتط ايدها ع شفيفها : هوووش مش عايزة اسمع منك ولا ف حاجه هتبرر شكك ف حبي انا ممكن اسمحك ع ضربك او اهنتك واقول لحظة غضب ومكنش عارف بيقول ايه بس انك تهين حبي ليك بالطريقه دي انا مش هفوتها ليل بقهر : كفااايه عاادي مسك كلامك هيدبحني
مسك بصوت عالي : وانت كلامك مدبحنيش وانت بتشبهني بيها كلامك مدبحنيش وانت بتهني مقتلتش قلبي وانتي بتقولي انت طااالق بكل سهوله
ليل بخفوت : كنت مش ف عجلي .. ورفع راسه تعالي.. چواه طيب ونتفاهمو …
مسك بقهر : لا مش هدخل انت مش طلقتني وهنتني وسبتني ومشيت وانا قلبي هيطلع ورااك انا عمري ما اغمي عليا اغمي عليا انهارده بسببك وبسبب حزني منك وعليك
ليل بخوف مسك ايدها : ااايه انتي زينه طيب فيكي ااايه
مسك سحبت ايدها : اوعه اناا مش مراتك دلوقتي عشان تلمسني
4 ليل بحزن : مطلجتكيش ده كانت وجت غضب متجعش..
مسك بكبر : وقعت ولا موقعتش بقا كفاايه انك نطقتها ي ليلهم خدي دكتوري كبيري شيخ ي عاقل ي فهما ان التحليل ده وقراء كويس
عشان لو لسه مش مصدق کلااام
ليل خد التحليل وقرائه وهو بيعقد حواجبه وبلع ريقه ورفع عنيه براحه وهي بتلمع بكل احاسيس الدنيا : ح. حاامل
مسك دموعها نزلت : ااه ي ليل حامل
ليل غمض عنيه ودموعه نزلت بقهر بسبب كل الي حصل وعملوا وانه ظلامها وجيه عليها بالكلام رمي عليها يمين ضربها …
رفع عنيها بوجع وخفوت : مسك الليل
مسك قلبها اتنفض من نظراته وهمسه الي كله رجاء ومسحت دموعها وهي بتبلع ريقها : معدش فيه منه ي ليلهم يلاا خليك قاعد ع الاطلال تصبح ع خير
ليل رما التحليل وجري وراها : مسككك ي مسككك وجفييي ي بت اهدددي ي مسككك طب تعاالي وانا هوصلك ي بت الدنيا هتشتي رااايحه وين
2
٦٧ % ١٠:١١١
تصفح –
و طلعت تجري بسرعه وهي حطه ايدها ع قلبه والتانيه ع بطنها
ومسك ايدها ولفها ليله بسرعه
مسك رفعة ايدها وفضلت تضرب فيها : اوعه ابعد عني سبنييي ي زفتت انا مش عا ايزاك مش انت بعدت عني وسبتني اوووع سبني عاايزه امشي سبنييي سبنيييي بقوووولك وهي لسه بتضرب ع صدره وكتافه ومش بعيد تكون لطشته كام قلم ونزله تلسع فيه وهو سيبها ومش بيرد عليها
ليل بهدوء : خلصتي
مسك بقهر : ااااااه منككك اوووعه بقولك
ليل شالها : خلاااص عاادي تعااالي
ومسك شغاله تلطيش فيه : نزلني انا مش مراتك اووعه ي ليل ابعد عنييي
ليل نزلها في صالة البيت : مش مرتي كيف ي مخوته انتي وانا
جولتلك موجعتش ولو طلجتك ف انا رديتك خلاص حلو اكده 2
مسك حطت ايدها ف وسطها : لا مش حلو يلاا بقا سبني امشي ااه مانا مش ع مزااجك
ليل بهدوء : حاضر الي تعوزيه المطرة توجف وهروحك الي انتي عايزه بس بكفايه عشانك خااطر متتعبيش
مسك بحزن : وي تاره خاايف عليا ولا ع البيبي
ليل قرب منها : خاايف عليكم انتو الاتنين بس لو هختار حد بينكم ف انا هختارك انتي ي مسكي ولو هختارك انتي ولا روحي ف انا هبديكي ع روحي وعيوني وجلبي كلي فداكي ي مسك الليل
مسك ابتسمت بسخريه : ااه اسمع كلامك اصدقك مش بالكلام ي عيوني
ليل قرب منها اكثر وبخفوت : سامحيني حطيلي العذر جولي غصب عنه كان مجهور جولي مکنش شايف جدامه من الغضب جولي
هيحبني اكثر من روحه الي اتحرجت
بعد ما مد يدو عليا وجلبه اتخلع من الحزن بسبب دموعي جولي تور وغضبه وحش ومش هيشوف جدامه ف للحظة غضبه
مسك كتمت غصتها وببرود : عاایزه اروح
ليل عض شفته بقهر وبحزن : حااضري مسك الليل من عيووني الدنيا هتشتي برا لما تهدي هروحك
وسبها وراح نحية المطبخ وطلع منقد النار وخشب متخزن ع جمب وحطهم ف نص الصاله وحط الخشب وهو بيولعه بولاعة مسك
مسك : انت واخد ولعتي ليه
ليل كتم ضحكته : اتكسفي بس بلا ولعتك جربتي تبجي ام ورفع عنيه بنظرة كلها حب .. وبعدين انت كلك بجيتي ملكي چت ع ولعتك وغمز لها
مسك بصتله برفعة حاجب : اه معلشي
ليل قرب منها : اجلعي هدومك
مسك رجعت لوراه : ابعد عني ي ليل
لیل قرب منها اكثر لحد ما زنقها ف الحيطه ومسك غمضت عنيها وترعشت من قربه
ليل بخفوت : اجلعي هدومك ي جلب ليل عشان تنشف و متخديش برد
مسك فتحت عنيها بصدمه : لا متقلقش انا مش بردانه اوعي
بقا
ليل حط ايده ع وسطها وبطنها : لاه ابني بردان وحط وشه ف رقبتها وبغصه .. سامحينيي ي مسك اعذر ذلتي وعتبريه اخر مره ي جلب ليلك وهواه وربي كنت هتخوت لما شوفت شريط البرشام سامحيني ي مسك حتي لاجل ولدنا الي هيكبر جواكي ي مسكي سامحيني حجك عليا ليلك غبي وراجع ليكي ندما ان
هتردیه خاایب
مسك رفعة عيونها وبلعت غصتها وو
